بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4

بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4 در سال 2020

در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4 در سال 2020 آشنا شوید؛ آثاری که یک بار دیگر قدرت این کنسول محبوب را به رخ کشیده‌اند.

آخرین ماه‌های نسل هشتم کنسول‌ها برای طرفداران سونی به شکلی درخشان سپری شد. در ادامه می‌توانید فهرست بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4 در سال 2020 را مطالعه کنید.

با اینکه تمرکز شرکت سونی بر روی کنسول پلی استیشن 5 بود اما این مسئله باعث نشد تا از انتشار عناوین انحصاری درجه یک برای پلی استیشن 4 غافل شوند.

بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4 در سال 2020

بعضی از این آثار شاید برای پلی استیشن 5 هم منتشر شده‌اند (یا خواهند شد) و بعضی از آن‌ها شاید برای رایانه‌های شخصی در دسترس قرار گرفته باشند اما حداقل در بحث کنسول‌ها، انحصاری محسوب می‌شوند. ناگفته نماند که این فهرست بر اساس نمره منتقدان و میانگین امتیاز آثار در سایت متاکریتیک تنظیم شده است.

 – بازی MLB The Show 20

بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4

  • امتیاز متاکریتیک: 83

مجموعه ام ال بی همیشه برای سونی سودآور بوده است. این سری بازی معمولا نمرات مثبتی دریافت کرده و توانسته از نظر تجاری موفق ظاهر شود. برای علاقه‌مندان به بیسبال و عناوین ورزشی، نسخه 2020 این بازی دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید. ام ال بی 20 که پانزدهمین قسمت مجموعه به حساب می‌آید، توسط استودیوی سن دیگو ساخته شده و مشابه دیگر عناوین انحصاری سونی، آن هم کیفیت بالایی دارد.

این عنوان در ابتدای عرضه، مشکلات فنی زیادی داشت که به تدریج برطرف شدند و حالا اثر در وضعیت ایده آلی قرار گرفته است. بازی MLB The Show 20 تنها برای پلی استیشن 4 منتشر شده اما می‌توان انتظار داشت که برای پلی استیشن 5 هم عرضه شود. ناگفته نماند که سونی قصد دارد این مجموعه را به تدریج گسترش دهد و آن را به پلتفرم‌های دیگر هم بیاورد که اتفاق خوبی است.

– بازی Ghost Of Tsushima

بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4

  • امتیاز متاکریتیک: 83

زمانی وجود داشت که بازی‌های پیرامون سامورایی‌ها و نینجاها بسیار محبوب بودند اما این روزها، آثار کمی در این رابطه ساخته می‌شود. با این حال، سال 2020 متفاوت بود و دو بازی انحصاری پلی استیشن 4 یعنی شبح سوشیما و نی‌او 2 (Nioh 2) توانستند بازار این زیرژانر را گرم کنند.

بازی Ghost Of Tsushima در سال 1274 و در دوران حمله مغول‌ها به ژاپن جریان دارد و شما در نقش یک سامورایی بازمانده به بازی می‌پردازید. اثر به صورت سوم شخص و در جهانی باز انجام می‌شود و اسلحه اصلی شما همان طور که حدس زدید، یک شمشیر است. ویژگی مخفی کاری نیز در بازی وجود دارد و باید مسیرها را با کمک باد پیدا کنید که جذاب است. شبح سوشیما از تمام ظرفیت سخت افزاری PS4 استفاده کرده تا یک بار دیگر قدرت این کنسول را به همگان یادآوری کند. این بازی بزرگ و پرخرج قرار است برای پلی استیشن 5 نیز عرضه ‌شود.

– بازی Spider-Man: Miles Morales

بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4

  • امتیاز متاکریتیک: 85

این بازی به صورت همزمان برای پلی استیشن 5 هم منتشر شد اما در هر صورت یک اثر انحصاری به حساب می‌آید. اگر بارگذاری طولانی و عدم وجود افکت‌های رهگیری پرتو (ری تریسنگ) را کنار بگذاریم، مایلز مورالز بر روی پلی استیشن 4 هم عالی از آب در آمده است. این نسخه در همان دنیای بازی مرد عنکبوتی 1 اثر استودیوی اینسومنیاک (Insomniac Studios) رخ می‌دهد اما این بار نقش اصلی به جای پیتر پارکر، مایلز مورالز (نقش اصلی انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی) است.

