بازی Watch Dogs: Legion

بازی Watch Dogs: Legion و 10 نکته برای تازه واردها

اگر بازی Watch Dogs: Legion – واچ داگز: لژیون را به تازگی آغاز کرده‌اید و می‌خواهید لندن را نجات دهید، باید به نکات مهمی توجه داشته باشید.

بازی Watch Dogs: Legion مدتی قبل عرضه شد و کسانی که آن را تجربه کرده‌اند، به این نکته اشاره داشته‌اند که در مجموع، تفاوت‌های زیادی با نسخه‌های قبلی دارد. این بار شما باید یک تیم قدرتمند بسازید تا بتوانید شهر را از قدرت‌های حاکم فاسد نجات دهید.

راهنمای بازی Watch Dogs: Legion برای تازه واردها

مکانیک‌های گیم پلی بازی تقریبا به دو قسمت قبلی نزدیک است اما تغییرات ملموسی هم دارد. در این نسخه، باید استراتژی‌ها و تاکتیک‌های تازه‌ای را برای موفقیت پیاده سازی کنید. اگر در چند ساعت اول بازی هستید، نکات زیر می‌توانند برای شما مفید باشند.

 – یک تیم متعادل بسازید

بازی Watch Dogs: Legion

یکی از اولویت‌ها شما این است که یک تیم مناسب از افراد حرفه‌ای جمع آوری کنید. به عنوان یک بازیکن، خیلی از کارها را مسلما می‌توانید خودتان انجام دهید اما اینکه چند شخصیت با مهارت بالا و قابلیت‌های خاص را در کنار خود داشته باشید، اهمیت بالایی دارد و به شما کمک زیادی می‌کند.

استخدام یک وکیل که بتواند اعضای زندانی را آزاد کند یا استخدام یک دکتر که می‌تواند به درمان مجروحین بپردازد را به یاد داشته باشید. آغاز کردن یک انقلاب، کار آسانی نیست و باید در همه بخش‌ها، آدم‌های مناسب و قابل اعتمادی داشته باشید. برای پیدا کردن کاندیدهای مناسب و استخدام آن‌ها، زمان کافی بگذارید و در ادامه، نتیجه انتخاب‌های درست خود را خواهید دید.

– ویژگی Deep Profiler

بازی Watch Dogs: Legion

این اصطلاح که «دشمن دشمن من، دوست من است»، لزوما در این بازی صدق نمی‌کند. در داستان این نسخه، گروهی به نام زیرو دی (Zero Day) قصد دارد با بمب گذاری در لندن، شهر را به آشوب بکشاند. زیرو دی، بمب گذاری‌ها را با نام گروه دِد سِک (DedSec) انجام می‌دهد تا برای آن‌ها پاپوش درست کند و اعضای دد سِک مجبور می‌شوند برای فرار از دستگیری، مخفی شوند. با هرج و مرج های ایجاد شده، دولت یک سازمان نظامی خصوصی به نام آلبیون (Albion) را استخدام می‌کند تا نظم را به جامعه بازگرداند. حالا معدود اعضای باقی مانده گروه هکری دد سِک، قصد بازگشت دارند و می‌خواهند برای نابودی آلبیون، یک گروه مقاومت تشکیل دهند. بسیاری از مردم شاید با سیاست‌های آلبیون مخالف باشند اما هیچ علاقه‌ای به تغییر دادن شرایط و همکاری با دِد سِک ندارند.

برای اینکه بتوانید بعضی از این مخالفان را راضی به همکاری کنید، باید از ویژگی دیپ پروفایلر استفاده نمایید. برای انجام این کار، شخصیت مورد نظر خود را علامت گذاری (Mark) کنید. سپس منوی داخل بازی را باز کرده، به بخش تیم رفته، شخصیت مذکور را انتخاب کرده و گزینه Deep Profiler را انتخاب کنید. در ادامه شما می‌توانید آن‌ها را زیر نظر بگیرید، ببینید در طول روز چه کارهایی انجام می‌دهند و به تدریج، موفق خواهید شد تا دیدگاه آن‌ها نسبت به دِد سِک را مثبت کنید.

