بازی Microsoft Flight Simulator

بازی Microsoft Flight Simulator و 12 نکته برای تازه واردها

اگر بازی Microsoft Flight Simulator – شبیه ساز پرواز مایکروسافت را به تازگی آغاز کرده‌اید، باید به چندین نکته مهم توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

استودیوی سوبو (Sobo) با بازی Microsoft Flight Simulator کار فوق‌العاده‌ای انجام داده و بهترین شبیه ساز پرواز ممکن را ساخته است.

شبیه ساز پرواز مایکروسافت با هر چه که تاکنون دیده‌اید متفاوت است و واقعی‌ترین تجربه پرواز بازار را ارائه می‌دهد. در این بازی نزدیک به 37 هزار فرودگاه واقعی جهان وجود دارد که حیرت انگیز به نظر می‌رسد (برای مقایسه، در جهان نزدیک به 40 هزار فرودگاه وجود دارد) و کره زمین با جزئیات کامل سه بعدی، بازسازی شده است. سازندگان با انتشار آپدیت‌های مختلف، در تلاش هستند تا بخش‌های مختلف جهان را به شکل درست‌تری عرضه کنند.

راهنمای بازی Microsoft Flight Simulator برای تازه واردها

از آنجایی که این بازی نسبت به نسخه‌های قبلی واقع گرایانه تر ساخته شده، حتی کسانی که نسخه‌های پیشین را تجربه کرده‌اند نیز ممکن است دچار مشکل شوند. خصوصا اگر این بازی را به تازگی آغاز کرده باشید، احتمال دارد به دلیل جزئیات زیاد گیم پلی کمی دچار سردرگمی شوید، نکاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شده، می‌تواند کار را برای شما تا حدی آسان کند.

– بخش آموزشی

بازی Microsoft Flight Simulator

با توجه به ساختار بازی، بخش آموزشی اهمیت زیادی دارد و برخلاف بسیاری از عناوین دیگر، اینکه بدون تجربه این بخش، مستقیما وارد بازی شوید، چیزی جز سردرگمی برای شما نخواهد داشت. اکثر بازی دوستان علاقه‌ای به این بخش‌ها ندارند و ترجیح می‌دهند خودشان همه چیز را یاد بگیرند، چنین رویکردی در بازی Microsoft Flight Simulator جواب نمی‌دهد. بخش آموزشی چیزی حدود 30 الی 40 دقیقه طول می‌کشد و بسیاری از نکات مهم و ضروری را به شما آموزش می‌دهد. هنگامی که این بخش را به پایان رساندید، تقریبا متوجه شده‌اید که اکثر مکانیک‌های گیم پلی و سیستم‌های هواپیما چگونه کار می‌کنند.

– مناطق و بناهای مشهور

بازی Microsoft Flight Simulator

گشت و گذار در هر جای کره زمین که بخواهید، آن هم بدون هیچ محدودیتی، یکی جذابیت‌های اصلی این بازی است. اگر شما نیز همانند بسیاری از مخاطبان بازی، می‌خواهید حس و حال یک توریست را داشته باشید، توصیه ما این است که به مناطق و بناهای مشهور واقعی سفر کنید. بسیاری از ما شاید هرگز این فرصت را نداشته باشیم که به دور دنیا سفر کنیم اما خوشبختانه این بازی بسیاری از آرزوهای شما را به واقعیت تبدیل می‌کند.

به جای اینکه پروازهای عادی داشته باشید و به صورت تصادف با این مناطق رو به رو شوید، شما می‌توانید از بخش جستجو در مُد پرواز آزاد (Free Flight)، نام جایی که می‌خواهید ببینید را پیدا کرده و سپس به آنجا بروید. درست است که این بناهای تاریخی را از آسمان مشاهده می‌کنید اما از هیجان انگیز بودن آن‌ها کم نمی‌شود.

