هایپرکار بوگاتی بولاید

هایپرکار بوگاتی بولاید سریعترین اتومبیل مسابقه‌ای در جهان خواهد بود

هایپرکار بوگاتی بولاید – Bolide جدیدترین اتومبیل مسابقه‌ای این شرکت فرانسوی است که قرار است به عنوان سریعترین ماشین مسابقه‌ای نام بگیرد.

چندی پیش، شرکت بوگاتی از قدرتمندترین هایپرکار تاریخ خود رونمایی کرد. اتومبیلی که قرار است به عنوان افراطی‌ترین ، سازش‌ناپذیرترین و سریعترین خودروی مسابقه‌ای این شرکت باشد. هرچند که در حال حاضر خودروی بولاید ساخته نشده اما ابر سازنده فرانسوی، یعنی بوگاتی تصاویر جدید و با کیفیت بالایی از این ماشین مسابقه‌ای را که در پوشش اولیه‌ی پیش تولید بوده است را منتشر کرده است.

هایپرکار بوگاتی بولاید

بررسی نمونه‌ی اولیه هایپرکار بوگاتی بولاید (Bugatti Bolide)

مدیر شرکت بوگاتی معتقد است که در 110 سال قدمت این برند، هیچ مدل خودروی مسابقه‌ای نظیر این ماشین پیدا نمی‌شود. ماشین مسابقه‌ای بولاید از یک موتور 0.8 لیتری W16 بهره می‌برد. موتوری که بوگاتی از آن در اتومبیل‌هایی نظیر بوگاتی ویرون نیز استفاده کرده بود. موتور این ماشین قدرتی معادل 1825 اسب بخار دارد و گشتاور آن نیز معادل 1364 پوند-فوت خواهد بود.

موتور این خودرو دارای چهار توربو شارژر جدید بوده که در کنار بهره‌مندی از سیستم جدید روغن کاری با مخزن خشک و یک اینترکولر جدید هوا به هوا با سیستم پیش خنک کننده آب نشان دهنده‌ی ویژگی‌های شگفت‌انگیز این اتومبیل به حساب می‌آید. وزن این هایپرکار تقریبا معادل 1240 کیلوگرم بوده که در مدل خود یک وزن ایده‌آل محسوب می‌شود. سبکی این خودرو به دلیل تکنولوژی ساخت بدنه بوده که وزن این ماشین مسابقه‌ای را تا حدود 50 درصد کاهش داده است.

سیستم اگزوز بولاید باز طراحی شده است. از طرفی این ماشین از چرخ‎های منیزیمی بسیار مناسبی بهره می‌برد. بهره‌مندی از پنجره‌های پلی کربنات از دیگر مشخصه‌های قابل ذکر در خصوص این خودرو است. نکته جالبی که در خصوص این ماشین وجود دارد این است که این خودرو برای رسیدن از سرعت صفر به 60 مایل در ساعت تنها 2.17 ثانیه نیاز خواهد داشت و در عرض 4.36 ثانیه به سرعتی معادل 124 مایل در ساعت خواهد رسید.

هرچند که تمامی این اعداد و ارقام از شبیه‌سازی‌های بوگاتی بیرون آمده است، با این حال اما بنظر می‌رسد که بوگاتی بولاید بتواند ادعاهای مطرح شده را واقعیت تبدیل نماید. با این تفاصیر باید خود را در یک سال آینده برای دیدن یک ابراتومبیل مسابقه‌ای آماده کنیم.