– اولویت خود را بر روی شخصیت‌های خاص بگذارید

بازی Watch Dogs: Legion

اینکه دنبال کنندگان معمولی زیادی داشته باشید، استراتژی خوبی است اما توصیه می‌کنیم تنها در جستجوی بهترین‌ها باشید. اولویت خود را بر روی آن استعدادهای خاص بگذارید که نمونه مشابه آن هم کمتر دیده می‌شود؛ کسانی که مهارت‌های حرفه‌ای دارند زیرا باعث می‌شوند تا تیم قوی‌تری داشته باشید. شخصیت‌هایی که استخدام می‌کنید در سه کلاس هکر، مجری (Enforcer) و نفوذی (Infiltrator) قرار می‌گیرند. شما باید شخصیت‌ها را بر اساس مهارت‌هایی که دارند، در این سه کلاس قرار دهید تا بیشترین استفاده را از آن‌ها ببرید و آن‌ها نیز از مهارت‌های خود برای کمک به شما استفاده می‌کنند. برای مثال، یک کارگر ساختمان از تفنگ میخکوب خود به عنوان اسلحه استفاده می‌کند یا یک متخصص پهپاد، در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین، مشکلات شما را حل می‌کند.

بهترین راه برای دستیابی به شخصیت‌های خوب این است که یک منطقه را آزادسازی کنید. انجام این کار، توجه افراد حرفه‌ای را جلب می‌کند و آن‌ها علاقه‌مند می‌شوند تا با شما همکاری کنند. جذب شخصیت‌های حرفه‌ای شاید کمی سخت باشد اما در نهایت ارزشش را خواهد داشت. در باب آزادسازی شهر، مناطق زیادی وجود دارند که باید آزادسازی شوند و انجام این کار، سودهای زیادی برای شما خواهد داشت. برای مثال کلاس‌های خاصی از آدم کش یا جاسوس برای شما باز می‌شود. بنابر این اگر می‌خواهید به تعدادی از بهترین شخصیت‌های بازی دست پیدا کنید، آزادسازی مناطق فراموش نشود زیرا بهترین گزینه برای رسیدن به خواسته‌های شما خواهد بود.

 – در هر کدام از مناطق به گشت و گذار بپردازید

بازی Watch Dogs: Legion

هر نقشه‌ای که دارید یا هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، ابتدا بهتر است در محیط به گشت و گذار بپردازید و با همه نقاط آشنا شوید. اگر می‌خواهید سرقتی انجام دهید یا وارد یک منطقه جدید شده‌اید، عجله را کنار بگذارید و به مطالعه محیط بپردازید.

خصوصا به خیابان‌ها، مکان‌های مهم، مردم و میزان حضور آلبیون در منطقه توجه داشته باشید. داشتن اطلاعات کافی باعث می‌شود تا بدانید چه کاری را باید ابتدا انجام دهید، چه کسی را باید استخدام کنید و در کل برنامه ریزی داشته باشید. شما می‌توانید نقاط فرار احتمالی را هم مشخص کنید تا اگر اوضاع خراب شد، در مخمصه قرار نگیرید.

– استفاده از ربات عنکبوتی

بازی Watch Dogs: Legion

یکی از آیتم‌های مفیدی که در دستان شماست، ربات عنکبوتی (Spider Bot) است. دو نوع از این ربات وجود دارد: اسپایدربات مخصوص مبارزه (Combat Spiderbot) و اسپایدربات مخصوص نفوذ (Infiltrator) که دومی کارآمدتر است. این ربات کوچک می‌تواند در مسیرهای غیرممکن پیشروی کند و اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهد.