اگر بسته الحاقی «شهری که هرگز نمی‌خوابد» (The City That Never Sleeps) را بازی کرده باشید، احتمالا با این برداشت از شخصیت مایلز مورالز آشنایی دارید. در آنجا، یک عنکبوت که دستکاری ژنتیکی شده، مایلز را نیش می‌زند و او هم همانند پیتر پارکر، قدرت‌های عنکبوت گونه به دست می‌آورد. در ادامه، مایلز نیز به مبارزه با دشمنان برمی‌خیزد و لباس مرد عنکبوتی را بر تن می‌کند. انتشار بازی Spider-Man: Miles Morales برای پلی استیشن 4، حرکت هوشمندانه‌ای بود و خوشبختانه مورد استقبال طرفداران نیز قرار گرفت.

– بازی Nioh 2

بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4

  • امتیاز متاکریتیک: 85

هنگامی که بازی نی‌او معرفی شد، اکثر بازی دوستان به آن تهمت تقلید از مجموعه دارک سولز (Dark Souls) را زدند. با این حال بازی پس از عرضه، نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرد، نشان داد که یک اثر تقلیدی نیست و توانست به هویت مستقل خودش دست پیدا کند. حالا بسیاری از طرفداران نی‌او بر این باورند که این بازی استودیوی تیم نینجا (Team Ninja) نه تنها چیزی از دارک سولز کم ندارد بلکه می‌تواند در کنار آن قرار بگیرد. با موفقیت این بازی، بدیهی بود که ساخت قسمت دوم آن نیز دستور کار قرار بگیرد.

قسمت دوم حتی از نسخه اصلی هم چالش برانگیزتر بوده و گاهی این حس را به مخاطب می‌دهد که دارک سولز واقعا آسان‌تر است! بازی Nioh 2 شاید سخت باشد اما خوشبختانه دارای بخش مولتی پلیر هم هست. بنابر این لزومی ندارد که به تنهایی وارد میدان مبارزه شوید بلکه می‌توانید سه نفر از دوستانتان را نیز با خود ببرید.

– بازی Thirteen Sentinels: Aegis Rim

بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4

  • امتیاز متاکریتیک: 86

بازی Aegis Rim یکی از آن آثاری بود که چندان دیده نشد و شاید بسیاری از طرفداران سونی حتی نام آن را هم نشنیده باشند. توصیف این بازی سخت است اما به طور خلاصه، داستان پیرامون چند نوجوان در دهه 80 میلادی است که سفری در تاریخ را آغاز می‌کنند، سفری که شامل بعضی از دوره‌های مشهور تاریخی همچون جنگ جهانی دوم هم می‌شود. شما حتی سوار بر ربات‌ها می‌شوید تا گذشته را از دست موجودات فضایی بیگانه نجات دهید. بازی دارای عناصر نقش آفرینی هم هست، البته در بعضی از مینی گیم‌ها.

بازی Thirteen Sentinels: Aegis Rim برای طراحی بصری زیبا و روایت داستان غیرخطی مورد تحسین قرار گرفت و می‌توان انتظار داشت که به زودی یک دنباله هم برای آن ساخته شود.

– بازی Spelunky 2

بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4

  • امتیاز متاکریتیک: 87

بازی اسپلانکی 2 برای رایانه‌های شخصی هم منتشر شده اما یک اثر انحصاری کنسولی به حساب می‌آید. قسمت اول اسپلانکی در سال 2008 منتشر شد و توانست به شهرت بالایی برسد. دلیل این محبوبیت، سختی بیش از حد بازی بود. در آن بازی اگر کشته می‌شدید، تمام چیزهایی که به دست آورده بودید را از دست می‌دادید. پس از انتشار نسخه اچ‌دی قسمت اول و اضافه شدن بخش آنلاین چند نفره، سرانجام قسمت دوم این بازی نیز منتشر شد که بدون شک یکی از بهترین بازی های سال 2020 است. اگر فکر می‌کنید سازندگان این نسخه را آسان‌تر ساخته‌اند، کاملا در اشتباه هستید. این قسمت حتی سخت‌تر هم شده و برای تازه واردها، همانند یک کابوس خواهد بود.

