بدترین گوشی های هوشمند

بدترین گوشی های هوشمند ساخته شده تا سال 2020 از دید کاربران

بدترین گوشی های هوشمند ساخته شده به نظر شما کدام هستند؟ در این مطلب چند مورد از این گجت‌ها را که عملکرد ضعیفی داشته‌اند، از دید برخی کاربران معرفی خواهیم کرد.

تقریبا همه کاربران تجربه استفاده از یک گوشی هوشمند را داشته‌اند که پس از خرید، آنچه که انتظار داشته‌اند نبوده و یا به عبارتی عملکرد ضعیف‌تری نسبت به چیزی که درباره آن تبلیغ شده بود را نشان داده‌اند.

با این حال اگر شما هم چنین چیزی را تجربه کرده‌اید، بهتر است بدانید که در این مورد تنها نیستید! به همین منظور، در ادامه این مطلب چندی از بدترین گوشی های هوشمند را که بسیاری از کاربران را نا امید کرده‌اند با ذکر دلیل بد بودن آن‌ها به شما معرفی خواهیم کرد.

گوشی Alcatel Idol 4S

بدترین گوشی های هوشمند

در سال 2016 بود که گوشی پرچمدار شرکت الکاتل به نام Alcatel Idol 4S عرضه شد. این گجت هوشمند که امروز در لیست بدترین گوشی های هوشمند قرار گرفته، درواقع قابلیت‌های بسیاری داشت؛ مانند اسپیکر استریو، نمایشگر بزرگ آمولد (AMOLED) و همچنین داشتن یک هدست واقعیت مجازی (VR) که افراد را نسبت به خرید آن ترغیب می‌کرد.

با این حساب حتی با وجود هدست واقعیت مجازی، جالب است بدانید که دکمه‌های آن پس از چند روز به راحتی خراب می‌شدند و خود گوشی نیز به هنگام فیلمبرداری با کیفیت 4K و یا 1080 به سرعت داغ می‌کرد. همچنین به‌روز رسانی اندروید 7 که مدت‌ها عرضه آن روی این گوشی اعلام شده بود هرگز برای الکاتل آیدل 4 اس منتشر نشد تا این گجت را در گرفتن جدیدترین سیستم نرم‌افزاری اندروید ناکام بگذارد.

به علاوه، جالب است بدانید که حسگر اثر انگشت طراحی شده برای این گجت تنها برای نسخه عرضه شده در ایالات متحده در نظذ گرفته شده بود و افراد در سایر مناطق جهان با دادن همان پول، گوشی را بدون حسگر و همچنین باتری ضعیف‌تر دریافت می‌کردند.

گوشی Nokia 9 PureView

بدترین گوشی های هوشمند

جدای از طراحی بد در تناسب با سایز، گوشی Nokia 9 PureView دارای 5 سنسور بود که ساختار دوربین آن را تشکیل می‌دادند؛ درحالی که هرگز قدرتی را با وجود چندین لنز ثابت نکرده و رقیب قدرتمندی برای سایر پرچمداران محسوب نمی‌شد. همچنین جالب است بدانید که مشکلات سخت‌افزاری خود مانع استفاده از دوربین شده و اجرای برنامه آن را با مشکل مواجه می‌کرد.

به هر حال ممکن است برخی از مسائل نرم‌افزاری مربوط به این گوشی تا به امروز به چند به‌روز رسانی برطرف شده باشد، اما واضح است که پرچمدار بعدی نوکیا مدت زمان بسیاری عرضه نشده و این شرکت در حال کار روی رفع نقص‌های این گجت و تکرار نکردن آن‌ها در کار بعدی است.

گوشی BlackBerry Storm

بدترین گوشی های هوشمند

از اولین گوشی‌هایی که دارای یک نمایشگر لمسی بود و طرفداران بسیاری حتی بدون تست و آزمایش آن را خریداری می‌کردند، بدون شک BlackBerry Storm است. با این حال هنگام استفاده از کیبورد لمسی طراحی شده برای آن، مشکلات نرم‌افزاری مانع از استفاده درست از آن می‌شدند.

البته بعدها این مسائل با یک به‌روز رسانی حل شد، اما مسئله قابل توجه اینجاست که کاربران بسیاری پس از مواجه شدن با این مورد، گوشی خود را پس داده و یا یک مدل جایگزین را دریافت کردند که از هیجان آن به شدت کم می‌کرد.

