بهترین بازی های گرافیک پایین

بهترین بازی های گرافیک پایین برای سیستم‌های ضعیف

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های گرافیک پایین برای کامپیوترهای ضعیف پرداخته‌ایم؛ آثاری که برای تجربه آن‌ها نیازی به رایانه یا لپ تاپ قدرتمندی ندارید.

در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های گرافیک پایین برای سیستم‌های ضعیف آشنا شوید. همه بازی‌های خوب رایانه‌ای به سخت افزار قدرتمندی نیاز ندارند.

وقتی به بازی‌های کامپیوتری می‌رسیم، همه چیز گرافیک نیست. حتی این روزها که نسل جدید کنسول‌ها آغاز شده است، استودیوهای زیادی وجود دارند که عناوینی با گرافیک پایین تولید می‌کنند.

بهترین بازی های گرافیک پایین برای سیستم‌های ضعیف

اگر صاحب یک رایانه قدرتمند هستید، دغدغه‌ای در اجرای بازی‌های روز نخواهید داشت و احتمالا معضلی به نام نرخ فریم را فراموش کرده‌اید. اما اگر دارای یک لپ تاپ میان رده هستید یا رایانه شما قدیمی است، نباید بازی کردن را کنار بگذارید، زیرا آثار درخشانی وجود دارند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را اجرا کنید.

با این گرانی بازار و محدودیت‌های مختلفی که بازی دوستان با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، شاید به این نتیجه برسید که بهتر است بازی کردن را کنار بگذارید. بازی‌های این فهرست که اکثرا از میان آثار مستقل انتخاب شده‌اند، شاید گرافیک فوق‌العاده‌ای نداشته باشند اما یک تجربه کامل به شما ارائه می‌دهند و می‌توانند راضی کننده باشند.

– بازی Game Dev Tycoon

بهترین بازی های گرافیک پایین

بازی‌های سبک تایکون با اینکه طرفداران خاص خودشان را دارند اما چندان مورد توجه نیستند. این سبک، شامل عناوینی می‌شود که قصد شبیه سازی یک تجارت دارند. این نوع آثار در سال‌های اخیر بیشتر در بین عناوین موبایلی دیده می‌شوند اما اکثر آن‌ها کیفیت مناسبی ندارند. یکی از بهترین‌های این سبک، بازی Game Dev Tycoon است، اثری که پیرامون توسعه بازی‌هایی ویدیویی جریان دارد. شما در واقع باید استودیوی بازی‌سازی خود را مدیریت کنید و تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا آن را به موفقیت برسانید.

بازی Game Dev Tycoon وارد جزئیات توسعه یک بازی نمی‌شود (کسی هم چنین انتظاری ندارد) اما به عنوان یک شبیه ساز تجارت، اثر قابل توجهی است. این بازی شاید در ابتدا کمی چالش برانگیز باشد اما هنگامی که آن را به خوبی یاد بگیرید، پتانسیل‌هایش را نشان می‌دهد. این بازی را به راحتی می‌توان بر روی رایانه‌های ضعیف اجرا کرد، حتی کروم بوک‌ها نیز می‌توانند آن را به واسطه گوگل پلی استور اجرا کنند.

– بازی Monster Train

بهترین بازی های گرافیک پایین

بازی قطار هیولا یکی از بهترین عناوین روگ لایت و دِک بیلدینگ بازار است و به راحتی در کنار اثر قدرتمندی همچون اسلی د اسپایر (Slay the Spire) قرار می‌گیرد. این بازی از نظر ساختار کلی، به دیگر بازی‌های کارتی بازار شباهت دارد و خوشبختانه اجرای آن نیازمند به سخت افزار خاصی نیست.

بازی Monster Train عناصر مرسوم دِک بیلدینگ را با المان‌های سبک دفاع از قلعه (Tower Defense) تلفیق کرده و به شکل غیرمنتظره‌ای اعتیادآور و سرگرم کننده است. تنوع زیاد بازی و ساده بودن آن باعث شده تا در مقایسه با عناوین مشابه، لحظات کم استرس و جذاب‌تری را تجربه کنید. اگر هم در جستجوی چالش هستید، می‌توانید درجه سختی بازی را افزایش دهید.

 – بازی Stardew Valley

بهترین بازی های گرافیک پایین

بازی‌های مزرعه داری نیز همانند عناوین سبک تایکون، معمولا در رایانه‌های ضعیف به خوبی اجرا می‌شوند. این آثار شاید در ظاهر ساده باشند اما به تدریج متوجه عمق آن‌ها می‌شوید و می‌توانند زمان‌های خالی شما را به خوبی پر کنند. اما وقتی صحبت از عناوین مزرعه داری می‌شود، بازی استاردو ولی حرف اول و آخر را می‌زند. این بازی آرامش بخش، تنها بر روی کشاورزی تمرکز ندارد و در آن قادر به انجام کارهای مختلفی هستید. در این بازی نقش آفرینی، می‌توانید مزرعه دلخواه خود را طراحی کرده و بسازید. بازیکنان می‌توانند محصولات زراعی تولید کنند، حیوان اهلی پرورش دهند، غذا بپزند، ماهیگیری کنند و آیتم‌های مورد نیاز خود را بسازند. گرافیک پیکسلی بازی چشم نواز است و به این سبک عناوین زندگی روستایی، رنگ تازه‌ای می‌بخشد.

