گوشی های سری Y هواوی

تاریخچه گوشی های سری Y هواوی و نگاهی به بهترین مدل‌های جدید آن

گوشی های سری Y هواوی جزو پرفروش‌ترین میان رده‌های بازار به شمار می‌روند. در ادامه تاریخچه سری وای هواوی و بهترین مدل‌های آن را بررسی می‌کنیم.

امروزه با توجه به افزایش قیمت گوشی های پرچمدار به بالای هزار دلار، گوشی های میان رده محبوبیت دو چندانی پیدا کرده‌اند. این دسته از گوشی‌ها با امکانات و مشخصاتی مناسب و کمتر از نصف قیمت پرچمدارها، همواره به فروش خوبی دست پیدا می‌کنند. در بین گوشی های میان رده‌ای که در بازار بسیار محبوب هستند باید به سری Y هواوی اشاره کرد. بدون شک هواوی با محصولات سری وای خود نقش مهمی در رونق بازار گوشی های میان رده دارد و این گوشی‌ها همیشه در بین پرفروش‌ترین‌های بازار قرار گرفته‌اند.

چندی پیش جدیدترین مدل سری Y هواوی یعنی گوشی هواوی وای 9 ای – Huawei Y9a وارد بازار ایران شد. این گوشی با طراحی زیبا و مشخصات مناسب خود می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. حالا به مناسبت ورود این گوشی به بازار قصد داریم در این مطلب نگاهی به تاریخچه گوشی های سری Y هواوی بیندازیم و در ادامه نیز چند مدل از بهترین‌های این سری را به شما معرفی می‌کنیم.

سال 2012 ؛ قدم گذاشتن در مسیر موفقیت

گوشی های سری Y هواوی

شرکت هواوی در سال 2012 یک شرکت نوظهور در دنیای گوشی های هوشمند محسوب می‌شد. نام Huawei بر سر زبان‌ها افتاده بود و همه از ظهور یک برند جدید در عرصه تلفن همراه صحبت می‌کردند، اما شاید کمتر کسی تصور می‌کرد هواوی بتواند به این زودی‌ها به جمع سه تولیدکننده برتر موبایل در جهان تبدیل شود. یکی از دلایل موفقیت هواوی در آغاز کار، عرضه گوشی های اقتصادی با پیشوند Ascend Y بود. هواوی در سال 2012 پنج گوشی با این پیشوند را به بازار عرضه کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به Ascend Y201 ، Ascend Y200 ، Ascend Y100 و Ascend Y201 Pro اشاره کرد. این گوشی‌ها با نمایشگرهای 2.8 تا 3.5 اینچی و رزولوشن 240 در 320 یا 320 در 480 پیکسل، از پردازنده تک هسته‌ای مانند اسنپدراگون S1 و سیستم عامل اندروید 2.3 بهره می‌بردند.

این گوشی‌ها در آن سال جزو گوشی‌های میان رده‌ای محسوب می‌شدند که مشخصات و امکانات بسیار خوبی داشتند و با قیمت مناسب خود، روند موفقیت هواوی را آغاز کردند.

سال 2013

گوشی های سری Y هواوی

در سال 2013 نیز هواوی چند گوشی دیگر در سری Ascend Y را به بازار عرضه کرد و روند رو به رشد کیفیت و مشخصات آنها را ادامه داد. گوشی Ascend Y210D یک مدل ارتقا یافته از گوشی‌های سال گذشته بود و در کنار آن یک مدل جدید با نام Y300 هم عرضه شد که طراحی و کیفیت بسیار بهتری نسبت به مدل‌های قبلی داشت. سری جدید Y3 با نمایشگر بزرگ‌تر حدود 4 اینچی و وضوح تصویر 480 در 800 پیکسل، طراحی مدرنی هم داشت و به همین دلیل به یکی از گوشی‌های محبوب و پرفروش هواوی تبدیل شد. دوربین 5 مگاپیکسلی و پردازنده دو هسته‌ای اسنپدراگون S4 پلی از دیگر مشخصات این گوشی محسوب می‌شد.

