بهترین بازی های مستقل سال 2020

بهترین بازی های مستقل سال 2020 که باید تجربه کنید

در روزهای پایانی سال جاری میلادی، به معرفی بهترین بازی های مستقل سال 2020 پرداخته‌ایم؛ آثاری که چندان دیده نشدند اما کیفیت بالایی دارند.

در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های مستقل سال 2020 آشنا شوید، این بازی‌های ایندی با تبلیغات زیادی منتشر نشده‌اند اما می‌توانند برای ساعت‌ها شما را سرگرم کنند.

بازی‌های مستقل معمولا توسط یک تیم کوچک ساخته می‌شوند و بودجه‌های عظیمی ندارند. بنابر این نمی‌توانیم انتظار جلوه‌های ویژه سینمایی یا گرافیک بسیار بالایی از آن‌ها داشته باشیم. این آثار اما ضعف‌های فنی خود را با ایده‌های نوآورانه جبران می‌کنند.

بهترین بازی های مستقل سال 2020

سال 2020 برای بازی های مستقل، درخشان بود و عناوین قابل توجهی در اختیار مخاطبان قرار گرفت. در ادامه می‌توانید با تعدادی از این آثار آشنا شوید.

 – بازی Bloodroots

بهترین بازی های مستقل سال 2020

آقای ولف (Mr. Wolf) را رها می‌کنند تا بمیرد اما او زنده می‌ماند و بازمی‌گردد تا انتقامش را بگیرد. او باید دشمنان زیادی را شکست دهد اما در رسیدن به اهدافش مصمم است. بازی Bloodroots با ریتم تندی پیش می‌رود و خشونت بالای آن حس و حالی کمدی گونه دارد. این بازی به شکل غافلگیرکننده‌ای مخاطبش را سرگرم می‌کند اما گاهی می‌تواند بی‌رحمانه هم باشد. شما می‌توانید دشمنان را یکی پس از دیگری نابود کنید اما یک لحظه بی توجهی کافی است تا کشته شوید. این بازی که توسط استودیوی پیپر کالت (Paper Cult) ساخته شده، برای کنسول‌های نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

– بازی Bugsnax

بهترین بازی های مستقل سال 2020

بازی باگز نَکس از همان ابتدا که معرفی شد، نشان داد تا چه اندازه بامزه است اما کمتر کسی انتظار داشت که به یکی از بهترین عناوین ماجراجویی خانوادگی سال تبدیل شود. شما در نقش یک خبرنگار بازی می‌کنید که از وجود جزیره‌ای به نام اسنک توث (Snaktooth) با خبر می‌شود. او متوجه می‌شود که در این جزیره، موجوداتی زندگی می‌کنند که به آن‌ها باگز نَکس گفته می‌شود و دنیا از وجود آن‌ها بی‌خبر است. این خبرنگار در ادامه سفر پرماجرای خود را به جزیره آغاز می‌کند تا این موجودات را به چشم ببیند. در بازی، پازل‌های پیچیده و احمقانه زیادی وجود دارد که حل کردنشان لذت بخش است. کمتر اثری در سال‌های اخیر برای کودکان ساخته شده که تا این اندازه عمیق و معنادار باشد. البته کسانی که کودک درونشان زنده است هم می‌توانند از بازی Bugsnax لذت ببرند.

طراحی بازی عالی است و می‌تواند مخاطبان کودک و بزرگسال را راضی کند. نکته جالب دیگر بازی این است که در پشت تمامی لحظات طنز آن، یک داستان جدی و حتی تاریک وجود دارد که شما را به یاد آثار ترسناک می‌اندازد. حتی منتقدان هم از بازی به دلیل پایان تاریکش انتقاد کردند. این بازی هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 در دسترس قرار دارد.

