رایج‌ترین مشکلات هواوی میت 10 و میت 10 پرو

رایج‌ترین مشکلات هواوی میت 10 و میت 10 پرو + راه حل

با بررسی مشکلات هواوی میت 10 و میت 10 پرو – Huawei Mate 10 & Mate 10 Pro به شما در حل و جلوگیری از بروز مشکلات این گوشی کمک خواهیم کرد.

گوشی هواوی میت 10 دارای صفحه نمایش بزرگ با حاشیه‌های کوچک است و از سخت افزار Al بهره می‌برد. این گوشی هم مانند سایر گوشی هوشمند دارای مشکلات و مسائلی است که به راحتی حل می‌شوند. در اینجا روش‌های حل مشکلات هواوی میت 10 و میت 10 پرو را آورده‌ایم.

این گوشی هوشمند شگفت انگیز تمام ویژگی‌هایی که شما از یک دستگاه ارزان یا گران قیمت انتظار دارید را دارد. این گوشی قایلیت‌هایی دارد که شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای مثال شما می‌توانید از انجام کارهایی مثل تماشای فیلم، انجام بازی، گشت و گذار در اینترنت و … لذت ببرید. این گوشی ویژگی‌های خوبی نظیر عملکرد فوق‌العاده، قیمت پایین و… نیز دارد.

اما متاسفانه برخی از کاربران از وجود یک سری مشکل در این گوشی شکایت کرده‌اند. هرچند این مسائل فقط به دلیل اشکالات نرم افزاری کوچک رخ می‌دهند و کاملا قابل حل هستند. پس بنابراین اگر یکی از صاحبان گوشی هواوی میت 10 یا میت 10 پرو هستید و با این مشکلات مواجه شده‌اید، نگران نباشید، زیرا در این پست به شما در رفع آن‌ها کمک خواهیم کرد.

توجه:مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند.

فهرست رایج‌ترین مشکلات هواوی میت 10 و میت 10 پرو

هر سال موارد زیادی به رفع مشکلات گوشی‌ها اضافه می‌شود که با رعایت و انجام آن موارد عمر گوشی شما افزایش می‌یابد. روش‌هایی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید مشکلات گوشی خود را حل کنید. سعی کرده‌ایم تا این موارد را واضح و کامل توضیح دهیم تا کمکی باشد برای افرادی که با این مسائل مواجه شده‌اند.

کیفیت پایین دوربین سلفی

یکی از مشکلات هواوی میت 10 و میت 10 پرو کیفیت پایین دوربین جلوی آن است. برخی از کاربران این گوشی‌ها از عملکرد آن ناراضی‌اند. برای گرفتن عکس‌های بهتر و باکیفیت‌تر، مراحل زیر را بررسی کنید. هرچند با محدودیت های سخت افزاری نمی‌توان مقابله کرد.

راه حل: 

  • هنگام عکسبرداری، مطمئن شوید که میزان نور محیط برای گرفتن عکس با کیفیت کافی است. این بدان معناست شما باید گاهی خود را در موقعیت‌هایی قرار دهید تا عکس‌های خوبی حاصل شود.
  • به دلیل دیافراگم کوچک دوربین گوشی هوشمند، نور ناچیزی به سنسور دوربین می‌رسد. بنابراین، اگر در محیطی با نور کم عکاسی کنید، عکس‌های خوبی نخواهید داشت.

رباتی شدن صدای هدفون

برخی از کاربران این گوشی‌ها هنگام برقراری تماس تلفنی با رباتی شدن صدای هدفون مواجه شده‌اند. برای حل این مشکل موارد زیر را بررسی کنید.

راه حل:

  • برای برقراری تماس تلفنی از یک هدفون یا هندزفری باکیفیت دیگری استفاده کنید.
  • روش دیگری که برای رفع این مسئله می‌توان انجام داد این است که هنگام تماس تلفنی دکمه افزایش صدا را فشار دهید تا صدای فرد مقابل را بهتر بشنوید.
  • هرچند انجام روش فوق تنها باعث بهتر شنیده شدن صدای فرد مقابل می‌شود و کمکی به به رفع رباتی شدن صدا نمی‌کند.