پس از آن مدل Y320 معرفی شد که خیلی چیز جدید و خاصی نداشت، اما در اواخر سال، گوشی هواوی Ascend Y511 با نمایشگر 4.5 اینچی و طراحی ظاهری جذاب و جدید و قدرت سخت افزاری مناسب معرفی شد که حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

سال 2014

گوشی های سری Y هواوی

گوشی های سری Y هواوی در سال 2014 اوج گرفتند. هواوی در این سال تعداد گوشی‌های این خانواده را به نزدیک دو رقم رساند و توان سخت افزاری آنها را به طور قابل توجهی بهبود بخشید. هواوی Ascend Y530 با رم 1 گیگابایتی، حافظه 512 مگابایتی، پردازنده 28 نانومتری اسنپدراگون 200، نمایشگری با رزولوشن نزدیک به اچ دی و دوربین 5 مگاپیکسلی و همچنین قیمت 100 یورو یکی از گوشی‌های شاخص، قدرتمند و ارزان قیمت در سال 2014 بود.

پس از آن مدل Ascend Y330 عرضه شد که تنها یک به‌روزرسانی جزئی برای مدل‌های قبلی به شمار می‌رفت و اندکی بعد هم مدل Ascend Y600 به عنوان اولین گوشی با نمایشگر 5 اینچی سری Y به بازار عرضه شد. در ادامه هم مدل‌های دیگری مانند Ascend Y221 ، Ascend Y300II و Ascend Y520 روانه بازار شدند که خیلی پیشرفت خاصی در آنها دیده نمی‌شد، اما گوشی Ascend Y550 در اواخر سال با رم 1 گیگابایتی، تراشه اسنپدراگون 410، سیستم عامل اندورید کیت کت و دوربین 5 مگاپیکسلی،‌ یک پیشرفت دیگر در کارنامه این سری هواوی محسوب شد.

سال 2015

گوشی های سری Y هواوی

در نیمه نخست سال 2015 پنج گوشی دیگر از سری Y هواوی با نام‌های Ascend Y540 ، Ascend Y360 ، Ascend Y625 و Ascend Y560 به بازار عرضه شدند. گوشی Ascend Y625 برای اولین بار در این سری از دوربین 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد. به غیر از این مدل، سایر گوشی‌های عرضه شده در این زمان از همان نمایشگرهای 4 تا 5 اینچی و رم 512 مگابایت یا 1 گیگابایتی مانند قبل برخوردار بودند.

در شش ماه بعدی سال، هواوی پیشوند Ascend را از روی این محصولات برداشت و رسما کار گوشی های سری Y هواوی آغاز شد. گوشی هواوی Y6 در نیمه دوم سال با صفحه نمایش 5 اینچی و وضوح تصویر 1280 در 720، یک گوشی قدرتمند و جذاب بود. این گوشی همچنین به سیستم عامل اندورید 5.1، دوربین 8 مگاپیکسلی، 2 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شد و با توجه به قیمت مناسب آن، با یک گوشی جذاب و محبوب روبه‌رو بودیم. در ادامه، هواوی مدل پرو این گوشی یعنی Y6 Pro را به عنوان قدرتمندترین گوشی این سری تا آن زمان به بازار عرضه کرد.

هواوی وای 6 پرو به دوربین 13 مگاپیکسلی، باتری 4000 میلی‌آمپری، 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و پردازنده مدیاتک MT6735P مجهز شد تا با یک پکیج جذاب و نیرومند، هواوی در بازار گوشی های میان رده قدرت‌نمایی کند.

سال 2016

گوشی های سری Y هواوی

با وجود پیشرفت‌های قابل توجه گوشی های سری Y هواوی در چند سال گذشته، اما هواوی برای رقابت با گوشی های میان رده شرکت‌های دیگر هنوز کار داشت. هواوی در سال 2016 تصمیم گرفت فقط سه گوشی Y3II ، Y5II و Y6II Compact را در این سال عرضه کند که خیلی هم گوشی‌های خاصی نبودند و پیشرفت چشمگیری در آنها دیده نمی‌شد. خیلی‌ها تصور می‌کردند کار سری Y هواوی تمام شده و این سری در مقابل رقبا شکست خورده است، اما هواوی برنامه‌های زیادی برای آینده داشت.

