لبخند زدن درد واکسن کرونا را کمتر می‌کند

لبخند زدن درد واکسن کرونا را کمتر می‌کند

درد واکسن کرونا را با لبخند زدن کاهش دهید؛ به تازگی و با نزدیک شدن به زمان توزیع عمومی واکسن کووید 19 در سطح جهان، دانشمندان تحقیقات جالب‌توجهی را در این رابطه منتشر کرده‌اند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا آمریکا می‌گویند که می‌توان درد واکسن کرونا را با لبخند زدن کاهش داد. همان‌طور که می‌دانیم، در هفته‌های اخیر اخبار خوشحال کننده‌ای در مورد توزیع واکسن کووید 19 در سطح جهانی به گوش می‌رسد و تحقیقات جالب‌توجه دانشگاه کالیفرنیا هم در این رابطه انجام شده است.

هم‌اکنون، با عبور از آخرین روزهای پاییز و رسیدن به زمستان، بسیاری از کشورهای جهان مشغول واکسیناسیون گسترده برای مقابله با آنفولانزا هستند و از طرف دیگر، اخبار امیدوار کننده واکسن‌های آمریکایی و بریتانیایی کووید 19 نشان می‌دهند که از چندین هفته آینده اولین گروه‌های آسیب‌پذیر جوامع در کشورهای گوناگون، برای مصون ماندن از این بیماری مرگبار دستگاه تنفسی واکسینه خواهند شد.

واکسن‌های کووید 19 تولید شده برای کارایی مورد نظر خود باید در دو دوز مجزا و با فاصله چند هفته تزریق شوند و محققان آمریکایی می‌گویند که اگر فرد تحت درمان به هنگام تزریق واکسن لبخند بزند و احساس همراه با چنین حالتی از صورت را در خود به وجود آورد، درد واکسن کرونا برای او کمتر خواهد شد.

شاید برای برخی از شما که این پاراگراف‌ها را می‌خوانید، ترسیدن از یک سوزن کوچک و باریک واکسن عجیب و حتی خنده‌دار به نظر برسد، اما بسیاری از افراد در سراسر دنیا اضطراب و نگرانی خاصی را در چنین شرایطی تجربه می‌کنند. معمولا واکسن آنفولانزا با استفاده از سوزنی بسیار کوتاه و نازک که عملا درد خاصی ندارد، تزریق می‌شود و با وجود چنین وضعیتی بسیاری از کودکان و حتی بزرگ‌سالان دید خوبی نسبت به وارد شدن یک شیء تیز به بازوی خود ندارند.

کاهش درد واکسن کرونا با لبخند

با این حال همان‌طور که اشاره شد، محققان آمریکایی از تاثیر لبخند زدن صمیمانه و عمدی به هنگام تزریق واکسن کووید 19 و آنفولانزا، برای کاهش درد خبر می‌دهد. این دانشمندان می‌گویند که تاثیر مورد نظر باعث کاهش 40 درصدی تصور افراد از درد می‌شود و همچنین، لبخندی اغراق‌آمیز که باعث چروک افتادن به گوشه چشم‌ها شود، درد واکسن کرونا یا واکسن‌ها و آمپول‌های دیگر را به میزان بسیار بیشتری کاهش خواهد داد.

برای رسیدن به این نتایج، محققان از 231 داوطلب خواستند که به هنگام وارد شدن سوزن به کار رفته برای واکسن آنفولانزا به بدن خود، میزان درد تجربه شده را شخصا گزارش کنند. تعدادی از این داوطلبان باید به هنگام تزریق لبخند می‌زدند و همان‌طور که انتظار می‌رود، گزارش شد که درد تجربه شده توسط این افراد بسیار کمتر از سایر داوطلبانی بود که هیچ لبخندی روی لب نداشتند.

لبخند زدن درد واکسن کرونا را کمتر می‌کند

سارا پرسمن (Sarah Pressman)، سرپرست نویسندگان تحقیق اخیر می‌گوید که پژوهش او و همکارانش روشی سریع، بی هزینه و فوق‌العاده موثر برای کاهش درد واکسن کرونا یا هر تزریق دیگری را در اختیار افراد قرار می‌دهد و ثابت می‌کند که حالت‌هایی از چهره که به حس شادی و خوشحالی مربوط می‌شوند تا چه حد در تجربه ما از درد تاثیر دارند.

به علاوه تزریق به کمک آمپول تنها وضعیتی نیست که افراد در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مجبور به تجربه درد هستند؛ به همین دلیل می‌توان از نتایج به دست آمده توسط دانشگاه کالیفرنیا درس گرفت و به کمک لبخند، تجربه انواع فرآیندهای درمانی همراه با درد را ساده‌تر و بی‌دردسرتر کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*