افزایش فالور اینستاگرام

افزایش فالوور اینستاگرام + ۵۰ ترفند و ۵ روش کسب درآمد!

اگر قصد دارید با افزایش فالوور اینستاگرام خود به تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و راه اندازی یک کسب و کار جدید مشغول شوید، با ما همراه باشید.

افزایش فالوور اینستاگرام یکی از مهم‌ترین نیازها برای کسب و کارها و حتی افراد محسوب می‌شود. بسیاری از روش‌های افزایش فالور کاملا غیراصولی هستند اما ما در این مطلب گجت نیوز، بهترین روش‌های اصولی بیشتر کردن فالور در اینستا را با شما به اشتراک می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

پیدا کردن فالوورهای واقعی علاقه‌مند به نوع کسب و کار شما کار ساده‌ای نیست، تقریبا فضای اینستاگرام با انواع کسب و کارهای مختلف اشباع شده است و در هر زمینه‌ افرادی روی کاراند و محتوی خود را به خورد مخاطبان می‌دهند.

پس اگر می‌خواهید دیگران را جذب حرفه خود کنید باید به گونه‌ای محتوی تولید کنید که توجه آن‌ها را به سمت خود معطوف کنید. پس اگر قصد دارید یک شبه تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید محتوی این مطلب کمکی به شما در این زمینه نخواهد کرد.

بستر اینستاگرام علاوه بر سرگرمی عمومی افراد، محلی برای  تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و راه اندازی یک کسب و کار جدید محسوب می‌شود. پس اگر می‌خواهید در این شبکه اجتماعی به کسب درآمد برسید در قدم اول باید دنبال کنندگان متناسب حرفه خود را پیدا کنید.

افزایش فالوور اینستاگرام

از روش‌های مختلفی می‌توان از یک پیج اینستاگرام درآمدزایی کرد مانند:

  • گرفتن تبلیغات: کسب و کارهای تولید و ارائه کننده محصول، برای معرفی محصولات خود به دیگران از پیج شما استفاده می‌کنند و در قبال آن هزینه پرداخت می‌کنند.
  • تولید محتوی: شما می‌توانید در ازای پکیج‌های آموزشی خود در حیطه‌های مختلف از فالوور‌هایتان درآمد کسب کنید.
  • فروش مستقیم کالا و خدمات: با جذب فالوورهای علاقه‌مند به محصولات خود به مانند یک فروشگاه اینترنتی عمل کنید و محصولات خود را در بازار عرضه کنید.
  • آموزش کسب درآمد از اینستاگرام: شاید کمی عجیب باشد، اما شما با استفاده از اینستاگرام و ارائه آموزش در خصوص نحوه کسب درآمد از اینستاگرام، می‌توانید درآمد کسب کنید.
  • ادمین اینستاگرام: اگر با اینستاگرام و الگوریتم‌های آن آشنایی دارید، می‌توانید با گرفتن ادمینی پیج‌های مختلف درآمد کسب کنید.

شبکه اینستاگرام دارای 1 میلیارد کاربر فعال است، فکر کنید در بازاری مغازه‌ای ایجاد می‌کنید که در آن یک میلیارد مشتری وجود دارد، هر چه مشتری‌های بیشتری را جذب کسب و کار خود کنید درآمد بیشتری خواهید داشت، افزایش فالوور اینستاگرام نیز به مانند افزایش مشتری در این بازار است؛ اما نکته‌ای که هائز اهمیت است آن است که محتوی خود را با معیارهای درست و به روش صحیح در این بازار ارائه کنید.

در بستر اینستاگرام خرید فالوورهای فیک به مانند وجود مشتری‌هایی‌ هستند که نمی‌بینند، نمی‌پسندن و خرید نمی‌کنند. پس اگر واقعا به دنبال کسب درآمد از این شبکه مجازی هستید با ترفندهای افزایش فالور اینستا همراه ما باشید.

چگونه با جذب  فالوور واقعی اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

مهمترین نکته در خصوص هر پیج اینستاگرامی اعتبار آن پیج است، هرچه صفحه شما اطلاعات صحیح‌تر، خدمات بیشتر، محصولات متنوع و با کیفیت بهتری ارائه کند، تعداد افراد بیشتری جذب آن می‌شوند؛ نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد آن است که افراد جدید با استناد بر تجربیات قبلی فالوورهای پیج شما اعتبار محتوی صفحه شما می‌سنجند.