سال 2017

گوشی های سری Y هواوی

هواوی در سال 2017 برنامه مشخصی برای گوشی های سری Y داشت. این شرکت چینی می‌خواست با عرضه گوشی‌های مقرون به صرفه و ارزان قیمت، مشخصات و امکانات مناسبی را در اختیار کاربران قرار دهد. گوشی هواوی Y5 اولین محصول این سری در سال 2017 بود. پس از آن هواوی Y3 عرضه شد که باز هم حرف‌های زیادی برای گفتن نداشت و گوشی قدرتمند و جذابی نبود. اما در ادامه، گوشی هواوی وای 7 پرایم با پردازنده 8 هسته‌ای اسنپدراگون 435، رم 3 گیگابایتی، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین دوم 8 مگاپیکسلی، نمایشگر 5.5 اینچی HD، باتری 4000 میلی‌آمپری، حافظه داخلی 32 گیگابایتی، قیمت حدود 180 یورویی و امکانات دیگری مانند حسگر اثر انگشت، پشتیبانی از دو سیم کارت و بدنه آلومینیومی عرضه شد و توانست به فروش خوبی دست پیدا کند.

مدل معمولی این گوشی یعنی هواوی Y7 نیز با مشخصات رده پایین‌تری نسبت به مدل پرایم، گوشی مناسب و محبوبی بود. در ادامه سال نیز مدل Y6 روانه بازار شد که به عنوان یک گوشی اقتصادی و ارزان قیمت، توان و مشخصات خوبی را به کاربران ارائه می‌داد.

سال 2018

گوشی های سری Y هواوی

گوشی های سری Y هواوی دیگر راه خود را پیدا کرده بودند و به گوشی‌هایی شناخته شده و محبوب در بازار میان رده‌ها و گوشی های ارزان قیمت تبدیل شدند. در سال 2018، هواوی در این محصولات از طراحی به روز با شیار بالای نمایشگر و رم‌های 4 و 6 گیگابایتی و نمایشگرهای بزرگ‌تر استفاده کرد. در ماه آوریل، سه گوشی وای 7، وای 7 پرایم و وای 7 پرو با نمایشگرهای نزدیک به 6 اینچ، وضوح تصویر 1140 در 720 پیکسل، سیستم عامل اندروید 8، تراشه اسنپدراگون 430 و دوربین دوگانه به بازار عرضه شدند.

هواوی وای 9 هم یک گوشی قدرتمند با رم 4 گیگابایتی و دوربین سلفی دوگانه بود و در ادامه، گوشی های خانواده Y6 و Y5 مدل 2018 با به‌روزرسانی‌هایی نسبت به مدل‌های قبلی از راه رسیدند. هواوی در یک اقدام جالب توجه، گوشی هواوی وای 9 مدل 2019 را در ماه اکتبر 2018 عرضه کرد که برای اولین بار در این سری از رم 6 گیگابایتی و چیپست ساخت هواوی یعنی کایرین 710 بهره می‌برد. هواوی وای مکس با نمایشگر بزرگ 7.12 اینچی و گوشی پایین رده وای 5 لایت از دیگر محصولات این سری در سال 2018 به شمار می‌رفت.

سال 2019

گوشی های سری Y هواوی

دیگر گوشی های سری Y هواوی به خوبی در سراسر جهان شناخته شدند و محصولات جذابی را در این خانواده مشاهده می‌کنیم. مشکلات شرکت هواوی با دولت ایالات متحده آمریکا و تحریم هواوی توسط شرکت‌هایی مانند گوگل سروصدای زیادی به پا کرد، اما سری Y هواوی در سال 2019 از این تحریم‌ها در امان ماند و همچنان سرویس‌های گوگل و سیستم عامل اندروید را در خود داشت.

