هدست های گیمینگ

بهترین هدست های گیمینگ سال 2020

کیفیت صدا برای گیمرها اهمیت بالایی داشته و استفاده از یک هدست گیمینگ با کیفیت، لذت بازی را دوچندان می‌کند. در ادامه شما را با بهترین هدست های گیمینگ سال 2020 آشنا می‌کنیم.

هدست های گیمینگ این روزها به بخش مهمی از تجربه بازی تبدیل شده‌اند و وسیله‌ای غیرقابل چشم‌پوشی برای بازیکن‌های حرفه‌ای هستند. با رشد روزافزون صنعت بازی، کاربران بیشتری به بازی‌های آنلاین با کنسول‌های پلی استیشن،‌ ایکس باکس، نینتندو سوییچ کامپیوترهای شخصی روی می‌آورند. ولی همه ستاپ‌های بازی مشابه هم نیستند و برای بهترین تجربه بازی به یک هدست خوب نیاز خواهید داشت. البته برای تجربه صدای فراگیر و چت صوتی با کیفیت، ایربادهای معمولی پاسخگو نخواهند بود. برای این کار باید بودجه‌ای برای خرید مدل‌های هدست رو گوشی میکروفون‌دار در نظر گرفت.

هدست های گیمینگ همگام با توسعه بازی‌ها، راه دور و درازی را طی کرده‌اند. این روزها دیگر مجبور نیستید از هدست‌های تک گوشی استفاده کنید که به صورت پیش‌فرض با کامپیوتر و لپ‌تاپ همراه بود. حالا هدست‌‌هایی با پورت 3.5 میلی‌متری، پشتیبانی از استریو، میکروفون‌های یکپارچه و قابلیت‌های بی‌سیم در بازار وجود دارند. این یعنی هدست‌ها تکنولوژی صدای بهتر،‌ ارتباط بهتر و راحتی بیشتری را در اختیار کاربر قرار داده در حالی که صدای اضافه محیط اتاق، خانه یا محل کار را به حداقل می‌رسانند.

در مطلب پیش رو بهترین هدست های گیمینگ حال حاضر دنیا که نیازهای بازیکن‌های حرفه‌ای را برآورده می‌کنند بررسی می‌کنیم. این موارد بهترین هدست‌هایی هستند که با بودجه‌‌های مختلف می‌توان تهیه کرد و برای پلتفرم‌های متنوع قابل استفاده هستند. همچنین این موارد بر اساس فاکتورهای مهم و مورد توجه بازیکن‌های حرفه‌ای انتخاب شده‌اند.

بهترین هدست‌ گیمینگ با در نظر گرفتن همه جوانب

هدست های گیمینگ

 هدست استیل سریز آرکتیس 7 ایکس- SteelSeries Arctis 7X از بهترین هدست های گیمینگ بی‌سیم همه کاره، راحت، سبک وزن و قابل اطمینان است که نقاط ضعف قابل توجهی ندارد.

مزایا: هدست مالتی پلتفرم با پشتیبانی از حالت بی‌سیم و سیم‌دار،‌ میکروفون جمع شو، راحتی استفاده،‌ عمر باتری طولانی و وزن کم.

معایب: استفاده از کابل میکرو USB برای شارژ شدن، نبود کنترل ترکیبی چت و بازی هنگام استفاده با پلی استیشن،‌ پورت اختصاصی کابل سیار در کناره هدست.

آرکتیس 7 ایکس جدیدترین هدست استیل سریز، عناصر آشنای زیادی را از مدل‌های پیشین به همراه دارد و قابلیت‌های جدید قابل توجهی را نیز به آنها افزوده است. از مهمترین این قابلیت‌ها دانگل USB-C است که از حالت بیسیم مالتی پلتفرم پشتیبانی می‌کند.

این دانگل آنقدر جمع و جور است که در حالت تبلت به راحتی به گوشی‌های هوشمند یا نینتندو سوییچ متصل می‌شود. با استفاده از کابل تبدیل USB-C به USB-A اتصال به سیستم‌های بزرگ‌تر مانند ایکس باکس سری ایکس،‌ ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و حتی کامپیوترهای شخصی نیز امکان‌پذیر است.

