بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس و دوربین

بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس و دوربین برای آیفون‌های جدید

در این مقاله قصد داریم با بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس و دوربین به صاحبان آیفون‌های جدید اپل در بیشتر لذت بردن از دوربین‌های موبایلشان کمک کنیم.

اگر یک آیفون جدید از خانواده آیفون ۱۲ یا آیفون ۱۱ را خریده‌اید، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید با گوشی خود انجام دهید. اگر عاشق عکاسی هستید، ما در این مقاله بهترین اپلیکیشن های ویرایش تصویر و دوربین را برای آیفون جدید شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس و دوربین برای آیفون

Halide

بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس و دوربین

Halide بی‌شک محبوب‌ترین اپلیکیشنی است که می‌توانید برای عکاسی با موبایل به صورت جدی از آن استفاده کنید. این اپلیکیشن کنترل‌های پیشرفته‌ای که از یک دوربین حرفه‌ای انتظار دارید نظیر سرعت شاتر، ایزو و تنظیمات وایت بالانس را در اختیار شما می‌گذارد.

با این حال Halide فقط به ارائه کنترل‌های دستی یک اپلیکیشن دوربین محدود نمی‌شود. این اپلیکیشن از برخی ویژگی‌های منحصر به فرد برای بهبود تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی و دیگر فناوری‌ها بهره می‌برد. به عنوان مثال آیفون XR و آیفون SE (نسل دوم) می‌توانند بدون نیاز به دوربین دوم، از حیوانات و اشیاء تصاویر پرتره بگیرند. شما می‌توانید با این اپلیکیشن عکس‌های باکیفیت RAW بگیرید، داده‌های هیستوگرام و متادیتا را بررسی کنید، فوکوس دقیق را تنظیم کنید، داده نقشه را از تصاویر استخراج کنید و از شورتکات‌های Siri بهره‌مند شوید.

Darkroom

بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس و دوربین

بعد از اینکه عکس‌های عالی با آیفون خود گرفتید، شما به ابزارهای حرفه‌ای برای ویرایش آن‌ها نیاز دارید. اما این بدان معنا نیست که به کامپیوتر نیاز دارید. Darkroom یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن های ویرایش عکس است که نه تنها برای آیفون، بلکه برای آیپد و مک هم موجود است.

یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی که حتی اگر یک عکاس حرفه‌ای نباشید می‌توانید از آن به آسانی استفاده کنید، Darkroom است. با دارک روم شما می‌توانید شفافیت، کنتراست، سایه و روشن‌ها، دمای رنگ و دیگر جزئیات عکس‌هایتان را ویرایش کنید. این اپلیکیشن امکان ویرایش ویدیوها، حتی تصاویر لایو ثبت شده روی آیفون را هم در اختیار کاربران می‌گذارید. علاوه بر این شما می‌توانید گزینه‌های واترمارک، پشتیبانی از تصاویر RAW و حتی سازگاری با اپلیکیشن Halide را هم در اختیار داشته باشید.

Focos

بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس و دوربین

Focos اپلیکیشنی است که عاشقان عکاسی پرتره با آیفون باید آن را روی گوشی خود نصب کنند. گرچه اپل مدت کوتاهی است که به کاربران اجازه می‌دهد سطح محو شدگی پس زمینه تصاویر پرتره را تغییر دهند، اما فوکوس این کار را از سال ۲۰۱۷ انجام می‌دهد.

اما اپلیکیشن Focos امکاناتی فراتر از یک تنظیم محو شدگی پس زمینه را می‌دهد. با آن می‌توانید افکت‌های مختلف بوکه را اعمال کنید و از تنظیمات آماده استفاده کنید تا به تصاویر خود حس لنز یک دوربین حرفه‌ای را ببخشید. در اینجا حتی گزینه‌هایی برای اضافه کردن نورپردازی ۳ بعدی و تغییر نقشه عمق عکس برای تصحیح میزان محوی پس زمینه نیز وجود دارد.

آنچه که باعث جذاب‌تر شدن اپلیکیشن فوکوس می‌شود، استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت یک نقشه عمق مصنوعی برای تمامی عکس‌ها، حتی آن‌هایی که با حالت پرتره آیفون ثبت نشده‌اند است. این کار شگفت انگیزی است که می‌توانید با فوکوس انجام دهید.

Lightroom

بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس و دوربین

یکی از بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس در آیفون‌ها، Lightroom است. ویرایش تصاویر در iOS با اپلیکیشن لایتروم فوق‌العاده آسان است؛ حتی اگر شما عکس‌هایتان را با فرمت RAW ثبت کرده باشد. این اپلیکیشن شامل گزینه‌هایی نظیر تنظیم نور، رنگ‌ها، افکت‌ها و غیره می‌شود. شما می‌توانید تصاویر را بچرخانید، لنز را تصحیح کنید یا از حالت خودکار برای بهبود تصویر با لمس یک گزینه استفاده کنید. این برنامه همچنین دارای پروفایل‌های رنگی مختلف و تنظیمات از پیش ثبت شده است.

اگر اشتراک Adobe Creative Cloud داشته باشید هم شما می‌توانید همه چیز را بین نسخه موبایل و دسکتاپ این اپلیکیشن منتقل کنید. بنابراین با آیفون خود ویرایش یک عکس را شروع کنید و کار آن را با مک بوک یا آیپد خود تمام کنید.

DoubleTake

بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس و دوربین

از آنجا که دوربین گوشی‌ها فقط برای عکاسی ساخته نشده، لیست بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس بدون یک ویرایشگر ویدیویی تکمیل نمی‌شود. DoubleTake یک اپلیکیشن ساخته شده توسط توسعه‌دهندگان اپلیکیشن FiLMiC Pro است که یک راه جدید برای ضبط ویدیوها روی آیفون را ارائه می‌کند.

گاهی اوقات فیلمبرداری فقط با یک دوربین کافی نیست. DoubleTake یک راه حل هوشمندانه برای آن دارد. اگر نیاز دارید که از دو زاویه فیلمبرداری کنید تا محتوا حرفه‌ای‌تر به نظر برسد، این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد به صورت همزمان از دو دوربین آیفون برای ضبط استفاده کنید.

شما می‌توانید از دوربین فوق عریض، عریض، تله فوتو و سلفی آیفون‌های چند دوربینه برای فیلمبرداری حرفه‌ای‌تر استفاده می‌کنید. این اپلیکیشن به شما اجازه انتحاب بین نرخ فریم ۲۴، ۲۵ و ۳۰ فریم بر ثانیه را می‌دهد.

جمع‌بندی

با فهرستی از بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس و دوربین که در بالا آن‌ها را معرفی کردیم، شما می‌توانید مانند یک حرفه‌ای از دوربین‌های آیفونتان استفاده کنید. برخی از این اپلیکیشن‌ها رایگان بوده و برای استفاده از برخی دیگر باید هزینه آن را پرداخت کنید.

شما از چه اپلیکیشنی برای عکاسی و ویرایش تصاویر در آیفون خود استفاده می‌کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*