تاریخ عرضه آپدیت رابط کاربری MIUI 12.5 شیائومی اعلام شد

جزئیات جدید و تاریخ عرضه آپدیت رابط کاربری MIUI 12.5 شیائومی اعلام شد. یکی از مدیران شیائومی اطلاعات تازه‌ای درباره این به روزرسانی نرم افزاری اعلام کرده است.

جین فن، مدیر محصولات جدید شیائومی و رئیس روابط عمومی MIUI در این شرکت چینی، توضیحات جدیدی در مورد تاریخ انتشار رابط کاربری MIUI 12.5 اعلام کرد. به گفته وی، آزمایش بتای باز MIUI 12.5 از اوایل ماه ژانویه 2021 آغاز می‌شود و پس از آن، توسعه دهندگان به سرعت بازخورد کاربران را جمع‌آوری می‌کنند و به روزرسانی‌های فریمور هفتگی را با اصلاحات و ویژگی‌های جدید منتشر خواهند کرد. در مورد نسخه جهانی پایدار فریمور نیز به نظر می‌رسد این نسخه باید در ماه مارس سال آینده منتشر شود.

رابط کاربری MIUI 12.5

به گفته جین فن، MIUI 12.5 یک نسخه کاملا جدید از رابط کاربری شیائومی است. وی افزود تیم توسعه MIUI اخیرا دست به تجدید سازمان زده و به طور قابل توجهی قوی‌تر شده است. بر اساس گزارش‌ها، MIUI 12.5 ممکن است حالت جدیدی از همکاری بین گوشی های هوشمند و رایانه‌ها را ایجاد کند، انیمیشن‌ها را بیش از پیش بهبود ببخشد و امنیت داده‌های شخصی را افزایش دهد. با وجود عرضه MIUI 12.5، شیائومی همچنین قصد دارد رابط کاربری MIUI 13 را در سال آینده عرضه کند که به ویژه برای گوشی های هوشمند با صفحه نمایش تاشو بهینه خواهد شد.

MIUI 13 به زودی، اما بعد از رابط کاربری MIUI 12.5 عرضه می‌شود

شیائومی همواره برای انتشار آخرین به روزرسانی های نرم افزاری برای دستگاه‌های خود تمایل داشته است. از هم‌اکنون بسیاری از دستگاه‌های واجد شرایط شیائومی از قبل دارای به روزرسانی MIUI 12 هستند. در حقیقت بسیاری از گوشی های هوشمند این شرکت در حال حاضر MIUI 12 را بالاتر از آپدیت اندروید 11 دریافت می‌کنند. طبق گزارش‌های اخیر، قبل از انتشار رسمی MIUI 13 در سال آینده، شیائومی یک نسخه عمده از رابط کاربری MIUI را برای دستگاه‌های خود به‌روز خواهد کرد. انجمن شیائومی روز گذشته دستورالعمل‌های به روزرسانی بتای داخلی نسخه توسعه MIUI 12.8 را منتشر کرد.

رابط کاربری MIUI 12.5

طبق اعلام شرکت شیائومی، نسخه نهایی رابط کاربری MIUI 12.5 قبل از ورود رسمی MIUI 13 عرضه خواهد شد. این شرکت از طرفداران و کاربران خود می‌خواهد که همیشه باور داشته باشند که اتفاق خوبی در شرف وقوع است. با این حال، احتمال تعویق عرضه این آپدیت برای چند مدل وجود دارد. گزارش‌ها به ما می‌گویند که به دلیل نیازهای مهندسی پروژه، عرضه آپدیت برای گوشی های شیائومی ردمی K30 Extreme Commemorative Edition، ردمی 10 ایکس پرو و ردمی 10 ایکس به تاریخ 18 دسامبر موکول می‌شود.

جزئیات آپدیت نرم افزاری جدید شیائومی

  • بهبود سرعت فریم ورک سرویس اپلیکیشن‌ها
  • برطرف شدن مشکلات در هنگام پاک کردن سریع داده‌های برنامه‌ها در برخی از مدل‌ها
  • برطرف شدن مشکل خرابی گاه به گاه برخی از برنامه‌ها قبل از بارگیری

به منظور بهبود تجربه کاربری، برخی از برنامه‌های سیستمی MIUI جدا شده‌اند و می‌توانند به عنوان بخشی از سیستم MIUI در فروشگاه اپلیکیشن به‌روز شوند. در تکرار مداوم نسخه توسعه، برخی از تعمیرات ممکن است گاهی اوقات ناقص باشند که آنها در گزارش اعلامیه روز نمایش داده می‌شوند.

نگاهی به آپدیت MIUI 13

با وجود این واقعیت که همه گوشی های هوشمند شیائومی و ردمی آپدیت MIUI 12 را دریافت نکرده‌اند، اما این شرکت سخت روی آپدیت MIUI 13 کار می‌کند. طبق شایعات و به طور کلی مطابق با برنامه، در اواسط سال 2021 شاهد انتشار این آپدیت خواهیم بود. همچنین به تازگی ویدیوهایی از رابط کاربری MIUI 13 منتشر شده است.

ویدیوهای منتشر شده از این نسخه رابط کاربری، چگونگی عملکرد منوی جدید خاموش کردن را نشان می‌دهد. قطعا به زودی اطلاعات بیشتری در این باره منتشر خواهد شد و شیائومی نسخه جدید رابط کاربری خود را در پایان سال جاری میلادی یا در ابتدای سال آینده به طور رسمی معرفی خواهد کرد.

علاوه بر این، گزارش‌های تایید نشده‌ای مبنی بر عرضه به روزرسانی MIUI 13 برای برخی دستگاه‌های قدمی شیائومی و ردمی وجود دارد. از جمله این گوشی‌ها می‌توان به ردمی 4 و ردمی نوت 4 اشاره کرد، اما بنا به دلایلی اثری از هیچ گوشی هوشمندی از سری ردمی 9 در این گزارش‌ها نیست.