رابط کاربری MIUI 12.5

شیائومی رابط کاربری MIUI 12.5 را معرفی کرد؛ سریع‌تر، زیباتر و ایمن‌تر از همیشه

همزمان با رونمایی از گوشی پرچمدار شیائومی می 11 ، رابط کاربری MIUI 12.5 هم توسط کمپانی چینی معرفی شد؛ با امکانات بیشتر نسبت به نسخه 12 و طراحی بهبودیافته!

در زمینه حفاظت از حریم خصوصی، رابط کاربری MIUI 12.5 بسیار بهتر از قبل شده است. مدیریت بهتر اپ‌ها، دریافت نوتیفیکیشن‌ها و امکانات کنترلی بیشتر روی دستگاه‌های متصل به ویندوز از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر هستند.

رابط کاربری MIUI 12.5

البته برخلاف شماره ورژن غلط‌اندازی که دارد، شیائومی تصریح کرد این یک آپدیت عمده و گامی بلند رو به جلو است. اینکه چرا به عنوان MIUI 13 معرفی نشد، کاملا روشن نیست؛ اما احتمالا باورهای خرافی در این موضوع نقش داشت.

امکانات رابط کاربری MIUI 12.5 شیائومی

از لحاظ طراحی و جلوه‌های بصری، MIUI 12.5 کاملا نونوار شده است. یکی از مقامات شیائومی روی استیج با مقایسه ظاهری این رابط کاربری و iOS، افکت‌های انتقالی در آن‌ها را مشابه هم توصیف کرد.

او همچنین از به حداقل رساندن اپ‌های سیستمی در قیاس با اپل، هواوی، اوپو، ویوو و میزو سخن گفت. در واقع، شما فقط چند اپلیکیشن ضروری از قبیل تنظیمات، دوربین و تماس تلفنی را خواهید داشت و خبری از انبوه اپ‌های بی‌استفاده نیست.

رابط کاربری MIUI 12.5

بازنویسی ساختار هسته، سبب شده است که MIUI 12.5 در استفاده از حافظه رم، 20 درصد و در مصرف انرژی، 25 درصد صرفه‌جویی کند. مصرف حافظه برای عملکردهای پس‌زمینه نیز به طور میانگین، 35 درصد کمتر شده است.

مانند MIUI 11 و MIUI 12 این‌بار هم والپیپر دینامیک تازه‌ای داریم: بلندترین قله کوهستان چهار خواهران (Four Sisters Mountain)، واقع در سیچوان چین! جالب اینکه بر اساس آب و هواوی محل زندگی شما، تغییر رنگ و ظاهر می‌دهد.

رابط کاربری MIUI 12.5

برای شخصی‌سازی دیداری و شنیداری هم دست کاربران بازتر شده و صوت‌های جدیدی به عنوان صدای نوتیفیکیشن قابل تنظیم هستند که از مکان‌های مختلفی در دنیا الهام گرفته شده‌اند.

از ویژگی‌های امنیتی رابط کاربری MIUI 12.5 باید به ممانعت اپ‌ها از دسترسی به مکان، داده‌های خصوصی و کلیپ‌بورد کاربران اشاره کنیم. همچنین پسوردها و سایر اطلاعات حساس، ذخیره نخواهند شد.

رابط کاربری MIUI 12.5

بیش از یک دوجین گوشی شیائومی، واجد شرایط برای دریافت نخستین آپدیت بتا هستند که البته منحصر به چین خواهد بود. این شامل تمام مدل‌های شیائومی می 10، ردمی کی 30 و حتی برخی از مدل‌های سال 2019 مانند ردمی نوت 7 و سری شیائومی می 9 می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*