بهترین بازی های ایکس باکس سال 2020

بهترین بازی های ایکس باکس سال 2020 که باید تجربه کنید

در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های ایکس باکس سال 2020 آشنایی پیدا کنید؛ آثاری که متاسفانه اکثرا ترد پارتی هستند اما جذابیت بالایی دارد.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های ایکس باکس سال 2020 پرداخته‌ایم. مایکروسافت در سالی که گذشت، عملکرد نسبتا خوبی داشت و آثار برجسته‌ای را برای پلتفرم نسل هشتمی خود منتشر کرد.

با آغاز نسل جدید کنسول‌ها، مایکروسافت مصمم است تا اشتباهات قبلی خود را تکرار نکند و بتواند به دوران شکوهمند ایکس باکس 360 بازگردد. در سالی که گذشت، بازی‌های جذاب انحصاری و البته ترد پارتی متعددی برای کنسول ایکس باکس وان منتشر شد که بسیاری از آن در سرویس ایکس باکس گیم پس (Game Pass) نیز قرار گرفتند.

بهترین بازی های ایکس باکس سال 2020

ایکس باکس وان شاید در سال 2020 به اندازه پلی استیشن 4، عناوین انحصاری نداشت اما در مجموع عملکرد آن راضی کننده بود، خصوصا برای کسانی که اهمیت ویژه‌ای به آثار فرست پارتی نمی‌دهد. در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های ایکس باکس در سالی که گذشت، آشنایی شوید.

– بازی Tetris Effect: Connected

بهترین بازی های ایکس باکس سال 2020

بازی تتریس افکت در سال 2018 منتشر شد و نسخه Connected آن که در سال 2020 انتشار یافته، شامل تمامی بخش‌های آنلاین و همچنین یک بخش کاملا جدید می‌شود که با ادای دین به نسخه اصلی تتریس ساخته شده است. این بازی ویژگی‌های اصلی تتریس کلاسیک را به کار گرفته و به آن موسیقی و افکت‌های گرافیکی درجه یکی اضافه کرده است. این بازی توسط سازندگان نسخه ریمستر لومینس (Lumines) ساخته شده و با دیدن تصاویر یا ویدیوهای آن خیلی زود متوجه می‌شوید که چه فضای جالبی دارد. هر مرحله یک اتفاق جدید است که شما را به یک بُعد تازه وارد می‌کند و با لحظات منحصربه‌فرد زیادی رو به رو می‌شوید.

بازی با گذشت دو سال، هنوز هم جذابیت‌های خود را حفظ کرده و حالا می‌توان آن را به صورت دونفره هم تجربه کنید. بازی Tetris Effect: Connected را می‌توان کامل‌ترین نسخه تتریس موجود در بازار به حساب آورد و تنها بر روی کنسول‌های ایکس باکس و ویندوز 10 می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

 – بازی Gears Tactics

بهترین بازی های ایکس باکس سال 2020

مجموعه گیرز آف وار در سبک شوتر سوم شخص ساخته شده و علاقه‌ای هم به تغییر فرمول‌های خود ندارد اما این بدین معنا نیست که نسخه‌های فرعی آن نیز باید کار مشابه‌ای را انجام دهند. استودیو‌ی کوالیشن (The Coalition) با همکاری اسپلش دمج (Splash Damage) تصمیم گرفتند تا این مجموعه را به مسیر جدیدی ببرند و نتیجه‌اش بازی درخشانی به نام گیرز تکتیکس شده که در واقع عناصر مجموعه گیرز را با سری بازی‌های ایکس کام (XCOM) ترکیب می‌کند.

در بازی Gears Tactics باید با ارتشی از هیولاها رو به رو شوید. ریتم بازی از نسخه‌های اصلی، آرام‌تر است و باید برای هر حرکت خود، فکر کنید. این بازی که با موتور آنریل انجین 4 ساخته شده، فراتر از انتظار سازندگان ظاهر شد و می‌توانیم منتظر ساخته شدن قسمت‌های بعدی هم باشیم. این بازی هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس در دسترس قرار دارد.

