نسخه آزمایشی هارمونی او اس ۲.۰

نسخه آزمایشی هارمونی او اس ۲.۰ برای گوشی‌های هواوی منتشر شد

هواوی سرانجام نسخه آزمایشی هارمونی او اس ۲.۰ را برای گوشی‌های هوشمند خود منتشر کرد. Harmony OS 2.0 سیستم عامل اختصاصی هواوی برای جایگزینی با اندروید است.

وقتی صحبت از سیستم عامل گوشی‌های هوشمند می‌شود، فقط نام دو سیستم عامل مهم اندروید و آی او اس را می‌شنویم. این درحالیست که اپل iOS را محدود به گوشی‌های خودش کرده است و فقط اندروید است که سایر شرکت‌های گوشی‌ساز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. اما اندروید هم به لطف منبع باز بودن کدهایش، شدیداً وابسته به خدمات موبایل گوگل (GMS) است. هواوی این مشکل را با قرار گرفتن در فهرست تحریم‌های ایالات متحده و جلوگیری استفاده از GMS تجربه کرده است.

نفس کشیدن بدون کمک گوگل بسیار سخت است، اما هواوی این راه را با خدمات موبایل خود موسوم به HMS ادامه داد. غول چینی نمی‌خواهد از تجارت تلفن‌های هوشمند کنار بکشد و خودش را آماده مهاجرت طولانی مدت از اندروید به سیستم عامل شخصی خودش به نام هارمونی او اس بدون GMS می‌کند.

هواوی یک سال و نیم پیش سیستم عامل هارمونی او اس را معرفی کرد و تلویزیون هوشمند Honor Vision نخستین دیوایس این شرکت بود که به این سیستم عامل تجهیز شده بود. در تمام طول سال ۲۰۱۹ هواوی برای مقابله با اندروید، به توسعه سیستم عامل هارمونی او اس خود جهت استفاده در دستگاه‌هایی به جز تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها ادامه داد. اما پلن آن‌ها در کنفرانس توسعه دهندگان هواوی ۲۰۲۰ که اوایل سال ۲۰۲۰ برگزار شد تغییر کرد و حالا اولین نسخه آزمایشی Harmony OS 2 برای گوشی‌های هوشمند منتشر شده است.

هواوی می‌گوید هارمونی او اس ۲.۰ با بیش از ۱۵ هزار API از گوشی‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی، اتومبیل‌ها، نمایشگرهای بزرگ و ده‌ها دیوایس دیگر تولیدکنندگان مختلف پشتیبانی می‌کند. اگر از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها هستید،‌ می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت Harmony OS در این پروژه آزمایشی شرکت کنید. سپس از طرف هواوی برای شما دستورالعمل چگونگی نصب این سیستم عامل ارسال می‌شود. در حال حاضر فقط دستگاه‌های زیر از این سیستم عامل غیر اندرویدی پشتیبانی می‌کنند:

  • هواوی پی ۴۰
  • هواوی پی ۴۰ پرو
  • هواوی میت ۳۰
  • هواوی میت ۳۰ 5G
  • هواوی میت ۳۰ پرو
  • هواوی میت ۳۰ پرو 5G
  • هواوی میت پد پرو
  • هواوی میت پد پرو 5G
  • هواوی میت پد پرو Wi-Fi

همانطور که از یک نسخه آزمایشی مخصوص توسعه‌دهندگان انتظار می‌رود، نسخه آزمایشی هارمونی او اس ۲.۰ پایدار نیست و فقط مناسب توسعه‌دهندگان است تا بتوانند اپلیکیشن‌هایشان را روی این سیستم عامل آزمایش کنند. بنابراین اگر کنجکاو هستید که این سیستم عامل را آزمایش کنید و نمی‌توانید تا عرضه نسخه پایدار آن منتظر بمانید، حتماً از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید. هواوی این فرصت را به شما می‌دهد هر زمانی که خواستید به EMUI 11 مبتنی بر اندروید بازگردید. اما این بازگشت، به قیمت پاک شدن تمام اطلاعات شما خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*