بهترین بازی های ورزشی سال 2020

بهترین بازی های ورزشی سال 2020 که باید تجربه کنید

در این مطلب می‌توانید با بهترین بازی های ورزشی سال 2020 آشنایی پیدا کنید. امسال برای ورزش در دنیای واقعی چندان خوب پیش نرفت اما شاهد عرضه بازی‌های نسبتا جالبی بودیم.

در ادامه می‌توانید بهترین بازی های ورزشی سال 2020 را بشناسید. در سالی که شاهد تاخیر خوردن یا لغو شدن اکثر رویدادهای بزرگ ورزشی همانند یورو 2020 و المپیک توکیو بودیم، کرونا ویروس نتوانست جلوی انتشار بازی‌های ورزشی را بگیرد. این آثار می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند و برای ساعت‌ها سرگرم شوید.

ژانر ورزشی اخیرا در موقعیت عجیبی قرار گرفته است؛ این روزها مجموعه‌های بزرگ و پرطرفداری که هر ساله بازار را تسخیر می‌کردند، از سوی منتقدان و البته طرفداران مورد انتقاد گرفته‌اند، آثاری همچون فیفا، ان بی ای (NBA2K) و کشتی کج (WWE). این مسئله باعث شده تا سازندگان بازی‌های دیگر بتوانند بیشتر خودنمایی کنند و مخاطبان هم به سراغ آثاری بروند که در طول این سال‌ها کمتر دیده شدند.

بهترین بازی های ورزشی سال 2020

اگر به آثار ورزشی علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با عناوین قابل توجه یک سال گذشت آشنا شوید. لازم به ذکر است که این فهرست بر اساس نمره منتقدان و میانگین امتیاز آثار در سایت متاکریتیک تنظیم شده است.

– بازی EA Sports UFC 4

بهترین بازی های ورزشی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 82

وقتی از هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) در دنیای بازی صحبت می‌شود، همگان به یاد برند یو اف سی می‌افتند. یو اف سی در این روزها آن قدر شناخته شده است که بعضی‌ها فکر می‌کنند نام اصلی این ورزش است. هنرهای رزمی ترکیبی یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های چند سال اخیر به حساب می‌آمده اما اخیرا به سطح تازه‌ای از محبوبیت رسیده است. به همین دلیل، شرکت EA با یو اف سی، یک قرارداد 10 ساله بسته تا بازی‌های آن‌ها را تولید کند.

با توجه به موفقیت UFC 4، بدیهی است که منتظر قسمت‌های بعدی هم باشیم. این نسخه از سیستم‌های مبارزه درخشانی بهره می‌برد و دارای یک بخش آنلاین مهیج هم هست. این بازی هم‌اکنون برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد.

– بازی WRC 9 FIA World Rally Championship

بهترین بازی های ورزشی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 83

سال 2020 میلادی برای بازی‌های اتومبیل رانی به خوبی سپری شد و در این میان، بازی WRC 9 یکی از بهترین‌ها است. این بازی از یک بخش کریر مُد بسیار پیشرفته بهره می‌برد که به شکل غیرمنتظره‌ای عمیق و پر از محتوا است. گیم پلی بازی هم به سطح ایده‌ آلی رسیده و رانندگی در آن لذت خاصی دارد.

بازی دبلیو آر سی 9 شما را ناامید نمی‌کند و بخش آنلاین چند نفره آن فوق العاده از کار در آمده است. شاید تنها مشکل بازی در بخش صداگذاری و جلوه‌های بصری آن باشد که هنوز جای کار دارد، اگر چه سازندگان با انتشار به روز رسانی‌های مختلف در تلاش هستند تا اثر را بهبود ببخشند. این بازی هم‌اکنون برای پلی استیشن 4، رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، سری ایکس، نینتندو سوییچ و پلی استیشن 5 در دسترس قرار دارد.

– بازی DIRT 5

بهترین بازی های ورزشی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 83

علاقه‌مندان به سبک اتومبیل رانی، به خوبی با شرکت کُدمسترز (Codemasters) و آثارشان آشنا هستند. این شرکت، ناشر تعدادی از بهترین عناوین سبک مذکور است، از فرمول 1 و گرید (Grid) گرفته تا کالین مک‌ری رالی و البته دیرت. قسمت پنجم مجموعه دیرت یک اثر میان نسلی است و یکی از اولین آثار اتومبیل رانی نسل نهم به حساب می‌آید که می‌تواند مسیر را برای عناوین مشابه هموار کند.