گوشی Samsung Galaxy S3 Mini

بدترین گوشی های هوشمند

گوشی گلکسی اس 3 از به هیچ وجه از بدترین گوشی های هوشمند ساخته شده نیست، اما مدل مینی آن با مشکلات بسیاری عرضه شد که کاربران را به شدت برای استفاده از آن نا امید می‌کرد. برای مثال، شاید پس از چند ماه (یا حتی چند هفته) استفاده شما مجبور می‌شدید تا آن را برای خراب شدن پورت یو اس بی و یا تاچ صفحه به تعمیرگاه ببرید.

با این حال حتی با وجود تعمیر، باتری ضعیف و همچنین خراب شدن مجدد آن باعث می‌شد تا استفاده از آن مانند استفاده از یک ماشین خراب باشد که هرچند ماه یکبار نیاز به تعمیر مجدد و خرجی دوبرابر خود گوشی دارد.

گوشی Sony Xperia Z2

بدترین گوشی های هوشمند

گوشی سونی اکسپریا زد 2 یکی از قوی‌ترین اسمارت‌فون‌های زمان خود بود که با وجود ویژگی‌هایی مانند دوربین 20.7 پیکسلی و همینطور قابلیت ضد آب بودن، باعث می‌شد تا کاربران بسیاری به سرعت برای خرید آن اقدام کنند.

با این حال، حافظه کم 16 گیگابایتی و همچنین ضعیف بودن عملکرد برنامه دوربین و به عبارتی نقص نرم‌افزاری از مشکلات اصلی این گوشی محسوب می‌شدند. به علاوه، شرکت سونی برای این پرچمدار تا حدود ۷ ماه هیچ به‌روز رسانی منتشر نکرد که این مشکلات را برطرف کند.

در آخر نیز لازم به ذکر است که ضد آب بودن این دستگاه تنها تا چند ماه اول دوام داشت و پس از آن اگر ریسک انداختن سونی اکسپریا زد 2 را قبول می‌کردید، درواقع با پول خود بازی کرده بودید.

گوشی Asus PadFone 2

بدترین گوشی های هوشمند

شش سال پیش گجت متفاوتی به نام ایسوس پدفون 2 عرضه شد که قرار دادن آن روی یک پایه تبلت مانند، استفاده از آن را در مقابل چشم دیگران بسیار عجیب و جالب می‌کرد. با این حال، این ایده تازه با مشکلات سخت‌افزاری بسیاری عرضه شده بود.

برای مثال شارژ پایه به سرعت خالی می‌شد، و اگر چندین بار پدفون 2 را داخل آن گذاشته و سپس درمی‌آوردید، جلوی گوشی شما خراشیده می‌شد. همچنین کار نکردن شارژرهای دیگر (به جز شارژر اصلی) باعث می‌شدند تا پس از خراب شدن کابل داخل جعبه گوشی به سختی شارژ شود. به علاوه، یکی از مشکلات مهم این گجت گرفتن خاک بسیار در جک هدفون و در نهایت از کار افتادن دوربین آن بود که کاربران را به شدت آزار می‌داد.

به هر حال این گوشی هرگز با هدف عرضه یک گجت فوق‌العاده و تازه موفق به انجام ماموریت خود نشد و حتی لایه پلاستیکی پشت آن پس از مدتی جدا شده و ظاهر زشتی را به گوشی می‌داد.

مدل‌های دیگر که بی‌ثمر مانده‌اند

بدترین گوشی های هوشمند

درست است که در حال حاضر قصد معرفی بدترین و یا به عبارتی ناامید کننده‌ترین گوشی های هوشمند را داریم، اما به جز گجت‌های عرضه شده، مدل‌های بسیار مختلفی وجود دارند که همچنان ساخت آن‌ها بی‌ثمر مانده و کاربران تنها توانسته‌اند تا با دیدن طرح آن‌ها هیجان زده شوند.

البته برخی از این طرح‌ها امروزه پس از معرفی در دسترس قرار گرفته و حتی مانند گلکسی زد فولد 2 پیشرفت‌هایی را هم نسبت به نسخه قبل داشته‌اند که آن را حتی بهتر نیز می‌کند. با این حال اگر چندین سال به عقب بازگردیم، مدت‌ها ایده‌های بسیار جالبی درباره ساخت گوشی‌های هوشمند به نمایش درآمده بود که افراد را برای تاریخ عرضه آن‌ها همچنان منتظر گذاشته است؛ مانند گوشی‌های مداد شکل، مچی، و یا سنسورهایی که به راحتی قابل حمل بوده و نمایشگر گوشی را به شکل سه‌بعدی در مقابل کاربر قرار می‌دهد.

به هر حال همیشه قرار نیست که اولین ایده به بهترین شکل ممکن اجرا شود؛ مانند گوشی LG Wing که قاعدتا تنها برای آزمایش یک طرح که در آینده جای پیشرفت بسیاری را دارد عرضه شده است.