شارژر شیائومی می 11

رسمی: شارژر شیائومی می 11 از جعبه گوشی حذف شد!

شیائومی اپل را بابت حذف شارژر از جعبه آیفون 12 به سخره گرفته بود؛ ولی حالا مدیرعامل کمپانی چینی تایید کرده است که خبری از شارژر شیائومی می 11 – Xiaomi Mi 11 درون جعبه گوشی نخواهد بود.

چند سال قبل که اپل جک 3.5 میلی‌متری هدفون را از آیفون حذف کرد، برخی از تولیدکنندگان اندرویدی این تصمیم را به فکاهی‌ترین شکل ممکن زیر سوال بردند؛ اما خیلی زود خودشان نیز همین کار را کردند. حالا ظاهرا با حذف شارژر شیائومی می 11 و سامسونگ گلکسی اس 21 تاریخ در حال تکرار است.

مدیرعامل شیائومی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ویبو، اذعان کرد که شاید حذف شارژر از جعبه گوشی‌ها خوشایند بسیاری از مشتریان نباشد؛ اما «لی جون» دلیل این تصمیم را حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.

همچنین به گفته‌ی او، جعبه شیائومی می 11 نه تنها باریک‌تر از محصولات قبلی شده، بلکه روی آن مشخصات مهم گوشی هم درج شده است؛ مثلا دوربین 108 مگاپیکسلی، تاییدیه +HDR10، اسپیکرهای تنظیم شده‌ی‌ Harman Kardon و نمایشگر سوپر آمولد!

مدیرعامل کمپانی، ویدیویی را هم از جعبه Mi 11 منتشر کرده که یک عبارت چینی با مضمون “بسته‌بندی سبک‌تر برای سال 2021” در آن به چشم می‌خورد. این می‌تواند به معنای حذف شارژر از تمام گوشی های جدید شیائومی باشد.

به نظر می‌رسد فروش گوشی هوشمند بدون شارژر در حال مد شدن است و از این پس باید به فکر خرید جداگانه آن باشیم!