در بازی DiRT 5، در بخش‌های مختلف جهان رانندگی می‌کنید. بازی دارای مناطق جدید و خاصی است، از جمله آفریقای جنوبی، آریزونا، ایتالیا، نروژ، نیویورک، چین، نپال و مراکش. برای بازی بیش از 70 زمین مسابقه طراحی شده است که به تدریج برای شما باز می‌شوند. دیرت دارای یک بخش داستانی هم هست که نمونه مشابه‌اش را کمتر در چنین آثار آرکید محوری مشاهده کرده‌ایم. این باز هم اکنون برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 در دسترس مخاطبان قرار دارد.

– بازی MLB The Show 20

بهترین بازی های ورزشی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 83

با اینکه بیسبال به اندازه فوتبال یا بسکتبال محبوبیت ندارد اما بازی‌های خوبی از این ورزش در سال 2020 منتشر شد. بازی ام ال بی 20 که پانزدهمین قسمت مجموعه به حساب می‌آید، توسط استودیوی سن دیگو سونی ساخته شده و یک اثر انحصاری است.

مطابق انتظار، سونی برای این بازی هم سنگ تمام گذاشته و یک اثر راضی کننده عرضه کرده است. این نسخه از نظر گرافیک و گیم پلی، پیشرفت‌های زیادی نسبت به نسخه‌های قبلی دارد و مورد استقبال منتقدان هم قرار گرفت. این بازی هم در ابتدای عرضه، مشکلات فنی زیادی داشت که به تدریج برطرف شدند. بازی MLB The Show 20 تنها برای پلی استیشن 4 منتشر شده اما می‌توان انتظار داشت که برای پلی استیشن 5 هم عرضه شود.

– بازی What The Golf?

بهترین بازی های ورزشی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 84

همانند فیفا و ان بی ای، گلف هم زمانی جز پرطرفدارترین بازی‌های ورزشی بود. خصوصا مجموعه تایگر وودز که حرف‌های زیادی برای گفتن داشت، برای مثال نسخه 2003 آن (Tiger Woods PGA Tour 2003)، میانگین امتیاز 92 را در سایت متاکریتیک دارد که کیفیت بالای آن را نشان می‌دهد. این ورزش حالا با بازی What The Golf، به فهرست بهترین بازی های ورزشی سال 2020 راه پیدا کرده است.

این بازی البته سال گذشته برای رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند (آی او اس) عرضه شد اما نسخه نینتندو سوییچ آن در ماه مه 2020 در دسترس مخاطبان قرار گرفت. این بازی توانسته نامزد جوایز زیادی شود و حتی جایزه بهترین بازی موبایل سال را از سوی جوایز انتخاب توسعه ‌دهندگان بازی (Game Developers Choice Awards) دریافت کند.

– بازی Lonely Mountains: Downhill

بهترین بازی های ورزشی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 84

کوه‌های تنها یک بازی دوچرخه سواری مبتنی بر فیزیک است که جای خالی آن در میان عناوین ورزشی حس می‌شد. این بازی هم سال گذشته برای اکثر پلتفرم‌ها منتشر شد اما نسخه نینتندو سوییچ آن در سال جاری میلادی در دسترس مخاطبان قرار گرفت. بازی Lonely Mountains: Downhill بر خلاف ظاهر نسبتا ساده‌اش، اثر سخت و چالش برانگیزی است. این اثر هم همانند What The Golf نامزد جوایز زیادی شد از جمله بهترین بازی مستقل بین المللی از پوزنان گیم آرنا (Poznan Game Arena) که آن را نهایتا به خانه برد.

– بازی Football Manager 2021

بهترین بازی های ورزشی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 86

در این روزها که فیفا و پی اس افت شدیدی کرده‌اند، مجموعه مدیریت فوتبال همچنان با قدرت در حال پیشروی است و در میان شبیه سازهای فوتبالی (و البته ورزشی) حرف اول و آخر را می‌زند. نسخه 2021 نه تنها ضعفی ندارد بلکه از نسخه‌های قبلی هم جذاب‌تر است. به انتشار بازی برای پلتفرم‌های مختلف هم باید اشاره داشت که باعث شده این مجموعه، پرمخاطب‌تر از همیشه باشد.

پس از نسخه‌های نسبتا ضعیف 2015 الی 2018، تصور می‌شد که شاید این مجموعه دیگر نتواند به روزهای اوج بازگردد اما نسخه سال 2019 شرایط را تغییر داد. مدیریت فوتبال 2019 از ابعاد مختلف یک اثر انقلابی برای این سری بود و خوشبختانه قسمت‌های 20 و 21 توانستند به ایجاد تغییرات مثبت ادامه دهند. شماره 2021 شاید تفاوت‌های گسترده‌ای با نسخه قبلی نداشته باشد اما اکثر مشکلات آزار دهنده آن را حل کرده است.