– بازی Fall Guys: Ultimate Knockout

بهترین بازی های مستقل سال 2020

بازی فال گایز توانست در مدتی کوتاه به یکی از پرطرفدارترین عناوین بازار تبدیل شود و حتی رکوردهای مختلفی را به نام خود به ثبت برساند. این بازی مدتی بعد، تحت تاثیر آثاری همچون امانگ آس (Among Us) قرار گرفت و حالا مخاطبان کمتری دارد اما نمی‌توان انکار کرد که فال گایز تا چه اندازه نشان داد عناوین پلتفرمر در بخش آنلاین هم می‌توانند انقلابی و پرطرفدار ظاهر شوند. بازی Fall Guys در مجموع یک اثر بتل رویال به حساب می‌آید که در آن تعدادی شرکت کننده باید از چالش‌های مختلف عبور کرده و به پیروزی برسند. در این بازی تعدادی مینی گیم وجود دارد که در هر کدام از آن‌ها، تنها تعداد محدودی که باقی بمانند یا زودتر از دیگران به خط پایان برسند، اجازه ورود به مرحله بعدی را خواهند داشت.

هر کدام از این مینی‌ گیم‌ها، به شکل خاصی برگزار می‌شود و بعضی از آن‌ها به صورت تیمی است که کار را سخت‌تر هم می‌کند. هدف اصلی شما در بازی این است که حذف نشوید و به دور بعدی مسابقه راه پیدا کنید؛ کاری که چندان آسان نخواهد بود، خصوصا اگر می‌خواهید به نفر اول مسابقه تبدیل شوید.

این بازی یک بار دیگر ثابت کرد که حتما نیازی نیست یک اثر گرافیک بالایی داشته باشد یا با هزینه زیاد ساخته شود تا بتواند سرگرم کننده یا پرفروش ظاهر شود. فال گایز در حال حاضر بر روی پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد و به زودی فصل سوم آن آغاز می‌شود.

– بازی Hades

بهترین بازی های مستقل سال 2020

برنده جایزه بهترین بازی مستقل سال و بهترین بازی اکشن سال از مراسم گیم اواردز 2020 (Game awards)، بازی هیدس را حتما باید تجربه کنید. این بازی حتی نامزد جایزه بهترین بازی سال هم شد و در کنار آثار بزرگی همچون لست آف آس 2 قرار گرفت. این بازی نقش آفرینی هک اند اسلش مدتی قبل از حالت دسترسی اولیه (Early Access) خارج شد و حالا می‌توانید آن را به صورت کامل تجربه نمایید. این بازی شما را به یک دنیای زیرزمینی می‌برد، جایی که هیدس باید پادشاه باشد اما عده‌ای با این مسئله مخالف می‌کنند. شما در نقش یک شخصیت نامیرا بازی می‌کنید که قدرت‌های خاصی هم دارد. نقاطی در بازی وجود دارد که پس از مرگ، به آنجا بازمی‌گردید و می‌توانید شخصیت خود را ارتقا دهید.

بازی Hades شباهت‌های زیادی به عناوینی همچون دد سِلز (Dead Cells) و دیابلو 3 دارد اما محتواهای ویژه‌ای ارائه می‌دهد و دارای نوآوری‌های خاصی است. این بازی در حال حاضر تنها بر روی رایانه‌های شخصی و کنسول نینتندو سوییچ عرضه شده و تا اینجا بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. اگر به آثار استودیوی سوپرجاینت (Supergiant) علاقه‌مند هستید، هِیدس را حتما باید تجربه کنید.

 – بازی Huntdown

بهترین بازی های مستقل سال 2020

آثار کلاسیک همواره در شکل گیری آثار مدرن تاثیرگذار بوده‌اند اما این روزها بازی‌هایی که منحصرا به سبک کلاسیک ساخته می‌شوند، به حاشیه رانده شده‌اند. بازار حالا تحت تاثیر عناوین بدنه اصلی (AAA) پرخرج و گرافیک بالا قرار دارد اما بازی سازهای مستقل اهمیتی به این مسئله نمی‌دهد و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا ژانرهای کلاسیک را زنده نگاه دارند. بازی هانت داون، اثری در سبک ران اند گان (Run and Gun) است که با الهام از آثار دهه 80 میلادی ساخته شده است. این بازی برای قدیمی‌ها می‌تواند خاطره انگیز باشد.