پس وجود ممبرهای فیک اینستاگرامی که هیچ بازخوردی نسبت به محتوی شما ندارند به راحتی توسط کاربران جدید شناسایی شده و آن‌ها متوجه می‌شوند که شما با ایجاد اعتبار کاذب قصد در جلب توجه فالوورها دارید. با بررسی راه های افزایش فالوور اینستاگرام رایگان در سال 1402 همراه ما باشید.

افزایش فالوور اینستاگرام

1.  بهترین روش افزایش فالوور پیروی از الگوریتم‌ها است

مهم‌ترین عامل موفقیت یک پیج اینستاگرام در جذب بالقوه فالوورها هماهنگ شدن آن پیج با الگوریتم‌های اینستاگرام است؛ در واقع الگوریتم‌های اینستاگرام تعیین می‌کنند هنگامی که یک کاربر فید خود را باز می‌کند چه محتویی را مشاهده کند در نتیجه هرچه فعالیت شما در پیج اینستاگرامی خود با یادگیری ماشینی اینستاگرام هماهنگ‌تر باشد شما در اولویت بیشتری برای به نمایش گذاشته شدن قرار می‌گیرید.

در سال 2023 الگوریتم‌های اینستاگرام برپایه فناوری یادگیری ماشینی برنامه‌ریزی شده‌اند، به همین خاطر پایه و اساس اینستاگرام هستند.

اما این سوال وجود دارد که این فناوری یادگیری ماشینی چه فاکتورها و معیارهایی را برای رتبه بندی فید هر کاربر مد نظر قرار می‌دهد؟

براساس مطالعات انجام شده 6 عامل وجود دارند که تعیین می‌کنند محتوی شما چه جایگاهی در فید هر کاربر داشته باشد:

  1. علاقه کاربران: فناوری ماشینی به قدری هوشمند است که می‌تواند تشخیص دهد که شما به چه محتوی، پست و استوری‌ای در اینستاگرام علاقه‌مند هستید و آن‌ها را برای شما به نمایش بگذارد. پس با شناخت علاقه‌مندی کاربرانتان آن‌ها را تغذیه کنید.
  2. روابط کاربران: اینستاگرام با معیارهای مختلف خود مانند کامنت گذاشتن، به اشتراک گذاشتن، لایک کردن و… تشخیص می‌دهد که شما با کدام پیج و کاربر رابطه نزدیک‌تری دارید و محتوی تولیدی آن کاربر را در اولویت بالاتری برای نمایش می‌گذارد. پس سعی کنید روابط نزدیکی با کاربران خود داشته باشید و آن‌ها را مجاب به تعامل با پیج خود کنید.
  3. زمان انتشار محتوی: زمان انتشار محتوی که پایه و اساس رتبه‌بندی نمایش محتوی در نسخه‌های قدیمی اینستاگرام بود هم اکنون نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
  4. تعداد دفعات مراجعه به اپلیکیشن اینستاگرام: بر اساس الگوریتم‌های اینستاگرام اگر تعداد دفعات ورود شما به این برنامه کم باشد اینستاگرام دو فاکتور علاقه و رابطه را ملاک رتبه بندی محتوی‌های ارائه شده قرار می‌دهد اما اگر در طول روز به دفعات اینستا خود را چک می‌کنید پست‌ها به ترتیب زمان انتشار برای شما به نمایش در می‌آیند.
  5. تعداد فالوورها و فالووینگ‌ها: اینستاگرام براساس تعامل فالوورهای شما به پیج شما ارزش می‌دهد؛ اگر فالوورهای شما نسبت به محتوی تولیدی شما واکنشی نداشته باشند ارزش پیج شما کاهش پیدا خواهد کرد؛ در ادامه وجود فالوورهای فیک و غیر علاقه‌مند را به صورت تخصصی‌تر برسی می‌کنیم.
  6. مدت زمان وقت گذرانی در اینستاگرام: مطالعات نشان می‌دهد کاربران اینستاگرام به طور میانگین 28 دقیقه در طول روز از این برنامه استفاده می‌کنند، هرچه مدت زمان استفاده از اینستاگرام بیشتر باشد محتوی به نمایش درآمده نیز بیشتر خواهد بود. درنتیجه سعی کنید به گونه‌ای محتوی تولید کنید که در طول این بازه زمانی مخاطبان شما آن‌ها را ببینند.

افزایش فالوور اینستاگرام

2.ایجاد پروفایلی جذاب، گیرا و مخاطب پسند

اولین تصویری که کاربران در هنگام مشاهده پیج شما با آن روبه رو می‌شوند پروفایل کاربری شماست، در واقع پروفایل پیج شما به مانند ویترین یک مغازه مشتری را به داخل پیج و مشاهده محتوی‌های داخلی آن سوق می‌دهد.

