شارژر و هدفون در جعبه گوشی گلکسی اس ۲۱

رسمی: شارژر و ایرفون از جعبه گوشی گلکسی اس ۲۱ حذف می‌شوند

رگولاتوری برزیلی آناتل تأیید می‌کند که شارژر و ایرفون از جعبه گوشی گلکسی اس ۲۱ سامسونگ – Samsung Galaxy S21 حذف خواهد شد.

به خاطر میاورید زمانی که اپل جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را از آیفون‌ها حذف کرد و بعد از آن سایر گوشی‌سازهای اندرویدی به تقلید از اپل جک هدفون را از روی گوشی خود حذف کردند. در این بین سامسونگ هم به عنوان بزرگ‌ترین رقیب اپل، از این تصمیم پیروی کرد.

حالا که اپل شارژر و ایرفون را از داخل جعبه آیفون ۱۲ خودش حذف کرده، شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد سامسونگ هم این دو وسیله جانبی مهم را از داخل جعبه گوشی گلکسی اس ۲۱ ، اس ۲۱ پلاس و اس ۲۱ اولترا خود حذف خواهد کرد. اما وقتی این خبر برای نخستین بار در ماه اکتبر منتشر شد که هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده بود.

اکنون این سه گوشی توسط آژانس نظارتی Anatel برزیل برای فروش در این کشور کسب مجوز گرفته‌اند و تصور می‌کنید پاسخ آن چه بوده است؟ یک نظر صریح وجود دارد که می‌گوید این تلفن‌های هوشمند بدون شارژر و هدفون وارد بازار می‌شوند. تصویری از این تأییدیه را می‌توانید در زیر به زبان پرتغالی مشاهده کنید.

شارژر و هدفون در جعبه گوشی گلکسی اس ۲۱

و این نشان می‌دهد که بار دیگر اپل آغاز کننده یک جریان در دنیای موبایل شده است. اپل و سامسونگ با این هدف شارژر و هدفون را از داخل جعبه گوشی‌های خود حذف می‌کنند، اما در عین حال به نظر می‌رسد این تصمیم هزینه کمتری را روی دست شرکت‌های سازنده می‌گذارد و کاربران را مجبور به هزینه مبلغ بیشتری برای خرید چنین لوازم جانبی می‌کند. مشتریان باید خودشان را آماده تغییر و تحول دیگری در صنعت موبایل کنند.

رگولاتوری آناتل گوشی‌های سری گلکسی S21 را با دو شارژر مختلف ۲۵ وات آزمایش کرده است. این می‌تواند حداکثر ظرفیت شارژی باشد که گوشی‌های پرچمدار سامسونگ از آن پشتیبانی می‌کنند. سامسونگ امیدوار است با حذف هدفون سیمی داخل جعبه گوشی‌هایش بتواند به فروش هرچه بیشتر ایرباد بی‌سیم گلکسی بادز پرو که همراه خانواده گلکسی S21 عرضه می‌شود، کمک کند.