خبرهای خوشحال کننده‌ای از واکسن کرونا آمریکا به گوش می‌رسد

خبرهای خوشحال کننده‌ای در مورد واکسن کرونا آمریکا به گوش می‌رسد

بر اساس تازه‌ترین اطلاعات موجود، اخبار امیدوار کننده‌ای در مورد واکسن کرونا آمریکا منتشر شده که نشان دهنده نزدیکی این کشور و در نهایت کل جهان، به پایان همه‌گیری کووید 19 است.

واکسن کرونا آمریکا از اواخر دسامبر امسال به مردم این کشور تزریق خواهد شد؛ آنتونی فاچی (Anthony Fauci)، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اخیرا صحبت‌های امیدوار کننده‌ای در مورد زمان‌بندی توزیع واکسن در این کشور منتشر کرده و به نظر می‌رسد که در نهایت، کل جهان به زودی پایان پاندمی کووید 19 را خواهد دید.

دکتر فاچی می‌گوید که دو واکسن کووید 19 فایزر و مدرنا که توسط شرکت‌های فعال در ایالات متحده ساخته و آزمایش شده‌اند، هم‌اکنون در حال کسب نهایی‌ترین تاییدیه‌ها برای قرار گرفتن در دسترس عموم مردم هستند؛ این متخصص برجسته اعلام کرده که از اواخر دسامبر 2020 واکسن مورد نظر به افرادی در بالاترین سطح اولویت تزریق خواهد شد و این روند در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس ادامه خواهد یافت. پس از واکسینه شدن تمامی این بخش از جامعه آمریکا، کار واکسیناسیون سایر شهروندان ایالات متحده هم آغاز خواهد شد.

خبرهای خوشحال کننده‌ای از واکسن کرونا آمریکا به گوش می‌رسد

آنتونی فاچی

فاچی که اخیرا مصاحبه‌ای را با یک خبرگزاری ورزشی انجام داده، اعلام کرده که فعلا امکان حضور علاقه‌مندان به مسابقات در استادیوم‌ها وجود ندارد و در بهترین حالت ممکن، با روند کنونی تایید واکسن کرونا، از ماه جولای به بعد تماشاچیان می‌توانند با ظرفیت کامل در این مکان‌ها، از تماشای مستقیم ورزش مورد علاقه خود لذت ببرند.

این مقام بهداشتی اعلام کرده که دولت استفاده از واکسن کرونا آمریکا را برای شهروندان این کشور اجباری نخواهد کرد و هر شخصی بسته به تصمیم خود، می‌تواند از داروی مورد نظر استفاده کند. به همین دلیل بحث شرکت علاقه‌مندان در چنین مکان‌های شلوغی هم به خود افراد بستگی خواهد داشت.

توزیع گسترده واکسن کرونا آمریکا

فاچی اعلام کرده که واکسینه کردن کسانی که به استادیوم‌های ورزشی می‌روند و افرادی که به صورت کلی مشکل سلامتی ویژه و خطرناکی ندارند، تا پایان ماه آوریل عملی نخواهد شد و مردم عادی و آن بخش از جمعیت ایالات متحده که در اولویت خاصی قرار ندارند، باید برای دسترسی به واکسن کووید 19 تا آن زمان صبر کنند. به این ترتیب علاقه‌مندان به مسابقات ورزشی و سایر طرفداران سرگرمی‌هایی مربوط به مکان‌های شلوغ، تا قبل از پایان تابستان آینده توانایی حضور در چنین مکان‌هایی را نخواهند داشت.

البته این متخصص برجسته می‌گوید که بحث استفاده از واکسن کرونا آمریکا برای مردم این کشور بیشتر از همه به تصمیم‌گیری و سرعت عمل همین شهروندان بستگی دارد و باید بخش بسیار زیادی از جمعیت ایالات متحده واکسینه شوند تا بتوان مسابقات ورزشی یا گردهمایی‌های دیگر را طبق روال سابق به راه انداخت.

لازم به ذکر بوده که هم‌اکنون شرکت داروسازی فایزر مشغول کسب تاییدیه های لازم برای واکسن خود است؛ گفته شده که این دارو کارایی 90 درصدی دارد و تنها 10 درصد از کسانی که از آن استفاده می‌کنند، به بیماری کووید 19 مبتلا خواهد شد. از طرف دیگر شرکت آمریکایی دیگری به نام مدرنا هم کمی پس از فایزر اخبار کارایی 95 درصدی داروی خود را منتشر کرد، امیدها را در مورد پایان همه‌گیری کرونا بالا برد.

در نهایت فاچی اعلام کرد که استادیم مسابقات فینال لیگ فوتبال آمریکایی ان اف ال (NFL) این کشور که در ماه سپتامبر 2021 اجرا خواهد شد، در صورت همکاری عموم مردم و استفاده از واکسن کرونا آمریکا به صورت گسترده، پر از تماشاچی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*