هرچه پروفایل خود را زیباتر، ساده‌تر و کاربرپسندتر طراحی کنید شانس بیشتری برای دنبال شدن پیدا می‌کنید؛ برای این کار باید تصاویر جذاب و خلاقانه تولید کنید به گونه‌ای که کاربرانتان مجذوب پروفایل شما شوند و میل بیشتری برای تماشای محتوی پیجتان پیدا کنند.

در واقع شما با یک پروفایل خوب کاربران را به سمت پست‌های پیج سوق می‌دهید و در آنجا در صورت وجود محتوی مطلوب شانس لایک، شر، کامنت و فالو شدن پیدا می‌کنید.

در نتیجه در هنگام تنظیم کردن پروفایل خود سعی کنید از تصویری جذاب و بیوگرافی‌ای تاثیر گذار استفاده کنید.

افزایش فالوور اینستاگرام

در نوشتن یک بیوگرافی کوتاه و تاثیرگذار موارد زیر را رعایت کنید:

  • خود را معرفی کنید.
  • شرکت یا نام تجاری خود را نمایش دهید.
  • نقش و ستاوردهای حرفه‌ای خود را توضیح دهید.
  • درمورد احساسات و علایق شخصی خود توضیح دهید.
  • به نام پیج خود اعتبار بدهید (تعداد سال‌های فعالیت، افتخارات، عناوین القاب و…).

3.از یک تم جذاب و یکدست برای پیج خود استفاده کنید

استفاده از گرافیک یا تم جذاب سبب یک دست شدن محتوی تولیدی و ظاهر کاربر پسند پیج می‌شود. اگر مطالب تولیدی در قالب‌های متفاوت و هماهنگ با هم به کاربران عرضه شوند، فالوورها با سهولت بیشتری به محتوی مدنظرشان دسترسی پیدا می‌کنند.

تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که هرچه طراحی یک پیج زیباتر و یکدست‌تر باشد 30% شانس بیشتری برای فالو شدن خواهد داشت.

در ادامه تصاویر پیج اینستاگرام سایت گجت نیوز را مشاهده می‌کنید، ما در طراحی این پیج تمام سعی خود را کرده‌ایم که محتوی‌ها در کنار زیبایی به سهولت در مقابل چشمان شما عزیزان قرار بگیرند.

همانطور که مشاهده می‌کنید محتوی‌های ویدویی، خبری، دانستنیها و … در اینستاگرام گجت نیوز با قالب‌های خاص و متناسب با یک دیگر منتشر می‌شوند.

افزایش فالوور اینستاگرام

4. کپشن‌ها را به صورت حرفه‌ای بنویسید

نوشتن کپشن جذاب و گیرا یک هنر مهم محسوب می‌شود، شما با نوشتن کپشن درباره محتوی تصویری خود اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهید، هرچه کپشن شما جذاب‌ و مفیدتر باشد کاربران زمان بیشتری را در آن پست سپری می‌کنند.

کپشن اینستاگرام شامل متن، ایموجی، هشتک و تگ است. خوب است بدانید محدودیت کارکتر برای کپشن اینستاگرام 2200 کارکتر یا 330 کلمه است که در نگاه اول 125 کلمه آن نمایش داده می‌شود که با زدن گزینه more می‌توانید به متن کامل دسترسی پیدا کنید.

هرچه  کاربران زمان بیشتری را صرف خواندن کپشن و تعامل با پست شما کنند طبق الگوریتم اینستاگرام پست شما مفیدتر شناسایی شده و شانس بیشتری برای به نمایش گذاشته شدن پیدا می‌کند.

افزایش فالوور اینستاگرام

همچنین یک کپشن خوب از بهترین راه‌های ترغیب تماشاچیان برای گذاشتن کامنت و افزایش تعامل محسوب می‌شود.

در نوشتن کپشن خود موارد زیر را رعایت کنید:

  • خط اول را جذاب بنویسید
  • از مخاطبتان بخواهید نسبت به پست شما واکنشی از خود نشان دهد (call – to – action)
  • اگر کپشن شما طولانی است از خط شکاف استفاده کنید
  • از ایموجی در کپشن خود استفاده کنید
  • پست‌های تبلیغاتی و حمایتی را افشا کنید
  • از هشتک‌ها در کپشن خود استفاده کنید
  • حتی به استوری‌های خود نیز کپشن اضافه کنید

همچنین می‌توانید در این مطلب به صورت تخصصی‌تر کپشن‌های جذاب بنویسید.

