اولین تلفن همراه

اولین تلفن همراه توسط چه کسی و در چه سالی ساخته شده است؟

امروزه استفاده از گوشی‌های هوشمند بخش جدایی ناپذیری از زندگی بشر را تشکیل می‌دهند، اما آیا می‌دانید اولین تلفن همراه در چه زمانی ساخته شده است؟

در حدود سال‌های ۲۰۰۰ شاید اوج استفاده از تکنولوژی به تایپ کردن با کیبورد رایانه‌های شخصی و اتصال به اینترنت‌های Dial Up مربوط می‌شد. در آن روزها تنها داشتن یک رایانه و اینترنت، بدون در نظر گرفتن سرعت آن کافی بود تا افراد ساعت‌ها زمان خود را پای مانیتورهای قدیمی و مکعبی شکل سپری کنند. درحالی که امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاید پر استفاده‌ترین گجت پس از لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمندی باشند که به صورت روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

طی سال‌های گذشته نه‌تنها این گوشی‌ها به نحوی به بهترین دوست ما تبدیل شده، بلکه حتی ممکن است با استفاده از برخی اپلکیشن‌های سلامت حتی آب خوردن خود را نیز با آن‌ها هماهنگ کنیم!

با این وجود، آیا تابه حال به اولین گوشی یا بهتر است بگوییم تلفن‌های همراه فکر کرده‌اید؟ یا اینکه این تلفن‌ها در چه سالی و توسط چه کشوری عرضه شد‌ه‌اند؟ به احتمال بسیار زیاد با فکر کردن به اولین گوشی‌ها یک شئ آجر مانند در ذهن شما تداعی خواهد شد که نمایانگر یک تلفن همراه خواهد بود؛ اما اینکه این تلفن‌ها در چه سالی و توسط کدام شرکت ساخته شده‌اند، تاریخچه جالبی از آن را در مقابل ما قرار می‌دهد.

اولین تلفن همراه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*