جنسیس GV70 مدل 2022

جنسیس GV70 مدل 2022 معرفی شد؛ رقیب سرسخت بی ام و X3 و آئودی Q5

جنسیس GV70 مدل 2022 معرفی شد. این کراس اوور لوکس کره‌ای رقیب سرسخت بی ام و X3 و آئودی Q5 است. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

جنسیس که به عنوان برند لوکس شرکت هیوندای کره جنوبی محسوب می‌شود کار خود را با تولید سدان‌های لوکس شروع کرد، اما مدتی است که کراس اوورها و شاسی بلندها به محبوبیت خوبی دست پیدا کردند و به همین دلیل این شرکت برای بقای خود باید به این حوزه نیز ورود پیدا می‌کرد. از این رو مدتی است که این برند کره‌ای به تولید خودروهای شاسی بلند مشغول شده است. جنسیس اخیرا مدل GV80 را معرفی کرد و اکنون نیز از کراس اوور کوچکتر و لوکس خود یعنی GV70 پرده برداشت. جنسیس GV70 مدل 2022 به دلیل برخورداری از طراحی جسورانه و لوکس خود به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات جنسیس محسوب می‌شود.

مشخصات جنسیس GV70 مدل 2022

جنسیس GV70 مدل 2022

در نمای جلو شاهد جلوپنجره بزرگ تاجی شکل جذابی هستیم که ورودی‌های هوای اسپرت و چراغ‌های چهارتایی جنسیس آن را احاطه کرده‌اند. در نمای جانبی نیز بدنه‌ای منحنی به همراه خطی که از چراغ‌های جلو شروع شده و تا قبل از چراغ‌های عقب امتداد دارد به چشم می‌خورد. همچنین گلگیرهای عقب عضلانی و ستون C متمایز نیز در جذاب‌تر شدن این خودرو نقش زیادی دارند. در نمای عقب نیز شاهد شیشه شیب‌دار، چراغ‌های چهارتایی، اسپویلر یکپارچه، سپر با خروجی هوای تزئینی و سر اگزوزهای بزرگ عمودی هستیم.

جنسیس GV70 مدل 2022

در کابین جنسیس GV70 مدل 2022 نیز همانند نمای بیرونی شاهد طراحی سطح بالایی هستیم که در آن طراحان از متریال با کیفیت و عناصری بیضی شکل الهام گرفته از بال هواپیما استفاده کرده‌اند. شرکت جنسیس در خصوص ویژگی‌های داخلی این کراس اوور لوکس جزئیات زیادی را اعلام نکرده است، اما در تصاویر منتشر شده شاهد وجود صفحه آمپر دیجیتالی و یک نمایشگر عریض برای سیستم اطلاعاتی سرگرمی هستیم. تریم کرومی در تمام بخش‌های کابین استفاده شده و کنترل‌های تهویه نیز از طراحی شیکی بهره می‌برند. همچنین یک شیفتر دوار به شکل جواهر نیز روی کنسول مرکزی نصب شده است.

جنسیس GV70 مدل 2022

جنسیس GV70 مدل 2022 با وجود این این که یک کراس اوور بسیار لوکس محسوب می‌شود، اما این برند کره‌ای برای آن پکیج اسپرت نیز در نظر گرفته است که مواردی چون جلوپنجره کرومی تیره، تریم‌های مشکی‌رنگ، سپر جلو تهاجمی‌تر، سر اگزوزهای دایره‌ای و دیفیوزر همرنگ بدنه را شامل می‌شود. به واسطه این پکیج، غربیلک فرمان اسپرت و تزئینات فیبر کربنی نیز به کابین اضافه خواهد شد.

جنسیس GV70 مدل 2022

هرچند مشخصات کامل این خودرو منتشر نشده است، اما این کراس اوور کره‌ای از پلتفرم محرک عقب بهره می‌برد و قرار است برای بازار آمریکا با دو موتور مختلف به فروش برسد. پیشرانه پایه این خودرو یک مدل 2.5 لیتری 4 سیلندر توربو خواهد بود که می‌تواند قدرتی برابر با 300 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتن‌متر را به تولید برساند. موتور دوم قدرتمندتر بوده و از نوع 3.5 لیتری توئین توربو خواهد بود که در مورد خروجی آن اطلاعاتی در دست نیست، اما همین پیشرانه در کراس اوور بزرگ‌تر GV80 استفاده شده که در آنجا قدرتی برابر با 375 اسب بخار و گشتاور 530 نیوتن‌متر را به تولید می‌رساند.

جنسیس GV70 مدل 2022

در خصوص نوع گیربکس جنسیس GV70 مدل 2022 جزئیاتی در دست نیست، اما احتمالا هر دو پیشرانه‌ی این کراس اوور از گیربکس 8 سرعت اتوماتیک برای انتقال قدرت استفاده خواهند کرد. طبق اعلام جنسیس، این کراس اوور لوکس در بازار آمریکا به شکل محرک عقب و چهار چرخ محرک به فروش خواهد رسید. این خودرو از 4 حالت رانندگی مختلف نظیر اکو، راحت، اسپرت و سفارشی بهره می‌برد که در مدل‌هایی که به پکیج اسپرت مجهز هستند، حالت رانندگی دیگری با نام اسپرت پلاس نیز ارائه خواهد شد.

جنسیس GV70 مدل 2022

شرکت جنسیس برای محصول جدید خود مجموعه کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده را در نظر گرفته است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به جلوگیری از برخورد جلو و برخورد در نقاط کور اشاره کرد. همچنین سیستمی با نام دستیار رانندگی بزرگراه نیز در این خودرو وجود خواهد داشت؛ این سیستم در واقع یک سیستم رانندگی نیمه خودکار محسوب می‌شود که از کروز کنترل تطبیقی و سیستم حفظ حرکت میان خطوط بهره می‌برد. برای دستیار رانندگی بزرگراه، دستیار تغییر خط نیز در نظر گرفته شده است که با زدن راهنما از تصمیم راننده برای تغییر خط مطلع خواهد شد.

جنسیس GV70 مدل 2022

کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری یکی دیگر از سیستم‌های کمکی این خودرو محسوب می‌شود که به شکل خودکار در زمان رسیدن به پیچ‌ها سرعت را کاهش خواهد داد. جنسیس دستیار محدودیت سرعت هوشمند را نیز برای این خودرو ارائه کرده است که در زمان رانندگی در مناطق با محدودیت سرعت بسیار کارآمد خواهد بود. این کراس اوور کره‌ای از سیستم احراز هویت با اثر انگشت و هشدار پیشرفته صندلی عقب هم بهره می‌برد. همچنین سنسورهای استفاده شده در این خودرو بسیار حساس بوده و قادرند تنفس کوچک را هم تشخیص دهند و اگر نوزاد یا کودکی در حال خواب روی صندلی عقب باقی بماند، به راننده هشدار خواهد داد. جنسیس GV70 مدل 2022 از سال آینده در آمریکا به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*