5. از هشتک‌‌های “#” مرتبط استفاده کنید

هشتک‌ها نقش مهمی در بیشتر دیده شدن پست‌های شما در اینستاگرام دارند. استفاده از هشتک‌های مرتبط و به جا می‌تواند به رشد کسب و کار شما کمک به سزایی کند.

درواقع هشتک‌ها می‌گویند که شما در آن زمینه محتوایی تولید کرده‌اید.

به تازگی اینستاگرام قابلیت فالو کردن هشتک‌ها را نیز به اپلیکیشن خود اضافه کرده است که بسیاری از افراد هشتک‌های مورد علاقه خود را پیگیری می‌کنند. پس می‌توانید با تنظیم کردن هشتک‌های محبوب این سری از کاربران را  از وجود پیج خود مطلع کنید.

برای گذاشتن هشتک‌های جذاب در اینستاگرام موارد زیر را رعایت کنید:

  • از تعداد مناسبی هشتک استفاده کنید
  • هشتک‌های محبوب با توجه به محتوی خود را پیدا کنید
  • از گذاشتن هشتک‌های تکراری و غیر مرتبط اجتناب کنید
  • از گذاشتن هشتک‌های ممنوع امتناع کنید
  • در بخش‌های مختلف پیج از هشتک استفاده کنید
  • تاثیر هشتک را ارزیابی و آنالیز کنید

6. به صورت مستمر محتوی تولید کنید

یکی از مهم‌ترین عوامل رشد پیچ‌های اینستاگرامی تولید مداوم و برنامه‌ریزی شده محتوی است. طبق الگوریتم جدید اینستاگرام اگر شما به صورت مستمر محتوی تولید کنید، ارزش گذاری محتوی شما توسط اینستاگرام در رتبه بالاتری انجام می‌شود در نتیجه پست‌های شما بیشتر دیده می‌شوند و شانس بیشتری برای موفقیت در اکسپلور خواهید داشت.

تعداد پست‌ها و استوری‌های شما بستگی به نوع فعالیت و تعداد مخاطبان شما دارد، اما در بدترین شرایط هم سعی کنید روزانه یک پست را طبق برنامه زمانی خودتان منتشر کنید.

سعی کنید با آماده کردن پست‌‌ها و استوری‌ها از قبل امکان انتشار آن در بازه زمانی خودتان را داشته باشید، در واقع اینستاگرام می‌فهمد که شما در چه ساعاتی مخاطبانتان را تغذیه می‌کنید؛ پس در آن ساعات شانس به نمایش درآمدن محتوی شما بیشتر خواهد بود، در انتخاب بازه زمانی انتشار محتوی حواستان به پیج‌های رقیب باشد که آیا شما شانس رقابت با آن‌ها را دارید یا خیر.

در زمینه مدیریت انتشار به موقع محتویات اینستاگرامی می‌توانید از ادمین‌ها برای پیج خود استفاده کنید.

7. محتوی سرگرم کننده تولید کنید

بسیاری از افراد برای سرگرم شدن به اینستاگرام مراجعه می‌کنند؛ در واقع قشر زیادی از جامعه در هنگام اوقات فراغت و استراحت به اینستاگرام می‌آیند تا خود را سرگرم کنند، هر چقدر محتوی تولیدی شما سرگرم کننده‌تر باشد در اولویت‌ بالاتری برای کاربران قرار خواهید گرفت؛ البته توجه داشته باشید که در تولید محتوی‌های این چنینی زیاده روی نکنید و از ماهیت فعالیت خود در اینستا فاصله نگیرید.

افزایش فالوور اینستاگرام

همچنین برای اطمینان از کیفیت محتوی خود می‌توانید قبل از انتشار آن را به دوستان خود نشان دهید و نظر آن‌ها را در مورد آن بپرسید.

8. با پیج‌های هم حوزه خود همکاری کنید

یکی از سودمندترین کارهایی که برای افزایش تعداد فالوور اینستاگرام خود می‌توانید انجام دهید تعامل با پیج‌های هم حوزه کاری شما است. در واقع می‌توانید محتوی تولیدی خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید تا با نام و تگ شما آن را منتشر کنند و در سوی مقابل نیز همین کار را هم شما برای آن‌ها انجام دهید؛ فعالیت‌های این چنینی سبب افزایش به یکباره فالوورها و اشتراک گذاری فالوورهای غیر اشتراکی بین دو پیج خواهد شد.