– بازی Dragon Ball Z: Kakarot

بهترین بازی های ایکس باکس سال 2020

تاکنون نسخه‌های زیادی از دراگون بال ساخته شده که داستان مجموعه Z را از ابتدا روایت می‌کنند، بازی Kakarot هم اتفاقا همین کار را انجام می‌دهد! این نسخه شاید خاص‌تر از قسمت‌های قبلی نباشد اما برای ساخته شدن آن، یک دلیل واضح وجود دارد: طرفداران، عاشق دراگون بال هستند و نمی‌خواهند هیچ کدام از قسمت‌های جدید آن را از دست بدهند. این بازی اکشن جهان باز، دقیقا همان چیزی است که از این مجموعه انتظار دارد و با اینکه نوآوری چندانی ندارد اما یک اثر خوش ساخت و باکیفیت است که مخاطب را راضی می‌کند.

بازی Dragon Ball Z: Kakarot به شکلی ساخته شده که برای تازه واردها هم جذاب باشد، با این حال اگر از طرفداران آثار انیمه‌ای نیستید، شاید ارتباط چندانی با آن برقرار نکنید. این نسخه بر روی پلی استیشن 4 هم در دسترس قرار دارد.

– بازی Wasteland 3

بهترین بازی های ایکس باکس سال 2020

اگر در جستجوی یک بازی نقش آفرینی پیچیده و عمیق هستید که در آن حق انتخاب و آزادی عمل بالا داشته باشید، بازی وست لند 3 همان چیزی است که نیاز دارید. این بازی همانند دو نسخه قبلی، عناصر ژانر استراتژی را با المان‌های نقش آفرینی به بهترین شکل ممکن تلفیق کرده است. این بازی شاید با تبلیغات گسترده منتشر شد اما هرگز نباید آن را دست کم گرفت. همانند قسمت دوم، این بازی هم با کمک‌های مالی طرفداران ساخته شده و در ابتدا قرار بود که در سه ماهه پایانی سال 2019 عرضه شود اما به دلایل مختلف از جمله شیوع کرونا ویروس، با تاخیر رو به رو شد.

این قسمت نیز مشابه قسمت‌های قبلی از زاویه دوربین ایزومتریک استفاده می‌کند و انتخاب‌های شما در داستان تاثیر می‌گذارد. وسیله نقلیه نیز در این قسمت وجود دارد و بخش داستانی آن را می‌توانید به صورت دونفره هم انجام دهید. دیگر نکته مثبت بازی در ویژگی‌های شخصی سازی زیادی است که در اختیار شما قرار می‌دهد و داستان پرکششی که شما را تا انتها با خود همراه می‌سازد. بازی Wasteland 3 برای پلی استیشن 4 نیز منتشر شده است.

– بازی Minecraft Dungeons

بهترین بازی های ایکس باکس سال 2020

کسی فکرش را نمی‌کرد که این نسخه فرعی ماینکرفت بتواند تا این اندازه جذاب از کار در بیاید. این بازی آن قدر پتانسیل دارد که بتواند در آینده نزدیک جا پای بزرگان ژانر (همانند دیابلو) بگذارد و آغازگر یک سری بازی به شدت محبوب باشد. این بازی اکشن نقش آفرینی لوت محور، شما را به قلب میدان مبارزه می‌برد و برخلاف نسخه اصلی، لزومی ندارد که وقت خود را برای معدن‌کاری، ساخت و ساز و غیره هدر دهید. البته ماینکرافت دانجنز مشکلات خاص خودش را دارد و با اینکه چندان عمیق نیست و ارزش تکرار بالایی ندارد اما به شدت سرگرم کننده است.

همان طور که از نام بازی مشخص است، هدف اصلی شما این است که وارد سیاهچاله‌های مختلف شوید و لوت به دست بیاورید. خوشبختانه سیاهچاله‌های بازی به صورت تصادفی ساخته می‌شوند و این مسئله کمک کرده تا تنوع اثر بالا برود. شما همچنین با دشمنان آشنایی از نسخه اصلی همانند اسکلت‌ها و کریپرها (Creepers) به مبارزه می‌پردازید و باید از تله‌های مختلفی عبور کرده و پازل‌های چالش برانگیزی را حل کنید. بازی Minecraft Dungeons برای پلی استیشن 4 هم منتشر شده است.

