هیوندای توسان پلاگین هیبرید 2022

هیوندای توسان پلاگین هیبرید 2022 برای رقابت با تویوتا راو 4 پرایم معرفی شد

هیوندای توسان پلاگین هیبرید 2022 معرفی شد. شرکت هیوندای برای اولین بار نسخه پلاگین هیبرید شاسی بلند توسان را به بازار عرضه می‌کند. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت کره‌ای هیوندای اخیرا از نسل جدید هیوندای توسان 2022 پره برداشت که از ظاهری کاملا متفاوت با نسل قبل بهره می‌برد. این خودرو به موتورهای 2.5 لیتری 187 اسب بخاری و موتور 1.6 لیتری توربو هیبریدی 177 اسب بخاری مجهز است. این خودروساز بزرگ قصد دارد نسخه پرفورمنس توسان با پسوند N را به تولید برساند که چنین موضوعی برای نخستین بار در تاریخ این خودرو انجام خواهد شد.

مشخصات هیوندای توسان پلاگین هیبرید 2022

هیوندای توسان پلاگین هیبرید 2022

شرکت هیوندای برای نسل جدید توسان برای اولین بار قوای محرکه پلاگین هیبریدی را در نظر گرفت تا بتواند با تویوتا راو 4 پرایم به رقابت بپردازد. این خودرو از قوای محرکه 1.6 لیتری اسمارت استریم، باتری لیتیوم-پلیمر 13.8 کیلووات ساعتی و موتور الکتریکی 66.9 کیلوواتی برخوردار شده است. مجموع قدرت تولیدی این موتور 265 اسب بخار و گشتاور آن نیز 350 نیوتن‌متر خواهد بود. نیروی تولید شده از پیشرانه به کمک یک گیربکس 6 سرعت به تمام چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. شرکت هیوندای با هدف ایجاد سواری نرم‌تر سیستم تعلیق کنترل الکترونیکی سفارشی را برای این خودرو در نظر گرفته است. علاوه بر این برای این خودرو دامپرهای تطبیقی نیز قابل سفارش است.

هیوندای توسان پلاگین هیبرید 2022

معاون فروش و بازاریابی هیوندای اروپا در خصوص این خودرو عنوان کرد قوای محرکه پلاگین هیبریدی از شروع دورانی جدید برای توسان حکایت دارد. با وجود موتورهای بنزینی و دیزلی هیبریدی ملایم، هیبریدی کامل و پلاگین هیبریدی، نسل جدید توسان از لحاظ پیشرانه دارای بیشترین تنوع در این کلاس است. همچنین این موضوع تاییدی بر تعهد هیوندای به حمل‌ونقل الکتریکی محسوب می‌شود.

هیوندای توسان پلاگین هیبرید 2022

هیوندای توسان پلاگین هیبرید 2022 از فلاپ هوای فعال که باعث به حداقل رساندن درگ و افزایش راندمان خودرو می‌شود نیز بهره می‌برد؛ این فلاپ، هوای ورودی را بسته به مواردی چون دمای مایع خنک‌کننده و سرعت خودرو تنظیم خواهد کرد. حالت تمام الکتریکی این خودرو دارای شعاع حرکتی بیش از 50 کیلومتر است. برای این شاسی بلند شارژر 7.2 کیلوواتی در نظر گرفته شده است که مالکان می‌توانند آن را در خانه یا جایگاه‌های ویژه شارژ کنند. با وجود این که هیوندای از باتری ولتاژ بالا برای این خودرو استفاده کرده، اما فضای بار این خودرو کاهش نیافته است.

هیوندای توسان پلاگین هیبرید 2022

فضای بار این شاسی بلند کره‌ای نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا کرده و اکنون 588 لیتر است. همچنین با خواباندن صندلی‌ها می‌توان فضای بار را به 1737 لیتر رساند. نسخه استاندارد این خودرو از صفحه نمایش 8 اینچی بهره می‌برد، اما هیوندای برای نسخه پلاگین هیبریدی صفحه نمایش 10.25 اینچی و پشت‌آمپرهای دیجیتالی 10.25 اینچی را در نظر گرفته است. هیوندای توسان پلاگین هیبرید 2022 در بهار سال آینده در اروپا و در تابستان در آمریکا عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*