Mi-11-vs-iPhone-12-1

هزینه‌ تولید شیائومی می ۱۱ و آیفون ۱۲ اپل یکسان است

هزینه تولید شیائومی می ۱۱ و آیفون ۱۲ اپل با یکدیگر یکسان است. اما چه می‌شود که گوشی شیائومی با قیمت ارزان‌تری به بازار عرضه می‌شود؟

با این که هزینه تولید شیائومی می‌ ۱۱ و آیفون ۱۲ اپل به یک اندازه است اما اپل گوشی‌هایش را در بازار با قیمتی بسیار بالاتر عرضه می‌کند. چرا مردم گوشی‌های اپل را با این قیمت گزاف می‌خرند اما شیائومی مجبور است با چنین قیمت پایینی گوشی‌های خود را عرضه کند؟ برای پاسخ، در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

حتی افرادی که از دور دستی بر آتش صنعت فناوری دارند هم می‌دانند که اپل درآمد زیادی از آیفون بدست می‌آورد و سهم عمده‌ای از درآمد بازار گوشی های هوشمند را به «جیب» می‌زند. این به دلیل آن است که سود خوبی روی محصولات خود قرار می‌دهد. این موضوع را نمی‌توان در مورد شیائومی گفت که به طور منظم یادآوری می‌کند که از فروش تلفن‌های هوشمند خود درآمد زیادی کسب نمی‌کند و حاشیه سود آن شرکت از ۵ درصد فراتر نمی‌رود.

این که آیا شیائومی در مورد هزینه تولید شیائومی می ۱۱ از این اصل که حاشیه‌ی سود شرکت در حدود ۵ درصد است، عدول کرده است یا خیر، به سختی می‌توان قضاوت کرد اما شیائومی اکنون نسخه پایه پرچمدار خود را با قیمت ۲۵۰ دلار بیشتر از هزینه آن به فروش می‌رساند. این نتیجه گیری از کجا آمده است؟ اخیراً، پان جیوتان، تحلیلگر معتبر چینی، اعلام كرد كه هزینه ساخت شیائومی می ۱۱ به اندازه‌ی هزینه‌ی ساخت آیفون 12 اپل است.

شیائومی می ۱۱ و آیفون ۱۲

ذکر این نکته لازم است که در اوایل، متخصصان، هزینه‌ی اصلی ساخت هر دستگاه گوشی هوشمند آیفون ۱۲ اپل را ۳۷۳ دلار برآورد کردند. این در حالی است که در همان زمان اپل نسخه‌ی دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی را در چین با قیمت ۴۳۰ دلار بیشتر از شیائومی می ۱۱ به فروش می‌رساند.

البته نباید فراموش کرد که این میزان هزینه شامل فهرست کامل هزینه‌های شرکت از ابداع تا تولید و ارتقا دستگاه‌ها نیست بلکه فقط شامل قطعات، دستمزد، منابع انرژی، هزینه‌های اداری و برخی خدمات دیگر است. ضمن این که بعضی دیگر از هزینه‌ها ازجمله هزینه‌های توسعه نرم‌ افزار، طراحی، تبلیغات، تدارکات و… نیز محاسبه نشده‌اند.

آیفون ۱۲ حدود ۲۱ درصد بیشتر از آیفون ۱۱ فروش دارد

آیفون 12 حدوداً در ماه‌های آخر سال گذشته‌ی میلادی روانه بازار شد که جزو فروش سال گذشته اپل منعکس می‌شود اما به طور کلی، آیفون 12 عملکرد بسیار رضایت‌بخشی دارد.

آخرین داده های شرکت تحقیقاتی CounterPoint نشان می‌دهد که کل محصولات خانواده آیفون در سه ماهه چهارم نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است. این موضوع عمدتا به دلیل عملکرد قوی آیفون 12 است.

در مقام مقایسه، اگر بخواهیم فروش آیفون ۱۲ را نسبت به مدل پیشین آن در شش هفته اول را بسنجیم، آیفون ۱۲ فقط در هفته دوم، نسبت به مدل قبلی خود فروش بدتری داشت. اما در تمام هفته‌های دیگر از نتایج بهتری برخوردار بوده است.

شیائومی می ۱۱ و آیفون ۱۲

به این نکته هم باید توجه داشت که تعطیلات سال نو هم هنوز تمام نشده است؛ پس می‌توان انتظار داشت که آیفون ۱۲ بتواند بالاترین رکورد فروش سال را ثبت کند. همچنین می‌توان حدس زد که در سال جاری نیز تقاضا برای خرید آن ادامه خواهد داشت.

حتی هم اکنون، در برخی از کشورها، بسیاری از خریدارانی که برای خرید آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس سفارش می‌دهند، مجبور هستند از چند روز تا حتی چند هفته برای دریافت آن منتظر بمانند.

اپل در حال سفارش افزایش تولید برای سری آیفون ۱۲ است

طبق گفته AppleInsider، شرکت کوپرتینویی، تعداد سفارشات تولید گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۲ را برای سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش داده است. سری آیفون ۱۲ با موفقیت بسیار زیادی در بازار رو به رو شده است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که امسال نیز، نه تنها تقاضا برای خرید این گوشی ادامه پیدا کند بلکه می‌توان امیدوار بود که به طور مداوم نیز بالاتر رود.

شیائومی می ۱۱ و آیفون ۱۲

طبق پیش بینی تحلیلگران؛ میزان فروش سری ۱۲ آیفون در سه ماهه اول امسال در حدود ۵۱ میلیون دستگاه خواهد بود. پیش از این اعتقاد بر این بود که اپل در فصل اول امسال موفق به فروش حدود ۴۷ میلیون دستگاه از گوشی‌های سری ۱۲ آیفون خواهد شد.

افزایش فروش این سری از گوشی‌های آیفون به ترتیب شامل آیفون ۱۲، سپس آیفون ۱۲ پرو و در نهایت هم گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس است. برآوردها نشان می‌دهند که فروش گوشی آیفون ارزان قیمت‌تر اپل یعنی آیفون ۱۲ مینی در این مدت، نسبتا تغییر چندانی نخواهد کرد.

تحلیلگران بر این باورند که میزان فروش آیفون ۱۲ در طول سال ۳۸ درصد رشد خواهد کرد. یک بازار بسیار مهم برای فروش گوشی‌های اپل، بازار چین است. این بازار مکانی است که اپل موفق شد فقط در ماه نوامبر گذشته (۱۱ آبان تا ۱۱ آذر) تعداد ۶ میلیون دستگاه گوشی آیفون ۱۲ را در آن به فروش برساند. این مقدار آیفون یعنی ۲۰ درصد کل دستگاه‌های گوشی آیفون که اپل در سرتاسر جهان فروخته است. این مقدار فروش در بازار چین برای اپل در چند سال گذشته یک رکورد جدید و بی سابقه بوده است.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*