اسپایدربات مخصوص مبارزه هم همان طور که از نام آن مشخص است، در جنگ می‌تواند به شما کمک کند اما از نظر مخفی کاری یا گشت و گذار نسبتا محدود است. برای استفاده از این ربات‌ها کافی است در جایی که هستید، بنشینید و اجازه دهید به جای شما، ربات وارد ساختمان‌ها و مناطق شود، آیتم جمع آوری کند و شما را از تعداد دشمنان حاضر در آنجا با خبر بسازد. هدایت اسپایدربات بر عهده خود بازیکن خواهد بود و هنگام استفاده از آن، هیچ خطری شخصیت را تهدید نمی‌کند.

با اینکه بخش آنلاین بازی فعلا غیرفعال است اما در آنجا هم یک بخش رقابتی مخصوص برای ربات‌های عنکبوتی وجود دارد که هشت بازیکن برای کنترل کردن این ربات‌ها با یکدیگر مبارزه می‌کنند. باید دید این بخش مولتی پلیر مورد استقبال طرفداران قرار می‌گیرد یا خیر. بازی، مُدهای چند نفره دیگری نیز خواهد داشت.

 – ایستگاه‌های زیرزمینی را پیدا کنید

بازی Watch Dogs: Legion

ماموریت‌های بازی Watch Dogs: Legion به شکلی طراحی شده‌اند که برای رسیدن به آن‌ها باید مسیر زیادی را طی کنید. این مسیرها گاهی بیش از حد طولانی هستند، حتی اگر از ماشین استفاده شود. یکی از چیزهایی که باید برای صرفه جویی در زمان استفاده کنید، ایستگاه‌های زیرزمینی است.

این ایستگاه‌ها در واقع نقش سفر سریع یا همان فست تراول (Fast Travel) را دارند که شما را از یک نقطه، به سرعت به یک نقطه دیگر منتقل می‌کنند. ما همیشه بازی دوستان را به گشت و گذار تشویق می‌کنیم اما هنگامی که این کار را در رابطه با یک منطقه انجام دادید، لزومی ندارد که آن را تکرار کنید و استفاده از ایستگاه‌های زیرزمینی، کار را آسان‌تر می‌کند. ناگفته نماند که بازی دارای مناطق برگزاری بوکس زیرزمینی هم هست که از آنجا می‌توانید آدم‌های قدرتمندی را استخدام کنید. حتما به این مناطق هم نیم نگاهی داشته باشید.

 – اهمیت مخفی کاری

بازی Watch Dogs: Legion

شما می‌توانید چالش‌های بازی را به سبک جان ویک انجام دهید، یعنی شجاعانه جلو رفته و هر موجود زنده‌ای که تکان می‌خورد را تیرباران کنید و از بین ببرید. اما بازی Watch Dogs: Legion را به شکل دیگری هم می‌توان انجام داد، یعنی استفاده از هک، ربات‌ها و مخفی کاری. مبارزات رو در رو شاید جذاب باشند اما باعث می‌شوند تا دیدگاه مردم عادی نسبت به شما تغییر پیدا کند و استخدام کردن آن‌ها سخت‌تر شود.

اما هنگامی که از مخفی کاری استفاده می‌کنید، کسی به شما مشکوک نمی‌شود و مردم عادی هم برای عدم استفاده از خشونت، شما را تحسین می‌کنند. همان طور که احتمالا می‌دانید، کشته شدن یک شخصیت به معنای پایان کار او است و قرار نیست از مرگ بازگردد. اگر به یک شخصیت اهمیت می‌دهید و نمی‌خواهید او را از دست دهید، استفاده از مخفی کاری بدین معناست که او در معرض خطر قرار نخواهد گرفت. سازندگان، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا شرایط را برای مخفی کاری فراهم کنند و انجام ماموریت‌ها بدین شکل، گاهی از یک مبارزه مستقیم هم هیجان انگیزتر می‌شوند.

 – برای دشمن تله بگذارید

بازی Watch Dogs: Legion

هنگام نفوذ به یک ساختمان که نگهبانان زیادی دارد، احتمال مرگ شما بالا می‌رود. بنابر این بهتر است سیستم‌های مختلف را هک کنید و با استفاده از ربات عنکبوتی، برای دشمنان تله بگذارید.