مدل‌های 2019 گوشی های وای 5، وای 6، وای 7، وای 9 و زیرخانواده‌های آنها مانند وای 9 پرایم و وای 9 اس از جمله محصولاتی بودند که در سال 2019 توسط هواوی به بازار عرضه شدند و همگی با طراحی به روز، مشخصات مناسب و امکانات جذابی همراه بودند. یکی از امکانات جالبی که هواوی در سال 2019 به این سری اضافه کرد، دوربین سلفی پاپ آپ یا بالاجهنده بود که در مدل‌هایی مانند Y9 Prime و Y9s شاهد آن بودیم و به لطف آن، یک نمایشگر تمام صفحه و بدون حاشیه را در جلو می‌بینیم. سیستم عامل اندروید 9، چیپست کایرین 710 اف و باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌های شاخص این گوشی‌ها محسوب می‌شود.

گوشی های مدل 2019 سری وای هواوی همچنان در بازار خرید و فروش می‌شوند و همگی از محبوبیت خوبی برخوردار بوده و به فروش مناسبی دست پیدا کرده‌اند.

سال 2020

گوشی های سری Y هواوی

تحریم‌های گوگل و دولت آمریکا به سری Y هواوی هم رسید و بیشتر گوشی‌های این خانواده هم از سرویس‌های گوگل بی بهره هستند. در این میان، هواوی Y6s و Y8s را باید آخرین گوشی‌های هواوی دانست که سرویس‌های گوگل را در خود دارند. هواوی وای 8 پی، وای 7 پی و وای 9 ای از دیگر گوشی های عرضه شده در سال 2020 هستند.

هواوی وای 7 پی و وای 7 ای برای اولین بار در این سری دارای حفره دوربین سلفی هستند و به همین دلیل ظاهری مدرن و شبیه به گوشی‌های بالارده و گران قیمت دارند. و اما جدیدترین گوشی این سری که مدتی پیش به صورت رسمی معرفی شد و به تازگی وارد بازار ایران هم شده، هواوی Y9a است که از نظر طراحی و مشخصات چیزی از گوشی‌های گران قیمت بازار کم ندارد.

بهترین گوشی های جدید سری Y هواوی

پس از مرور تاریخچه گوشی های سری Y هواوی ، در ادامه قصد داریم سه مدل از بهترین مدل‌های جدید این سری را معرفی و مقایسه کنیم.

هواوی وای 6 پی

گوشی های سری Y هواوی

هواوی Y6p یک گوشی زیبا، با قیمت مناسب و مشخصات خوب محسوب می‌شود. این گوشی از نمایشگر 6.3 اینچی IPS LCD با رزولوشن اچ دی پلاس بهره می‌برد که یک ناچ قطره‌ای در بالای آن برای قرارگیری دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی دیده می‌شود. طراحی این گوشی بسیار زیباست و با چرخاندن بدنه، نوع بازتابش نور در قاب پشتی تغییر می‌کند و رنگ‌های جذابی را مشاهده می‌کنیم. وای 6 پی در سه رنگ بنفش فانتوم، سبز یاقوتی و مشکی نیمه شب عرضه می‌شود که هر سه آنها فوق‌العاده چشم‌نواز هستند.

تراشه مدیاتک هلیو پی 22، سه گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، سیستم عامل اندروید 10 با رابط کاربری EMUI 10.1، باتری پرظرفیت 5 هزار میلی‌آمپرساعتی و دوربین سه گانه شامل سنسور 13 مگاپیکسلی استاندارد، 5 مگاپیکسلی فوق عریض و یک حسگر تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی از دیگر ویژگی‌های شاخص این گوشی به شمار می‌روند.

هواوی وای 7 ای

گوشی های سری Y هواوی

هواوی Y7a در اکتبر 2020 معرفی شد که در واقع نسخه بازطراحی شده گوشی هواوی پی اسمارت 2021 محسوب می‌شود. این گوشی از نمایشگر 6.67 اینچی ال سی دی با وضوح فول اچ دی پلاس، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی،‌ رنگ گرادیانی پنل پشتی، دوربین پشتی چهارگانه شامل لنزهای 48 مگاپیکسلی استاندارد، 8 مگاپیکسلی فوق عریض، 2 مگاپیکسلی ماکرو و حسگر تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

در دل هواوی وای 7 ای چیپست کایرین 710A و 4 گیگابایت رم قرار گرفته و این گوشی از سیستم عامل اندروید 10 با رابط کاربری EMUI 10.1 میزبانی می‌کند، اما سرویس‌های گوگل در آن وجود ندارد. Y7a در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود و حسگر اثر انگشت آن با کلید پاور ادغام شده است. باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی و قیمت کمتر از 200 دلار از دیگر شاخصه‌های این گوشی محسوب می‌شود.