یک دکمه کوچک روی فرستنده تعبیه شده که اجازه می‌دهد هدست از حالت ایکس باکس به حالت USB‌ برای همه موارد دیگر تغییر کاربری دهد. این هدست از یک اتصال بی‌سیم 2.4 گیگاهرتزی استفاده می‌کند که قدرت سیگنال مناسبی برای از بین بردن لَگ است.

درایورهای 40  میلی‌متری اسپیکر از همان نوعی است که استیل سریز در هدست‌های گران‌تر استفاده می‌کند و از بیس اضافه در آنها خبری نیست. عملکرد صوتی در حالت بازی تک‌نفره و چندنفره قدرت کافی دارد و این یعنی صدای چت با وضوح بالا در محیط‌های ساکت.

درایورها خیلی خوب با میکروفون تاشو هدست ست شده‌اند. این طراحی عالی موجب به حداقل رساندن صداهای پس‌زمینه شده است. دکمه‌ای برای غیرفعال کردن میکروفون روی گوشی چپ تعبیه شده و با زدن آن، چراغ قرمزی روی میکروفون روشن می‌شود.

کنترل‌های دیگر شامل دکمه پاور، کم و زیاد کردن صدا و یک دکمه ترکیبی صدای چت و بازی است. با این اوصاف قابلیت چت و بازی تنها اکنون تنها روی کنسول‌های ایکس باکس کار می‌کند. این هدست بی‌سیم از همه دستگاه‌های گیمینگ پشتیبانی می‌کند ولی یک کابل 3.5 میلی‌متری سیار نیز با آن همراه است که با همه دستگاه‌های باسیم مانند 3DS یا آی‌پدهای قدیمی سازگاری دارد.

عمر باتری تا 24 ساعت دوام دارد که برای بازی به مدت طولانی مناسب است. یکی از معایب این هدست آن است که با وجود آن‌که دانگل از USB-C استفاده می‌کند،‌ خود هدست با استفاده از Micro USB شارژ‌ می‌شود که استفاده از آن مشکل‌تر است. خوشبختانه همه موارد دیگر مانند هدبند عینک اسکی، کیفیت ساخت و حس کلی آرکتیس 7 ایکس به بهترین وجه ممکن است.

استیل سریز علاوه بر آرکتیس 7 ایکس، مدل مخصوص پلی استیشن به نام آرکتیس 7 پی – Arctis 7P را نیز به فروش می‌رساند. این نسخه از حالت بی‌سیم ایکس‌باکس پشتیبانی نمی‌کند و با یک طرح‌ سفید رنگ اضافه ارائه می‌شود که با طراحی PS5 بیشتر سازگاری دارد. به جز این، 7 پی و 7 ایکس تفاوت دیگری ندارند. از آنجایی که هر دو مدل قیمت یکسانی دارند و 7 ایکس از ایکس‌باکس پشتیبانی می‌کند، این نسخه را به جای 7 پی پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین هدست های گیمینگ برای PS5

هدست های گیمینگ

هدست سونی پالس 3D – Sony Pulse 3D بی‌سیم است و ظاهرا با PS5 همگام‌سازی می‌شود و کنترل‌های راحتی برای بازی و چت به همراه دارد.

مزایا: یکپارچه‌سازی با کنسول‌های پلی استیشن، پشتیبانی بی‌سیم، کنترل‌های بازی و چت، سازگاری با PS VR، طراحی زیبا،‌ شارژ USB-C و پورت 3.5 میلی‌متری.

معیاب: فاقد میکروفون بوم، سوال برانگیز بودن دوام و کارایی هدست

سونی همزمان با معرفی PS5 هدست جدیدی به نام پالس 3D را معرفی کرد. این هدست از نوع بی‌ئیم است و از دانگل کوچک USB-A استفاده می‌کند. بازیکن‌هایی که از هدست‌های پلی استیشن گلد و پلاتینیوم بی‌سیم استفاده کرده‌اند با این دانگل آشنایی کامل دارند.