– پرواز به سوی بناهای مشهور

بازی Microsoft Flight Simulator

هنگامی که قصد پرواز به سوی یک بنای مشهور را دارید، مهم است که آن را به عنوان نقطه مقصد (Destination) انتخاب کنید و نه نقطه عظیمت (Departure). به چه دلیل؟ زیرا اگر آن منطقه را به عنوان نقطه عظیمت انتخاب کنید، هواپیمای شما دقیقا در بالای آن‌ها ظاهر می‌شود و کمتر از چند ثانیه، از بنای مورد نظر عبور می‌کنید و فرصتی برای تماشای منطقه دلخواه خود نخواهید داشت. اما اگر آن منطقه را به عنوان مقصد انتخاب کنید، زمان مناسبی برای تماشا و لذت بردن از آن در اختیار خواهید داشت.

– پیدا کردن خانه

بازی Microsoft Flight Simulator

بازی Microsoft Flight Simulator کره زمین را به طور کامل بازسازی کرده است، بنابر این بدیهی است که بخواهید خانه خودتان را در این دنیای مجازی رویت کنید و اگر به سراغ آن بروید، به احتمال زیاد پیدایش می‌کنید. کافی است به نزدیک‌ترین فرودگاه نسبت به خانه خود بروید و از بالای شهر خود عبور کنید. البته راهی برای نشانه گذاری وجود ندارد و خانه خودتان را باید شخصا پیدا کنید. این احتمال وجود دارد که خانه شما دارای جزئیات کافی نباشد یا به شکل وفادارانه بازسازی نشده باشد اما در هر صورت، آن را پیدا می‌کنید و بدون شک از این اتفاق حس خوشایندی خواهید داشت.

– هواپیماهای بزرگ

بازی Microsoft Flight Simulator

در بازی هواپیماهای کوچک و بزرگ زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند. از آنجایی که هواپیماهای بزرگ جذاب‌تر به نظر می‌رسند، شاید وسوسه شوید که از ابتدا به سراغ آن‌ها بروید اما توصیه می‌کنیم حداقل در چند ساعت اول، این کار را انجام ندهید. هر چه قدر هواپیما بزرگ‌تر باشد، کنترل آن سخت‌تر خواهید بود، خصوصا در زمینه تیک آف و فرود آمدن. در همین راستا، بهتر است که ابتدا هواپیماهای کوچک‌تر را به خوبی یاد بگیرید و هنگامی که احساس آمادگی کردید، به سراغ هواپیماهای بزرگ بروید.

– پروازهای راه دور

بازی Microsoft Flight Simulator

بعضی از سفرهای شما بسیار طولانی خواهند بود و شاید در ظاهر خسته کننده باشد اما یکی از بهترین بخش‌های بازی، همین سفرها است. خصوصا اگر وضعیت‌های مختلف آب و هوایی را در نظر بگیریم و مسیرهای شما از مناطقی باشد که بسیار زیبا و چشم نواز هستند. با این حال اگر می‌خواهید به بازی سرعت دهید و سریع‌تر به مقصد برسید، توصیه می‌کنیم از جت‌ها یا هواپیمای مسافربری (Airliners) استفاده کنید که بسیار پرسرعت هستند و برای پروازهای راه دور ایده آل به نظر می‌رسند.

– تیک آف

بازی Microsoft Flight Simulator

از آنجایی که باید به جزئیات مختلف توجه داشته باشید، تیک آف و فرود، از کارهای سخت و دلهره آور بازی است، خصوصا برای تازه واردها و کسانی که اثر را به تازگی آغاز کرده‌اند. با کمک سیستم‌های کمک کننده، می‌توانید کار را آسان‌تر کنید اما راه‌های مستقیم دیگری هم وجود دارد. برای مثال در هنگام تیک آف، استفاده از زاویه سوم شخص باعث می‌شود تا شرایط را بهتر کنترل کنید. در حالت سوم شخص، رابط کاربری را هم راحت‌تر می‌توان خواند و از همه چیز آگاه شد. اگر هم می‌خواهید همه چیز واقع گرایانه تر باشد، باید از زاویه اول شخص و نمای کابین خلبان استفاده کنید که چالش‌های خودش را دارد.

