قیمت خودرو

قیمت خودرو با مصوبه جدید شورای رقابت افزایش یافت

بررسی میدانی از بازار خودرو ایران حاکی از آن است که قیمت خودرو با مصوبه جدید شورای رقابت به میزان 5 تا 10 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودرو مصوبه جدیدی را در نظر گرفت که بلافاصله پس از اعلام این مصوبه در بازار شاهد افزایش قیمت انواع خودروها بوده‌ایم؛ به گونه‌ای که قیمت خودرو در بازار به میزان 5 تا 10 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. این در حالی است که فعالان بازار بر این باورند این افزایش قیمت‌ها به جو روانی ناشی از طرح تغییر قیمت 18 خودرو از اول بهمن ماه مربوط می‌شود و به همین دلیل طی روزهای آینده این گرانی کاذب قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

جزئیات افزایش قیمت خودرو در بازار

یکی از فروشندگان خودرو در این خصوص عنوان کرد نوسانات نرخ دلار به میزان زیادی روی قیمت ماشین تاثیر می‌گذارد و هم‌اکنون نیز با توجه به ثابت ماندن نرخ دلار، افزایش قیمت خودرو منطقی نیست. وی افزود انتشار خبرهایی مربوط به مصوبه شورای رقابت در خصوص تغییر قیمت تعدادی از خودروها باعث شد تا یک جو روانی در بازار ایجاد شود، اما از آنجایی که در بازار تقاضا وجود ندارد، این افزایش قیمت‌ها نیز کمتر خواهد شد. این فروشنده خودرو تاکید کرد بازار خودرو طی روزهای گذشته به آرامش نسبی رسیده بود، اما چنین تصمیمی از سوی بازار خودرو باعث ایجاد التهاب در بازار شد.

بررسی‌ها از بازار خودرو حاکی از آن است که قیمت انواع خودروهای داخلی و مونتاژی به میزان 5 تا 10 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است؛ برای مثال قیمت پژو پارس از 192 میلیون تومان به 203 میلیون تومان، پژو تیپ 2 از 187 میلیون تومان به 193 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 از 240 میلیون تومان به 250 میلیون تومان، سمند از 173 میلیون به 187 میلیون تومان و قیمت پراید نیز از 99 میلیون تومان به 103 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. خودروهای مونتاژی نظیر مزدا 3، سراتو، پژو 2008 و هایما S7 نیز حدود 30 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.