همچنین با فالو کردن پیج‌های کاری هم حوزه خود، پیگیری فعالیت آن‌ها، کامنت گذاشتن و دایرکت دادن به آن‌ها شانس این را پیدا خواهید کرد که در لیست Suggestion آن‌ها قرار بگیرید که سبب افزایش روزانه فالوورهای شما خواهد شد.

9. از کامنت مارکتینگ اینستاگرام استفاده کنید

بسیاری از کاربران می‌خواهند بدانند  جدیدترین روش افزایش فالوور اینستاگرام در سال 2023 چیست؟ پاسخ به این سوال کامنت مارکیتنگ است. کامنت مارکتینگ اینستاگرام یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود که با استفاده حرفه‌ای از آن می‌توانید به جذب فالوور بپردازید و با ارائه محتوی‌ای کارآمد آن‌ها را تبدیل مشتری‌های وفادار و دائمی کنید.

در واقع در کامنت مارکتینک شما با نوشتن یک کامنت خاص در زیر پست‌های مرتبط با حوزه فعالیتی خود توجه کاربران را به خود و حوضه کاری پیجتان جلب می‌کنید. به عنوان مثال در زیر محتوی‌های آموزشی راهنمای خرید تلفن همراه می‌توانید بنویسید “در پیج من این گوشی را با 18 ماه گارانتی و قیمتی پایین‌تر از این مطلب خریداری کنید” .

کامنت مارکتینگ

برای این کار کافیست در وهله اول پست‌های مرتبط با حوزه کاری خود را پیدا کنید؛ برای این کار می‌توانید هشتک‌های مربوطه را فالو کنید و سپس برای هر یک از این پست‌ها یک کامنت جلب توجه کننده بنویسید.

توجه داشته باشید که کامنت مارکتینگ یک روش تبلیغاتی در اینستاگرام محسوب می‌شود و پیج‌های رقیب شما نیز از آن مطلع هستند، پس اگر می‌خواهید در این روش با استقبال خوبی مواجه شوید به اصول کامنت مارکتینگ برای جذب فالوور اینستاگرام توجه کنید:

  • اجرای کامنت مارکتینگ زیر پست‌های پیج هم حوزه کسب و کار شما
  • کامنت مارکتینگ نه باید طولانی و خسته کننده یا کوتاه و فاقد تاثیر باشد.
  • با قرار دادن آیدی پیج یا آدرس سایت در انتهای کامنت خود، متن خود را به صورت دو رنگ در بیاورید و توجه‌های بیشتری را معطوف خود کنید
  • از قرار دادن کامنت‌های کلیشه‌ای یا تکراری پرهیز کنید
  • احساسات کاربران را تحت تاثیر قرار دهید

10. راه اندازی مسابقات برای افزایش فالوورهای اینستاگرام

برگزاری مسابقات اینستاگرامی برای افزایش تعداد فالوورهای پیج اینستا یک روش ایده‌آل و مجذوب کننده به حساب می‌آید، در واقع در این روش شما تمامی کاربران را مجاب به تعامل (Engagement) با پیج خود برای افزایش میزان بازخورد دریافتی می‌کنید.

اگر میزان تعامل فالوورهای پیجتان از حد انتظار شما کمتر است می‌توانید با دادن جایزه در ازای تعامل‌ آن‌ها را مجاب به فعالیت کنید.

تقریبا تمامی مسابقات اینستاگرامی سبب افزایش میزان ارتباط کاربران با پیج شما خواهند شد، اما در این خصوص باید بین میزان تعامل کاربران و پاداش دریافتی هماهنگی وجود داشته باشد، هرچه شرایط قرعه کشی راحت‌تر و پاداش دریافتی بیشتر باشد کاربران بیشتری مجاب به شرکت در مسابقه شما خواهند شد.

ترفند فالوور اینستاگرام

برای راه‌اندازی یک مسابقه اینستاگرامی به موارد زیر توجه کنید:

  • جایزه انتخابی با میزان تعامل کاربران متناسب باشد
  • در ازای دریافت جایزه از کاربران خود بخواهید فعالیت خاصی انجام دهند: لایک کردن، کامنت گذاشتن، منتشر کردن محتوی با هشتک خاص، استوری کردن، اد کردن دوستان خود به پیج شما و …
  • خواسته‌ها و دستاوردهای خود را قبل و بعد مسابقه مقایسه کنید
  • از روش‌های جذاب و جدید برای طراحی مسابقه خود استفاده کنید
  • قبل از برگذاری یک مسابقه اینستاگرامی #مسابقه را سرچ کنید تا از نحوه برگزاری مسابقات اینستاگرامی توسط پیج‌های دیگر مطلع شوید.