هواوی وای 9 ای

گوشی های سری Y هواوی

همانطور که گفتیم، هواوی Y9a جدیدترین گوشی میان رده هواوی است که وارد بازار ایران شده است. این گوشی را باید یک میان رده با طراحی پرچمدار و مشخصات عالی بدانیم. صفحه نمایش 6.63 اینچی فول اچ دی پلاس با نسبت 92 درصدی نمایشگر به بدنه از ویژگی‌های شاخص این گوشی محسوب می‌شود. هواوی در این گوشی از دوربین سلفی پاپ آپ یا بالاجهنده استفاده کرده و به همین دلیل هیچ حاشیه و بریدگی و حفره‌ای روی نمایشگر مشاهده نمی‌کنیم.

باتری 4200 میلی‌آمپرساعتی هواوی وای 9 ای توسط شارژر فوق سریع 40 واتی شارژ می‌شود. 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، سیستم عامل اندروید 10 با رابط کاربری EMUI 10.1 (بدون سرویس‌های گوگل و با سرویس‌های موبایلی هواوی یا HMS)، تراشه 12 نانومتری مدیاتک هلیو جی 80، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی پاپ آپ، حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور در لبه جانبی و دوربین پشتی چهارگانه از دیگر مشخصات این گوشی است.

گوشی های سری Y هواوی

هواوی Y9a از چهار دوربین شامل حسگر 64 مگاپیکسلی استاندارد، 8 مگاپیکسلی فوق عریض، 2 مگاپیکسلی ماکرو و حسگر تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی بهره می‌برد. این گوشی در رنگ‌های نقره‌ای فضایی، صورتی و مشکی نیمه شب عرضه می‌شود. در قاب پشتی Y9a شاهد طراحی بسیار زیبایی هستیم و دوربین‌های پشتی مانند هواوی میت 30 درون یک قاب دایره‌ای شکل قرار گرفته‌اند.

در ادامه می‌توانید مشخصات هواوی وای 6 پی، وای 7 ای و وای 9 ای را با یکدیگر مقایسه کنید:

گوشیهواوی Y6pهواوی Y7aهواوی Y9a
تاریخ معرفیمی 2020اکتبر 2020سپتامبر 2020
قیمتحدود 110 یوروحدود 160 یوروحدود 200 یورو
ابعاد159.1 در 74.1 در 9 میلی‌متر165.7 در 76.9 در 9.3 میلی‌متر163.5 در 76.5 در 9 میلی‌متر
وزن185 گرم206 گرم197 گرم
جنس بدنهشیشه و پلاستیکشیشه و پلاستیکشیشه و پلاستیک
سیم کارتدو سیم کارت نانودو سیم کارت نانودو سیم کارت نانو
اندازه نمایشگر6.3 اینچ6.67 اینچ6.63 اینچ
نوع نمایشگرIPS LCDIPS LCDIPS LCD
وضوح نمایشگر720 در 1600 پیکسل1080 در 2400 پیکسل1080 در 2400 پیکسل
نسبت نمایشگر به بدنهحدود 82 درصدحدود 85 درصدحدود 92 درصد
نسبت تصویر نمایشگر20:920:920:9
تراکم پیکسلی نمایشگر278 پیکسل در هر اینچ395 پیکسل در هر اینچ397 پیکسل در هر اینچ
سیستم عاملاندروید 10 (بدون سرویس‌های گوگل و دارای سرویس‌های موبایلی هواوی یا HMS)اندروید 10 (بدون سرویس‌های گوگل و دارای سرویس‌های موبایلی هواوی یا HMS)اندروید 10 (بدون سرویس‌های گوگل و دارای سرویس‌های موبایلی هواوی یا HMS)
رابط کاربریEMUI 10.1EMUI 10.1EMUI 10.1
تراشهمدیاتک هلیو پی 22 (دوازده نانومتری)کایرین 710 ای (14 نانومتری)مدیاتک هلیو جی 80 (دوازده نانومتری)
پردازنده8 هسته‌ای شامل 4 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A53 و 4 هسته 1.5 گیگاهرتزی Cortex-A538 هسته‌ای شامل 4 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A73 و 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی Cortex-A538 هسته‌ای شامل 2 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A75 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55
پردازشگر گرافیکیPowerVR GE8320Mali-G51 MP4Mali-G52 MC2
رم3 یا 4 گیگابایت4 گیگابایت8 گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی داخلی32 یا 64 گیگابایت از نوع eMMC 5.164 یا 128 گیگابایت128 گیگابایت از نوع UFS 2.1
کارت حافظه جانبیمیکرو SDXCمیکرو SDXCنانومموری تا سقف 256 گیگابایت
دوربین پشتیسه گانهچهارگانهچهارگانه
دوربین اول13 مگاپیکسلی استاندارد با دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز (PDAF)48 مگاپیکسلی استاندارد با دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی 26 میلی‌متر، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز (PDAF)64 مگاپیکسلی استاندارد با دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی 26 میلی‌متر و فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز (PDAF)
دوربین دوم5 مگاپیکسلی فوق عریض یا اولترا واید با دیافراگم f/2.2 و میدان دید 120 درجه8 مگاپیکسلی فوق عریض یا اولترا واید با دیافراگم f/2.4، میدان دید 120 درجه8 مگاپیکسلی فوق عریض یا اولترا واید با دیافراگم f/2.4 و میدان دید 120 درجه
دوربین سومحسگر تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.22 مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2.42 مگاپیکسلی مارکو با دیافراگم f/2.4
دوربین چهارمحسگر تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4حسگر تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
سایر ویژگی‌های دوربینفلاش LED، اچ دی آر، پانورامافلاش LED، اچ دی آر، پانورامافلاش Quad LED، اچ دی آر، پانوراما
فیلمبرداریرزولوشن 1080p در نرخ 30 فریم بر ثانیهرزولوشن 1080p در نرخ 30 یا 60 فریم بر ثانیهرزولوشن 1080p در نرخ 30 فریم بر ثانیه، دارای لرزش‌گیری الکترونیکی ژیروسکوپی
دوربین سلفی8 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.0، دارای HDR، فیلمبرداری 1080p در نرخ 30 فریم بر ثانیه8 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.0، دارای اچ دی آر، فیلمبرداری 1080p در نرخ 30 فریم بر ثانیه16 مگاپیکسلی پاپ آپ یا بالاجهنده با دیافراگم f/2.2، دارای اچ دی آر، فیلمبرداری 1080p در نرخ 30 فریم بر ثانیه
جک 3.5 میلی‌متری هدفوندارددارددارد
اتصالاتWi-Fi 802.11 b/g/n، وای فای دایرکت، هات اسپاتWi-Fi 802.11 b/g/n، وای فای دایرکت، هات اسپاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دوال باند، وای فای دایرکت، هات اسپات
بلوتوث5.0 , A2DP , LE5.1 , A2DP , LE5.1 , A2DP , LE
جی پی اسدارد با A-GPS، GLONASS و BDSدارد با A-GPS، GLONASS و BDSدارد با A-GPS، GLONASS و BDS
یو اس بیمیکرو یو اس بی 2.0تایپ سی 2.0تایپ سی 2.0
حسگر اثر انگشتدارد در قاب پشتیدارد در لبه جانبیدارد در لبه جانبی
سایر حسگرهاشتاب‌سنج، مجاورتشتاب‌سنج، مجاورتشتاب‌سنج، مجاورت، ژیروسکوپ، قطب‌نما
باتری5000 میلی‌آمپرساعت5000 میلی‌آمپرساعتی4200 میلی‌آمپرساعتی
شارژر10 واتشارژ سریع 22.5 واتیشارژ سریع 40 واتی
رنگ‌بندیبنفش فانتوم، سبز یاقوتی، مشکی نیمه شبسبز، طلایی، مشکینقره‌ای فضایی، صورتی، مشکی نیمه شب