بازی Call Of Duty: Cold War

بازی Call Of Duty: Cold War و 10 نکته برای تازه‌ واردها

بخش آنلاین بازی Call Of Duty: Cold War – کال آف دیوتی: جنگ سرد دارای تغییرات زیادی نسبت به قسمت‌های قبلی بوده است و برای موفقیت در آن باید به نکات ویژه‌ای توجه داشته باشید.

بازی Call Of Duty: Cold War مدتی قبل منتشر شد و تا اینجا توانسته در حد انتظارات ظاهر شود. با اینکه مکانیک‌های گیم پلی بازی تقریبا مشابه قسمت‌های قبلی است اما سازندگان در آن تغییرات مختلفی ایجاد کرده‌اند تا تجربه بهتری به مخاطبان ارائه دهند.

راهنمای بازی Call Of Duty: Cold War برای تازه واردها

توسعه جنگ سرد بر عهده استودیوی تری آرک (Treyarch) بوده است و این نسخه اتفاقات بین قسمت اول و دوم مجموعه بلک اپس را روایت کند. بخش آنلاین بازی Call Of Duty: Cold War گسترده‌تر و جذاب‌تر از قسمت‌های قبلی است و در آن، مُدهای محبوبی همانند تیم دث مچ، جستجو و نابودی (Search and Destroy)، دامنیشن (Domination) و کیل کانفیرمد (Kill Confirmed) در دسترس شما قرار دارند. از مُدهای جدید بازی می‌توان به وی آی پی اسکورت (VIP Escort)، اسلحه‌های ترکیبی (Combined Arms) و مُد فایرتیم (Fireteam) اشاره کرد.

اگر می‌خواهید لذت بیشتری از بخش چند نفره ببرید، باید اصولی بازی کنید و در همین راستا، نکات مهمی را در ذهن داشته باشید. نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند.

 – به شلیک کردن ادامه دهید

بازی Call Of Duty: Cold War

کشتن رقبا در بازی Cold War همانند سابق آسان نیست و در واقع آن‌ها جان سخت‌تر هستند. حتی بازیکنان قدیمی مجموعه نیز می‌توانند غافل گیر شوند و با فرض اینکه دشمن را کشته‌اند، شلیک کردن را متوقف کنند. حرکتی که بدون شک به ضرر شما تمام می‌شود و شاید به کشته شدنتان منجر شود.

دیدگاهی که از نسخه‌های قبلی داشتید را کنار بگذارید و سعی کنید خودتان را با این قسمت تطبیق دهید. این بدین معناست تا زمانی که دشمن کاملا بر زمین نیفتاده، باید به شلیک کردن ادامه دهید. در غیر این صورت، بازیکن رو به رو فرصت شکست دادنتان را خواهد داشت و باید بدانید که رقیبان، هیچ شانسی به شما نمی‌دهند. البته اسلحه‌های سنگین‌تر همانند تک تیرانداز (Sniper Rifles) می‌توانند با یک گلوله دشمنان را از بین می‌برند اما اگر تیر شما خطا رفت، بهتر است از درگیری خودداری کنید تا محل استقرار شما فاش نشود.

– شلیک کردن در هنگام سُر خوردن

بازی Call Of Duty: Cold War

مکانیک سُر خوردن بازی کلد وار، در نسخه‌های آزمایشی آلفا و بتا بیش از حد ضعیف و ناکارآمد بود. این قابلیت حالا کمی پررنگ شده و به شدت موثر است. در یک مبارزه رو در رو، اگر شروع به سُر خوردن کنید، دشمنان در شلیک کردن دچار مشکل می‌شوند و کار آسانی برای کشتن شما نخواهند داشت. این قابلیت را تمرین کنید تا در آن بهتر شوید، اگر بتوانید در مبارزات، از سُر خوردن به نفع خود استفاده کنید، کمتر کسی می‌تواند با شما مقابله کند. می‌توان انتظار داشت که به زودی، سازندگان تغییراتی در این مکانیک ایجاد کنند اما فعلا تا آنجا که امکان پذیر است، آن را به کار بگیرید.

نکته مهم دیگر، استفاده از باگ اسلاید کنسل (Slide Cancel) است. این تاکتیک در واقع سوءاستفاده از یک باگ بازی است که آن هم احتمالا به زودی برطرف خواهد شد. برای انجام این کار، دکمه سُر خوردن را دو بار فشار دهید و سپس سریعا آن را لغو کنید. انجام این کار باعث می‌شود تا شخصیت شما برای لحظاتی سریع‌تر حرکت کند و دشمنان نتوانند به راحتی به او شلیک کنند. از این باگ رویایی استفاده کنید.