همچنین اگر در طراحی یک مسابقه اینستاگرامی مهارت ندارید یا احساس می‌کنید مسابقه شما بازخورد خوبی را به همراه نخواهد داشت می‌توانید اسپانسر مسابقات اینستاگرامی شوید، در این روش شما به ازای  قبول کردن پرداخت هزینه یک مسابقه اینستاگرامی می‌خواهید که شرکت کنندگان در مسابقه پیج شما را نیز فالو کنند.

این روش برای کسب و کارهای تازه شکل گرفته چندان توصیه نمی‌شود!

11. استفاده از سایر شبکه‌های مجازی برای افزایش فالوورهای اینستاگرام

اگر از سایر شبکه‌های اجتماعی نیز برای فعالیت خود استفاده می‌کنید می‌توانید در انتهای محتوی‌ای که منتشر می‌کنید آدرس پیج اینستاگرام خود را اضافه کنید، یا اگر محتوی جذابی در اختیار دارید که معتقدید افراد زیادی را جذب خود می‌کند می‌توانید بخشی از آن را در سایر شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید و از دنبال کنندگان تان بخواهید که برای مشاهده کامل آن محتوی به پیج اینستاگرام شما مراجعه کنند.

افزایش فالوور اینستاگرام

همچنین می‌توانید آدرس پیج اینستاگرام خود را در پروفایل کاربری سایر شبکه‌های اجتماعی خود قرار دهید تا افراد از طریق آن بتوانند به راحتی به پیج شما دسترسی پیدا کنند. گوگل پلاس، فیسبوک و توئیتر شبکه‌های اجتماعی هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها برای افزایش دنبال کنندگان پیج اینستاگرام خود به خوبی استفاده کنید.

در انتهای مطالب ویدویی و پادکست‌ها نیز می‌توانید از مخاطبان بخواهید که صفحه شما در اینستاگرام را دنبال کنند.

12. از فالوورهای فیک استفاده نکنید!

بسیاری از افراد معتقداند که در ابتدای راه اندازی یک پیج اینستاگرام باید مقداری فالوور فیک به آن اضافه شود تا کاربران جدیدی که از پیج بازدید می‌کنند با دیدن تعداد کم فالوورها بلافاصله آن پیج را ترک نکنند. در واقع تعداد فالوورهای هر پیج نشان از کیفیت محتوی تولیدی آن پیج دارد، هر کاربر قبل از آنکه خود به برسی کیفیت محتوی صفحه اینستاگرام شما بپردازد به تعداد فالوورهای شما نگاه می‌کند، اگر این میزان بالا باشد حالا نوبت خود مخاطب است که محتوی‌های شما را مورد برسی قرار دهد و در صورت پسندیده شدن  شما را فالو کند.

افزایش فالوور اینستاگرام

این پروسه سبب شده جذب فالوور برای پیج‌های تازه کار بسیار سخت باشد اما در ادامه با گذراندن این مرحله سخت جذب فالوور در پیج شما شیبی به شدت صعودی گرفته و در مدت کمی تعداد فالوورهای شما به شدت افزایش پیدا می‌کند.

اما باوجود موارد ذکر شده پناه بردن به فالوورهای فیک برای ایجاد اعتبار کاذب روشی نادرستی است! فالوورهای فیک تعداد فالوورهای پیج شما را بدون داشتن تعامل بالا می‌برند و مطابق الگوریتم‌های جدید، اینستاگرام این گونه برداشت می‌کند که مخاطبان شما به محتوی تولیدی شما علاقه‌مند نیستند در نتیجه در اکسپلور محتوی شما را به افراد کمتری نشان می‌دهد، استوری‌هایتان در ردیف‌های آخر قرار میگیرد و اولویت زمانی انتشار پست شما از بین می‌رود!

حتی هنگامی که یک کاربر جدید از پیج شما بازدید می‌کند با دیدن عدم همخوانی تعداد لایک و کامنت محتوی منتشر شده با تعداد فالوورهای پیج شما به راحتی متوجه فیک بودن فالوورهای شما خواهد شد این اتفاق اعتبار پیج شما را به طور کامل تحت شعاع قرار خواهد داد.

به طور کلی قبل از شروع فعالیت خود، سختی ابتدایی جذب فالوور را قبول کنید و سعی کنید محتوی سرگرم کننده و کارآمد تولید کنید؛ مطمعن باشید اگر محتوی شما خوب باشد کاربران به سمت پیج شما هجوم می‌آورند.

