سامسونگ گلکسی اس 2 - Galaxy S2

سامسونگ گلکسی اس 2 خود را به اندروید 11 ارتقا دهید!

با وجود گذشت 9 سال از عرضه گوشی سامسونگ گلکسی اس 2 – Galaxy S2 هم‌اکنون می‌توانید رام غیر رسمی اندروید 11 را روی آن نصب کنید!

گوشی‌های سری اس شرکت سامسونگ از همان ابتدای عرضه اسمارت‌فون‌های اندرویدی از محبوبیت بسیاری بین کاربران برخوردار بوده‌اند. پس از معرفی اولین گوشی سامسونگ گلکسی اس 1، مدتی بعد نسخه پیشرفته‌تر آن یعنی سامسونگ گلکسی اس 2 در سال 2011 عرضه شد؛ دستگاهی که در آن زمان، به علت دوربین قوی و مشخصات فنی مناسب (با تکنولوژی قدیم) طرفداران بسیاری را در سرتاسر جهان پیدا کرده بود.

با این وجود هم‌اکنون اگر این گجت را به عنوان دستگاه قدیمی خود نگه داشته‌اید، می‌توانید سیستم عامل آن را به اندروید 11 ارتقا دهید!

اندروید 11 برای سامسونگ گلکسی اس 2

سامسونگ گلکسی اس 2 - Galaxy S2

مشکلات ساختاری مربوط به گوشی‌های اندرویدی مدت‌هاست که دست کاربران و برنامه‌نویسان را برای ساخت برنامه‌ها و حتی ارائه نسخه پایه سیستم عامل پایه ورژن‌های مختلف اندروید را باز گذاشته است. امری که کاربران نیز به خوبی از آن استفاده کرده و گوشی‌های قدیمی خود را به نسخه‌های جدید اندروید ارتقا می‌دهند.

با این وجود امسال نیز اعلام شد که تا ۴ سال به‌روز رسانی امنیتی و ۳ سال نرم‌افزاری برای دستگاه‌های با چیپ اسنپدراگون 888 عرضه خواهد شد؛ اما با این حساب، هنوز هم جای مشکلات امنیتی بسیاری در سیستم عامل اندروید وجود دارد که به روش‌های مختلف اجازه نفوذ کاربران را می‌دهد. البته این پیشرفت از هیچ چیز بهتر است، اما جالب است بدانید که گوشی 9 ساله Galaxy S2 در حال حاضر این قابلیت را دارد که به اندروید 11 ارتقا داده شود!

اگر با رام‌های غیر رسمی آشنایی داشته باشید، به خوبی می‌دانید که کاربران انجمن XDA سال‌هاست که نسخه‌های غیر رسمی و مختلف از اندروید را برای گوشی‌های مختلف عرضه می‌کنند. با این حال، امروز خبر رسیده که رام LineageOS نسخه 18.1 روی گوشی قدیمی گلکسی اس 2 نیز قابل نصب خواهد بود. البته این نسخه کمی با سایر رام‌های غیر رسمی فرق داشته و توسط فایل Zip و در فضای ریکاوری خود گوشی قابل نصب نیست؛ بلکه با استفاده از رایانه شخصی و نرم افزار مخصوص Odin فلش خواهد بود.

به گفته ارائه دهندگان، این رام تنها روی گوشی‌های گلکسی اس 2 با شماره مدل GT-I9100 قابل نصب خواهد بود. همچنین دقت کنید که پیش از نصب حتما باید تمامی اطلاعات و حتی رام رسمی خود را از طریق فضای ریکاوری حذف (Wipe) کنید. به علاوه، هم‌اکنون این رام مشکلات بسیاری از قبیل کار نکردن قابلیت‌هایی مانند جی پی اس، رادیو و همچنین برقراری تماس دارد، به نحوی که شما فقط می‌توانید تماس‌ها را جواب دهید و امکان گرفتن شماره مخاطبین خود را نخواهید داشت.

به هر حال اگر شما هم از دارندگان گوشی سامسونگ گلکسی اس 2 هستید، می‌توانید با نصب این رام اندروید 11 را حتی با وجود این مشکلات تجربه کنید.