دوربین گوشی های سامسونگ

سیر تکامل و پیشرفت دوربین گوشی های سامسونگ در گذر زمان

دوربین گوشی های سامسونگ معمولا یکی از دلایل پرطرفدار بودن آن‌ها طی دو دهه اخیر بوده، مسیر پیشرفت این قابلیت توسط این شرکت چگونه طی شده است؟

امروزه هنگامی که صحبت از گوشی‌های هوشمند می‌شود، علاوه بر سرعت اجرایی و یا قابلیت‌های نرم‌افزاری منحصر، همواره بسیاری از کاربران برتری آن گجت را با در نظر گرفتن میزان کیفیت دوربین آن محسابه می‌کنند. حال گاهی این بحث درباره برتری عددی مانند لنز دوربین‌های ۶۴ یا ۱۰۸ مگاپیکسلی مطرح می‌شود، یا اینکه کیفیت آن‌ها به صورت مستقیم مقایسه شده و گجتی که رنگ‌های طبیعی‌تر و قابلیت زوم بیشتری را داشته باشد پیروز این رقابت خواهد شد.

با این وجود در حال حاضر شرکت‌های بسیاری توان ساخت گوشی‌های هوشمند با دوربین‌های قدرتمندی را دارند که هر ساله در حال رقابت با یکدیگر هستند؛ اما سامسونگ، یکی از اولین شرکت‌هایی بود که داشتن دوربین‌های ۲ مگاپیکسلی و کوچک را در گوشی‌های قدیمی خود به ثبت رساند و طی گذشت زمان، این ویژگی را به مراتب ارتقا داد. به حدی که امروز در گوشی‌های گلکسی اس 20 اولترا و نوت 20 اولترا شاهد ساختار دوربین‌های چندگانه‌ای هستیم که قابلیت ضبط طبیعی‌ترین تصاویر و همچنین تهیه ویدئوهای با کیفیت 4K را دارند.

اما این پیشرفت شرکت سامسونگ چگونه حاصل شده و چه روندی را طی کرده است؟

دوربین گوشی های سامسونگ