بهترین بازی های ماجراجویی سال 2020

بهترین بازی های ماجراجویی سال 2020 که باید تجربه کنید

اگر به آثار اکشن و ماجراجویانه علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های ماجراجویی سال 2020 آشنایی پیدا کنید.

در ادامه به معرفی بهترین بازی های ماجراجویی سال 2020 خواهیم پرداخت؛ آثاری که می‌توانند برای ساعت‌ها شما را سرگرم کنند.

ژانر ماجراجویی، خصوصا زیرژانر اکشن ماجراجویی سوم شخص، به یکی از محبوب‌ترین سبک‌های سال‌های اخیر صنعت بازی تبدیل شده است. این مسئله را در آثار پرفروش کنسول پلی استیشن 4 می‌توانیم به شکل واضح‌تری مشاهده کنیم، یعنی جایی که 9 اثر از 10 بازی پرفروش، عناوین سوم شخص اکشن ماجراجویی بودند. این روند در سال 2020 هم ادامه دارد و در طول ماه‌های اخیر بازی‌های درجه یکی در این سبک وارد بازار شده‌اند.

بهترین بازی های ماجراجویی سال 2020

در حالی که به دلیل شیوع کرونا ویروس، اکثر مردم همچنان بیشتر وقت خود را در خانه می‌گذرانند، آثاری که شما را به دنیاهای فانتزی می‌برند، ارزش بیشتری پیدا می‌کنند. در ادامه با بهترین بازی های ماجراجویی سال 2020 آشنا خواهید شد. لازم به ذکر است که این فهرست بر اساس نمره منتقدان و میانگین امتیاز آثار در سایت متاکریتیک تنظیم شده است.

– بازی Thirteen Sentinels: Aegis Rim

بهترین بازی های ماجراجویی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 86

بازی 13 Sentinels شما را در نقش چند نوجوان در دهه 80 میلادی قرار می‌دهد و همراه با آن‌ها به سفری در تاریخ می‌روید. با اینکه دوره‌های مشهوری همچون جنگ جهانی دوم در بازی وجود دارد اما بخشی از داستان نیز در آینده اتفاق می‌افتد و جنگ میان هیولاها و ربات‌ها را روایت می‌کند.

این بازی برای طراحی بصری زیبا و روایت داستان غیرخطی مورد تحسین قرار گرفت و توانسته میانگین امتیاز 86 را در سایت متاکریتیک به دست بیاورد. بازی Aegis Rim یک اثر انحصاری به حساب می‌آید و تنها برای پلی استیشن 4 در دسترس قرار دارد.

– بازی Observer: System Redux

بهترین بازی های ماجراجویی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 86

بازی Observer در سال 2017 برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شد و به سرعت توانست نظر مخاطبان را جلب کند. سیستم ریداکس، نسخه بهبود یافته این بازی محسوب می‌شود که علاوه بر اضافه کردن محتواهای داستانی، جلوه‌های ویژه و گرافیک آن را نیز بهبود بخشیده است.

ماجراهای این بازی ترسناک روانشناختی در سال 2084 و در کشور لهستان اتفاق می‌افتد و از نظر داستانی، یکی از عناوین پیچیده چند سال اخیر است. بازی Observer برای فضاسازی و جلوه‌های بصری جذابش مورد تحسین قرار گرفت اما برای مکانیک‌های مخفی‌کاری ضعیف از آن انتقاد شد.

– بازی Devil May Cry 5: Special Edition

بهترین بازی های ماجراجویی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 87

بازی دویل می کرای 5 در سال 2019 منتشر شد و توانست میانگین امتیاز 89 را در سایت متاکریتیک کسب کند. این بازی برای غول آخرها و سیستم مبارزه باکیفیت تحسین شد و سازندگان موفق شده بودند تا در کنار استفاده از همان سبک گیم پلی سابق، نوآوری‌های تازه‌ای هم به خرج دهند.

نسخه ویژه این بازی اخیرا برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس منتشر شده و در آن، می‌توانید در نقش ویرجیل هم به بازی بپردازید. فناوری رهگیری پرتو (ری تریسنیگ) هم به این نسخه جدید اضافه شده و می‌توانید نرخ فریم بالاتری از اثر دریافت کنید. بازی Devil May Cry 5 شاید با عناوین اکشن ماجراجویی دیگر این فهرست متفاوت باشد اما به اندازه کافی جذابیت دارد تا آن را با هیجان تا انتها دنبال کنید.

– بازی Kentucky Route Zero: TV Edition

بهترین بازی های ماجراجویی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 88

کنتاکی روت زیرو مخاطبان را به یاد بازی‌های ماجراجویی اشاره و کلیکی می‌اندازد که در دهه 90 میلادی، صنعت بازی را تحت تاثیر قرار دادند. اما بر خلاف عناوینی همچون سم و مکس (Sam & Max) و مانکی آیلند (Monkey Island)، تمرکز این بازی به صورت کامل بر روی روایت داستان است. حتی پازل‌ها از اثر حذف شده‌اند تا حواس مخاطب پرت نشود، چیزی که باعث شده بود تا بازی مشهوری همانند گریم فندنگو (Grim Fandango) نتواند مخاطبان را از نظر داستانی با خود همراه کند.

بازی Kentucky Route Zero به صورت اپیزودیک و در 5 قسمت بین سال‌های 2013 الی 2020 عرضه شد. نسخه TV Edition، در واقع نسخه پورت این بازی برای کنسول‌ها است که اخیرا عرضه شده و شامل هر پنج قسمت می‌شود.