پالس 3D نیز مانند دو مورد ذکر شده از بهترین هدست‌ های گیمینگ است که با اکوسیستم پلی استیشن به بهترین شکل ممکن سازگاری دارد؛ برای مثال این هدست دارای رابط کاربری میزان شارژ‌ و پاور و نشانگر سطح باتری و سطح صدا روی صفحه نمایش است. همچنین پالس 3D کنترل‌هایی روی گوشی چپ برای تنظیم ترکیبی چت و بازی، میزان صدا، پاور، دکمه خاموش کردن میکروفون و حتی دکمه‌ای برای خاموش و روشن کردن مانیتورینگ میکروفون است.

این مورد نیز مانند مدل‌های پیشین قابل استفاده با PS5، PS4، کامپیوترهای شخصی و حتی نینتندو سوییچ است. عملکرد درایورها مشابه پلی استیشن گلد است و کیفیت بالایی دارد. متاسفانه طراحی میکروفون مخفی نیز مشابه گلد است. این میکروفون کارایی خوبی دارد ولی به خوبی میکروفون بوم نیست و صداهای پس‌زمینه زیادی را منتقل می‌کند.

اما نکته مثبت این است که پالس 3D طراحی لولایی هدست‌های قبلی سونی را کاملاً‌ کنار گذاشته است و حتی از تفاوت‌هایی با مدل گلد نیز دارد. این هدست به خوبی روی سر جای می‌گیرد و قابلیت تنظیم خودکار باعث شده که نوار چرمی داخلی با پوشیدن هدست سر جای خود قرار گیرد.

پالس 3D نه تنها با استفاده از جک 3.5 میلی‌متری با پلی استیشن VR سازگاری دارد بلکه قادر است روی هدست VR نیز به خوبی جاگیر شود. این ترکیب مناسبی با کنترلر DualSense ایجاد می‌کند؛ به خصوص از آنجایی که پالس 3D با استفاده از USB-C نیز قابل شارژ است.

حرف از زیبایی شناختی که در میان باشد،‌پالس 3D با طراحی PS5 سازگاری کامل دارد و با رنگ‌بندی و استایل کلی این کنسول و کنترلرهای همخوانی کامل دارد. ظاهر زیبا همراه با عملکرد خوب و یکپارچه‌سازی آسان هدست آن را به بهترین گزینه برای کاربران PS5 تبدیل کرده است.

با این اوصاف هنوز هم منطقی به نظر می‌رسد که برخی کاربران PS5 هدستی با میکروفون بهتر و دوام بیشتر را انتخاب کنند. اگر به دنبال گزینه دیگری هستید که قابلیت‌های پالس 3D را داشته باشد، هدست هایپر ایکس کلود II بی‌سیم – HyperX Cloud II Wireless را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این هدست سبک وزن است ولی درایورهای بزرگی دارد، از USB-C برای شارژ‌ استفاده می‌کند و میکروفون بوم جداشدنی با فیلتر نویز و چراغ حالت بی‌صدا دارد. از معایب هایپر ایکس آن است که حالت استفاده با سیم‌ ندارد.

بهترین هدست های گیمینگ برای ایکس باکس

هدست های گیمینگ

هدست استیل سریز آرکتیس 9 ایکس – SteelSeries Arctis 9X از بهترین هدست های گیمینگ است می‌تواند بدون نیاز به دانگل به صورت بی‌سیم به یک کنسول ایکس باکس وصل شده در حالی که همزمان با بلوتوث با دستگاه‌های موبایل همگام‌سازی شود.

مزایا: مستقیماً به کنسول‌های ایکس‌باکس متصل می‌شود، از اتصال همزمان به ایکس‌باکس و دستگاه‌های موبایل پشتیبانی می‌کند، استفاده راحتی دارد، کنترل‌های ترکیبی چت و بازی مفدیدی دارد.

معایب: از هدست آکتیس 7 ایکس سنگین‌تر است و از Mircro USB برای شارژ شدن استفاده می‌کند.