مشکل اتصال بلوتوث

یکی از دیگر مشکلات هواوی میت 10 و میت 10 پرو مشکل اتصال بلوتوث است. اگر یکی از صاحبان این گوشی‌ها هستید و با این مسئله مواجه شده‌اید، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید.

راه حل:

  • دستگاه خود را خاموش و بعد روشن کنید. انجام این کار معمولا مشکل را برطرف می‌کند. این کار را در دو گوشی یا دستگاه انجام دهید. سپس وارد پیکربندی شده و بلوتوث را غیرفعال کنید یا گوشی را روی حالت پرواز قرار دهید، فقط به یاد داشته باشید که آن را از حالت پرواز خارج کنید.
  • نام دستگاه مورد نظر را از لیست بلوتوث پاک کرده و مجددا آن را اضافه کنید. این کار به حل این مشکل کمک می‌کند. وارد پیکربندی بلوتوث گوشی هواوی میت 10 خود شوید. سپس نام دستگاه‌های متصل شده را جستجو کرده و اتصالی که با مشکل مواجه شده را حذف کنید. گاهی اوقات اتصال گوشی هواوی میت 10 و میت 10 پرو با چندین دستگاه می‌تواند باعث بروز این مسئله شود. پس از حذف آن‌ها مراحل جفت سازی را تکرار کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که بلوتوث گوشی شما برای سایر دستگاه‌ها قایل شناسایی است و روی حالت هدین یا مخفی قرار ندارد.
  • اگر مراحل فوق موثر واقع نشدند، گزینه آخر فکتوری ریست کردن دستگاه است.

اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده زیاد

کمپانی هواوی توانسته با نصب تعداد زیادی اپلیکیشن و نرم افزار روی گوشی‌هایش تقاضا و انتظارات کاربران را مدیریت کند. به این تریتب، حدود 800 مگابایت نرم افزار روی تلفن وجود دارد. در اینجا نحوه حل این مسئله را آورده‌ایم.

راه حل:

  • خوشبختانه، هواوی می‌داند که تعداد زیادی از کاربران آن از برنامه‌هایی که روی گوشی‌های هوشمند خود نصب می‌کند، راضی نیستند، بنابراین نرم افزارهای از پیش نصب شده را به حداقل رسانده است. شما می‌توانید تمامی برنامه‌های موجود در گوشی را از بخش «Installed Apps» بررسی کرده و برنامه‌های غیرضروری و بلااستفاده را از گوشی خود حذف کنید. انجام این کار به صرفه جویی در فضای ذخیره سازی و همچنین بهبود عملکرد گوشی کمک می‌کند. روی برنامه مورد نظر به مدت چند ثانیه فشار دهید و آن را به راحتی حذف کنید.
  • حافظه پنهان برنامه‌ها را پاک کنید. یکی از مهمترین قسمت‌هایی که در گوشی نباید نادیده گرفت، حافظه پنهان – Cache است. زیرا نادیده گرفتن این بخش موجب بروز مشکل در گوشی خواهد شد. هر بار که برنامه خاصی را باز یا استفاده می‌کنید، حافظه پنهان در پس زمینه ذخیره سازی می‌کند و شما باید آن را به موقع پاک کنید. برای انجام این کار وارد تنظیمات گوشی شوید و به قسمت installed Apps بروید. سپس، روی گزینه Clear Cache ضربه بزنید تا حافظه پنهان پاکسازی شود.
  • اگر نمی‌توانید برخی از برنامه‌های سیستم را روی گوشی خود نصب کنید، باید تلفن خود را روت کنید.

عدم شناسایی کارت SD

یکی دیگر از مشکلات هواوی میت 10 و میت 10 پرو که توجه کاربران را به خود جلب کردهف عدم شناسایی کارت SD‌ توسط گوشی است. اگر کارت میکرو اس دی را در گوشی خود قرار داده‌اید و آن کارت توسط دستگاه شناسایی نشده است، بایستی راه حل های زیر را دنبال کنید.

