دوربین سامسونگ گلکسی زد فولد ۲ در آزمون DxOMark

دوربین سامسونگ گلکسی زد فولد ۲ در آزمون DxOMark شرکت کرد

نتایج آزمون دوربین سامسونگ گلکسی زد فولد ۲ توسط گروه DxOMark منتشر شد. این تصاویر ما را نسبت به گوشی تاشو گران قیمت سامسونگ ناامید می‌کند.

گروه دگزومارک نتایج بررسی دوربین سامسونگ گلکسی زد فولد ۲ را منتشر کردند. امتیازی که این گوشی کسب کرده در حدود گوشی میان‌رده وان پلاس نورد بوده است، اما نتوانسته از گوشی پرچمدار سال ۲۰۱۹ شیائومی و گوشی میان‌رده گوگل پیکسل 4a پیشی بگیرد.

این گوشی توانسته در آزمون دوربین دگزومارک امتیاز نهایی ۱۰۹ را کسب کند. این یعنی دوربین سه‌گانه پشتی دستگاه امتیاز کمتری از گوشی شیائومی می ۹ با امتیاز ۱۱۰ و گوگل پیکسل 4a (که فقط یک دوربین دارد) با امتیاز ۱۱۱ کسب کرده است. به طور دقیق‌تر، گلکسی زد فولد ۲ در بخش عکاسی امتیاز ۱۰۸، در بخش فیلمبرداری امتیاز ۱۰۲ و در بخش عملکرد زوم هم امتیاز ۶۳ را به نام خود ثبت کرده است. شاید صحیح نباشد یک گوشی پرچمدار را با یک گوشی اقتصادی مقایسه کنیم، اما اینکه گلکسی زد فولد ۲ گران قیمت امتیاز مشابهی با گوشی به مراتب ارزان‌تر وان پلاس نورد گرفته است، جای تأمل دارد.

دوربین سامسونگ گلکسی زد فولد ۲ در آزمون DxOMark

امتیاز دوربین سامسونگ گلکسی زد فولد ۲ در DxOMark

در بررسی دگزومارک یکی از دلایل کسب امتیاز کم توسط دوربین این گوشی، نداشتن جزئیات کافی در عکس‌هایی است که لنز اصلی این گوشی می‌گیرد. همچنین وجود نویز در تصاویر گرفته تا مشکلات فوکوس خودکار و عکاسی در شرایط نوری کم و داخلی، همگی از عوامل مؤثر در ثبت این امتیاز بوده‌اند.

دوربین اصلی این گوشی از یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی f/1.8 و اندازه حسگر ۱.۸ میکرو‌متری بهره می‌برد. هرچه گشودگی یک لنز بیشتر باشد، لنز نور بیشتری را جذب می‌کند و این باعث ثبت تصاویر بهتری می‌شود. اما این قضیه در مورد گوشی زد فولد ۲ صدق نمی‌کند. به جز این دوربین، گوشی سامسونگ از یک حسگر اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و حسگر ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو نیز برخوردار است.

این‌ها نشان می‌دهد سامسونگ بیشتر تمرکز خودش را روی طراحی نمایشگر تاشو این گوشی گذاشته است و نباید انتظار سخت افزاری خارق‌العاده را از آن داشته باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*