بهترین بازی های ترسناک نسل هشتم

بهترین بازی های ترسناک نسل هشتم که باید تجربه کنید

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های ترسناک نسل هشتم کنسول‌ها پرداخته‌ایم، آثاری که می‌توانند شما را برای ساعاتی میخکوب کنند و بترسانند.

در نسلی که گذشت، شاهد عرضه عناوین ترسناک درجه یکی بودیم که تا مدت‌ها در ذهن طرفداران باقی می‌مانند. در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های ترسناک نسل هشتم آشنا شوید.

عناوین ترسناک معمولا مخاطب را به شکلی درگیر خود می‌کنند که نمونه‌اش را کمتر در ژانرهای دیگر دیده‌ایم. خصوصا وقتی به بازی‌های ویدیویی می‌رسیم، پتانسیل‌های این سبک بیشتر شکوفا می‌شود زیرا در مقایسه با آثار ترسناک سینمایی یا تلویزیونی، شما به اتفاقات نزدیک‌تر هستید و در واقع در قلب ماجراها حضور دارید.

بهترین بازی های ترسناک نسل هشتم

در هر نسل، شاهد پیشرفت‌های گرافیکی و استفاده از تکنولوژی‌های جدید هستیم و این مسئله باعث شده تا آثار ترسناک به تدریج، واقع گرایانه تر شوند. نسل هشتم برای بازی‌های این ژانر به شکلی درخشان سپری شد و شاهد عرضه تعدادی از ترسناک‌ترین عناوین تاریخ بودیم. همه این آثار، تنها بر روی خشونت و خونریزی تمرکز ندارند بلکه با ارائه ترس زیرپوستی، به شما استرس وارد می‌کنند و در تمامی لحظات باید انتظار اتفاقات غافل گیر کننده‌ای را داشته باشید. ناگفته نماند که این فهرست بر اساس نمره منتقدان و میانگین امتیاز آثار در سایت متاکریتیک تنظیم شده است.

– بازی Outlast 2

بهترین بازی های ترسناک نسل هشتم

  • امتیاز متاکریتیک: 79

اوت لست 2 یکی از آن آثاری است که خط قرمزی ندارد و سطح تازه‌ای از خشونت را ارائه می‌دهد. شما در نقش یک خبرنگار بازی می‌کنید که در یک منطقه عجیب و غریب گرفتار شده است. مشابه قسمت اول، تاریکی مطلق همه جا را فرا گرفته و شما با کمک ویژگی دید در شب یک دوربین فیلمبرداری، می‌توانید اطراف را ببینید. این مسئله باعث شده تا چاشنی واقع گرایی هم به بازی اضافه شود.

علی رغم محتواهای بزرگسالانه، اخیرا این بازی برای کنسول نینتندو سوییچ هم منتشر شده است که اتفاقا بالاترین امتیاز را در سایت متاکریتیک دارد. بازی Outlast 2 بر روی رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیز در دسترس قرار دارد و توصیه می‌کنیم که آن را تنهایی انجام ندهید.

– مجموعه Amnesia

بهترین بازی های ترسناک نسل هشتم

  • امتیاز متاکریتیک: 79

بعضی از بازی‌ها با اینکه بودجه محدودی دارند اما با نوآوری و ایده‌های خلاقانه، کاستی‌های خود را جبران کرده و هر نوع مخاطبی را غافلگیر می‌کنند. مجموعه Amnesia یکی از همین آثار است و شامل نسخه بازسازی هر سه قسمت اصلی می‌شود. این سری بازی ترسناک روان‌شناختی، شما را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهد که واقعا آزاردهنده هستند.

بهترین قسمت مجموعه، The Dark Descent است که انجام آن را به طرفداران این سبک توصیه می‌کنیم. در این نسخه، شما در یک قلعه بزرگ مملو از هیولاها گرفتار شده‌اید و در این بین، مجبور هستید که سلامت عقل خودتان را هم حفظ کنید. در محلی که نور به سختی پیدا می‌شود، باید از تاریکی دوری کنید، از هیولاها فرار کرده و در امان باشید. کاری که انجام دادنش چندان آسان نیست. اوضاع وقتی بدتر می‌شود که بدانید هیچ اسلحه‌ای ندارید و نمی‌توانید مبارزه کنید! این بازی برای پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

– بازی Until Dawn

بهترین بازی های ترسناک نسل هشتم

  • امتیاز متاکریتیک: 79

بازی آنتیل داون، بیشتر از اینکه به یک بازی شبیه باشد، یادآور فیلم‌های اسلشر مرسوم بازار است. یعنی جایی که تعدادی جوان به یک منطقه متروکه می‌روند و در آن جا متوجه می‌شوند که یک موجود شرور قصد شکار آن‌ها را دارد و و حالا قرار است یکی یکی کشته شوند! این بازی در واقع نامه عاشقانه استودیوی سوپر مسیو (Supermassive Games) به ژانر اسلشر محسوب می‌شود، با این تفاوت که بر خلاف آن آثار، تمرکز بیشتری بر روی روایت داستان دارد.