راه حل:

  • ابتدا، پس از ری استارت کردن گوشی هواوی میت 10 و میت 10 پرو، کارت میکرو SD را در آن قرار دهید.
  • برای اطمینان بیشتر می‌توانید کارت میکرو اس دی خود را در یک گوشی دیگر یا در یک رم ریدر قرار دهید و آن را به کامپیوتر خود وصل کنید. از این طریق می‌توان فهمید که آیا کارت SD شما مشکل دارد یا خیر.
  • برای حل این مشکل، کارت میکرو SD خود را از طریق کامپیوتر فرمت کرده و بعد آن را در گوشی هواوی میت 10 خود قرار دهید.
  • اگر با انجام مراحل فوق مشکل همچنان ادامه داشت، از یک کارت SD دیگر استفاده کنید.
  • در نهایت اگر هیچ یک از این موارد موثر واقع نشدند و کارت اس دی به هیچ وجه توسط گوشی شما شناخته نشد، ممکن است که اسلات کارت میکرو اس دی یعنی جایی که کارت در آن قرار می‌گیرد خراب شده باشد. پس بهتر است گوشی خود را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید.

خارج نشدن خشاب سیم کارت

طبق گزارش برخی از کاربران، برای خارج کردن سیم کارت خشاب آن خارج نمی‌شود. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

راه حل:

  • برای خارج کردن سیم کارت از گوشی، باید از ابزار مخصوصی که در جعبه گوشی شما قرار داده شده استفاده کنید. این ابزار یک سوزن است که ممکن است درون جعبه یا پاکت مقوایی باشد.
  • اگر ابزار مخصوص خارج کردن سیم کارت را ندارید، می‌توانید برای بیرون کشیدن خشاب سیم کارت از یک گیره کاغذ استفاده کنید.
  • هیچ گاه با فشار خشاب سیم کارت را از گوشی خارج نکنید. زیرا با این کار به طور دائمی به آن آسیب می‌رسانید. تنها راه خارج کردن سیم کارت قرار دادن آن ابزار مخصوص روی شکاف کوچکی است که در کنار آن قرار دارد.
  • اگر با انجام مراحل فوق خشاب سیم کارت خارج نشد، گوشی خود را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید.

مشکل عملکرد نمایشگر لمسی گوشی

یکی دیگر از مشکلات هواوی میت 10 و میت 10 پرو مشکل نمایشگر لمسی آن است. بسیاری از کاربران از مشکل عملکرد نمایشگر گوشی گله کرده‌اند. اما خوشبختانه این مسئله به راحتی قابل حل است. برای رفع مسئله نمایشگر لمسی این قسمت را مطالعه کنید تا راه حل آن را پیدا کنید. برای خلاص شدن از این مسئله دستور العمل‌های زیر را دنبال کنید.

راه حل:

  • گوشی هواوی میت 10 و میت 10 پرو خود را ری استارت کرده تا مشکل نمایشگر لمسی گوشی شما برطرف شود.
  • هنگام کار با صفحه گوشی دست‌های شما نباید کثیف یا خیس باشند.
  • مطمئن شوید که صفحه نمایش شما کاملا تمیز است و اصلا چرب نشده است.
  • احتمال دارد که یک مشکل نرم افزاری باعث توقف عملکرد صفحه نمایش گوشی شما شده باشد.
  • اگر هیچ یک از موارد فوق موثر واقع نشدند، به سراغ فکتوری ریست کردن گوشی بروید.

داغ شدن گوشی و تخلیه‌ی سریع باتری

داغ شدن بیش از حد گوشی و تخلیه‌ی سریع باتری یکی از رایج‌ترین مشکلات هواوی میت 10 و میت 10 پرو است که در اغلب گوشی های هوشمند رخ می‌دهد. این روزها اغلب کاربران از تلفن‌های هوشمند برای انجام بازی‌های ویدیویی یا مشاهده ویدیوهای آنلاین با وضوح بالا استفاده می‌کنند. چنین استفاده‌ای از تلفن‌های هوشمند موجب داغ شدن بیش از حد و تخلیه‌ی سریع باتری می‌شود. در اینجا نحوه حل و جلوگیری از بروز این مشکل را آورده‌ایم.