اگر به اجرای این بازی در رایانه یا لپ تاپ خود شک دارید، باید بدانید که حتی بر روی ویندوز ویستا هم اجرا می‌شود! بازی Stardew Valley معمولا تخفیف می‌خورد و آن را می‌توانید با قیمتی کمتر از دو دلار خریداری کنید. انجام این بازی را حتی به کسانی که تنها در جستجوی عناوین گرافیک بالا هستند نیز توصیه می‌کنیم.

– بازی Slay The Spire

بهترین بازی های گرافیک پایین

امکان پذیر نبود که یکی از بهترین آثار روگ لایت تاریخ را در این فهرست قرار ندهیم، اثری که به زیرژانر دِک بیلدینگ معنای تازه‌ای بخشید. این بازی گیم پلی ساده‌ای دارد و به راحتی می‌توانید آن را یاد بگیرید اما برای حرفه‌ای شدن باید زمان زیادی صرف کنید.

سبک بصری بازی شاید کمی سنگین به نظر برسد اما حتی رایانه‌های قدیمی هم به راحتی می‌توانند آن را اجرا کنند. بازی Slay the Spire از نظر تنوع، سطح بسیاری بالایی دارد و در آن بیش از 350 کارت و 200 آیتم در اختیار شما است. اگر از تازه واردهای عناوین کارتی هستید، این بازی می‌تواند شروع مناسبی برای شما باشد.

– بازی Spelunky

بهترین بازی های گرافیک پایین

اسپلانکی یکی از آن آثار مستقل درجه یکی است که به راحتی در کنار عناوین درخشانی همچون بایندینگ آف ایزاک (The Binding of Isaac) و سوپر میت بوی (Super Meat Boy) قرار می‌گیرد. این بازی به گونه‌ای طراحی شده که به شکل‌های مختلف، بازیکن را دچار چالش کند اما در عین حال، راه‌های زیادی هم برای انجام دادن مراحل وجود دارد. در این بازی برای کشف گنج، به اعماق غارهای مختلف رفته و اتفاقات متفاوتی را تجربه می‌کنید. این بازی از مکانیک مرگ قطعی (Permadeath) استفاده می‌کند تا مشکلات شما را بیشتر کند. منظور از مرگ قطعی این است که اگر کشته شوید، همه چیزهایی که به دست آورده‌اید را به راحتی از دست خواهید داد.

اگر قسمت اول شما را راضی کرد، می‌توانید به سراغ قسمت دوم هم بروید که چالش برانگیزتر هم هست اما برای اجرای آن به سیستم نسبتا مدرن‌تری نیازمند خواهید بود. اما نسخه اچ دی قسمت اول، به راحتی در هر سیستمی اجرا می‌شود، حتی بر روی ویندوز اکس پی.

– بازی Celeste

بهترین بازی های گرافیک پایین

سلست در سال 2018 عرضه شد و توانست جوایز زیادی را به خانه ببرد. این بازی از سوی منتقدان مختلف به عنوان بهترین بازی مستقل سال نیز انتخاب شد. داستان بازی پیرامون ماجراجویی‌های دختری به نام مدلین (Madeline) اتفاق می‌افتد. در این اثر پلتفرمر داستانی، شما باید به مدلین کمک کنید تا خود را به بالای کوه سلست برساند. در این میان، چالش‌ها و پازل‌های زیادی وجود دارد که بسیار هوشمندانه طراحی شده‌اند و در عین حال، جذاب هستند. سبک پیکسل آرت 8 بیتی، قابلیت گشت و گذار، اتاق‌های مخفی هیجان انگیز و غیره باعث شده تا یک بازی پرمحتوا انتظار شما را بکشد.

برای اجرای مناسب این بازی، به یک کارت گرافیک اینتل HD 4000 نیاز دارید که چندان بالا نیست.

