رم TRX

رم TRX به عنوان پیکاپ سال 2021 موتورترند انتخاب شد

رم TRX با وجود رقبایی چون جیپ گلادیاتور، نیسان فرانتیر و نیسان تایتان توانست لقب پیکاپ سال 2021 موتورترند را از آن خود کند.

مجله موتورترند مدتی قبل شاسی بلند سال 2021 و خودرو سال 2021 را انتخاب کرد و اکنون نیز پیکاپ سال 2021 توسط کارشناسان این مجله خودرویی معرفی شد. پیکاپ‌ها در صنعت ساختمان نقش به سزایی دارند و از این خودروها برای حمل کیسه‌های سیمان و جابه‌جایی کارگران استفاده می‌شود. این خودروهای بارکش در طول زندگی خود شرایط سختی را می‌گذرانند و باید کابین آنها علاوه بر این که راحتی خوبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند، از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

شرکت‌کنندگان 

رم TRX

کارشناسان مجله موتورترند در این دوره از رقابت انتخاب پیکاپ سال کار نسبتا آسانی داشتند چراکه در مجموع فقط 5 پیکاپ از جمله فورد سری F سوپر دیوتی، جیپ گلادیاتور، نیسان فرانتیر، نیسان تایتان و دوج رم TRX در این دوره شرکت کردند. کارشناسان هر یک از این خودروها را به مدت 10 روز به صورت کامل مورد بررسی قرار دادند و هر پیکاپی که در 6 معیار اصلی امتیازات بالایی را کسب کند به عنوان پیکاپ سال 2021 برنده می‌شود. از 6 معیار اصلی این ارزیایی می‌توان به پیشرفت در طراحی، مهندسی و تکنولوژی، مصرف سوخت، ایمنی، ارزش و عملکرد اشاره کرد.

پیکاپ سال ۲۰۲۱ موتورترند : رم TRX

رم TRX

رم TRX یک پیکاپ ایده‌آل هم برای خارج از جاده و هم در جاده محسوب می‌شود. این خودرو علاوه بر این که از توانایی‌های حمل بار و یدک‌کشی بهره می‌برد، در مسابقات درگ به همان میزان قادر است برای خودروهای اسپرت رقیب سرسختی باشد. رم TRX فقط عنوان پیکاپ سال ۲۰۲۱ موتورترند را کسب نکرده است، بلکه این پیکاپ از این پس می‌تواند معیار ارزشیابی فوق‌العاده برای تمام سوپرتراک‌ها باشد. دوج رم برای سومین بار پشت سر هم جایزه پیکاپ موتورترند را از آن خود می‌کند که یک اتفاق کم‌نظیر است؛ در واقع رم HD لقب پیکاپ سال 2020 و رم 1500 پیکاپ لقب پیکاپ سال 2019 را از آن خود کرده بودند.

رم TRX

رم TRX از یک موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ بهره می‌برد که از حیث مصرف سوخت رقبای این پیکاپ در سطح بالاتری قرار دارند. چنین پیشرانه‌ای در پیکاپ‌های امروزی منسوخ شده است؛ چراکه مصرف سوخت بالایی در حدود 19.6 لیتر را به همراه دارد. البته شرکت رم نیز این موضوع را می‌داند و قطعا برای مدل‌های بعدی تغییراتی را در قوای محرکه آن ایجاد خواهد کرد. هرچند این پیکاپ در 5 معیار دیگر آنقدر فوق‌العاده است که مصرف سوخت آن به چشم نمی‌آید.

مشخصات فنی رم 1500 TRX

پیشرانه۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت۷۰۲ اسب بخار
گشتاور۸۸۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهار چرخ
طول۵,۹۱۵ میلی‌متر
عرض۲,۲۳۵ میلی‌متر
ارتفاع۲,۰۵۵ میلی‌متر
فاصله محوری۳,۶۸۵ میلی‌متر
وزن خالص۳۱۷۵ کیلوگرم
ظرفیت بار۶۰۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل۳۶۷۵ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین۵ نفر
شتاب صفر تا 96۴.۱ ثانیه
مسافت 400 متر۱۲.۷ ثانیه
ترمز از 96 تا صفر۳۹.۶ متر
شتاب جانبی۰.۶۸ جی
ظرفیت باک۱۲۵ لیتر
مصرف سوخت۱۹.۶ لیتر ترکیبی
زاویه حمل۳۰.۲ درجه
زاویه فرار۲۳.۵ درجه
قیمت پایه۷۱ هزار و ۶۹۰ دلار
قیمت تست شده۸۷ هزار و ۳۷۰ دلار