– اَتِچمنت‌ها (Attachment) را هوشمندانه انتخاب کنید

بازی Call Of Duty: Cold War

اتچمنت‌ها همان قطعات کوچک اما مهمی هستند که بر روی اسلحه‌های مختلف قرار می‌دهید تا قدرت و کیفیت آن‌ها افزایش یابد. ما بالاتر به مُدهای مختلف بازی اشاره کردیم و اینجا اضافه می‌کنیم که با توجه به مُد انتخاب شده، باید اتچمنت‌های مناسبی هم بر روی اسلحه خود قرار دهید. بعضی وقت‌ها بهتر است که یکی از این اتچمنت‌ها را فدای دیگری کنید. با انجام این کار، شانس شما برای پیروزی در دوئل‌ها (در آن مُد خاص) بالاتر می‌رود.

برای مثال اگر از اتچمنت Cavalry Lancer barrel استفاده کنید، دیگر اجازه استفاده از اتچمنت‌های کاهش دهنده ریکویل (لگد اسلحه) را نخواهید داشت. این اتچمنت باعث می‌شود تا اسلحه شما آسیب بیشتری به وسایل نقلیه وارد کند، بنابر این اگر در مُدی بازی می‌کنید که باید در مقابل وسایل نقلیه قرار بگیرید، منطقی است که این اتچمنت را به کار ببرید. سازندگان همواره بازیکنان را به آزمون و خطا تشویق می‌کنند و باید ببینید در نهایت، اسلحه‌های مورد علاقه شما با چه قطعاتی، بهترین عملکرد را دارند. ضمن اینکه اسلحه ایده آل شما (و اتچمنت‌های انتخاب شده)، شاید در دستان یک بازیکن دیگر، به هیچ وجه خوب نباشد و او حتی نتواند با آن به درستی شلیک کند.

– تعویض خشاب به شکلی نوین

بازی Call Of Duty: Cold War

تعویض خشاب در هنگام دویدن، ویژگی تازه‌ای نیست اما تعویض خشاب در هنگام نشانه گیری، یک قابلیت جدید است که می‌تواند شرایط را به شکلی غیرمنتظره تغییر دهد. در گذشته اگر گلوله‌های شما به اتمام می‌رسید، مجبور بودید که برای تعویض خشاب، مکان استقرار خود را تغییر دهید یا برای لحظاتی از چشمان دشمن پنهان بمانید و سپس به مبارزه بازگردید. در همین مدت کوتاه، دشمن فرار می‌کرد و یا در موقعیت بهتری نسبت به شما قرار می‌گرفت.

اما حالا می‌توانید راه دیگری را در پیش بگیرید، یعنی همزمان با نشان گیری، تعویض خشاب کنید. با این کار، دشمن را گم نمی‌کنید و تمرکز خودتان را هم از دست نمی‌دهید. البته باید از این ویژگی هوشمندانه استفاده نمایید، وگرنه ممکن است به ضرر شما تمام شود. پس آرامش خودتان از حفظ کنید، دشمنی که رویت کرده‌اید را تحت نظر بگیرید؛ همزمان، خشاب خود را عوض کنید و برای درگیری آماده شوید. استفاده درست از این مکانیک، می‌تواند تاثیر زیادی در سبک بازی کردن شما داشته باشد.

– اهمیت تاکتیک

بازی Call Of Duty: Cold War

بازی‌های کال آف دیوتی در بخش آنلاین ریتم بسیار سریعی دارند. گاهی قبل از اینکه بتوانید نفس بکشید، کشته می‌شوید و کشته می‌شوید و کشته می‌شوید. برای اینکه بتوانید در بازی Call Of Duty: Cold War بیشتر زنده بمانید و دشمنان بیشتری را نابود کنید، باید تاکتیک داشته باشید، آگاهی محیطی خود را بالا ببرید و حرفه‌ای عمل کنید.

پس نسبت به محیط اطراف هوشیار باشید، در مواقع لزوم سنگر بگیرید، پِرک‌های (Perks) درستی را انتخاب کنید، نشانه خود را در جای درست قرار دهید (نه بر روی زمین)، به صداها توجه داشته باشید، با ریکویل اسلحه‌های مختلف آشنا شوید و سعی کنید واکنش‌های خود را بالاتر ببرید. اگر درست بازی کنید، هم کمتر کشته می‌شوید و هم امتیاز بسیار بالاتری خواهید داشت.

– کشتن اسکور استریک‌ها (Scorestreaks)

بازی Call Of Duty: Cold War

همانند نسخه‌های قبلی، ویژگی اسکور استریک در جنگ سرد هم وجود دارد. شما از طریق کشتن دشمنان به این ویژگی دست پیدا کنید و هر کدام از این اسکور استریک‌ها در بازی تاثیرگذار هستند. برای مثال، پهپاد (UAV) به شما اطلاعات مهمی ارائه می‌دهد یا می‌توانید چند موشک به سوی دشمنان شلیک کرده و یا حتی یک جلیقه ضدگلوله بسیار قدرتمند بر تن کنید. هر کدام از اسکور استریک می‌توانند جریان مسابقه را تغییر داده و تیم شما را به پیروزی نزدیک کنند.

