پاگانی هوایرا تریکولوری

معرفی پاگانی هوایرا تریکولوری با هدف ادای احترام به نیروی هوایی ایتالیا

پاگانی هوایرا تریکولوری معرفی شد. نسخه جدید و بسیار محدود هوایرا تریکولوری با هدف ادای احترام به نیروی هوایی ایتالیا فرچی تریکولوری ساخته شده است.

شرکت ایتالیایی پاگانی از مدل جدید هوایرا با نام تریکولوری (Tricolore) پرده برداشت. این محصول جدید در تعداد بسیار محدود به تولید خواهد رسید و هدف از تولید آن نیز ادای احترام به تیم نمایش هوایی نیروی هوایی ایتالیا فرچی تریکولوری به معنی پیکان‌های سه رنگ خواهد بود. پاگانی از تیم ایروباتیک نیروی هوایی ایتالیا در سال 2010 نیز به معرفی نسخه ویژه زوندا تریکولوری تقدیر کرده بود.

مشخصات پاگانی هوایرا تریکولوری

پاگانی هوایرا تریکولوری

پاگانی هوایرا تریکولوری به بدنه جدیدی مجهز شده است که طراحان با الهام از هواپیمای ارماکی MB-339A تیم فرچی تریکولوری آن را با تمرکز بر آیرودینامیک بهتر طراحی کرده‌اند. از ویژگی‌های ظاهری مهم این خودرو می‌توان به اسپلیتر برجسته‌تر، پروفیل جانبی کاملا جدید با هدف افزایش داون‌فورس و سپر جلوی جدید با خروجی‌های هوای جانبی برای ارتقای کارایی اینترکولر اشاره کرد. همچنین یک ورودی هوای جدید در پشت کابین قرار داده شده که هوای خنک بیشتری را به موتور 12 سیلندری این خودرو منتقل می‌کند.

پاگانی هوایرا تریکولوری

طراحان، دیفیوزر عقب بهینه شده و بال کاملا جدیدی را برای این خودرو در نظر گرفتند که به شکل کامل در قسمت عقبی ترکیب شده است تا افزایش داون‌فورس در جلوی خودرو را جبران کند و باعث تعادل آیرودینامیکی خودرو شود. پایه‌های این بال شبیه بال دم جت‌های تیم فرچی تریکولوری است و همانند جت‌ها روی آن نیز شماره تولید خودرو درج شده است. درج یک لوله پیتوت در وسط کاپوت جلویی نیز یکی از نکات برجسته طراحی این خودرو محسوب می‌شود؛ این ابزار در هواپیماها برای اندازه‌گیری سرعت هوایی و تعیین وضعیت آيرودینامیکی استفاده می‌شود.

پاگانی هوایرا تریکولوری

طراحان برای پاگانی هوایرا تریکولوری در دو طرف آن رنگ‌آمیزی ویژه‌ای از سه رنگ سبز، سفید و قرمز همانند پرچم ایتالیا استفاده کرده‌اند که مشابه این رنگ‌آمیزی در هواپیماهای فرچی تریکولوری نیز وجود دارد. برای این خودرو رینگ‌های آلیاژی جدیدی با طرحی مشابه توربین را در نظر گرفتند.

پاگانی هوایرا تریکولوری

پاگانی هوایرا تریکولوری از جدیدترین مدل پیشرانه 6 لیتری V12 توئین توربوی مرسدس بهره می‌برد که قادر است قدرتی برابر با 840 اسب بخار و 1100 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. یک گیربکس 7 سرعت سکوئنشیال نیروی پیشرانه را به دیفرانسیل الکترومکانیکی منتقل می‌کند. پاگانی شاسی این خودرو را از کربن-تیتانیوم اختصاصی خود ساخته که به خوبی استحکام خودرو را ارتقا داده است.

پاگانی هوایرا تریکولوری

هوایرا از یک کابین خاص بهره می‌برد و اکنون این کابین برای نسخه تریکولوری ویژه‌تر شده است. تمامی قطعات آلومینیومی کابین این خودرو از آلیاژ درجه هوافضا ساخته شده‌اند و دارای یک رنگ آبی ویژه هستند. صندلی‌ها نیز از روکش خاص دورن آبی و سفید در کنار تریم چریمی در سه رنگ سفید، قرمز و سبز بهره می‌برند. اضافه شدن یک بادسنج روی داشبورد که با لوله پیوت بیرونی در ارتباط است جزو یکی از بزرگ‌ترین تغییرات کابین این خودرو محسوب می‌شود. شرکت پاگانی نسخه هوایرا تریکولوری را فقط در سه دستگاه تولید خواهد کرد که قیمت هر دستگاه حدود 5.5 میلیون یورو خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*