– بازی Assassin’s Creed Valhalla

بهترین بازی های ایکس باکس سال 2020

نسخه‌های اورجینز (Origins) و اودیسه (Odyssey)، فصل تازه‌ای را برای مجموعه اساسینز کرید آغاز کردند و این مسئله با بازی والهالا نیز ادامه پیدا کرده است. مشابه آن عناوین، والهالا نیز یک اثر نقش آفرینی جهان باز است و از فرمول‌های سنتی این سری بازی پیروی نمی‌کند. این بازی همچنین اولین قسمت از مجموعه به حساب می‌آید که به جهان وایکینگ‌ها می‌پردازد و داستان آن در اسکاندیناوی قرن نهم میلادی اتفاق می‌افتد، جایی که وایکینگ‌ها قصد حمله به بریتانیا را دارند. المان‌های نقش آفرینی در اثر حضور پررنگی دارند و برخلاف نسخه‌های قدیمی، با یک بازی اکشن ماجراجویی خالص که وابستگی زیادی به عناصر مخفی کاری دارد، رو به رو نیستیم.

این بازی، ویژگی‌های شخصی سازی گسترده‌ای ارائه می‌دهد و دارای یک درخت مهارت پیشرفته و گسترده است که به واسطه آن، این فرصت را دارید تا شخصیت خود را از جهات مختلف ارتقا دهید. شما همچنین می‌توانید قابلیت‌های شخصیت خود را در بخش‌های مخفی کاری، حملات، دفاع و غیره بهبود ببخشید یا چهره و جنسیت او را تغییر دهید. مشابه دیگر آثار نقش آفرینی محبوب، حق انتخاب هم دارید و انتخاب‌های شما در داستان تاثیر می‌گذارد؛ این مسئله کمک کرده تا ارزش تکرار بازی بالا برود. بازی Assassin’s Creed Valhalla با اینکه یکی از بهترین بازی های ایکس باکس سال 2020 به حساب می‌آید اما یک عنوان ترد پارتی است و برای پلی استیشن 4 نیز منتشر شده.

– بازی Watch Dogs Legion

بهترین بازی های ایکس باکس سال 2020

هنگامی که یوبی‌سافت اعلام کرد که تک تک شخصیت‌های بازی لژیون قابل دسترسی هستند و با هر کسی که دوست دارید، می‌توانید به بازی کردن بپردازید، نگاه‌های بسیاری به سوی این اثر خیره شد. اینکه شرکت سازنده بتواند این ایده را درست پیاده سازی کند، کار آسانی نبود، خصوصا با توجه به سابقه یوبی‌سافت و وعده‌هایی که تا پیش از این در رابطه با قسمت اول داده بود. خوشبختانه، این بازی توانسته به وعده‌هایش عمل کند، اگر چه آزادی شما در بازی کردن با شخصیت‌های مختلف باعث شده تا اثر از نظر داستانی و شخصیت پردازی حرفی برای گفتن نداشته باشد.

در این نسخه، شما می‌توانید اعضای جدیدی را از خیابان‌های لندن استخدام کنید. شما قادر خواهید بود افراد مستعد در زمینه هک را شناسایی کرده و سپس آن‌ها را متقاعد سازید که به گروه مقاومت ملحق شوند. هنگامی که با یک شخصیت به ماموریت بروید و کشته شوید، به سرعت در نقش یک عضو دیگر ظاهر خواهید شد و با او به سراغ همان ماموریت می‌روید تا کار را تمام کنید. برخلاف بازی‌های دیگر، کشته شدن یک شخصیت به معنای پایان کار او است و قرار نیست از مرگ بازگردد. بازی Watch Dogs Legion از نظر گرافیک و گیم پلی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

– بازی Star Wars: Squadrons

بهترین بازی های ایکس باکس سال 2020

شرکت EA که حق امتیاز ساخت بازی‌های جنگ ستارگان را دارد، اخیرا توانسته این مجموعه را یک بار دیگر به اوج بازگرداند. پس از موفقیت‌های بتل فرانت 2 (Battlefront 2) و فالن اوردر (Fallen Order)، آن‌ها در سال 2020 با یک اثر متفاوت طرفداران را غافل گیر کردند. بازی اسکادرانز، یک شبیه ساز مبارزات فضایی است که به شما اجازه می‌دهد در نقش خلبانان نیو ریپابلیک و گلکتیک ایمپایر قرار بگیرید.

