هیوندای اکسنت

معایب هیوندای اکسنت را بشناسید

هیوندای اکسنت یک سدان کوچک کره‌ای است که توسط شرکت کرمان موتور به صورت مونتاژ شده به بازار ایران عرضه می‌شود. در این مقاله با معایب این خودرو آشنا خواهیم شد.

نسل قدیم هیوندای اکسنت با نام ورنا توانست در بازار ایران به محبوبت خوبی دست پیدا کند؛ خودرویی که از آن به عنوان یک سدان کم دردسر، کم مصرف و کم استهلاک یاد می‌شد. هیوندای اکسنت در ابتدا به صورت وارداتی به بازار ایران عرضه شد، اما مدتی پس از آن شرکت کرمان موتور مونتاژ آن را آغاز کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با معایب هیوندای اکسنت آشنا کنیم.

معایب هیوندای اکسنت

ضعیف بودن شتاب و کشش

هیوندای اکسنت

قیمت هیوندای اکسنت در بازارهای جهانی به 14 تا 15 هزار دلار می‌رسد. از این رو این خودرو در سطح خودروهای رده پایین قرار دارد و به همین دلیل برای آن پیشرانه قدرتمندی در نظر گرفته نشده است، اما از آنجایی که قیمت این خودرو در بازار ایران زیاد است، مشتریان انتظار پرفورمنس بیشتری از آن دارند. با این حال هیوندای اکسنت با موتور 1.6 لیتری و قدرت 120 اسب بخاری آنچنان شتاب خوبی ندارد و اگر با کولر روشن در سربالایی‌های بالاشهر تهران رانندگی کنید، با مشکل مواجه خواهید شد. از این رو با توجه به این که قیمت این خودرو در بازار ایران به قیمت مزدا 3 و سراتو 2000 آپشنال نزدیک است، این سدان کوچک کره‌ای از لحاظ توان حرکتی در سطح پایین‌تری از رقبای خود قرار دارد و خودرو مناسبی برای جاده‌های صاف و رانندگی آرام محسوب می‌شود.

کم بودن فضای کابین

هیوندای اکسنت

با توجه به این که هیوندای اکسنت در ردیف سدان‌های کامپکت قرار دارد، اما فضای عقب آن در سطح یک سدان نبوده و فضایی به میزان یک هاچ بک نظیر هیوندای i20 ارائه می‌دهد. سرنشینانی با قد بیشتر از 180 سانتی‌متر در صندلی عقب اکسنت با مشکل مواجه می‌شوند. البته مزدا 3 نیو نیز در صندلی عقب از لحاظ فضای سر همین مشکل را دارد، هرچند که فضای طولی مناسبی را ارائه می‌دهد، اما سراتو از فضای کابین بهتری بهره می‌برد و فضای سر و فضای طولی مناسبی را نسبت به هیوندای اکسنت و مزدا 3 نیو ارائه می‌دهد.

سواری خشک و صندلی‌های ناراحت

هیوندای اکسنت

همانطور که اشاره شد هیوندای اکسنت به عنوان یک خودرو پایین‌رده و ارزان قیمت در بازارهای جهانی عرضه شده است و نباید از آن انتظار سواری‌های لاکچری و نرمی را داشت. از این رو عدم ارائه سواری نرم به عنوان نقطه ضعف اصلی این خودرو بوده که البته قسمتی از این ایراد به سیستم تعلیق آن مربوط می‌شود. در کنار سیستم تعلیق، صندلی‌های این خودرو نیز راحتی خوبی را به همراه ندارند که البته این موضوع باز هم به پایین‌رده بودن آن مربوط می‌شود. همچنین تکان‌های خودرو در صندلی‌های عقب بیشتر حس می‌شوند که با وجود کم بودن فضای عقب، سرنشینان عقب در طول رانندگی احساس ناخوشایندی خواهند داشت. اما رقبای این خودرو به ویژه سراتو 2000 آپشنال سواری راحت‌تری را ارائه می‌دهد و از این حیث گزینه بهتری محسوب می‌شود.

نتیجه

هیوندای اکسنت به عنوان یک خودرو سدان محسوب می‌شود و برای داخل شهر طراحی شده است. اگر به دنبال شتاب خودرو نباشید، یک گزینه مناسب برای شما محسوب می‌شود. همچنین ابعاد این خودرو در شهر مناسب بوده و مصرف سوخت آن نیز به صورت ترکیبی بین 5 تا 6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است که برای یک خودرو شهری ویژگی خوبی محسوب می‌شود. آپشن‌های این خودرو نیز در سطح خوبی قرار دارد، اما قیمت‌گذاری این خودرو به درستی صورت نگرفته و به همین دلیل با خودروهای رده بالاتر مقایسه می‌شود.