واکسن کرونا

آزمایش بالینی واکسن کرونا در استرالیا به دلیل مبتلا نشان دادن به ایدز متوقف شد

آزمایش بالینی واکسن کرونا توسعه یافته توسط شرکت CSL و دانشگاه کویینزلند به دلیل مبتلا نشان دادن ایدز در استرالیا متوقف شد.

محققان مراحل آزمایش بالینی واکسن کرونا توسعه یافته توسط شرکت CSL و دانشگاه کویینزلند را متوقف کردند. طبق اعلام محققان این آزمایش‌ها به دلیل مبتلا نشان دادن ایدز در داوطلبان متوقف شده است؛ در واقع این واکسن در بدن افراد آنتی بادی ایدز تولید می‌کرد که باعث می‌شد نتیجه آزمایش‌ها به اشتباه افراد را مبتلا به ایدز نشان دهد.

جزئیات توقف آزمایش بالینی واکسن کرونا در استرالیا

محققان در مرحله اول آزمایش بالینی توانستند تاثیرگذاری آن و فرایند تولید آنتی بادی در بدن افراد را تایید کنند، اما پس از تزریق واکسن، در بدن برخی از داوطلبان آنتی بادی ویروس HIV تولید شد؛ از این رو آزمایش‌ها به اشتباه این افراد را به عنوان مبتلایان به ایدز شناسایی کردند، اما محققان با آزمایش‌های دقیق‌تر متوجه شدند این افراد به بیماری ایدز مبتلا نیستند. محققان این آزمایش اعلام کردند اصلاح چنین اختلالی در واکسن به یک سال زمان نیاز دارد و به همین دلیل مراحل آزمایش بالینی را متوقف کردند.

برندن مورفی، وزیر بهداشت استرالیا در این خصوص اعلام کرد این واکسن کرونا می‌توانست کارآمد باشد، اما قصد نداریم باعث سلب اعتماد مردم بشویم و مثبت شدن تست ایدز داوطلبان آن هم به اشتباه باعث می‌شود اعتماد مردم به این واکسن کاهش پیدا کند. گفتنی است دولت استرالیا با وجود توسعه این واکسن از سایر شرکت‌ها نیز واکسن مورد نیاز مردم خود را پیش خرید کرده است.