چه از سری کنسول‌های جدید ایکس باکس ایکس و اس استفاده می‌کنید یا ایکس باکس وان X/S یا حتی از مدل اصلی 2013، بازی کردن با هدست بی‌سیم اتصال مستقیم به کنسول حس بسیار خوبی دارد. هدست آرکتیس 9 ایکس دانگل ندارد؛ به جای آن، این هدست به صورت بی‌سیم و درست مثل یک کنترلر مستقیماً به ایکس‌باکس متصل می‌شود.

آرکتیس 9 ایکس تنها هدست موجود در بازار نیست که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند (هدست ترتل بیچ استیلث 600 نسل 2 – Turtle Beach Stealth 600 Gen 2 نیز این قابلیت را دارد) ولی بهترین موارد را به صورت یکجا و متعادل دارد.

شما حتی می‌توانید به صورت همزمان آرکتیس 9 را به یک ایکس‌باکس و دستگاه بلوتوث مجزا وصل کنید. اتصال همزمان به کنسول و گوشی هوشمند می‌توان بازی‌هایی مانندHotshot Racing و Grounded را همراه موسیقی، ‌پادکست یا حتی چت انجام داد.

بعلاوه، هدبند عینک اسکی این هدست به دلایل زیادی مناسب گیمینگ است. این هدبند را می‌توان یک بار برای همیشه تنظیم کرد. طراحی طوری است که نوار فلزی و پلاستیکی را مستقیماً به سر کاربر فشار نمی‌دهد و کاربرد پلاستیک‌های شکننده را به حداقل می‌رساند. هدبند به منظور تمیزکاری و نظافت قابل جداسازی است و طرح‌های مختلفی برای آن در دسترس است. با این اوصاف بهتر است هنگام استفاده از قابلیت بلوتوث بهتر است قدم نزنید چرا که آرکتیس 9 ایکس روی سر شما بند نخواهد شد.

آرکتیس 9 ایکس از بهترین هدست های گیمینگ با میکروفون تاشو، چراغ نشانگر حالت بی‌‌صدا، درایورهای 40 میلی‌متری و کنترل‌های قابل اطمینان تعبیه شده روی دستگاه است. این قابلیت‌ها شامل دکمه بی‌صدا، دکمه کم و زیاد، پاور و کنترل‌های ترکیبی بازی و چت است. عمر باتری 20 ساعت است که شاید به خوبی برخی از مدل‌های رقیب نباشد. یکی دیگر از معایب کوچک آرکتیس 9 ایکس استفاده از اتصال Micro USB‌ به جای USB-C برای شارژ کردن است.

بهترین هدست های گیمینگ با توجه به بودجه

هدست های گیمینگ

هایپر ایکس کلود استینگر – HyperX Cloud Stinger ترکیبی از بهترین و مهمترین قابلیت‌های یک هدست بی‌سیم را در خود جای داده و قیمتی رقابلت‌برانگیز دارد.

مزایا: کیفیت ساخت خوب، راحتی استفاده و صدای خوب با قیمت مناسب، میکروفون تاشو با قابلیت خودکار بی‌صدا، کنترل صدای روی گوش

معایب: بدون آپشن رنگ و نوع گوشی، کابل ثابت

اغلب کسانی که برای اولین بار هدست خریداری می‌کنند دستگاه‌های مذکور را با قیمتی مشابه هایپر ایکس کلود استینگر تهیه می‌کنند. استینگر یک هدست با سیم با درایورهای 50 میلی‌متری،‌ میکروفون تاشو، هدبند جمع شونده، اسلایدر صدا روی گوشی راست و یک کنترل صدای خطی ثابت است.

این هدست برای اتصال به کنترلرهای PS5/PS4، ایکس باکس،‌ سوییچ، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند و هر وسیله مدرنی با جک 3.5 میلی‌متری ساخته شده است. بر خلاف بسیاری از هدست‌های بهتر و گران‌تر، هایپر ایکس کلود استینگر به امپدانس بالا نیاز ندارد. این یعنی این هدست به همراه جک کنترلر DualShock 4 به راحتی قابل استفاده است ولی با یک منبع بهتر می‌توان عملکرد آن را بهبود بخشید.

