شبکه دارک وب

فعالیت مخرب و غیر قانونی در شبکه دارک وب ناچیز است!

شبکه دارک وب آن چنان سهم شگفت انگیزی در کارهای غیر قانونی نداشته و کاربران با اهداف غیر مخرب نیز از این شبکه استفاده می‌کنند.

شبکه دارک وب به عنوان محیطی برای تبادل اطلاعات و فروش کالاهای غیر قانونی در دنیا شناخته می‌شود. اما بر اساس جدیدترین تحقیقات انجام شده، سهم این شبکه در انجام کارهای غیر قانونی بسیار ناچیز بوده است. تصور اینکه در محیط این شبکه دائما فروش مواد مخدر، کودک آزاری و غیره در حال رخ دادن است، اشتباه خواهد بود. هر چند که به هیج عنوان نمی‌توان این شبکه را امن و غیر مخرب خواند.

بررسی میزان مخرب بودن شبکه دارک وب

طبق مطالعه‌ای که به رهبری “Eric Jardine” انجام شده، داده‌های شبکه جهانی تور (Tor) که به عنوان بزرگترین شبکه‌ای که امکان دسترسی به محیط دیپ وب و دارک وب را ممکن می‌آورد، با جزئیات مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. داده‌های دریافتی از این مطالعه نشان می‌دهد که درصد بالایی از کاربرانی که از شبکه جهانی تور استفاده می‌کنند، صرفا به انجام کارهای معمول در محیط وب مشغول می‌شوند.

شبکه جهانی تور

با کمال تعجب، بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها 6.7 درصد از کاربرانی که از شبکه تور استفاده می‌کنند، به شبکه دارک وب وارد می‌شوند. این در حالی است که همین تعداد از کاربران ممکن است برای اهداف خاص غیر مخرب از این شبکه استفاده کنند. همین داده‌ها در کنار هم نشان دهنده‌ی ناچیز بودن درصد خرید و فروش غیر قانونی در شبکه دارک وب است.

در این مطالعه همچنین مشخص شده که میزان استفاده از شبکه تور در کشورهای لیبرال دموکرات نسبت به کشورهایی که قوانین سرکوبگرانه‌ دارند کمتر بوده است. دلیل این موضوع سانسور و فیلترینگ یاد شده که همین موضوع نشان می‌دهد که بیشتر افرادی که در کشورهای لیبرال دموکرات از سرویس تور استفاده می‌کنند با مقاصد مرتبط برای دسترسی به دارک وب به حساب می‌آیند.

در این تحقیقات همچنین به وضوح اشاره شده که کاربران می‌توانند در هنگام استفاده از دارک وب محتویات بسیار با ارزشی را نیز پیدا کنند. هر چند که بر اساس این گزارشات امکان استفاده مفید از این شبکه وجود خواهد داشت اما بخش قابل توجهی از این شبکه مربوط به انجام کارهای غیر قانونی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*