– نسخه بازسازی Final Fantasy VII

بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4

  • امتیاز متاکریتیک: 87

بازی فاینال فانتزی 7 در سال 1997 منتشر شد و یکی از بهترین قسمت‌های مجموعه در نظر گرفته می‌شود. زمانی که پلی استیشن 3 معرفی شد، سونی برای اینکه قدرت سخت افزاری آن را نشان دهد، یک دموی تکنیکی از نسخه بازسازی فاینال فانتزی را بر روی آن اجرا کرد. البته در آن زمان به نظر نمی‌رسید که اصلا برنامه‌ای برای توسعه یک نسخه ریمستر کامل وجود داشته باشد اما طرفداران خواستار چنین چیزی بودند. با گذشت زمان، شایعات به تدریج رنگ واقعیت به خود گرفتند و سرانجام نسخه جدید Final Fantasy VII برای پلی استیشن 4 منتشر شد. این نسخه جدید با اینکه یک بازسازی کامل نیست اما توانست مورد توجه طرفداران قرار بگیرد.

– بازی Dreams

بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4

  • امتیاز متاکریتیک: 89

بسیاری شاید فراموش کرده‌اند که بازی دریمز هم در سال 2020 عرضه شده است. این بازی در دو ماه اول عرضه، طرفداران زیادی پیدا کرد اما ناگهان محبوبیت خود را از دست داد و حتی فراموش شد. این اثر جدید استودیوی مدیا مولکول (Media Molecule)، در واقع به شما اجازه می‌داد تا بازی دلخواه خودتان را بسازید و همچنین ساخته‌های بازیکنان دیگر را تجربه کنید.

واقعیت این است که ساختن یک بازی در دریمز چندان آسان نیست و همه بازی دوستان هم به ساخت بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند نیستند. اما در هر صورت، بازی Dreams ابزار قابل توجهی برای علاقه‌مندان آماده کرده بود و توانست ایده بازی سازی را به شکل ساده‌تری در اختیار مخاطبان قرار دهد.

– بازی The Last Of Us Part II

بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4

  • امتیاز متاکریتیک: 93

بازی لست آف آس 2 امتیازات بالایی دریافت کرد و حتی جایزه بهترین بازی سال را به خانه برد اما موفق نشد همه طرفداران و مخاطبانش را راضی کند و به دلایل مختلف، مورد انتقاد قرار گرفت. بازی The Last Of Us Part II با اینکه مخالفان زیادی دارد اما بازی دوستان زیادی هم عاشق آن هستند و با تمام وجود از آن دفاع می‌کنند. در هر صورت، این بازی ماجراجویی انحصاری را باید حداقل یک بار تجربه کنید و یکی از آن آثار بزرگی است که تا مدت‌ها در ذهن مخاطبان باقی می‌ماند.

– بازی Persona 5 Royal

بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4

  • امتیاز متاکریتیک: 95

شاید قرار دادن بازی پرسونا 5 در فهرست بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4 در سال 2020 تقلب باشد، زیرا این بازی در سال 2017 منتشر شد اما این نسخه جدید به اندازه کافی محتواها و تغییرات جدید دارد که سزاوار حضور در این مطلب باشد. داستان جدید به شکلی در کنار محتواهای قدیمی قرار گرفته که حالا نمی‌توان داستان اصلی را بدون این محتواهای تازه تصور کرد. عناصر نقش آفرینی هم بهبود پیدا کرده‌اند و دیگر بهتر از این نمی‌شود. بازی پرسونا 5 را هر گیمری با هر نوع سلیقه‌ای باید امتحان کند.

 کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4 در سال 2020 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*