شهرت هایپر ایکس و هدست‌هایش تا حدود زیادی مدیون تکنولوژی ابری هایپر ایکس کلود است. هایپر ایکس با کلود استینگر تقریباً از همه نقاط قوت تکنولوژی ابری بهره گرفته و آن را در دستگاهی سبک‌تر و اصیل‌تر جای داده است.

بدنه استینگر سبک ولی مستحکم و راحت است. این هدست با هدف جلب رضایت کاربرانی طراحی شده که می‌خواهند آن را مستقیماً به جک هدست متصل کنند. هایپر ایکس با تولید کلود استینگر قصد داشت تجربه استفاده از یک هدست خوب و با کیفیت و مقرون به صرفه را برای کاربر فراهم کند.

بهترین هدست های گیمینگ بی‌سیم گران قیمت

هدست های گیمینگ

هدست استیل سریز آرکتیس 1 بی‌سیم مخصوص ایکس‌باکس، عملکرد بی‌سیم قابل توجهی در ایکس‌باکس، پلی استیشن،‌ کامپیوتر و سوییچ از خود نشان می‌دهد و گزینه باسیم آن نیز برای کاربری‌های مختلف در دسترس است.

مزایا: پشتیبانی مالتی پلتفرم با کیفیت صدای خوب،‌ میکروفون قدرتمند، عمر باتری عالی.

معایب: فاقد کنترل‌های ترکیبی چت و بازی روی هدست، هدست و میکروفون در حالت بی‌استفاده با هم سازگاری ندارند.

آرکتیس 1 بی‌سیم هنگام معرفی به عنوان یک هدست اختصاصی پلی استیشن بسیار مورد توجه قرار گرفت و حالا آرکتیس 1 بی‌سیم برای ایکس‌باکس حتی بهتر از آن است. دلیل این موضوع آن است که مدل جدید از پلتفرم‌های ایکس‌باکس نیز پشتیبانی می‌کند. یک دکمه کوچک روی دانگل بی‌سیم USB-C تعبیه شده که می‌توان با استفاده از آن پلتفرم‌های ایکس‌باکس یا دستگاه‌های دیگر با اتصال USB را انتخاب کرد.

آرکتیس 1 بی‌سیم ایکس‌باکس یک دستگاه قابلیت‌های بالا است که همه آنها روی ایکس‌باکس، پلی استیشن و کامپیوتر قابل استفاده است. دانگل کوچک USB-C با نینتندو سوییچ و برخی گوشی‌های هوشمند و اتصال بی‌سیم 2.4 گیگاهرتزی سازگار است.

آرکتیس 1 دارای درایورهای اسپیکر مورد استفاده در سری اصلی آرکتیس است که شامل هدست‌های بسیار بهتر و گران‌قیمت‌تر نیز هست. این به آرکتیس کمک می‌کند که صدای کوک شده را به صورت پیش‌فرض در اختیار کاربر قرار دهد. عملکرد میکروفون نیز بسیار عالی است و صدا را به بهترین شکل به هم‌بازی‌های شما می‌رساند. این میکروفون از نوع جداشونده است پس می‌توان برای حمل آسان هدست آن را به کلی کنار گذاشت. عمر باتری نیز بیشتر از 20 ساعت دوام خواهد داشت.

در حالی که این هدست تقریباً با همه کنسول‌های جدید سازگار است به جک و کابل 3.5 میلی‌متری نیز مجهز است. این یعنی این هدست را می‌توان به صورت بی‌سیم با بسیاری از دستگاه‌های بی‌سیم همگام‌سازی کرد. این قابلیت اضافه بسیار کاربردی است و در عین حال آن را زمخت نکرده است.

آرکتیس 1 ایکس‌باکس هدستی راحت با پدهای پارچه‌ای، سبک‌وزن و تیره رنگ است. این هدست با سه کابل: Micro USB برای شارژ، کابل 3.5 میلی‌متری برای استفاده باسیم و کابل تبدیل USB-C به USB-A برای اتصال به پورت USB-A دستگاه‌های مختلف همراه است.