مقایسه زودهنگام آیفون ۱۲ پرو مکس با گلکسی اس ۲۱ اولترا

مقایسه زودهنگام آیفون ۱۲ پرو مکس با گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ

به بهانه نزدیک شدن به معرفی گوشی‌های جدید سامسونگ، به مقایسه زودهنگام آیفون ۱۲ پرو مکس – iPhone 12 Pro Max با گلکسی اس ۲۱ اولترا – Galaxy S21 Ultra خواهیم پرداخت.

اگر به دنبال بهترین گوشی‌ها با یک نمایشگر بزرگ، عمر باتری عالی و محصولی همه چیز تمام هستید، گلکسی اس ۲۱ اولترا معرفی نشده سامسونگ و آیفون ۱۲ پرو مکس موجود در بازار را باید در بالاترین جای این فهرست قرار دهید.

مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس با گلکسی اس ۲۱ اولترا

حالا که اولین موج فاش شدن جزئیات گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا آغاز شده، ما می‌خواهیم مقایسه زودهنگامی را بین این گوشی با آیفون ۱۲ پرو مکس انجام دهیم. غول اندروید و غول آیفون؛ کدام برنده است؟

نمایشگر

گلکسی با نرخ رفرش سریع ۱۲۰ هرتزی حرکات را روان‌تر به نمایش می‌گذارد، اما شما را مجبور به استفاده از رزولوشن 1080p می‌کند. بنابراین نمایشگر آیفون می‌تواند در شرایط برابر شفاف‌تر باشد.

گوشی گلکسی S21 اولترا با یک نمایشگر نسبتاً بزرگ‌تر همراه است، اما تفاوت این دو نمایشگر با هم فقط ۰.۱ اینچ است که خیلی به چشم نخواهد آمد. مشخص است که استفاده نکردن از یک پنل تاشو باعث شده سازنده هر دو گوشی نتوانند از نمایشگر بزرگ‌تری در آن‌ها استفاده کنند.

مقایسه زودهنگام آیفون ۱۲ پرو مکس با گلکسی اس ۲۱ اولترا

بالای نمایشگر آیفون بریدگی عریضی دیده می‌شود که از حسگر Face ID (سیستم تشخیص چهره پیشرفته اپل) میزبانی می‌کند، در حالی که سامسونگ روی نمایشگر گلکسی اس ۲۱ حفره‌ای کوچک برای میزبانی از دوربین سلفی تعبیه شده است. شاید بریدگی نمایشگر آیفون در استفاده روزمره چندان به چشم نیاید، اما در اجرای بازی‌ها و تماشای ویدیوها کاملاً تأثیرگذار است. این درحالیست که گوشی سامسونگ به یک حسگر اثر انگشت درون نمایشگر نیز مجهز است که بر اساس شایعات، نسبت به حسگر نسل گذشته سریع‌تر شده و محوطه بزرگ‌تری از صفحه را پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

حسگر اثر انگشت گلکسی S21 بزرگ‌تر و سریع‌تر می‌شود

در این بخش گوشی گلکسی دو مزیت بزرگ دارد: اول رزولوشن بالاتر آن است که به خصوص وقتی در حال مشاهده نوشته‌ها هستید، جزئیات به مراتب شارپ‌تری را به نمایش می‌گذارد. اما مهم‌تر این که از نرخ رفرش بسیار سریع ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند که می‌تواند وب‌گردی و گشت و گذار در رابط کاربری را خیلی روان‌تر از آنچه روی آیفون قرار دارد، ارائه کند.

عملکرد

گلکسی اس ۲۱ اولترا از جدیدترین چیپست کوالکام به نام اسنپدراگون ۸۸۸ (حداقل در بازار ایالات متحده؛ در سایر بازارها از چیپست اگزینوس سامسونگ استفاده می‌کند) قدرت می‌گیرد. آیفون ۱۲ مکس اپل نیز به چیپست A14 Bionic مجهز است. هر دو از پیشرفته‌ترین فناوری تولید، پردازش ۵ نانومتری استفاده می‌کنند و بالاترین امتیازها را در بنچمارک‌ها کسب کرده‌اند.

مقایسه زودهنگام آیفون ۱۲ پرو مکس با گلکسی اس ۲۱ اولترا

در بخش حافظه، نسخه پایه Galaxy S21 با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود که با iPhone 12 Pro Max برابر است. با این حال انتظار داریم گوشی سامسونگ با یک درگاه microSD نیز همراه باشد که اجازه می‌دهد این حافظه را ارتقاء دهید، اما این اسلات در آیفون وجود نخواهد داشت و باید به حافظه داخلی گوشی خود اتکا کنید.

هر دو گوشی از شبکه موبایل 5G پشتیبانی می‌کنند که در رأس آن فناوری پرسرعت mmWave وجود دارد.

دوربین

دو دوربین زوم تله فوتو روی گلکسی از آن یک گوشی بهتر برای زوم کردن ساخته است. اما از بین این دو فقط آیفون به یک حسگر LiDAR مجهز است که اهداف واقعیت افزوده در سر دارد.