بر خلاف نسخه‌های قبلی، این بار اگر کشته شوید، امتیازاتی که برای فعال سازی اسکور استریک جمع آوری کرده‌اید را از دست نمی‌دهید. همچنین اگر این قابلیت را فعال کنید، پس از آن برای مدتی معین اجازه دسترسی به اسکور استریک‌ها را نخواهید داشت (حتی اگر امتیاز لازم برای فعال سازی دوباره را داشته باشید). سازندگان با این کار تلاش کرده‌اند تا جلوی سوءاستفاده و برهم خوردن تعادل بازی را بگیرند. ناگفته نماند که انجام ماموریت‌ها در فعال شدن اسکور استریک تاثیری ندارد.

خوشبختانه، کشتن بازیکنی که اسکور استریک‌ خود را فعال کرده، امکان پذیر است. بهترین راه این است که یکی از هم تیمی‌های شما، اسکور استریک خود را فعال کرده و در مقابل او قرار بگیرد یا راه آسان‌تر: از وسایل نقلیه قدرتمند همانند تانک استفاده کنید!

– پنهان شدن فایده‌ای ندارد

بازی Call Of Duty: Cold War

کمپ کردن (Camping) یکی از عناصر جدانشدنی بازی‌های شوتر آنلاین است. هر چه قدر هم که حواستان به اطراف باشد، همیشه یک بازیکن ترسو یا حیله‌گر وجود دارد که یک گوشه پنهان شده و از پشت به شما شلیک می‌کند. اما استودیوی تری آرک (Treyarch) برای این مسئله راه حل‌های مناسب پیدا کرده است. حالا کمپرها دیگر نمی‌توانند خودنمایی کنند.

در بازی قابلیت‌های زیادی وجود دارد که بواسطه آن‌ها می‌توانید محل پنهان شدن دشمنان را شناسایی کنید. بازیکنی که پنهان شده، قبل از اینکه بتواند به موفقیت برسد، لو رفته و به راحتی کشته می‌شود. اگر خود شما یکی از آن بازیکنان کمپر هستید، بهتر است که در سبک بازی خود یک بازنگری داشته باشید و به جای پنهان شدن، به قلب دشمنان بزنید و لذت ببرید!

– از شات گان‌ها بیشتر استفاده کنید

بازی Call Of Duty: Cold War

برای مبارزات نزدیک به یک اسلحه مناسب نیاز دارید و شات گان‌ها می‌توانند مشکلات شما را حل کنند. تری آرک در این نسخه به شما اجازه داده تا از شات گان به عنوان اسلحه ثانویه استفاده کنید. این اسلحه‌های قدرتمند را کنار نگذارید، زیرا کشتن با آن‌ها یک لذت خاصی دارد که باید تجربه کنید.

شات گان‌ها شاید در مجموع به اندازه اسلحه‌های اصلی تاثیرگذار نباشند اما در مبارزات نزدیک، حرف اول و آخر را می‌زنند.

– از استیم شات‌ها (Stimshots) غافل نشوید

بازی Call Of Duty: Cold War

بازیکنان تازه واردی که هنوز نتوانسته‌اند با مکانیک‌ها و ریتم سریع Cold War هماهنگ شوند، بهتر است به سراغ استیم شات‌ها (یک نوع بسته سلامتی) بروند. طرفداران مجموعه بلک اپس، استیم شات را از نسخه چهارم به یاد دارند. اگر در اواسط یک مبارزه تعلیق آمیز دچار جراحت شدید، کافی است سنگر بگیرید، با استیم شات ،خودتان را بهبود بخشیده و سریعا به مبارزه بازگردید.

استفاده درست از این قابلیت، می‌تواند شما را از موقعیت‌های دشوار نجات دهد. برای مثال تصور کنید که محاصره شده‌اید و تیر هم خورده‌اید. در این لحظات، اسکور استریک خود را فعال کنید و با کمک استیم شات‌ به اندازه‌ای زنده بمانید که اسکور استریک شما از راه برسد.

– بازنگری در دویدن  

بازی Call Of Duty: Cold War

گاهی بهتر است که دانسته‌های قبلی خود را کنار بگذاریم و با یک نوع نگاه تازه بازی کنیم. این مسئله وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که در هر نسخه شاهد تغییراتی بنیادین هستیم. برای مثال، دویدن! در جنگ سرد، هنگامی که می‌دوید، بازیکنان تیم حریف از این مسئله آگاه می‌شوند و منتظر می‌ماند تا در لحظه مناسب به شما حمله کنند.

بنابر توصیه می‌کنیم که فقط در مواقع لزوم بدوید و همیشه به اطراف نیم نگاهی داشته باشید تا در فضای باز قرار نگیرید. شما می‌توانید از سکوت به عنوان یکی از مهم‌ترین اسلحه‌های خود استفاده کنید و همانند یک شکارچی واقعی، به شکار دشمنان بپردازید. پس به جای دویدن‌های بی‌فایده و دیوانه‌وار، صبر خود را بالا ببرید و مطمئن باشید که نتیجه بهتری می‌گیرید.

بازی Call Of Duty: Black Ops Cold War هم‌اکنون برای پلی استیشن 4، ایکس وان، رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در دسترس قرار دارد.

آیا بازی Call Of Duty: Cold War را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*