این سبک بازی شاید کمی وقت گیر بوده و به خلاقیت نیاز داشته باشد اما نابود کردن دشمنان به وسیله تله گذاری، بسیار لذت بخش است. البته لازم به ذکر است که پس از مدتی، توجه همه دشمنان به حضور شما جلب خواهد شد و آن‌ها به شکار شما می‌آیند اما مبارزه با تعداد محدودی از نگهبانان بهتر از این است که در مقابل یک ساختمان پر از دشمن قرار بگیرید.

– پهپادهای دشمن را دستکاری کنید

بازی Watch Dogs: Legion

شهر لندن اشباح شده از پهپادها و در آسمان شهر می‌توانید هواپیماهای بدون سرنشین کوچک و بزرگی را رویت کنید. این پهپادها وظایف مختلفی دارند از جمله نظارت بر مردم، بررسی ترافیک، پشتیبانی از سربازان دشمن و غیره. این پهپادها کار را برای بازیکن سخت می‌کنند اما در عین حال می‌توانند بیشتر از هر چیزی به شما کمک کنند.

هک کردن این پهپادها برای استفاده شخصی، هر ماموریتی را آسان می‌کند. پهپادهای مخصوص مبازره، علیه کسانی که آن‌ها را کنترل می‌کنند، قیام می‌کنند و پهپادهای مخصوص نظارت، اطلاعات کاملی را به شما ارائه می‌دهند. یکی از استراتژی‌های شما در هر ماموریت باید به کار گیری پهپادها باشد.

 – استفاده از پهپادهای مخصوص حمل و نقل

بازی Watch Dogs: Legion

خوشبختانه هک کردن هواپیماهای بدون سرنشین مخصوص حمل و نقل هم در بازی امکان پذیر است. با این کار، می‌توانید آن‌ها را به بالای سر یک دشمن فرستاده و بارشان را بر سر او خالی کنید! اما این پایان کار نیست، از آنجایی که این پهپادها بزرگ هستند، شما می‌توانید سوار آن‌ها شوید. این قابلیت، هم برای بعضی از ماموریت‌ها مفید است و هم گشت و گذار در محیط را جذاب‌تر می‌کند.

برای مثال، می‌توانید با استفاده از این پهپاد، بالای یک ساختمان فرود بیایید و سپس همان جا نشسته و اجازه دهید که بقیه کارها را ربات عنکبوتی انجام دهد. اگر هم اوضاع مطابق میل شما پیش نرفت، سوار پهپاد شده و از منطقه فرار کنید. این پهپادها از ابتدا در دسترس نیستند و باید بخشی از داستان را تکمیل کنید تا باز شوند.

قسمت اول مجموعه واچ داگز در سال 2014 توسط شرکت یوبی‌سافت منتشر شد. شرکت سازنده تا پیش از انتشار آن، وعده‌های زیادی داده بود و از یک عنوان انقلابی صحبت می‌کرد اما نتیجه نهایی آن چیزی نبود که طرفداران انتظار داشتند. قسمت دوم وضعیت بهتری داشت اما حالا قسمت سوم توانسته پتانسیل این مجموعه را نشان دهد و مخاطبان را راضی کند. با اضافه شدن بخش آنلاین، باید دید این اثر تا چه اندازه می‌تواند پرفروش و موفق ظاهر شود.

بازی Watch Dogs: Legion هم‌اکنون برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، گوگل استادیا، رایانه‌های شخصی، ایکس باکس سری ایکس، سری اس و پلی استیشن 5 در دسترس قرار دارد.

آیا بازی Watch Dogs: Legion را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام.وقت بخیر.ببخشید ب غیر از سلاح هایی که تو قسمت tech هس میتونیم سلاج دیگه بخریم یا برداریم؟و اینکه ارایشگاه بازی کجاست و کجا میشه تتو کرد؟