اجرای خودکار Microsoft Edge

نحوه جلوگیری از اجرای خودکار Microsoft Edge در رایانه شخصی

اجرای خودکار Microsoft Edge موردی است که اخیرا نارضایتی بسیاری از کاربران را به همراه داشته و در این مطلب به نحوه رفع آن خواهیم پرداخت.

برنامه Microsoft Edge درواقع مرورگری نیست که در مقایسه با گوگل کروم چندان هم مورد استفاده کاربران قرار بگیرد. با این وجود برخی قابلیت‌ها و محدودیت‌های آن باعث می‌شود تا این مرورگر نیز طرفداران خود را داشته باشد.

با این حال نکته قابل توجه اینجاست که اخیرا موردی شدیدا موجب نارضایتی بسیاری از کاربران این برنامه شده، اجرای خودکار آن بدون انتخاب یا خواست افراد است که از حجم فضای رم برای باز کردن برنامه‌های دیگر اشغال کرده و در نتیجه رایانه شما را کُند خواهد کرد. به همین منظور در ادامه همین مطلب به رفع این مشکل در هر دو پلتفرم ویندوز و همچنین مک خواهیم پرداخت.

نحوه جلوگیری از اجرای خودکار Microsoft Edge در رایانه شخصی

اجرای خودکار Microsoft Edge

برای انجام این کار درواقع راه‌های بسیاری وجود دارد که بهتر است برای گرفتن نتیجه، هرکدام از آن‌ها را امتحان کنید.

استفاده از Registry Editor

فضای Registry در پلتفرم ویندوز درواقع گزینه‌های بسیاری را کنترل می‌کند که جلوگیری از اجرای خودکار مرورگر Microsoft Edge هم از قاعده آن مستثنی نیست.

برای انجام این کار، ابتدا منو جستجو را در رایانه شخصی خود (که با علامت یک ذره‌بین در پایین چپ Desktop وجود دارد) اجرا کنید. حال کلمه Registry Editor را انتخاب کنید تا برنامه آن برای شما نمایان شود.

اجرای خودکار Microsoft Edge

با اجرای این برنامه، درواقع منوی گسترده‌تری در دسترس شما قرار خواهد گرفت که در آن باید به ترتیب گزینه‌های HKEY_LOCAL_MACHINE سپس SOFTWARE و Policies را انتخاب کرده تا در نهایت به بخش Microsoft برسید.

حال روی این پوشه راست کلیک کرده و سپس گزینه‌های New و Key را انتخاب کنید تا یک گزینه یا به عبارتی پوشه جدید در این بخش ایجاد شود. اکنون لازم است تا روی این پوشه جدید راست کلیک کرده و با انتخاب Rename نام آن را دقیقا به MicrosoftEdge تغییر دهید.

از این مرحله به بعد، لازم است تا کارهای انجام شده را به نحوی مجددا انجام دهید؛ اما اینبار روی پوشه MicrosoftEdge راست کلیک کرده و گزینه‌های New و پس از آن Key را انتخاب کنید تا مجددا پوشه‌ای جدید ایجاد شود. حال نام این پوشه جدید را به Main تغییر دهید.

اجرای خودکار Microsoft Edge

پس از آن لازم است تا روی پوشه Main که تازه درست کرده‌اید راست کلیک کنید تا با انتخاب گزینه New اینبار بخش DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید تا یک آیتم جدید به لیست شما اضافه شود که باید آن را به New Value #1 تغییر نام داده و سپس دسترسی Allow PreLaunch را نیز به آن بدهید.

حال این آیتم را باز کنید تا منو جدیدی در مقابل شما قرار بگیرد. قبل از هر چیز دقت کنید که در این منو مقدار Value Data در 0 تنظیم شده باشد؛ در غیر این صورت آن را به 0 تغییر دهید. حال مجددا لازم است تا روی پوشه MicrosoftEdge راست کلیک کرده و سپس New و Key را بزنید تا آیتم جدیدی ایجاد شود که باید آن را با عنوان TabPreloader نام‌گذاری کنید (یا به عبارتی تغییر نام دهید).

اجرای خودکار Microsoft Edge

در مرحله بعد روی پوشه‌ای که به تازگی درست کردیم، یعنی TabPreloader راست کلیک کرده و یک DWORD (32-bit) Value بسازید. دقت کنید که حتما این آیتم جدید را باز و چک کنید که مقدار Value Data در آن معادل 0 باشد.

در آخر نیز تنها کافیست که کامپیوتر خود را یکبار خاموش و روشن کنید تا دیگر شاهد اجرای خودکار مرورگر Microsoft Edge نباشید.

حذف کردن از پوشه Startup

اجرای خودکار Microsoft Edge

دو کلید ویندوز و R را به صورت همزمان فشار دهید تا منو جستجو ظاهر شود؛ حال متن shell:startup را نوشته و سپس Enter بزنید تا پوشه مربوط به برنامه‌هایی که قابلیت باز شدن خودکار پس از روشن شدن کامپیوتر را دارند مشاهده کنید. اگر نام Microsoft Edge در بین این برنامه‌ها دیده می‌شود، روی آن راست کلیک کرده و سپس آن را حذف کنید.

جلوگیری از به‌روز رسانی برنامه Microsoft Edge

اجرای خودکار Microsoft Edge

منو استارت ویندوز 10 خود را با زدن دکمه مخصوص آن در کیبورد اجرا کنید؛ حال روی علامت چرخ‌دنده مانند بزنید تا به منو تنظیمات ویندوز وارد شوید. حال روی گزینه Accounts کلیک کرده و سپس به بخش Sign-in options بروید تا در منو جدید آن، گزینه Privacy را مشاهده و سپس انتخاب کنید.

حال تنها کافیست تا تیک گزینه‌ای با عبارت Use my sign-in info to automatically finish setting up my device after an update or restart را بزنید تا به‌روزرسانی و در نتیجه اجرای خودکار برنامه Microsoft Edge قطع شود.

نحوه جلوگیری از اجرای خودکار Microsoft Edge در سیستم عامل مک

اجرای خودکار Microsoft Edge

قطع کردن دسترسی اجرای خودکار برنامه Microsoft Edge در سیستم عامل مک بسیار ساده‌تر است و نیازی به انجام چندین مرحله و یا امتحان کردن روش‌های مختلف نخواهد داشت.

برای این کار، ابتدا برنامه را اجرا کنید تا تصویر آن در قسمت Dock در پایین صفحه به عنوان اپلکیشن در حال اجرا نمایان شود. حال با زدن کلیک راست روی آن، گزینه تنظیمات یا همان Options را انتخاب کنید. سپس در منو کوچکی که ظاهر می‌شود، تیک گزینه Open at Login را بردارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. درود و احترام
    اصلا نیاز به اصلاح کدهای رجیستری نیست چون این کار ممکن است به ویندوز شما آسیب برساند
    راه حل:
    ابتدا مایکروسافت ادج را اجرا کنید و بخش setting بروید
    سپس به بخش default browser وارد شده و Let Internet Explorer open sites in Microsoft Edge را غیر فعال کنید. (آیتم never) رو انتخاب کنید
    به همین راحتی وقتی اکسپلورر را می زنید، مایکروسافت ادج اجرا نمی شود
    ارادت