– سیستم‌های کمک کننده (Assists)

بازی Microsoft Flight Simulator

همان طور که بالاتر هم اشاره داشتیم، بازی Microsoft Flight Simulator به شکلی واقع گرایانه طراحی شده و هر کدام از هواپیماها دارای رادارها و دکمه‌های زیادی هستند و باید همانند یک خلبان واقعی، همه چیز را مدیریت کنید تا صحیح و سالم به مقصد برسید. اما اگر از کسانی هستید که علاقه‌ای به این حجم از چالش ندارند و می‌خواهند یک سفر آرامش بخش و کم دغدغه داشته باشند، در بازی سیستم‌های کمک کننده زیادی وجود دارد که کارهای مختلف را به صورت اتوماتیک برای شما انجام می‌دهند. از مدیریت سوخت تا فرود، تیک آف و غیره. این سیستم‌های کمک کننده، فشار را از روی شما کم می‌کنند و اگر احساس می‌کنید شرایط سخت شده، باید به سراغ آن‌ها بروید و ببینید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

– چالش‌ها

بازی Microsoft Flight Simulator

اگر از آن‌هایی هستید که می‌خواهند بدون هیچ هدف خاصی، پرواز کنند و از غروب و طلوع خورشید لذت ببرند، انجام چالش‌ها ضروری نیست اما در هر صورت، در بازی ماموریت‌های مختلفی وجود دارد که انجام آن‌ها را توصیه می‌کنیم. این ماموریت‌ها و چالش‌ها، شما را در موقعیت‌های متفاوتی قرار می‌دهند و مهارت‌هایتان را مورد آزمایش قرار می‌دهند. در این چالش‌ها می‌توانید با انواع هواپیماها نیز آشنا شوید و ببینید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

– ویژگی توقف فعال (Active Pause)

بازی Microsoft Flight Simulator

با توجه به ذات بازی که همیشه در آسمان هستید، بدیهی است که زمان زیادی را به تماشای اطراف و لذت بردن از مناطق طبیعی زیبا اختصاص دهید. بعضی وقت‌ها هم به جای نگاه کردن به اطراف، باید توجه خود را بر روی نقشه و مقصد قرار دهید تا ببینید کجا هستید و به کجا باید بروید. ویژگی توقف فعال برای هر دو عمل ذکر شده مناسب است. در این حالت، بازی متوقف می‌شود اما هیچ صفحه توقفی بالا نمی‌آید، به همین دلیل دیگر نیازی نیست که نگران خلبانی باشید و می‌توانید با خیال آسوده به اطراف نگاه کنید.

– آواتار

بازی Microsoft Flight Simulator

آواتار شخصیت شما شاید هیچ اهمیتی نداشته باشد، به هر حال با یک شبیه ساز پرواز رو به رو هستیم که شخصیت‌ها در آن نقشی ندارند. با این حال، بازی در این زمینه ویژگی‌های شخصی سازی زیادی ارائه می‌دهد. اگر این مسئله برای شما اهمیت ‌دارد، می‌توانید از بخش تنظیمات عمومی (Options/General)، آواتارهای مختلفی را برای خلبان و کمک خلبان انتخاب کنید.

– رابط کاربری (UI)

بازی Microsoft Flight Simulator

رابط کاربری Microsoft Flight Simulator گاهی بیش از پیچیده می‌شود و این مسئله قابل درک است. از همان آغاز پرواز، چیزهای زیادی وجود دارند که باید حواستان به آن‌ها باشد، باید همیشه علائم مختلف را بخوانید و پنجره‌های مختلفی باز باشند تا مشکلی ایجاد نشود. اگر رایانه شما دارای دو مانیتور است، توصیه می‌کنیم که همه پنجره‌ها و گزینه‌های رابطه کاربری را به مانیتور دوم منتقل کنید تا صفحه اصلی شما از آن‌ها خالی شود و همه پنجره‌ها را بتوانید راحت‌تر مدیریت کنید.

شبیه ساز پرواز مایکروسافت، یازدهمین قسمت از این مجموعه است که قسمت اول آن در سال 1982 منتشر شده بود. این بازی در حال حاضر برای رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد و اولین قسمت از مجموعه است که برای کنسول‌های ایکس باکس نیز منتشر خواهد شد. نسخه ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس بازی در سال 2021 عرضه می‌شود.

آیا بازی Microsoft Flight Simulator را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*