همانند بسیاری از بازی‌های آن دوران، این اثر هم در ژانر سایبرپانک قرار می‌گیرد و از سبک گرافیکی 16 بیت استفاده می‌کند. بازی Huntdown را می‌توان نامه‌ای عاشقانه به عناوین دهه 80 میلادی به حساب آورد، دورانی که بازی‌هایی همانند پلیس آهنی (Robocop) و رِنِگید (Renegade) از بهترین‌ها بودند. این بازی دارای موسیقی فوق‌العاده‌ای است و با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود که چنین چیزی در گذشته امکان پذیر نبود. این بازی هم‌اکنون بر روی رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد.

– بازی If Found…

بهترین بازی های مستقل سال 2020

بسیاری از آثار مستقل دارای مکانیک‌های ساده‌ای هستند زیرا سادگی گاهی زیباست و شما برای روایت یک داستان تاثیرگذار هیچ نیازی به یک گیم پلی پیچیده و متنوع ندارید. در بازی If Found، تنها کاری که با گیم پلی می‌توانید انجام دهید، پاک کردن است. با این حال، همین مکانیک کافی بوده تا سازندگان بتوانند یک داستان خوب را روایت کنند. این اثر استودیوی آناپورنا (Annapurna)، تنها از بازیکنان می‌خواهد که صبور باشند و معنای پشت هر صفحه را کشف کنند. داستان در مورد زندگی دختری به نام کسیو (Kasio) است که به خانه‌اش در غرب ایرلند باز می‌گردد و در ادامه کشمکش‌های زیادی را با خانواده‌اش تجربه می‌کند. اما شرایط هنگامی عوض می‌شود که یک سیاه چاله، در حالی نابودی کره زمین است. آیا راهی برای متوقف کردن آن وجود دارد؟

این بازی پیام‌های زیادی برای مخاطبان دارد، از جمله اینکه هدف از زندگی کردن چیست؟ با پیشروی در بازی، داستان گسترده‌تر هم می‌شود و به کسانی که به آثار داستان محور علاقه‌مند هستند توصیه می‌کنیم این اثر را تجربه کنند. بازی مذکور برای رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ و گوشی‌های هوشمند (آی او اس) منتشر شده است.

– بازی Ikenfell

بهترین بازی های مستقل سال 2020

بازی ایکن فل یک اثر فانتزی است که از سبک مبارزه نوبتی (Turn-based) استفاده می‌کند و نه تنها نوآورانه است بلکه در زمینه دیالوگ و روایت داستان هم می‌تواند نظر شما را جلب کند. سبک مبارزه بازی برای طرفداران آثار نقش آفرینی، حس آشنایی دارد اما داستان احساسی آن را کمتر در این سبک مشاهده کرده‌ایم. مبارزات بازی هم نیاز به استراتژی دارند که ویژگی مثبتی است.

قهرمان داستان، دختری به نام مریت (Mariette) است که خواهرش در مدرسه جادو ایکن فل درس می‌خواند. او مدتی است که خبری از خواهرش ندارد، بنابر این به مدرسه می‌رود تا او را پیدا کند. مریت در ادامه متوجه می‌شود که یک جادوی عجیب، مدرسه را آلوده کرده و کسی اجازه خروج ندارد. او تصمیم می‌گیرد تا جلوی این اتفاق را بگیرد و در مقابل دشمنان ایستادگی کند. این اثر شاید در ظاهر، رنگارنگ و بامزه باشد اما در مخاطبان تاثیر می‌گذارد. بازی Ikenfell برای پلتفرم‌های نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