13. سعی کنید محتوی خوی را وارد قسمت اکسپلور (Explor) اینستاگرام کنید

یکی از بهترین قسمت‌ها برای جذب فالوور اینستاگرام وارد شدن پست‌های تولیدی به بخش اکسپلور است.

اکسپلور اینستاگرام صفحه‌ای است که پست‌های سایر صفحات اینستاگرام از سراسر دنیا را با توجه به علاقه شما به نمایش می‌گذارد. این صفحه برخلاف صفحه‌ اول اینستاگرام تنها به پست پیج‌هایی که فالو کرده‌اید محدود نمی‌شود، بلکه با توجه به علاقه‌مندی شما، دوستانتان، هشتک‌ها و … محتویاتی را به صورت شخصی سازی شده پیش روی شما می‌گذارد.

در واقع می‌توان اینطور برداشت کرد که قسمت اکسپلور اینستاگرام صفحه‌ای برای جذب مخاطبان جدید است.

آمار فالوور اینستاگرام

برای آنکه محتوی شما در اکسپلور اینستاگرام به افراد بیشتری نمایش داده شود نکات زیر را رعایت کنید:

  • محتوی تولید از لحاظ بصری و گرافیکی در سطح بالایی قرار داشته باشد.
  • با توجه به حیطه کاری خود مخاطبان و خواسته‌هایشان را شناسایی کنید و تعاملی مشابه با مخاطبانتان در اینستاگرام داشته باشید.
  • به بخش اکسپلور بروید و نحوه تولید محتوی این بخش را مشاهده و نکته برداری کنید.
  • سعی کنید محتوی شما سبب تعامل کاربر شود.

14. بهترین زمان انتشار پست‌هایتان را پیدا کنید

اینکه پست‌ها و استوری‌هایتان را در چه تایمی منتشر کنید که در میان انبوه مطالب تولید شده دیده شوند بسیار مهم است، برای پیدا کردن بهترین زمان انتشار محتوی خود کافیست به بخش insights بروید و میزان فعالیت فالوورها در پیجتان را برسی کنید، نرخ تعامل کاربران را با پست‌های اخیر خود برسی کنید و ببینید در کدام زمان کاربران بیشترین میزان تعامل را با شما داشته‌اند.

واضح است که اگر پست‌های شما در زمان درستی منتشر شوند، بیشتر دیده خواهند شد و تعداد فالوورهایتان افزایش پیدا خواهد کرد.

15. از روش‌های هوشمندانه برای افزایش تعامل کاربران استفاده کنید

احتمالا شما هم هنگامی که استوری‌ها را مشاهده می‌کنید گاها توسط این محتویات به چالش کشیده شده‌اید، این چالش ها که از نوع نظر دادن، بازگشت به استوری‌های قبلی یا مکث کردن بر روی یک استوری است توسط اینستاگرام به عنوان تعامل شناخته می‌شود.

در ادامه به مثال‌هایی در این زمینه توجه کنید

  • حدس کلمه: با استفاده از حروف ، ایموجی و تصاویر از کاربرانتان بخواهید کلمه مورد نظر شما را حدس بزنند؛ این کار سبب مکث نسبتا طولانی کاربر بر روی استوری شما و حتی به اشتراک گذاری آن با دیگران برای یافتن جواب می‌شود.
  • طرح معما: معماهای جنایی یکی از محبوب‌ترین چالش‌های اینستاگرامی هستند، در این روش از مخاطبتان بخواهید با استفاده از شواهد موجود در تصویر قاتل را شناسایی کند، این دست معماها منجر به چالش کشیدن افراد خواهد شد.
  • ثابت کردن یک شئ در جایگاه خود: در یک تصویر ثابت یک شئ را به سرعت به حرکت درآورید و از دنبال کنندگان خود بخواهید که آن را درجای خود فیکس کنند و نتیجه را به وسیله اسکرین شات با شما به اشتراک بگذارند، این کار نه تنها سبب مکث طولانی کاربر بلکه ارسال تصویر در دایرکت نیز خواهد شد.

معما برای اینستاگرام

به طور کلی در ازای سرگرم کردن مخاطب خود تعامل دریافت می‌کنید، تعامل‌های بیشتر سبب می‌شود الگوریتم اینستاگرام محتوی شما را مفیدتر بداند و آن‌ها را در اولویت بالاتر و به نفرات بیشتری نشان دهد در نتیجه سبب افزایش فالوور اینستاگرام شما خواهد شد.

