بد افزار جیونی

جیونی بیش از 20 میلیون گوشی خود را به بد افزار آلوده کرده است

کمپانی چینی جیونی بیش از 20 میلیون گوشی هوشمند خود را به منظور سو استفاده های تبلیغاتی به بد افزار آلوده کرده است.

چند وقتی می‌شد که پرونده‌ای در مورد تولید کننده گوشی‌های هوشمند چینی، Gionee در جریان بود. حال دادگاه چین، این کمپانی را مقصر شناخته است. جیونی برای کسب درآمد حاصل از تبلیغات ناخواسته و سایر فعالیت‌های مخرب بدون اطلاع کاربر، روی بیش از 20 میلیون دستگاه، تروجان قرار داده است.

یکی از زیر مجموعه‌های کمپانی جیونی به نام Shenzhen Zhipu Technology Co. Ltd، از طریق به روز رسانی نرم افزاری برای برنامه‌ی “Story Lock Screen” بد افزار تروجان را به جان دستگاه‌ها انداخته است. این طرح Gionee مدت‌هاست شروع شده و از دسامبر 2018 تا اکتبر 2019 با نام ” Dark Horse Program” انجام شده است. گفته می‌شود این کار، چیزی در حدود 4.2 میلیون دلار برای این شرکت درآمد زایی کرده است. جیونی برای اجرای این کار، کمتر از 1.3 میلیون دلار هزینه کرده و طی آن 21.75 میلیون اسمارت‌ فون را آلوده کرده است.بد افزار جیونی

ژو لی، ژو یینگ، جیا کیانگ و پان چی افرادی هستند که در روند کنترل غیر قانونی دستگاه‌های تلفن همراه مقصر شناخته شده‌اند و هر یک از آن‌ها به 3 تا 3.5 سال زندان در کنار 30 هزار دلار جریمه نقدی محکوم شده‌اند. این اولین مشکل جیونی در امسال نبوده؛ در اوایل سال میلادی جاری نیز این کمپانی غرامتی برای نقض پتنت اچ‌تی‌سی پرداخت کرده بود.

با وجود اینکه خبر بد افزار قرار دادن جیونی تکان دهنده بود اما به نظر می‌رسد روشی معمول در میان سازندگان تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت چینی باشد. چندین شرکت دیگر از جمله Infinix و Tecno به دلیل فعالیت‌های مشابه و استفاده از تروجان، مقصر شناخته شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*