– بازی Moving Out

بهترین بازی های مستقل سال 2020

تاکنون به دوستانتان در اسباب کشی کمک کرده‌اید؟ بازی Moving Out پیرامون همین ایده ساخته شده و اگر سری بازی اورکوکد (Overcooked) را تجربه کرده باشید، احتمالا می‌دانید باید منتظر چه چیزهایی در این اثر باشید. این بازی که ظاهرا با الهام از اورکوکد ساخته شده، پافشاری ویژه‌ای بر روی برقراری ارتباط دارد و بازیکنان را در موقعیت‌های استرس‌زا قرار می‌دهد. سختی بازی در این است که برای انجام مراحل، محدودیت زمانی دارید و اگر هم عجله کنید و صبور نباشید، چیزی جز شکست در انتظار شما نخواهد بود. کسانی که از سری بازی Overcooked خسته شده‌اند، می‌توانند بازی Moving Out را جایگزین آن کنند. ارزش تکرار بازی بالاست اما باید با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم کنید و تسلیم سختی‌های آن نشوید. این بازی برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

– بازی Spelunky 2

بهترین بازی های مستقل سال 2020

قسمت اول اسپلانکی توانست به شهرت بالایی برسد و دلیل آن سختی بیش از حدی بود که ارائه می‌داد. قانون مرگ قطعی (Permadeath) در آن بازی باعث شده بود تا چالش‌های زیادی برای تمام کردنش داشته باشید. زیرا اگر کشته می‌شدید، تمام چیزهایی که به دست آورده بودید را از دست می‌دادید. پس از انتشار نسخه اچ دی قسمت اول و اضافه شدن بخش آنلاین چند نفره، سرانجام قسمت دوم این بازی نیز منتشر شد که بدون شک یکی از بهترین بازی های مستقل سال 2020 است. مراحل اول بازی شاید شباهت‌های زیادی به قسمت اول داشته باشند و کمی تکراری به نظر برسند اما اثر به تدریج به هویت مستقل خود می‌رسد. اگر فکر می‌کنید سازندگان این نسخه را آسان‌تر ساخته‌اند، کاملا در اشتباه هستید. این قسمت حتی سخت‌تر هم شده و تازه واردها برای به اتمام رساندن آن، روزهای سختی را در پیش خواهند داشت.

اما لذت اصلی بازی Spelunky 2 در پیروزی نیست بلکه در آزادی عمل و روش‌هایی است که برای به پایان رساندن مراحل می‌توانید پیاده سازی کنید. این بازی که سبک‌های پلتفرمر و روگ لایک را تلفیق کرده، می‌تواند برای هر نوع مخاطبی چالش برانگیز باشد. اسپلانکی 2 را شاید بتوانید به راحتی انجام دهید اما حرفه‌ای شدن در آن اصلا آسان نیست. این بازی را می‌توانید بر روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی تجربه کنید.

 – بازی Spiritfarer

بهترین بازی های مستقل سال 2020

مضامینی همچون غم از دست دادن دوستان یا نزدیکان و افسردگی را معمولا می‌توانیم در بازی‌های مستقل داستان محور مشاهده کنیم. اما در این بازی، شما نقش یک نوجوان افسرده یا غمگین را بر عهده ندارید بلکه در نقش دختری بازی می‌کنید که که باید به ارواح مردگان کمک کند تا وارد دنیای بعدی شوند. این اثر که با الهام از اساطیر یونان و داستان رودخانه استوکس (Styx) ساخته شده، به جای پرداختن به زندگی پس از مرگ، بر روی خود مرگ تمرکز کرده است.

بازی اسپریت فِرِر با اینکه یک گیم پلی معمولی دارد اما از نظر داستانی بسیار احساسی است. شما باید کارهای ساده‌ای انجام دهید، برای مثال جمع آوری منابع مختلف، اما به چه دلیل؟ برای اینکه روح کسانی که از دنیا رفته‌اند را خوشحالی کنید. این بازی با دیدگاه‌هایی که نسبت به مرگ ارائه می‌دهد، نه تنها سیاه و ناامید کننده نیست بلکه آرامش بخش هم هست. بازی Spiritfarer را می‌توانید بر روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، گوگل استادیا، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ تجربه کنید.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های مستقل سال 2020 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*