– بازی Team Fortress 2

بهترین بازی های گرافیک پایین

بازی تیم فورترس 2 در سال 2007 عرضه شد و با اینکه در این روزها به اندازه دوران اوجش مخاطب ندارد اما هنوز هم اثر محبوبی است. در این بازی، شما می‌توانید شخصیت خود را از میان 9 کلاس مختلف انتخاب کرده و در یکی از تیم‌های قرمز یا آبی، رقابت کنید. بازی دارای مُدهای مختلفی همانند تسخیر پرچم (Capture the Flag) است و می‌تواند برای ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

تیم فورترس بدون شک یکی از بهترین بازی های گرافیک پایین بازار است و تقریبا بر روی هر نوع سخت افزاری بالا می‌آید. گرافیک بازی شاید به اندازه گذشته جذاب نباشد اما گیم پلی خوب آن، شما را راضی می‌کند. اگر به بازی‌های تیمی کژوال علاقه‌مند هستید، Team Fortress 2 می‌تواند گزینه خوبی باشد و لحظات خوشی را برای شما و دوستانتان خلق کند.

– بازی Terraria

بهترین بازی های گرافیک پایین

بازی تراریا یک اثر پیکسلی دوبعدی سندباکس است که در سال 2011 برای رایانه‌های شخصی منتشر شد. موفقیت بزرگ این بازی و افزایش محبوبیت آن، منجر به انتشارش برای تمامی پلتفرم‌ها شد و خوشبختانه برای اجرای آن بر روی لپ تاپ یا رایانه ضعیف خود، با مشکلی رو به رو نخواهید بود. این بازی بر روی ویندوزهای اکس پی و ویستا هم قابل اجرا است و تنها به 256 مگابایت حافظه ویدیویی (VRAM) نیاز دارد.

بازی Terraria در همان دو هفته اول انتشار بر روی رایانه‌های شخصی، نزدیک به 200 هزار نسخه در پلتفرم استیم فروخت که تحسین برانگیز است. این بازی شاید در نگاه اول، توانایی رقابت با آثار مدرن‌تر و بزرگ را نداشته باشد اما با توجه به آزادی‌هایی که به مخاطب می‌دهد و نوآوری‌هایی که دارد، توانسته مخاطبان زیادی به دست بیاورد.

– بازی World Of Warcraft Classic

بهترین بازی های گرافیک پایین

اگر به یاد گذشته، قصد دارید تا بار دیگر به سراغ بازی ورلد آف وارکرافت بروید، باید بدانید که هنوز هم پرمخاطب است و می‌تواند خواب و خوراک را از شما بگیرد. این بازی در چیزی که ارائه می‌کند، یکی از بهترین‌هاست و هنوز هم یک اثر انقلابی به حساب می‌آید.

بازی World of Warcraft Classic نه تنها از آثار مدرن عقب نیست بلکه یک اثر پیچیده‌تر و حتی سخت‌تر است که یک بار دیگر ثابت می‌کند بازی‌های ویدیویی چه پتانسیل بالایی دارند و تا چه اندازه می‌توانند عمیق باشند. بازی‌های سبک نقش آفرینی آنلاین چندنفره گسترده (MMORPG) برای همگان مناسب نیستند اما اگر به یک اثر باکیفیت و اعتیادآور نیاز دارید، بازی وارکرفت کلاسیک به راحتی با آثار روز بازار رقابت می‌کند. برای اجرای بازی تنها به 2 گیگابایت رم نیاز دارید.

– بازی Warframe

بهترین بازی های گرافیک پایین

بازی وارفریم یک اثر نقش آفرینی چند نفره است که در آن، در نقش نینجاهای سایبری با قابلیت‌های پیشرفته بازی می‌کنید. شما در تیم‌های چهار نفره می‌توانید قرار بگیرید و با موج‌های مختلفی از دشمنان مبارزه کنید. برای اجرای این بازی به 4 گیگابایت رم نیازمند هستید که شاید از دیگر عناوین این فهرست بالاتر باشد اما در مقایسه با آثار مشابه، متعادل است.

بازی Warframe در 2013 منتشر شد و برای کنسول‌های نسل هشتمی نیز در دسترس قرار دارد. تنها مشکل بازی این است که باید برای هر آیتم پول پرداخت کنید اما به هر حال با یک اثر رایگان رو به رو هستیم. توصیه می‌کنیم این بازی را حتما در کنار دوستانتان تجربه کنید.

 – بازی Minecraft

بهترین بازی های گرافیک پایین

حتما نیازی نیست که یک بازی گرافیک بالایی داشته باشد تا محبوب شود و بازی ماینکرفت این مسئله را ثابت کرده است. تقریبا هر کسی که آشنایی کوچکی با دنیای بازی دارد، نام ماینکرفت را شنیده یا حداقل برای مدتی کوتاه آن را تجربه کرده است. یک اثر جهان باز به شدت گسترده که در آن به معنای واقعی کلمه می‌توانید هر چه که می‌خواهید را خلق کنید و هر چه که دوست دارید را انجام دهید. گیم پلی جذاب بازی Minecraft با ساعت‌ها و روزها بازی کردن، خسته کننده نمی‌شود. افراد زیادی هستند که سال‌ها برای این بازی وقت گذاشته‌اند و هنوز هم مثل روز اول، از آن لذت می‌برند.