شما در طول بازی می‌توانید انتخاب کنید که کدام شخصیت‌ها زنده بمانند و همین حق انتخاب باعث شده تا بازی ارزش تکرار دوباره را داشته باشد. شاید تلاش کنید تا از به راه افتادن یک حمام خون جلوگیری شود و شاید دوست داشته باشید مرگ وحشتناک یک شخصیت را تماشا کنید. در هر صورت باید آمادگی ترسیدن و دیدن سکانس‌های خشن را داشته باشید. آنتیل داون، سینمایی‌ترین بازی ترسناک نسل هشتم است و یک اثر انحصاری محسوب می‌شود که فقط مخاطبان پلی استیشن 4 فرصت تجربه کردن آن را دارند.

– بازی Layers Of Fear: Legacy

بهترین بازی های ترسناک نسل هشتم

  • امتیاز متاکریتیک: 80

در بازی لیرز آف فیر، شما در نقش یک نقاش بازی می‌کنید که می‌خواهد شاهکارش را تکمیل کند اما از نظر روانی دچار مشکل شده و دارد عقلش را از دست می‌دهد. شما خیلی زود متوجه می‌شوید که این نقاش، دیوانه است و به چیزهایی که او می‌بیند، نمی‌توان اعتماد کرد. درها ناپدید می‌شوند، راهروها تغییر شکل پیدا می‌کنند و فضای اطراف شما به شکل‌های مختلف عوض می‌شود تا با دیوانگی‌های شخصیت اصلی سازگار شود. پس از چند ساعت بازی، شما همه چیز را زیر سوال خواهید برد و نمی‌دانید چیزهایی که می‌بینید را باید باور کنید یا خیر.

این بازی به شکل غیرمنتظره‌ای احساسی است و در آن باید منتظر چرخش‌های داستانی تاریکی باشید. نسخه میراث، شامل تمامی بسته‌های الحاقی بازی می‌شود و اخیرا برای کنسول نینتندو سوییچ نیز منتشر شده است.

– بازی Alien: Isolation

بهترین بازی های ترسناک نسل هشتم

  • امتیاز متاکریتیک: 81

معمولا بازی‌هایی که با اقتباس از آثار سینمایی ساخته می‌شوند، چندان کیفیت بالایی ندارند. با اینکه تاکنون بازی‌های زیادی از سری بیگانه ساخته شده اما بازی آیزولیشن برای اولین بار، موفق می‌شود تا ترسی در حد و اندازه نسخه‌های اصلی سینمایی ارائه دهد. این بازی می‌تواند برای ساعت‌ها، مخاطب را در اوج تعلیق و استرس باقی بگذارد.

شما در نقش آماندا، دختر ریپلی (نقش اصلی فیلم بیگانه، محصول 1979) بازی می‌کنید که در یک ایستگاه فضایی، در جستجوی مادرش است و در این مسیر، با یک هیولای بی‌رحم رو به رو می‌شود. ترس بازی در این است که شما باید در تمامی دقایق مخفی باشید و اجازه ندهید که شکارچی بیگانه شما را ببیند. هوش مصنوعی فوق العاده این موجود، کار شما را سخت‌تر هم می‌کند. فضایی که بازی خلق کرده و استفاده درستی که از هیولای زنومورف (Xenomorph) می‌کند، تحسین برانگیز است. بازی Alien: Isolation گاهی همانند یک کابوس است، خصوصا زمان‌هایی که صدای دویدن این هیولا را در پشت سرتان می‌شنوید. این بازی هم‌اکنون بر روی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

– بازی Prey

بهترین بازی های ترسناک نسل هشتم

  • امتیاز متاکریتیک: 82

بازی پِرِی موفق شده تا عناصر ژانرهای ترسناک و علمی تخیلی را به بهترین شکل تلفیق کرده و ایده اولیه جذابش را به شکلی مناسب پیاده‌سازی کند. داستان بازی در دنیایی موازی اتفاق می‌افتد که رئیس جمهور آمریکا، جان اف. کندی ترور نشد. ماجراها از سال 2032 آغاز می‌شود، جایی که یک ایستگاه فضایی به تسخیر موجودات فضایی در آمده است.

بازی Prey یکی از بهترین و ترسناک‌ترین شوترهای اول شخص نسل هشتم به حساب می‌آید و یکی از معدود بازی‌هایی است که توانسته حس و حال متفاوت مجموعه بازی سیستم شاک (System Shock) را زنده کند. این بازی استودیوی آرکین (Arkane Studios) برای کنسول‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

– بازی The Evil Within 2

بهترین بازی های ترسناک نسل هشتم

  • امتیاز متاکریتیک: 82

شینجی میکامی (Shinji Mikami) یکی از اسطوره‌های ژانر ترسناک سبک بقا است و حتی کسانی که علاقه‌ای به آثار ترسناک ندارند، احترام ویژه‌ای برای این بازی‌ساز ژاپنی قائل هستند. بازی اهریمن درون 2 شاید از نظر داستانی کمی دچار مشکل باشد اما در مجموع توانسته نواقص قسمت اصلی را برطرف کند و مکانیک‌های آن را بهبود ببخشد. گیم پلی بازی در این نسخه عمق بیشتری دارد و سیستم مخفی کاری آن کمک کرده تا تعلیق بیشتری در رویارویی با هیولاها ایجاد شود.