16. با تولید محتوی ویروسی سبب افزایش فالوور اینستاگرام خود شوید

یکی از جذاب‌ترین و بهترین روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام، استفاده از محتوای ویروسی است. شما با تولید محتوای ویروسی که میان مخاطبان مختلف به صورت بسیار سریع به اشتراک گذاشته می‌شود، در واقع پیج و برند خود را به آن‌ها معرفی کنید. مدیران پیج‌های بزرگ اینستاگرامی برای افزایش تعداد فالوورهای خود از جذاب‌ترین موضوعات موجود در این حوزه کمک می‌گیرند تا محتوای ویروسی تولید کنند.

به عنوان مثال اگر شما صاحب یک پیج خبری هستید، استفاده از عناوین جذاب برای تیتر خبرهای خود، می‌تواند به عنوان یک شیوه بسیار جذاب در تولید محتوای ویروسی باشد. همچنین اگر به عنوان یک فروشنده کالاهای لوکس در حال فعالیت هستید، می‌توانید با کمک مدل‌های جذاب و عکس‌های حرفه ای، محتوای ویروسی مورد نظر خود را تولید کنید.

در ادامه به سوالات متداول شما در خصوص افزایش فالوور اینستاگرام پاسخ می‌دهیم:

آیا ربات‌های افزایش فالوور اینستاگرام واقعی هستند؟

بله، اما استفاده از این ربات‌ها خلاف قوانین و الگوریتم‌های اینستاگرام است و در صورت استفاده از این ربات‌ها امکان مسدود شدن پیج شما وجود دارد. ضمن آنکه این ربات‌ها تنها تعداد عددی فالووهای پیج شما را افزایش می‌دهند که ممکن است به کسب و کار شما علاقه‌ای نداشته باشند.

آیا بعد از فیلترینگ هنوز هم اینستاگرام بستر مناسبی برای کسب درآمد است؟

اگرچه در ابتدای فیلترینگ، آمار بازدید اینستاگرام در داخل کشور افت محسوسی داشت؛ اما به دلیل عدم وجود بستر جایگزین کاربران مجددا به این شبکه روی آوردند و اوضاع تا حد زیادی به مانند سابق شده است.

چه مدت طول می‌کشد که فالوورهای پیج ما به شمار قابل قبولی برسند؟

این موضوع بستگی به نوع محتوی تولیدی و هماهنگی با الگوریتم‌های اینستاگرام دارد، تا رسیدن به نتیجه مد نظر خود صبور باشید!

سریع‌ترین راه برای افزایش فالوور اینستاگرام چیست؟

متاسفانه در این زمینه هیچ میانبری وجود ندارد اما شما می‌توانید با صرف هزینه و تبلیغات محتوی خود این روند را سرعت بخشید.

تیک آبی اینستاگرام تا چه میزان بر روی جلب توجه کاربران تاثیرگذار است؟

قبلا اینستاگرام برای اعتبار بخشیدن و متمایز کردن پیج افراد و شرکت‌های معروف در جلوی ID آن‌ها یک تیک آبی قرار می‌داد، اما الان تیک آبی قابل خریداری است و حتی افراد معمولی نیز می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. به همین دلیل ارزش تیک آبی به مانند گذاشته نیست اما کماکان می‌تواند توجه دیگران را به شما معطوف کند.

instagram

نتیجه گیری

افزایش فالوور اینستاگرام یک شبه ممکن نیست؛ استفاده از ربات‌ها و فالوورهای فیک نه تنها اعتباری را برای شما به ارمغان نمی‌آورند بلکه اعتماد اینستاگرام و معدود فالوورهای خود را نیز از دست خواهید داد!

بهترین روش برای بالا بردن پیج ایسنتاگرام تولید مستمر محتوی باکیفیت و نشر درست آن است، اگرچه در ابتدای فعالیت خود میزان زحمات شما با بازخوردهای دریافت کرده قابل مقایسه نیست اما رفته رفته شرایط بهتر خواهد شد و شیب صعودی جذب فالوور پیج شما به یکباره متحول خواهد شد.

قبل از شروع فعالیت خود بهتر است برای دستاوردهای خود و نیازهای مخاطبانتان برنامه‌ریزی کنید و سختی‌های راه خود را بشناسید تا در طول مسیر هدفتان را گم نکنید.

روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام روز به روز در حال تغییر و خلاقانه‌تر شدن است از سوی دیگر الگوریتم‌های اینستاگرام نیز هر ساله با توجه به علاقه‌مندی افراد سعی می‌کند محتوی‌های کاربردی‌تری را در اختیار آن‌ها بگذارد به همین جهت این مطالب به طور مداوم برزورسانی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*