بهترین بازی های نینتندو سوییچ

بهترین بازی های نینتندو سوییچ در سال 2020

حتی نسل جدید کنسول‌ها هم نمی‌تواند جلوی نینتندو را بگیرد. در ادامه با بهترین بازی های نینتندو سوییچ در سال 2020 آشنا شوید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های نینتندو سوییچ در سال 2020 پرداخته‌ایم، آثاری که گاهی کمتر دیده می‌شوند و کمتر به اندازه آثار سونی و مایکروسافت در مورد آن‌ها صحبت می‌شود اما کیفیت بالایی دارند.

هنگامی که کنسول سوییچ در سال 2017 منتشر شد، انتظار بر این بود که نینتندو بتواند خاطرات تلخ کنسول وی یو (Wii U) را از ذهن طرفداران پاک کند. سوییچ البته هرگز نتوانست از نظر فنی حرفی برای گفتن داشته باشد اما از نظر فروش نسبتا موفق بود. این دستگاه در حال حاضر، دوازدهمین کنسول پرفروش تاریخ است.

بهترین بازی های نینتندو سوییچ در سال 2020

با این حال، همه انتظار داشتند که سال 2020 میلادی برای نینتندو به سختی بگذرد، زیرا کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در راه بودند و کمتر کسی به سوییچ توجه می‌کرد. بنابر این، ضروری بود که آن‌ها بازی‌های درجه یکی تولید کنند و از رقبای خود عقب نمانند. خوشبختانه، نینتندو طرفدارانش را ناامید نکرد و آثار قابل توجهی برای این کنسول عرضه شد که در ادامه به بعضی از آن‌ها می‌پردازیم. این فهرست بر اساس نمره منتقدان و میانگین امتیاز آثار در سایت متاکریتیک تنظیم شده است و شامل عناوین ترد پارتی هم می‌شود.

– بازی Heroes Of Hammerwatch – Ultimate Edition

بهترین بازی های نینتندو سوییچ

  • امتیاز متاکریتیک: 85

این دنباله بازی همر واچ، در سال 2018 برای رایانه‌های شخصی منتشر شد. این بازی سبک روگ لایت (Rogue-lite)، از همان اوایل عرضه مورد توجه قرار گرفت و منتقدان، آن را برای مکانیک‌های نوآورانه و حالت دو نفره مورد تحسین قرار دادند.

این نسخه التمیتیت در ماه ژوئیه برای سوییچ منتشر شد و شامل تمام بسته‌های الحاقی بازی از جمله شکارچی جادوگر (Witch Hunter) و معبد ماه (Moon Temple) می‌شود.

– بازی Huntdown

بهترین بازی های نینتندو سوییچ

  • امتیاز متاکریتیک: 86

این بازی ادای دینی است به آثار کلاسیکی همچون کنترا (Contra) و متال اسلاگ (Metal Slug). این اثر سبک شوتم آپ (Shoot em’ up) شما را در نقش یک شکارچی جایزه قرار می‌دهد که باید با سازمان‌ها و گروه‌های خلافکاری مبارزه کند.

همانند بسیاری از بازی‌های دهه هشتاد میلادی، این اثر هم در ژانر سایبرپانک قرار می‌گیرد و از سبک گرافیکی 16 بیتی استفاده می‌کند. بازی Huntdown را می‌توان نامه‌ای عاشقانه به عناوین کلاسیک دهه 80 به حساب آورد، دورانی که بازی‌هایی همانند پلیس آهنی (Robocop) و رِنِگید (Renegade) از بهترین‌ها بودند. این بازی دارای موسیقی فوق‌العاده‌ای است و با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود که چنین چیزی در گذشته امکان پذیر نبود. هانت داون علاوه بر سوییچ، بر روی رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد و می‌توانید آن را به صورت دو نفره هم انجام دهید.

– بازی Streets Of Rage 4

بهترین بازی های نینتندو سوییچ

  • امتیاز متاکریتیک: 86

بازی شورش در شهر 4 یکی دیگر از آن آثاری است که یاد و خاطره عناوین کلاسیک سگا و ان ای اس (NES) را زنده می‌کند. قسمت چهارم یک بار دیگر بازی دوستان را به این مجموعه پرطرفدار سبک بیتم آپ (beat-em-up) بازمی‌گرداند. نسخه جدید چه از نظر گرافیک و چه از نظر گیم پلی، یکی از بهترین قسمت‌های این سری بازی است و فرمول قدیمی این نوع بازی‌های مبارزه‌ای را به بهترین شکل ممکن عرضه می‌کند. قسمت 4 البته نوآوری‌هایی هم در بخش گیم پلی دارد که خوشبختانه میراث نسخه‌های اصلی را خدشه‌دار نکرده است.