آن‌هایی که در جستجوی یک شبیه ساز مدیریت ورزشی درجه یک هستند، بازی Football Manager 2021 بهترین چیزی است که می‌توانند پیدا کنند. در این بازی، بیش از 117 لیگ رسمی و 52 تیم ملی وجود دارد. این بازی علاوه بر ایکس باکس وان، سری ایکس، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ، برای گوشی‌های هوشمند هم منتشر شده است.

– بازی Super Mega Baseball 3

بهترین بازی های ورزشی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 87

دومین بازی بیسبال این فهرست، اثری از استودیوی متال هد سافتور (MetalHead Software) است که یکی از بهترین بازی‌های ورزشی بدون لایسنس سال‌های اخیر نیز به حساب می‌آید! این بازی شاید شما را به یاد دوران اوج سری پی اس بیندازد که هیچ لایسنسی نداشت اما بهترین تجربه فوتبالی ممکن را ارائه می‌داد. البته بر خلاف انتظار، سوپر مگا بیسبال 3 یک تجربه آرکید ارائه نمی‌دهد و در آن همانند ان بی ای جم (NBA Jam)، خبری از حرکات ویژه یا قدرتی نیست. در واقع این بازی به شکل عجیبی کاملا واقع گرایانه ساخته شده است.

تفاوت اصلی بازی Super Mega Baseball 3 با ام ال بی در گیم پلی نسبتا ساده آن است. این ساده بودن نه تنها به اثر آسیبی وارد نکرده بلکه کمک می‌کند تا مخاطبان راحت‌تر با آن ارتباط برقرار کنند. این بازی برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ منتشر شده است.

– بازی Tony Hawk’s Pro Skater 1+2

بهترین بازی های ورزشی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 89

بدون شک، بازسازی دو بازی مشهور که مجموع امتیاز متاکریتیک نسخه اصلی آن‌ها 190 است، نمی‌تواند بد باشد! استودیوی ویکتوریس ویژنز (Vicarious Visions) توانسته با این نسخه جدید، کار فوق‌العاده‌ای انجام دهد و این آثار را به شکلی ریمستر کند که نه تنها می‌تواند مخاطبان مدرن و جدید را راضی کند بلکه به منبع اصلی هم وفادار باقی می‌ماند. گیم پلی بازی، از گذشته هم هیجان انگیزتر است و مراحل کلاسیک و به یاد ماندنی نسخه‌های اصلی را می‌توانید با گرافیک بالا تجربه کنید. این مراحل به شکلی زیبا، دوباره طراحی شده‌اند.

در همان دو هفته اول عرضه، بیش از یک میلیون نسخه از بازی Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 به فروش رفت و در ادامه توانست جایزه بهترین بازی ورزشی سال را از مراسم گیم اواردز 2020 (The Game Awards) دریافت کند. این بازی هم‌اکنون برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. موفقیت چشمگیر این نسخه تونی هاک بدین معناست که باید منتظر انتشار قسمت‌های بیشتری باشیم.

– بازی F1 2020

بهترین بازی های ورزشی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 91

قسمت اول مجموعه فرمول 1 در سال 2009 منتشر شد و از آن زمان، شرکت کُدمسترز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این سری بازی را با هر نسخه بهبود ببخشد و بتواند مخاطبان بیشتری را جذب کند. این مجموعه حالا توانسته از دیرت عبور کند و می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک، به یکی پرمخاطب‌ترین بازی‌های ژانر اتومبیل رانی تبدیل شود. فرمول یک 2020، سیزدهمین قسمت از این مجموعه است و در آن بیش از 20 زمین مسابقه، 20 راننده و 10 تیم رسمی وجود دارد.

در این نسخه شما می‌توانید راننده استخدام کنید، با اسپانسرهای مختلف قرار داد ببندید و حتی با پیروزی در مسابقات و درآمدزایی، مرکز استقرار خود را بهبود ببخشید. در مُد «تیم من» نیز می‌توانید یک تیم بسازید و گزینه‌های شخصی سازی زیادی در اختیار شما قرار دارد. بازی F1 2020 برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و گوگل استادیا منتشر شده و احتمالا به کنسول‌های نسل نهمی هم خواهد آمد.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های ورزشی سال 2020 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.