راه حل:

  • هنگامی که گوشی شما در حال شارژ است از کار کردن با آن خودداری کنید.
  • اگر در یوتیوب ویدیوهایی با وضوح بالا مشاهده می‌کنید، بهتر است وضوح تصویر را کاهش دهید تا از داغ شدن بیش از حد گوشی جلوگیری شود.
  • روی تلفن‌های هوشمند هواوی سری میت برنامه‌ Huawei نصب شده که در صورت عدم استفاده از آن برنامه، می‌توانید آن را لغو نصب کنید.
  • برای آنکه بفهمید کدام یک از اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی شما باتری بیشتری را مصرف می‌کنند به تنظیمات گوشی رفته و بعد از آن وارد قسمت Battery شوید. سپس به دلخواه خود برنامه‌ای که باتری زیادی را مصرف می‌کند، لغو نصب کنید.
  • همچنین می‌توانید .
  • برای حل این مشکل کار دیگری که می‌توانید بکنید این است که تعداد بازی های نصب شده روی گوشی خود را محدود کنید.
  • پس از حذف اپلیکیشن‌های غیرضروری از گوشی هواوی میت 10 یا میت 10 پرو، می‌توانید دستگاه خود را فکتوری ریست کنید.

عملکرد کند گوشی

گوشی های هوشمند هواوی میت 10 و میت 10 پرو با پردازنده Hisilicon Kirin 970 ارائه شده‌اند که عملکرد متوسطی را در این دستگاه‌ها نشان می‌دهد. به همین دلیل برخی از کاربران با مسئله کندی عملکرد این دستگاه‌ها روبرو هستند. در اینجا نحوه رفع این مسائل در گوشی‌های هواوی میت 10 و میت 10 پرو را ارائه کرده‌ایم.

راه حل:

  • گوشی هواوی میت 10 و میت 10 پرو خود را ری استارت کنید.
  • به‌روزرسانی‌های منظم گوشی هوشمند خود را بارگیری و نصب کنید. زیرا به‌روزرسانی‌های جدید گوشی برخی از اشکالات نسخه قدیمی را رفع می‌کنند. برای به‌روزرسانی گوشی خود به تنظیمات گوشی رفته و بعد گزینه about phone را بزنید. سپس گزینه Software را انتخاب کرده و گوشی خود را به‌روزرسانی کنید.
  • هواوی میت 10 و میت 10 پرو با گزینه توسعه دهنده – developer option عرضه شده‌اند. با گزینه توسعه دهنده شما می‌توانید تنظیمات انیمیشن کاهش دهید و مشکل عملکرد گوشی را برطرف سازید. به ترتیب وارد Settings>About Phone شوید و روی Build number هفت بار ضربه بزنید تا گزینه توسعه دهنده – Developer option فعال شود. سپس به پایین صفحه اسکرول کنید و به animation setting بروید و آن را کاهش دهید.
  • همچنین برای عملکرد بهتر گوشی شما می‌توانید Power saving mode‌ گوشی را فعال و حالت نرمال را انتخاب کنید. انجام این کار به بهبود عملکرد گوشی کمک می‌کند.
  • برنامه‌های غیرضروری گوشی خود را لغو نصب کنید.
  • بعد از حذف برنامه‌های غیرضروری از گوشی خود، بهتر است به سراغ فکتوری ریست بروید.

مشکلات Wi-Fi

برخی از کاربران هواوی میت 10 و میت 10 پرو با مشکل اتصال وای فای مواجه شده‌اند. گوشی آن‌ها به وای فای متصل نمی‌شود یا دسترسی به یک شبکه خاص ممنوع است و یا اتصال آن‌ها بسیار ضعیف است. برای حل این مسئله که یکی از رایج‌ترین مشکلات هواوی میت 10 و میت 10 پرو است، موارد زیر را بررسی کنید.

