تراشه گوشی های آینده آنر

کوالکام سازنده تراشه گوشی های آینده آنر می‌شود

مذاکراتی بین دو شرکت کوالکام با آنر در حال انجام است که نتیجه آن می‌تواند باعث شود کوالکام سازنده تراشه گوشی های آینده آنر باشد.

ماه پیش بود که کمپانی هواوی رسماً خبر فروش برند تجاری گوشی‌های هوشمند Honor را اعلام کرد. تنها چند روز پیش از انتشار این خبر بود که شایعه‌ای در مورد عرضه یک گوشی پرچمدار از سوی آنر مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام شنیده می‌شد. اکنون گزارش جدیدی در همین راستا منتشر شده که ادعا می‌کند کوالکام و آنر هم اکنون در حال دستیابی به توافقی هستند  که منجر به استفاده از محصولات کوالکام به عنوان تراشه گوشی های آینده آنر می‌شود.

تراشه گوشی های آینده آنر آمریکایی است

یک منبع نزدیک به کوالکام در این گزارش اشاره کرده است که آنر و بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه در جهان مشغول مذاکره برای همکاری در گوشی‌های آینده این شرکت چینی هستند. ظاهراً آنر نسبت به این مذاکرات خوش‌بین است و هر دو طرف در حال دستیابی به توافق نهایی هستند. این درحالیست که آنر قصد دارد گوشی‌های پرچمدار سری آنر V40 خودش را با تراشه‌های شرکت مدیاتک وارد بازار کند.

بیشتر بخوانید:

گوشی آنر V40 با تراشه مدیاتک عرضه خواهد شد

در سمتی دیگر شیائو مینگ، مدیرعامل کمپانی آنر صریحاً اعلام کرده است که این شرکت می‌خواهد به برترین گوشی‌ساز بازار موبایل چین تبدیل شود. یک هفته بعد از اعلام خبر جدایی از هواوی، مینگ اعلام کرد که این کمپانی می‌خواهد محصولات دیگری را هم به جز گوشی‌های هوشمند واردبازار کند.

تحریم‌های ایالات متحده با رهبری دونالد ترامپ، محدودیت‌های بسیار زیادی را سر راه دو شرکت هواوی و برند زیرمجموعه آن، آنر برای تجارت با شرکت‌های آمریکایی قرار داده بود. چکیده این تحریم‌ها جلوگیری از دسترسی گوشی‌های این دو برند به خدمات موبایل گوگل و همچنین جلوگیری از فروش تراشه از سوی کمپانی آمریکایی کوالکام به هواوی و آنر بود. اما حالا که آنر از هواوی جدا شده، این سوال پیش آمده است که آیا ایالات متحده تحریم‌ها را از روی این برند خواهد برداشت و آیا آنر می‌تواند از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام که به تازگی معرفی شده استفاده کند؟