کاربران آیفون خواستار بازگشت تاچ آیدی

۸۰ درصد کاربران آیفون خواستار بازگشت Touch ID هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد حدود ۸۰ درصد کاربران آیفون دوست دارند بار دیگر حسگر تشخیص اثر انگشت Touch ID به گوشی‌های اپل بازگردد.

هرچند نمی‌تواند تأثیر مثبت Face ID روی گوشی‌های آیفون را انکار کرد، اما هنوز هم کاربران زیادی وجود دارند که استفاده از Touch ID زیر کلید هوم را برای باز کردن قفل صفحه گوشی خود ترجیح می‌دهند. تجربه تلخ شناسایی نکردن چهره در صورتی که گوشی را در زاویه درستی نگیرید، در حال پلک زدن باشید یا مستقیم به گوشی نگاه نکنید باعث شده کاربران آیفون نسبت به فیس آیدی دلسرد شوند. این درحالیست که تاچ آیدی برای باز کردن قفل صفحه هیچ نیازی به چهره شما ندارد.

کاربران آیفون تاچ آیدی را به فیس آیدی ترجیح می‌دهند

در حال حاضر اپل کم و بیش فیس آیدی را به استاندارد امنیتی آیفون‌هایش تبدیل کرده است، اما هنوز شانس اینکه بخواهد به استفاده از تاچ آیدی بازگردد هم وجود دارد. بر اساس تحقیق به عمل آمده از سوی شرکت SellCell، حدود ۸۰ درصد صاحبان گوشی‌های آیفون می‌خواهند تاچ آیدی دوباره به گوشی‌های این شرکت کوپرتینویی بازگردد. همانطور که گفته شد هنوز هم احتمال اینکه اپل دوباره تاچ آیدی را به گوشی‌هایش بازگرداند هست. ما شایعاتی در خصوص اینکه تاچ آیدی در قالب یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر به آیفون‌های بعدی اضافه می‌شود را شنیده‌ایم. گرچه تا به اینجای کار تاچ آیدی در هیچ یک از نمونه‌های اولیه دیده شده از آیفون ۱۳ دیده نشده است. در هر صورت ما امیدواریم شایعات به واقعیت تبدیل شود و آیفون‌های جدید اپل به یک حسگر درون نمایشگر برای تشخیص اثر انگشت کاربران آیفون مجهز شوند.

ما مطمئن نیستیم که اپل چه قصدی در این موضوع دارد، اما اگر بخواهد از چنین حسگری استفاده کند هم جای تعجبی ندارد. مدتیست که سایر کمپانی‌ها از این حسگرها در گوشی‌های اندرویدی خود استفاده می‌کنند. بنابراین در حال حاضر که مدت زیادی از عرضه گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ نگذشته است، صحبت کردن در مورد نسل آینده آن‌ها خیلی زود است.