هیوندای بخش عمده سهام شرکت رباتیک بوستون داینامیکس را خرید

هیوندای بخش عمده سهام شرکت رباتیک بوستون داینامیکس را خرید

اخیرا خبر رسیده که بخش عمده‌ای از سهام شرکت بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) توسط خودروسازی هیوندای و با پرداخت مبلغ نجومی 1.1 میلیارد دلار، خریداری شده است.

در میان تازه‌ترین اتفاقات دنیای فناوری‌های رباتیک، خبر رسیده که خودروسازی هیوندای (Hyundai) هشتاد درصد از سهام شرکت بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) را مال خود کرده است. بوستون داینامیسک به عنوان یک شرکت رباتیک آمریکایی، جزو جنجالی‌ترین بازیگران حوزه ساخت ربات‌های پیشرفته بوده و کمتر کسی تاکنون اسم این شرکت یا ربات‌های ترسناک و شگفت‌انگیز آن را نشنیده است.

خودروسازی کره‌ای هیوندای رسما اعلام کرده که 80 درصد سهام این شرکت رباتیک را در نهایی‌ترین قراردادهای امضا شده، خریداری کرده و به این ترتیب، کنترل بوستون داینامیکس عملا دست کره‌ای‌ها خواهد افتاد. این خرید برای هیوندای چیزی در حدود 1.1 میلیارد هزینه برداشته و مابقی سهام شرکت هم در حال حاضر در اختیار یک کمپانی ژاپنی به نام سافت بانک (SoftBank) است.

در واقع از مدت‌ها پیش مدیران هیوندای تلاش داشته‌اند تا کمپانی خود را به عنوان بازیگر کلیدی حوزه جابه‌جایی‌های هوشمند، در سطح جهانی مطرح کنند و خرید شرکت بوستون داینامیکس نقش هیوندای را در بحث ساخت تجهیزات رباتیک پررنگ‌تر می‌کند. خودروسازی هیوندای موتورز تاکنون سرمایه‌گذاری‌های کلانی در حوزه هوش مصنوعی (AI)، اتومبیل‌های خودران، کارخانه‌های هوشمند، خودروهای دوست دار محیط زیست، متالورژی پیشرفته و رباتیک داشته است.

توسعه بیشتر شرکت بوستون داینامیکس

هیوندای باور دارد که کمک به ایجاد یک پیشرفت چشم‌گیر در ساخت ربات‌ها می‌تواند فرصت را برای توسعه سریع حوزه‌های دیگر صنعت و تکنولوژی فراهم کرده و در نهایت جامعه جهانی را به شکل ویژه و مثبتی تحت تاثیر قرار دهد. از طرف دیگر چنین همکاری بین دو شرکت متفاوت آمریکایی و کره‌ای باعث می‌شود تا هرکدام از کمپانی‌ها از امکانات یکدیگر برای پیشرفت خود استفاده کنند و در نهایت، محصولاتی بهتر، پیشرفته‌تر و کاربردی‌تر به بازار عرضه شوند.

مدیر عامل سافت بانک می‌گوید که او و همکارانش از قرارداد جدید هیوندای بسیار خوشحال هستند و به نظر می‌رسد که همکاری این دو کمپانی آسیایی برای پیشرفت هرچه بیشتر شرکت بوستون داینامیکس امکان تجاری‌سازی سریع محصولات رباتیک را فراهم خواهد کرد.

هیوندای بخش عمده سهام شرکت رباتیک بوستون داینامیکس را خرید

همان‌طور که اشاره شد، بوستون داینامیکس به واسطه ساخت ربات‌های عجیب و غریب، فوق‌العاده کارآمد و تا حدی ترسناک، معروف بوده و هم‌اکنون و در آینده مشتری‌های بزرگی در سراسر جهان از محصولات پیشرفته این شرکت استفاده می‌کنند. مخصوصا برای انجام کارهایی که انسان‌ها در آن‌ها مهارت ویژه‌ای ندارند و یا به خطر انداختن جان افراد منطقی نبوده، می‌توان از محصولات فوق پیشرفته بوستون داینامیکس استفاده کرد.

هیوندای بخش عمده سهام شرکت رباتیک بوستون داینامیکس را خرید

ربات زرد رنگی که در تصاویر این مطلب می‌بینیم، اسپات (Spot) نام داشته و به عنوان اولین محصول تجاری شرکت بوستون داینامیکس که در ژوئن 2020 به فروش رسید، شناخته می‌شود. تا به امروز صدها ربات اسپات به کمپانی‌های گوناگون فروخته شده‌اند و از مشتریانی در مجموعه‌های نیروگاهی گرفته تا حوزه معدن کاری، استخراج گاز و نفت و ساخت و ساز، بسیاری از علاقه‌مندان مشتاق‌اند تا از چنین محصولات پیشرفته‌ای برای کارهای گوناگون استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*