در این بازی، کنترل سیستم‌های مختلف سفینه و قدرت بازیکن در مانور دادن، به اندازه مهارت در هجوم اهمیت دارد. برای اینکه بتوانید به خوبی و به شکلی کارآمد، دور بزنید، باید یاد بگیرید که چگونه سرعت خود را مدیریت کنید و برای رسیدن به مهارت‌های لازم، باید به تمرین بپردازید. با این توضیحات می‌توانید حدس بزنید که این شبیه ساز تا چه اندازه واقع گرایانه است، حتی با اینکه شما را در یک فضای فانتزی و تخیلی قرار می‌دهد.

این بار دیگر خبری از بخش خرید درون برنامه‌ای و چیزهای جانبی نیست تا اسکادرانز به یکی از بهترین قسمت‌های جنگ ستارگان تبدیل شود. همه سفینه‌ها با جزئیات دقیق طراحی شده‌اند و بازی این حس را به شما می‌دهد که واقعا در میدان جنگ حضور دارید. با اینکه بخش داستانی سرگرم کننده است اما بخش آنلاین جایی است که این بازی می‌درخشد. بازی Star Wars: Squadrons بدون شک یکی از بهترین آثار فضایی و شبیه ساز چند سال اخیر بوده است.

– بازی Yakuza: Like a Dragon

بهترین بازی های ایکس باکس سال 2020

اینکه نسخه جدید یاکوزا در سبک نقش آفرینی نوبتی (Turn-based) ساخته شود، می‌توانست به یک فاجعه تبدیل شود اما استودیوی آر جی جی (RGG) کار خودش را بلد است و موفق شده یکی از بهترین قسمت‌های مجموعه را تولید کند. بازی «همانند یک اژدها»، یک اثر جنایی است که از محیط و شخصیت‌های جدیدی بهره می‌برد و گاهی آن قدر عجیب و غریب می‌شود که نمی‌دانید چه واکنشی باید نشان دهید. سبک جدید گیم پلی بازی بسیار عالی کار شده و ضمن اینکه خلاقانه است، می‌تواند مخاطبانی که با سری یاکوزا آشنا نیستند را هم جذب کند. بازی Yakuza: Like a Dragon از نظر طراحی، یک موفقیت بزرگ برای شرکت سازنده است و تا مدت‌ها در ذهن طرفداران باقی خواهد ماند.

– بازی Ori and the Will of the Wisps

بهترین بازی های ایکس باکس سال 2020

اوری 2 آن قدر خوب است که تنها می‌توانیم به تحسین آن بپردازیم و توصیه می‌کنیم که در اولین فرصت آن را تجربه کنید. کسی انتظار نداشت که دنباله بازی اوری و جنگل تاریک (Ori and the Blind Forest) بتواند در حد و اندازه قسمت اول ظاهر شود اما قسمت دوم از هر نظر فوق العاده است. این بازی یک تجربه پلتفرمینگ عمیق عرضه می‌کند، داستان و طراحی مراحل جذابی دارد، جلوه‌های بصری آن خاطره انگیز است و موسیقی دیگر بهتر از این نمی‌شود. مهم نیست که این بازی را بر روی چه پلتفرمی تجربه می‌کنید، از تاثیرگذاری آن کم نمی‌شود.

بازی Ori and the Will of the Wisps را می‌توان در کنار عناوین بزرگی همچون هالو نایت (Hollow Knight) و سوپر متروید (Super Metroid) قرار داد و از آن به عناوین یکی از بهترین‌های تاریخ سبک مترویدوانیا (Metroidvania) نام برد. این بازی علاوه بر ایکس باکس وان، برای رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ نیز منتشر شده است.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های ایکس باکس سال 2020  را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*