راه حل:

  • شما می‌توانید مودمی که گوشی خود را به آن متصل کرده‌اید، ری استارت کنید. علاوه بر مودم بهتر است که گوشی هواوی میت 10 و میت 10 پرو خود را نیز ری استارت کنید.
  • گوشی هواوی میت 10 یا میت 10 پرو خود را از شارژر جدا کرده و بعد از چند دقیقه مجددا آن را به شارژ بزنید.
  • به‌روزرسانی‌هایی که در انتظار نصب هستند را نصب کنید. برای به‌روزرسانی گوشی هواوی میت 10 و میت 10 پرو خود به تنظیمات گوشی رفته و گزینه about phone را انتخاب کنید. سپس روی گزینه software را لمس کرده و تلفن هوشمند خود را به‌روزررسانی کنید.
  • برای دریافت آدرس Mac دستگاهتان که به شبکه Wi-Fi متصل است، به تنظیمات و به ترتیب وارد Settings>Wi-Fi> configure بروید تا مطمئن شوید که آدرس شما توسط روتر پشتیبانی می‌شود.
  • همچنین بررسی کنید که آیا حالت ذخیره انرژی – power saving mode گوشی هواوی میت 10 و میت 10 پرو که به طور خودکار شبکه وای فای را غیرفعال می‌کند تا باتری بیشتری ذخیره شود، فعال است یا خیر.
  • در انتها، اگر موارد فوق موثر واقع نشدند، گوشی خود را فکتوری ریست کنید.

مشکل روشنایی صفحه نمایش در گوشی هواوی میت 10

برخی از کاربران هواوی میت 10 و میت 10 پرو با مشکل روشنایی صفحه نمایش گوشی مواجه شده‌اند. برای حل این مشکل راه حل زیر را بررسی کنید.

راه حل:

  • بروز این مسئله در گوشی هواوی میت 10 و میت 10 پرو مشکل نرم افزاری است که در به‌روزرسانی 4.5.3 برطرف می‌شود. اما همچنان برخی از کاربران از وجود آن مسئله ابراز ناراحتی کرده‌اند. برای حل این مشکل شما می‌توانید اپلیکیشن Lux Auto Brightness را از پلی استور دانلود کنید. این اپلیکیشن بهترین ابزاری است که به شما در کنترل کردن روشنایی صفحه نمایش کمک می‌کند. خوشبختانه، نسخه رایگان این برنامه نیز در دسترس است.

مشکل اتصال اینترنت دیتا موبایل

طبق گزارش برخی از کاربران یک سری از برنامه‌ها هنگام اتصال به وای فای بسیار خوب کار می‌کنند، اما هنگام اتصال به اینترنت دیتا موبایل، عملکرد خوبی ندارند.

راه حل: این مسئله به تنظیمات APN مربوط می‌شود. برای حل این مشکل مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به ترتیب وارد مسیر Settings> more networks> mobile network> access point names شوید.
  • روی گزینه APN ضربه بزنید.
  • پروتکل APN را به IPv4 یا IPv4/IPv6 تغییر دهید.

این تنظیمات IPv6 را تعریف می‌کند. به همین خاطر است که برخی اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها هنگام اتصال به اینترنت دیتا موبایل به مشکل میخورند.

در این مطلب سعی کردیم که رایج‌ترین مشکلات هواوی میت 10 و میت 10 پرو را مورد بررسی قرار داده و برای هر یک از این مشکلات روش‌ها و راه حل‌هایی را ارائه دهیم. انجام و مطالعه این موارد به احتمال زیاد به شما در رفع و جلوگیری از بروز مشکلات کمک خواهند کرد. توجه داشته باشید که این مشکلات و مسائل برای تمامی کاربران هواوی میت 10 رخ نمی‌دهد و این موارد با توجه به گزارشات کاربران در سراسر جهان گردآوری شده است. اگر مشکل گوشی شما در بین این موارد وجود نداشت، می‌توانید آن را از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.