جذابیت دیگر بازی The Evil Within 2 در طراحی استادانه و خلاقانه هیولاهای آن است که حتی از قسمت اول هم بهتر از کار در آمده‌اند و می‌توانند شما را هیجان زده کنند. این بازی برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

– بازی SOMA

بهترین بازی های ترسناک نسل هشتم

  • امتیاز متاکریتیک: 84

عناوین زیادی در طول تاریخ تلاش کرده‌اند تا بتوانند ترس زیرپوستی را به بهترین شکل ممکن ارائه دهند اما کمتر اثری توانسته به اندازه بازی سوما موفق عمل کند. این اثر دارای یکی از ناخوشایندترین و آزاردهنده‌ترین داستان‌هایی است که تاکنون در یک بازی ویدیویی به تصویر کشیده شده و می‌تواند ذهن مخاطب را تا مدت‌ها درگیر خود کند.

داستان بازی در یک مرکز تحقیقاتی زیر آب جریان دارد، جایی که دستگاه‌هایی پیشرفته، ناخودآگاه انسان‌ها را در خود دارند و گویی در حال رشد هستند. هر چه قدر که بیشتر در جهان بازی به گشت و گذار می‌پردازید، متوجه می‌شوید که وضعیت این دستگاه‌ها در حال بدتر شدن است. بازی SOMA شاید شباهت‌هایی با بازی بایوشاک (BioShock) داشته باشد اما ویژگی‌های متفاوتی دارد که باعث شده به هویت خاص خودش برسد. این بازی، سوالات فلسفی زیادی مطرح می‌کند و پایان شوک برانگیزی دارد که هر مخاطبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بازی سوما را بر روی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و همچنین رایانه‌های شخصی می‌توانید تجربه کنید.

– بازی Resident Evil 7: Biohazard

بهترین بازی های ترسناک نسل هشتم

  • امتیاز متاکریتیک: 86

وقتی صحبت از بازی‌های ترسناک می‌شود، همیشه نام مجموعه رزیدنت اویل هم به میان می‌آید. در واقع اگر بخواهید به این ژانر فکر کنید، اولین اثری که ممکن است به ذهنتان بیاید، یکی از قسمت‌های رزیدنت اویل است. پس از قسمت ششم، به نظر می‌رسید که این مجموعه مسیر اصلی خود را گم کرده و سازندگان می‌خواهند آن را از ریشه‌های ترسناکش دور کرده و وارد حیطه اکشن کنند اما قسمت هفتم آمد تا خلاف این مسئله را ثابت کند. یک نسخه متفاوت که حالا جایگاه ویژه‌ای در ژانر ترسناک پیدا کرده است.

رزیدنت اویل 7 نه تنها این سری را به ریشه‌هایش بازگرداند بلکه توانست از نظر ترس، در رأس کل مجموعه قرار بگیرد. این بازی تمامی عناصر ترسناک قسمت‌های قبلی را تلفیق کرده و آن‌ها را به شکلی ترسناک‌تر و تاریک‌تر عرضه می‌کند. داستان جذاب بازی را هم نباید نادیده گرفت. می‌توان انتظار داشت که قسمت هشتم بتواند جای این قسمت را در فهرست فعلی بگیرد. بازی Resident Evil 7 برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی منتشر شده و نسخه واقعیت مجازی آن نیز در دسترس است.

– بازی Resident Evil 2

بهترین بازی های ترسناک نسل هشتم

  • امتیاز متاکریتیک: 91

نسخه اصلی رزیدنت اویل 2 یکی از آثار جریان ساز ژانر ترسناک بود که طرفداران، خاطرات خوشی از آن دارند اما کمتر کسی انتظار داشت که نسخه بازسازی آن نیز بتواند تا این اندازه درخشان باشد. این نسخه بازسازی هیچ ترسی از تغییر دادن نسخه اصلی ندارد و می‌توان انتظار داشت که راه را برای تولید بازسازی‌های بیشتر باز کند.

داستان بازی در سال 1998 و دو ماه پس از اتفاقات قسمت اول رخ می‌دهد. در زمانی که بیشتر شهروندان راکون سیتی به دلیل تاثیرات مخرب سلاح میکروبی شرکت آمبرلا، به زامبی تبدیل شده‌اند. افسر پلیسی به نام لیان اس کندی همراه با یک دختر دانشجو به نام کلر ردفیلد در جستجوی برادرش کریس هستند. آن‌ها همچنین به دنبال راهی برای فرار از شهر می‌گردند اما با اتفاقات پیچیده‌ای رو به رو می‌شوند. این نسخه بازسازی بازی Resident Evil 2 شاید انقلابی نباشد اما آغازگر مسیری است که می‌تواند به بازگشت قدرتمندانه بازی‌های قدیمی دیگری همانند سایلنت هیل منجر شود. این بازی برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های ترسناک نسل هشتم را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.