گلکسی اس ۲۱ از ماژول دوربین زیبایی بهره می‌برد که امتداد آن به فریم گوشی می‌چسبد. در آن سمت ماژول دوربین آیفون شبیه به مدل‌های سال گذشته است. هر دو زیبا به نظر می‌رسند، ولی در عین حال برآمدگی زیادی دارند، به طوری که اگر بدون قاب از گوشی خود استفاده کنید دائم باید نگران خط و خش افتادن روی شیشه دوربین‌ها باشید.

گوشیGalaxy S21 UltraiPhone 12 Pro Max
دوربین اصلی۱۰۸ مگاپیکسلی، لنز ۲۶ میلی‌متری با لرزشگیر اپتیکال۱۲ مگاپیکسلی، لنز ۲۶ میلی‌متری f/1.7 با لرزشگیر Sensor Shift
دوربین ثانویه۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، ۱۳ میلی‌متری۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، ۱۳ مگاپیکسلی
دوربین سوم۱۰ مگاپیکسلی، زوم ۳ برابری تله فوتو با لرزشگیر اپتیکال۱۲ مگاپیکسلی، زوم ۲.۵ برابری تله فوتو با لرزشگیر اپتیکال
دوربین یا حسگرهای اضافه۱۰ مگاپیکسلی، زوم ۱۰ برابری با لنز پریسکوپیحسگر LiDAR

گوشی گلکسی دارای دو دوربین تله فوتو است که یک لنز پریسکوپی را شامل می‌شود و می‌تواند زوم ۱۰ برابری را ارائه کند که نسبت به زوم ۵ برابری لنز پریسکوپی به کار رفته در گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا پیشرفته‌تر است. گوشی اس ۲۱ اولترا یک دوربین زوم ثانویه با لنز زوم ۳ برابری را نیز به همراه دارد. هر دو این حسگرها کنار یکدیگر بدان معناست که شما می‌توانید عکس‌هایی شفاف و واضح را حتی در صورت زوم کردن تصویر ثبت کنید.

مقایسه زودهنگام آیفون ۱۲ پرو مکس با گلکسی اس ۲۱ اولترا

در بخش ویدیو، گوشی سامسونگ قادر به ضبط ویدیوهای 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است، در حالی که پرچمدار اپل ویدیوهای 4K HDR می‌گیرد. با رزولوشن 8K شما محتوای خیلی شفاف‌تری خواهید داشت، در حالی که HDR در آیفون به شما محدوده دینامیکی وسیع‌تری می‌دهد. بنابراین دوربین هر دو دارای مزیت مهمی نسبت به دیگری است.

ما برای آنکه بتوانیم کیفیت تصویر این دوربین‌ها را با یکدیگر بسنجیم، باید آن‌ها را کنار یکدیگر بگذاریم. پس منتظر عرضه گوشی سامسونگ تا چند هفته دیگر باشید.

عمر باتری و سرعت شارژ

ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی در برابر ۳۶۸۷ میلی‌آمپر ساعتی آیفون. سرعت شارژ در گلکسی هم سریع‌تر است.

در آخرین بخش این مقایسه، به بررسی اندازه باتری این دو گوشی می‌پردازیم. گوشی‌های اندرویدی مانند Galaxy S21 Ultra همیشه از باتری بزرگ‌تری نسبت به آیفون‌ها بهره می‌برند. این گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد که نسبت به باتری ۳۶۸۷ میلی‌آمپر ساعتی iPhone 12 Pro Max به مراتب بزرگ‌تر است. این ارقام نشان می‌دهد ظرفیت باتری گلکسی نزدیک ۵۰ درصد بیشتر از آیفون است.

البته نباید انتظار داشته باشید این باعث بهبود ۵۰ درصدی دوام باتری شود، اما حداقل می‌تواند مقداری در بیشتر نگه داشتن شارژ دخیل باشد. اپل پرچمدار جدیدش را با پشتیبانی حداکثری از شارژرهای ۲۰ وات عرضه کرده است، در حالی که انتظار داریم پرچمدار سامسونگ از شارژرهای ۲۵ وات پشتیبانی کند. ضمناً آیفون اولین گوشی بازار است که بدون شارژر وارد بازار می‌شود. و شاید S21 هم دنباله رو رقیب خودش، اولین گوشی اندرویدی لقب بگیرد که بدون شارژر عرضه می‌شود. بنابراین شما برای شارژ هر دو گوشی باید یک شارژر جداگانه را هم تهیه کنید!

قیمت

سامسونگ امسال گوشی پرچمدار گلکسی اس ۲۰ اولترا خودش را با قیمت ۱۴۰۰ دلاری وارد بازار کرد. اما به نظر می‌رسد امسال این گوشی هم قیمت آیفون و با قیمت پایه ۱۱۰۰ دلاری به فروش برسد. در حال حاضر نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۲ پرو مکس با قیمت ۱۱۰۰ دلار به فروش می‌رسد. انتظار می‌رود گوشی‌های جدید سری Galaxy S سامسونگ ژانویه و در رویداد مجازی Unpacked معرفی شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. معلومه اس ۲۱ اولترا