حسگر اثر انگشت گلکسی S21

حسگر اثر انگشت گلکسی S21 بزرگ‌تر و سریع‌تر می‌شود

یک افشاگر ادعا می‌کند حسگر اثر انگشت گلکسی S21 سامسونگ بزرگ‌تر و سریع‌تر از نسل فعلی می‌شود و حتی با لمس نوک انگشتان شما هم موفق به شناسایی خواهد شد.

سامسونگ خودش را آماده رونمایی از گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۲۱ با یک حسگر اثر انگشت جدید می‌کند. این تیتر توییت جدید یک افشاگر مشهور حوزه دیجیتال به نام Ice Universe است. سامسونگ حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را از سری گلکسی اس ۱۰ معرفی کرد و سپس در گلکسی اس ۲۰ نیز از آن استفاده کرد. اکنون خبر می‌رسد حسگر اثر انگشت گلکسی S21 پیشرفته‌تر شده و اکنون با ماژول بزرگ‌تر و سریع‌تری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

عکس‌ پنل های جلوی خانواده گلکسی S21 سامسونگ منتشر شد

معمولاً حسگر اثر انگشتی که زیر نمایشگر OLED قرار می‌گیرد یک مربع ۸ میلی‌متری در هر چهار سمت است که فضای ۶۴ میلی‌متر مربعی را ایجاد می‌کند. این حسگر در نسل گذشته ۴ در ۹ میلی‌متری بود که ۳۶ میلی‌متر مربع را پوشش می‌داد. و این یعنی فضایی از نمایشگر که اثر انگشت شما را شناسایی می‌کند، در گوشی‌های نسل جدید گلکسی اس ۲۱ سامسونگ می‌تواند تا ۷۷ درصد افزایش پیدا کند.

وقتی سامسونگ برای نخستین بار راهکار حسگر اثر انگشت درون نمایشگر را در ژانویه سال ۲۰۱۹ معرفی کرد، دچار مشکلاتی بود. آن فقط با برخی محافظ صفحه‌های مشخصی کار می‌کرد و گاهی اوقات اجازه می‌داد برخی اثر انگشت‌های ثبت نشده هم بتوانند قفل صفحه را باز کنند. این مشکل بدی به شمار می‌رفت،‌ اما سامسونگ خیلی زود چند روز پس از عرضه این مشکل را رفع کرد.

ما امیدواریم این مشکل با نسل جدید حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر که بزرگ‌تر و سریع‌تر می‌شوند، تکرار نشود. افشاگر منتشر کننده این گزارش همچنین ادعا می‌کند که در این نسل جدید نیازی نیست انگشتتان را مدت طولانی روی صفحه نگه دارید، بلکه کافیست فقط با یک بار لمس سریع صفحه، انگشت شما شناسایی می‌شود. این باعث بهبود تجربه استفاده روزانه کاربرانی می‌شود که از سرعت پایین قفل‌گشایی حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر کنونی گله دارند.