گوشی گوگل پیکسل 6

تصویری از پتنت گوشی گوگل پیکسل 6 با دوربین سلفی زیر نمایشگر منتشر شد

نخستین تصویر از گوشی گوگل پیکسل 6 با دوربین سلفی زیر نمایشگر منتشر شد. این پتنت در Slashleaks افشا شده و برخی ویژگی‌های گوشی جدید گوگل را نشان می‌دهد.

وبسایت Slashleaks تصویری از پتنت ثبت شده توسط گوگل را منتشر کرده است. در این تصویر، یک گوشی هوشمند با دوربین زیر نمایشگر مشاهده می‌شود که احتمالا نسل آینده پرچمدار گوگل یعنی گوگل پیکسل 6 – Google Pixel 6 خواهد بود. منبعی که عکس‌ها را ارسال کرده است، دارای 100 درصد قابلیت اطمینان در Slashleaks است. در توضیحات پتنت ثبت شده به وضوح آمده است که این گوشی هوشمند جدید، هیچ‌گونه بریدگی یا حفره برای قرارگیری دوربین جلو روی نمایشگر ندارد و به این ترتیب ظاهرا دوربین سلفی آن در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است.

گوشی گوگل پیکسل 6

سایر ویژگی‌های گوشی گوگل پیکسل 6

در تصویر سمت راست نیز حاشیه‌ها و محل قرارگیری دوربین پشتی مشاهده می‌شود که به نظر می‌رسد شکل آن بدون تغییر خواهد ماند. احتمالا این دوربین اصلی شامل دو سنسور و یک فلاش LED می‌شود. طبق پیش‌بینی تحلیلگران، در سال آینده بسیاری از تولیدکنندگان، گوشی های هوشمندی را به بازار عرضه خواهند کرد که از فناوری نسل سومی دوربین زیر نمایشگر بهره می‌برند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که گوشی گوگل پیکسل 6 در پاییز 2021 میلادی عرضه خواهد شد.

تصویر واقعی گوگل پیکسل 5 پرو با دوربین زیر نمایشگر

علاوه بر پتنت مورد اشاره، اولین عکس گوشی هوشمند جدید گوگل که احتمالا گوگل پیکسل 5 پرو نامیده می‌شود در محیط وب منتشر شده است. این منبع ادعا می‌کند که گوگل پیکسل 5 پرو از یک دوربین جلو برخوردار است که در زیر سطح نمایشگر قرار خواهد گرفت. همچنین این گوشی از صفحه نمایش 6.67 اینچی، دوربین پشتی با چهار سنسور و یک ماژول NFC بهره می‌برد.

گوشی گوگل پیکسل 5 پرو

عکس‌های منتشر شده از این گوشی همچنین مجهز بودن دستگاه به خشاب دو سیم کارته، بلوتوث 5.1، هشت گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی را تایید می‌کنند. هنوز تاریخ عرضه گوگل پیکسل 5 پرو اعلام نشده است. همانطور که گفته شد، عکس‌های افشا شده نشان می‌دهند که گوگل پیکسل 5 پرو از صفحه نمایش 6.67 اینچی استفاده خواهد کرد که در قسمت بالای آن هیچ بریدگی یا حفره‌ای برای قرارگیری دوربین جلو دیده نمی‌شود. این طراحی باعث می‌شود متوجه شویم که احتمالا این گوشی هوشمند با یک دوربین زیر نمایشگر عرضه می‌شود. با این حال، این فناوری هنوز برای تولید انبوه به طور کامل آماده نشده است. در حال حاضر فقط گوشی زد تی ای Axon 20 5G از دوربین سلفی زیر نمایشگر به صورت تجاری استفاده می‌کند و به همین دلیل کمی بعید به نظر می‌رسید که گوگل پیکسل 5 پرو از این ویژگی استفاده کند. بنابراین ما فعلا نمی‌توانیم به طور قطعی بیان کنیم که آیا پیکسل 5 پرو دارای فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر خواهد بود یا خیر.

گوشی گوگل پیکسل 5 پرو

از دیگر مشخصات این گوشی باید به تراشه پرچمدار و قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 865 اشاره کرد. در پشت گوشی نیز همانطور که گفته شد، چهار دوربین قرار گرفته است که البته فعلا جزئیات خاصی در مورد سنسورهای آن منتشر نشده است. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که طبق برخی گمانه‌زنی‌ها، تصویر گوگل پیکسل 5 پرو فقط یک نمونه اولیه است و شاید این گوشی هرگز به مرحله تولید انبوه نرسد. حتی ممکن است در صورت تولید و عرضه این گوشی، نسخه نهایی آن با تصویری که اکنون می‌بینیم تفاوت داشته باشد. در هر صورت فعلا هیچ چیزی در مورد گوشی های گوگل پیکسل 5 پرو و گوگل پیکسل 6 قطعی و نهایی نشده و همه چیز در حد و اندازه گمانه‌زنی باقی مانده است.

گوشی گوگل پیکسل 5 پرو