کاهش فروش گوشی های سامسونگ

کمترین میزان فروش گوشی های سامسونگ از سال ۲۰۱۱ رقم خورد

گزارش منتشر شده توسط رسانه کره‌ای ET News نشان می‌دهد فروش گوشی های سامسونگ رو به نزول است و از سال ۲۰۱۱ تاکنون کمترین آمار فروش را ثبت کرده است.

یک دلیل وجود دارد که باعث شده سامسونگ به صدر جدول برترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان برود. همه این شرکت را به خاطر تولید گوشی‌هایی بسیار محبوب می‌شناسند که میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان به آن‌ها عشق می‌ورزند و هر سال، محصولات جدید آن‌ها شگفتی‌ساز می‌شود.

اما آنطور که ET News گزارش می‌دهد امسال، سال سامسونگ نیست و فروش گوشی های سامسونگ با کاهش مواجه شده است. این شرکت از سال ۲۰۱۱ هر ساله حدود ۳۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخته است. با این حال آمار و ارقام نشان می‌دهد میزان فروش گوشی‌های این برند در سال ۲۰۲۰ حتی به این میزان نزدیک هم نشده است.

دلایل کاهش فروش گوشی های سامسونگ

بر اساس آمار به دست آمده، سامسونگ تا پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ موفق به فروش حدود ۱۸۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند شده است و طبق پیش‌بینی‌ها تا پایان سال بعید به نظر می‌رسد تعداد گوشی‌های فروش رفته این برند از ۲۷۰ میلیون دستگاه تجاوز کند. یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که می‌تواند باعث کاهش در فروش گوشی‌های این شرکت شده باشد، وضعیتی است که پاندمی کرونا به وجود آورده و ارسال محموله‌های بار سامسونگ در برخی کشورها را با مشکل مواجه کرده است.

یکی دیگر از دلایل این کاهش فروش، قیمت پایین‌تر گوشی‌های هم‌رده برخی سازندگان چینی است که سامسونگ را در بازار به چالش کشیده است. در حال حاضر شرکت‌هایی مانند شیائومی، هواوی و آنر گوشی‌هایی اقتصادی را در بازار به فروش می‌رسانند که نسبت به گوشی‌های هم قیمت سامسونگ، توان بالاتری داشته و امکانات بیشتری را ارائه می‌کنند. در هر صورت باید تا سال ۲۰۲۱ منتظر ماند و دید آیا سامسونگ می‌تواند از این چالش عبور کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*