سیارک بنو

ناسا از رها شدن برخی از نمونه‌های جمع‌آوری شده از سیارک بنو خبر داد

فضاپیمای اسریس رکس ناسا توانست با لمس سیارک بنو از آن نمونه‌هایی را جمع‌آوری کند، اما ویدیوی جدیدی نشان می‌دهد برخی از این نمونه‌ها در حال رها شدن در فضا هستند.

فضاپیمای اسریس رکس (OSIRIS-REX) ناسا در هفته اخیر توانست با لمس سیارک بنو نمونه‌هایی را از آن جمع‌آوری کند که این نمونه‌ها می‌توانند اطلاعات بسیار مهمی از این سیارک را به محققان ارائه دهند، اما ویدیوی جدیدی که از فضاپیمای اسریس رکس ناسا منتشر شده نشان می‌دهد برخی از نمونه‌ها از محفظه نگهداری خود خارج شده و در حال رها شدن در فضا هستند.

رها شدن نمونه‌های جمع‌آوری شده از سیارک بنو

سیارک بنو

پس از این که بازوی ویژه فضاپیمای اسریس رکس ناسا توانست از سطح سیارک بنو نمونه‌هایی را جمع‌آوری کند، دانشمندان عملیات عقب‌نشینی فضاپیما از سیارک را مورد بررسی قرار دادند که تصاویر ثبت شده از دوربین‌ها نشان می‌دهد برخی از نمونه‌های جمع‌آوری شده بزرگ در حال رها شدن در فضا هستند.

خوشبختانه محققان ناسا توانستند با تغییر برنامه و توقف حرکات این فضاپیما از رها شدن نمونه‌ها جلوگیری کنند. از این رو در حال حاضر محققان به جای بررسی و اندازه‌گیری جرم نمونه روی انتقال نمونه‌ها به کپسول بازگشت فضاپیما (SRC) تمرکز کردند تا از آنها به خوبی نگهداری کرده و آنها را به زمین انتقال دهند. طبق آخرین اعلام ناسا، فضاپیما اسریس رکس در شرایط خوبی به سر می‌برد.

توماس زوربوچن (Thomas Zurbuchen) مدیر دفتر ماموریت علوم ناسا در همین خصوص اعلام کرد ما همچنان از اطلاعات علمی جدیدی که از سیارک بنو به دست آمده هیجان‌زده هستیم. هرچند به ناچار باید به فرایند جمع‌آوری و انتقال نمونه‌ها سرعت دهیم که البته این کار مشکل بدی به حساب نمی‌آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*