خانه رویایی خود را بسازید، کشاورزی کنید، برای یافتن طلا و الماس به معدن کاری بپردازید، با انواع موجودات مختلف مبارزه کنید و به جهان‌های موازی قدم بگذارید. اگر احیانا هنوز به سراغ این بازی نرفته‌اید، شاید حالا بهترین زمان برای امتحان کردن آن باشد.

– بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds Lite

بهترین بازی های گرافیک پایین

سازندگان پابجی، نسخه لایت آن را منتشر کردند تا با فورتنایت رقابت کنند. مسلما می‌دانید که پابجی اصلی به سخت افزار قدرتمندی نیاز دارد (خصوصا در مقایسه با فورتنایت)، هدف از این نسخه سبک‌تر این بوده که مخاطبان بیشتری توانایی اجرای آن را داشته باشند. پابجی لایت از گرافیک ضعیفی بهره می‌برد اما از نظر گیم پلی، تغییرات خاصی نسبت به نسخه اصلی نداشته است. این نسخه را می‌توان بین نسخه اصلی و نسخه موبایل قرار داد و اگر به هر دلیلی به آن نسخه‌ها دسترسی ندارید، PUBG Lite بهترین انتخاب شما خواهد بود.

 – بازی 1982

بهترین بازی های گرافیک پایین

بازی 1982 با الهام از آثار کلاسیک ساخته شده و ادای دینی است به عناوینی همچون پک من (Pacman) و گلکسین (Galaxian). همان طور که از ظاهرش مشخص است، اجرای این بازی برای لپ تاپ یا رایانه شما دشوار نخواهد بود. اما اگر کامپیوتر شما توانایی اجرای این بازی را ندارد، شاید واقعا زمانش رسیده که سیستم خود را ارتقا دهید!

 – بازی League Of Legends

بهترین بازی های گرافیک پایین

شاید بهترین ویژگی بازی‌هایی همچون دوتا 2 و لیگ آف لجندز این باشد که برای اجرای آن‌ها به سخت افزار بالایی نیاز ندارید. در این بازی موبا (MOBA)، می‌توانید به رقابت‌های پنج در برابر پنج بپردازید و هدف اصلی شما، نابودی پایگاه تیم حریف است.

تجربه این بازی رایگان چه به صورت انفرادی و چه به صورت تیمی، فوق العاده است و خوشبختانه برای موفقیت در آن، لزومی ندارد که پولی خرج کنید. بازی League Of Legends اثری است که باید وقت زیادی برای آن صرف کنید تا همه چیز را به خوبی یاد بگیرید اما وقتی که کمی حرفه‌ای شوید، دیگر نمی‌توانید آن را کنار بگذارید. لیگ آف لجندز بدون شک یکی از بهترین بازی های گرافیک پایین فعلی بازار است.

– بازی Valorant

بهترین بازی های گرافیک پایین

بازی ولورانت با اینکه در سال 2020 عرضه شده اما سازندگان، آن را به شکلی طراحی کرده‌اند که بر روی سخت افزارهای نسبتا ضعیف هم اجرا شود. اتفاقی خوب که امیدواریم نمونه مشابه‌اش را در سال‌های آتی هم مشاهده کنیم. بازی ولورانت، سبک بازی کانتر را با عناصر فانتزی اورواچ ترکیب کرده و در همین مدت کوتاه توانسته به یکی از بهترین بازی های رایگان رایانه‌ای تبدیل شود.

گیم پلی بازی شباهت زیادی به کانتر دارد و همانند آن، یک تیم بمب کاشته و تیم دیگر باید آن را خنثی کند. اما تفاوت بازی در قدرت‌های اضافی شخصیت‌ها است که باعث شده با اثر ویژه‌ای رو به رو شویم. سازندگان به جای تمرکز بر روی گرافیک، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا کیفیت گیم پلی بازی را ارتقا دهند و تا اینجا با قاطعیت می‌توان گفت که در این زمینه موفق عمل کرده‌اند. لپ تاپ میان رده شما احتمالا توانایی اجرای این عنوان را خواهد داشت اما برای اطمینان، سیستم مورد نیاز بازی Valorant را از اینجا مطالعه کنید.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های گرافیک پایین را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. Delta Force Xtreme 2 رو نصب کنید و حسابی سرگرم بشید، حتی با گرافیک 64 مگ هم بالا میاد

    بازی سال 2009هست و یک بازی فوق العاده جذاب هست واز اون سری بازی هاست که مرحله هاش رو 7 الی 8 بار پشت سر هم بازی می کنید.

    گرافیکش هم عالی طراحی شده و برای سیستم های قدیمی یک معجزه به حساب میاد ولی خب مثل بتلفیلد 2019 که نیست!!!

    با سپاس