گیمرهای نسل جدید شاید آشنایی چندانی با مجموعه شورش در شهر نداشته باشند یا حتی ارتباط خاصی با آن برقرار نکنند اما بازیکنان قدیمی که دوران کودکی یا نوجوانی خود را با این بازی گذرانده‌اند، نظر دیگری دارند. این مجموعه بازی با آن گیم پلی تمام نشدنی و موسیقی‌های الکترونیک ماندگار، خاطرات زیادی برای عاشقان بازی‌های ویدیویی بر جای گذاشته است و این قسمت جدید هم توانسته طرفداران را راضی کند. بازی Streets of Rage 4 از نظر بصری هم زیبا جلوه می‌کند و در واقع با قاطعیت می‌توان گفت به این مجموعه نسبتا فراموش شده، روح تازه‌ای بخشیده است. این بازی نه تنها موفق شده استانداردهای نسخه‌های اصلی را حفظ کند بلکه در بازار عناوین مدرن هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

– بازی Kentucky Route Zero: TV Edition

بهترین بازی های نینتندو سوییچ

  • امتیاز متاکریتیک: 87

کنتاکی روت زیرو هم یک اثر نوستالژیک است که مخاطبان را به دورانی می‌برد که بازار در تسخیر عناوینی همچون کینگز کوئست (Kings Quest) و مانکی آیلند (Monkey Island) بود. اما این بازی یک تفاوت بزرگ با آن آثار خاطره انگیز دارد: تمرکز کنتاکی به صورت کامل بر روی روایت داستان است و پازل‌ها از آن حذف شده است تا مخاطب از مسیر اصلی خارج نشود. شاید در نگاه اول، چنین چیزی ناامید کننده به نظر برسد اما کافی است این بازی را آغاز کنید تا متوجه شوید از نظر داستانی تا چه اندازه پرکشش ساخته شده است.

بازی Kentucky Route Zero به صورت اپیزودیک و در 5 قسمت بین سال‌های 2013 الی 2020 عرضه شد. نسخه TV Edition، در واقع نسخه پورت این بازی برای کنسول‌ها است که اخیرا عرضه شده و شامل هر پنج قسمت می‌شود.

– بازی Super Mega Baseball 3

بهترین بازی های نینتندو سوییچ

  • امتیاز متاکریتیک: 87

ژانر ورزشی یکی از محبوب‌ترین سبک‌های بازی سال‌های اخیر بوده است اما معمولا آثاری که دارای لایسنس تیم‌ها هستند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. بازی سوپر مگا بیسبال 3 را باید یک استثناء در نظر گرفت، اثری که لایسنس ندارد اما کیفیت آن به حدی بالا است که حتما باید تجربه‌اش کنید، البته اگر به ورزش بیسبال علاقه‌مند هستید.

این اثر ساخته استودیوی متال هد سافتور (MetalHead Software) بر خلاف ظاهر بامزه‌اش، یک تجربه آرکید ارائه نمی‌دهد و در آن همانند ان بی ای جم (NBA Jam)، خبری از حرکات ویژه یا قدرتی نیست. در واقع این بازی کاملا واقع گرایانه ساخته شده است. این بازی از گیم پلی فوق‌العاده‌ای نیز بهره می‌برد، یک گیم پلی ساده اما جذاب که هر نوع مخاطبی با آن ارتباط برقرار می‌کند. بازی Super Mega Baseball 3 یک بار دیگر ثابت می‌کند که در بازی‌های ورزشی، مهم‌ترین فاکتور برای جذب مخاطب، گیم پلی خوب است.

– بازی A Short Hike

بهترین بازی های نینتندو سوییچ

  • امتیاز متاکریتیک: 88

این بازی در سال‌های قبل برای پلتفرم‌های دیگر منتشر شده بود اما در سال 2020 به کنسول نینتندو سوییچ آمده است. داستان این اثر اکشن ماجراجویی جهان باز، از جایی آغاز می‌شود که موبایل شخصیت اصلی آنتن نمی‌دهد و مجبور می‌شود به سوی قله یک کوه برود تا بتواند تماسش را برقرار کند.

بازی A Short Hike برای گیم پلی آرامش بخش، آزادی عمل بالا و مکانیک‌های پرواز مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و حتی جوایز زیادی را به دست آورد، از جمله جایزه انتخاب مردمی از فستیوال بازی‌های مستقل.

– بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition

بهترین بازی های نینتندو سوییچ

  • امتیاز متاکریتیک: 89

بازی سرگذشت زنوبلید در سال 2010 برای نینتندو وی منتشر شد و حالا شاهد عرضه نسخه بازسازی آن برای کنسول سوییچ هستیم. نسخه اصلی، میانگین امتیاز 92 را در سایت متاکریتیک به دست آورده بود و این بازسازی جدید با اینکه امتیاز کمتری دارد اما یک نسخه ریمستر ایده آل است. این ادیشن جدید، از نظر گرافیکی و صدا بهبودهای زیادی داشته و حتی یک بخش پایانی تازه نیز به داستان آن اضافه شده است.

– بازی Animal Crossing: New Horizons

بهترین بازی های نینتندو سوییچ

  • امتیاز متاکریتیک: 90

در سالی که به دلیل شیوع کرونا ویروس، اکثر مردم نتوانستند زندگی عادی خود را داشته باشند و برای ماه‌ها در خانه محبوس ماندند، بازی انیمال کراسینگ به یک راه نجات تبدیل شد و روح تازه‌ای به مخاطبانش بخشید. این بازی شبیه ساز زندگی، می‌تواند شما را برای صدها ساعت سرگرم کند و باعث شود تا مشکلات خود را فراموش کنید.

این بازی دوست داشتنی، هم بامزه است و هم اعتیادآور. سازندگان نیز با انتشار آپدیت‌های فصلی کمک کرده‌اند تا اثر خسته کننده نشود و هر بار که به تجربه آن می‌پردازید، با چیزهای تازه‌ای رو به رو می‌شوید. بازی Animal Crossing: New Horizons توانست در مراسم گیم اواردز 2020 نامزد سه جایزه مهم هم شود، از جمله بهترین بازی سال. انیمال کراسینگ بدون شک از بهترین بازی های نینتندو سوییچ در چند سال اخیر بوده است.

– بازی Ori And The Will Of The Wisps

بهترین بازی های نینتندو سوییچ

  • امتیاز متاکریتیک: 93

مایکروسافت و سونی در سال‌ها اخیر مسیر متفاوتی را طی کرده‌اند، در حالی که سونی همچنان بر روی ساخت عناوین انحصاری پافشاری دارد، مایکروسافت در تلاش است تا به پلتفرم‌های مختلف راه پیدا کند و بتواند آثارش را در دسترس مخاطبان بیشتری قرار دهد. در این میان، طرفداران نینتندو از همه خوش شانس تر بودند، زیرا خیلی زود این فرصت را پیدا کردند تا بازی اوری 2 را تجربه کنند.

بازی اوری و جنگل تاریک (Ori and the Blind Forest) در سال 2015 منتشر شد و آن قدر درخشان بود که به یکی از بهترین عناوین سال تبدیل شد. کسی انتظار نداشت که نسخه دنباله آن بتواند در حد و اندازه قسمت اول ظاهر شود اما قسمت دوم از هر نظر عالی است. بازی Ori And The Will Of The Wisps مسیر قسمت نخست را به بهترین شکل ممکن ادامه می‌دهد و یک تجربه پلتفرمینگ عمیق‌تر عرضه می‌کند. این بازی علاوه بر سوییچ، برای ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی نیز منتشر شده است.

– بازی Hades

بهترین بازی های نینتندو سوییچ

  • امتیاز متاکریتیک: 93

و در نهایت به بازی هیدس می‌رسیم که یکی از پدیده‌های بزرگ سال 2020 بود. این بازی روگ لایت اکشن نقش آفرینی، توانست در مراسم گیم اواردز 2020، نامزد جایزه بهترین بازی سال شود و البته جایزه بهترین بازی مستقل و بهترین بازی اکشن را کسب کند. داستان در یک دنیای زیرزمینی اتفاق می‌افتد، جایی که هیدس طبق قانون باید پادشاه شود اما عده‌ای با این مسئله مخالف می‌کنند. هیدس یک انسان نامیرا است که قدرت‌های خاصی هم دارد و باید برای رسیدن به جایگاه اصلی خود تلاش کند.

انجام بازی Hades را به همه طرفداران ژانرهای اکشن، نقش آفرینی، ماجراجویی، داستان محور و به طور کلی همه بازی دوستان توصیه می‌کنیم! این بازی علاوه بر سوییچ، برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر شده و تا اینجا بیش از 1 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های نینتندو سوییچ در سال 2020 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*