– بازی A Short Hike

بهترین بازی های ماجراجویی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 88

بازی پیاده روی کوتاه، یک اثر اکشن ماجراجویی جهان باز است که هدف اصلی شما در آن، جمع آوری پرهای طلایی و انجام تعدادی ماموریت فرعی است. داستان بازی از جایی آغاز می‌شود که موبایل شخصیت اصلی آنتن نمی‌دهد و مجبور می‌شود به سوی قله یک کوه برود تا بتواند تماسش را برقرار کند.

این بازی توانست نامزد جوایز زیادی شود و حتی جوایزی را به خانه ببرد. بازی A Short Hike برای گیم پلی آرامش بخش، آزادی عمل بالا و مکانیک‌های پرواز مورد تحسین منتقدان قرار گرفت اما برای بعضی از المان‌های داستانی و کوتاهی بیش از حد، مورد انتقاد قرار گرفت. این بازی هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد.

– بازی There Is No Game : Wrong Dimension

بهترین بازی های ماجراجویی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 89

کمتر پیش می‌آید که دو اثر اشاره و کلیک در فهرست بهترین بازی های ماجراجویی سال قرار بگیرند اما بازی Wrong Dimension با توجه به کیفیت خوبی که دارد، به راحتی در کنار کنتاکی روت زیرو قرار می‌گیرد.

این بازی پازلی به آثار مشهوری همانند پکمن (Pac-Man) و افسانه زلدا (Legend of Zelda) ادای دین می‌کند و در آن شاهد چرخش‌های داستانی غافل گیر کننده‌ای هستیم. پازل‌های بازی شاید گاهی کمی سخت شوند اما سیستم راهنمای آن به شما کمک می‌کند تا مشکلات خود را حل کنید. بازی There Is No Game تنها برای رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

– بازی Dreams

بهترین بازی های ماجراجویی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 89

این اثر جدید استودیوی مدیا مولکول (Media Molecule)، در واقع به شما اجازه می‌دهد تا بازی دلخواه خودتان را بسازید و همچنین ساخته‌های بازیکنان دیگر را تجربه کنید.

از آنجایی که اکثر بازی‌های ویدیویی دارای یک بُعد ماجراجویی هستند، گاهی نمی‌دانیم که بعضی از آن‌ها را می‌توان در این ژانر طبقه بندی کرد یا خیر. نمونه‌اش همین بازی Dreams (یا در واقع سیستم ساخت بازی دریمز) که حداقل در سایت متاکریتیک، یک اثر ماجراجویی در نظر گرفته شده است. البته این مسئله احتمالا به دلیل بازی Art’s Dream است که داخل دریمز به عنوان نمونه قرار گرفته.

– بازی Yakuza 0

بهترین بازی های ماجراجویی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 90

همان طور که از نام‌اش می‌توانید حدس بزنید، یاکوزا صفر در واقع پیش درآمدی است بر قسمت اول مجموعه. این بازی در سال 2015 برای پلی استیشن 3 منتشر شد و پس از پنج سال، حالا شاهد عرضه آن برای کنسول ایکس باکس وان هستیم.

مجموعه یاکوزا در گذشته طرفداران زیادی در جهان نداشت و اوج محبوب آن به کشور ژاپن محدود می‌شد اما در چند سال اخیر توانسته توجه بازیکنان زیادی را جلب کند. این مسئله ناشی از تغییر استراتژی‌های شرکت سگا است، خصوصا عرضه مناسب بازی یاکوزا صفر که به یک موفقیت همه جانبه چه از نظر فروش و چه از نظر منتقدان منجر شد.

– بازی The Last Of Us Part II

بهترین بازی های ماجراجویی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 93

اگر احیانا قسمت اول لست آف آس را تجربه نکرده‌اید، باید بدانید که با یکی از بهترین آثار تاریخ، چه از نظر گیم پلی و چه از نظر داستان رو به رو هستید. قسمت دوم این مجموعه نیز پس از مدت‌ها انتظار، در نهایت منتشر شد و با اینکه از نظر منتقدان، امتیازهای بالایی دریافت کرد و همچنین جایزه بهترین بازی سال را به دست آورد اما از سوی بعضی از طرفداران مورد انتقاد قرار گرفت و حتی باعث شد تا سایت متاکریتیک، در سیستم امتیازدهی مخاطبان تغییراتی ایجاد کند.

بازی The Last Of Us Part II با اینکه مخالفان زیادی دارد اما بازی دوستان زیادی هم عاشق آن هستند و با تمام وجود از آن دفاع می‌کنند. در هر صورت، این بازی ماجراجویی انحصاری را باید حداقل یک بار تجربه کنید و یکی از آن آثار بزرگی است که تا مدت‌ها در ذهن مخاطبان باقی می‌ماند.

– بازی Hades

بهترین بازی های ماجراجویی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 93

بازی Hades نه تنها یکی از بهترین بازی های ماجراجویی سال 2020 است بلکه بدون شک یکی از بهترین آثار چند سال اخیر هم به حساب می‌آید. موفقیت بازی زمانی تکمیل شد که توانست در مراسم گیم اواردز 2020، نامزد جایزه بهترین بازی سال شود و البته جایزه بهترین بازی مستقل و بهترین بازی اکشن را کسب کند. این بازی شما را به یک دنیای زیرزمینی می‌برد، جایی که هیدس باید پادشاه باشد اما عده‌ای با این مسئله مخالف می‌کنند. شما در نقش یک شخصیت نامیرا بازی می‌کنید که قدرت‌های خاصی هم دارد.

این بازی استودیوی سوپرجاینت (Supergiant) آن قدر خوب است که تجربه آن را حتی به کسانی که به ژانر ماجراجویی علاقه‌ای ندارند هم توصیه می‌کنیم. این بازی در کنار یک داستان بی‌نظیر، از نظر گیم پلی هم درخشان است. بازی هیدس برای رایانه‌های شخصی و کنسول نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد و تا اینجا بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های ماجراجویی سال 2020 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*