بهترین بازی های چند نفره آنلاین

بهترین بازی های چند نفره آنلاین نسل هشتم که باید تجربه کنید

در این مطلب به عناوین مولتی پلیر نسل گذشته نگاهی انداخته‌ایم و بهترین بازی های چند نفره آنلاین نسل هشتم را انتخاب کرده‌ایم.

در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های چند نفره آنلاین نسل هشتم آشنا شوید؛ آثاری که می‌توانند شما و دوستانتان را برای ساعت‌ها سرگرم کنند.

در نسل هشتم، بازی‌های آنلاین توانستند گوی سبقت را از عناوین داستانی تک نفره بدزدند و محبوبیت بیشتری به دست بیاورند. حالا این عناوین میلیونها مخاطب ثابت دارند و از نظر تجاری هم توانسته‌اند عملکرد بهتری نسبت به آثار آفلاین داشته باشند.

بهترین بازی های چند نفره آنلاین نسل هشتم

این نسل، تحت تاثیر ژانر بتل رویال نیز قرار گرفت و مولتی‌ پلیرهای معمولی کمی به حاشیه رفتند. در این نسل، ویژگی کراس پلی (بازی میان پلتفرمی) نیز وارد میدان شد تا بازیکنان کنسول‌ها مختلف، به یکدیگر نزدیک‌تر شوند و بتوانند در کنار هم بازی کنند. در ادامه به معرفی بهترین بازی های چند نفره آنلاین نسل هشتم می‌پردازیم؛ این عناوین علاوه بر اینکه از نظر تجاری موفق شدند، طرفداران زیادی به دست آوردند و خودشان را به عنوان آثاری جریان ساز مطرح کردند. این فهرست بر اساس نمره منتقدان و میانگین امتیاز آثار در سایت متاکریتیک تنظیم شده است.

– بازی Call Of Duty: Modern Warfare

بهترین بازی های چند نفره آنلاین

این نسخه پیش درآمد مجموعه مدرن وارفر، فصل تازه‌ای را برای کال آف دیوتی آغاز کرد و پس از چند نسخه نسبتا ضعیف و نه چندان شکوهمند، این نسخه توانست ندای وظیفه را یک بار دیگر به اوج بازگرداند. این سری با اُفت شدیدی رو به رو شده بود و دیگر آن حس و حال قسمت‌های گذشته را نداشت. حتی بازی WW2 که در دوران جنگ جهانی اتفاق می‌افتاد هم نتوانست در حد ایده‌آل ظاهر شود. اما اکتیویژن و استودیوی اینفینیتی وارد (Infinity Ward) تصمیم گرفتند تا با مدرن وارفر، بسیاری از مشکلات و نواقص شماره‌های قبلی را برطرف کنند و رنگ تازه‌ای به این مجموعه ببخشند. اتفاقی که رخ داد و بازی توانست به یک موفقیت کامل برای سازندگان تبدیل شود.

بخش آنلاین مدرن وارفر البته مشکلاتی هم دارد، برای مثال میان همه اسلحه‌ها تعادل ایجاد نشده و با در دست داشتن بعضی از آن‌ها، نسبت به دشمنان برتری دارید اما این مسئله چندان آزار دهنده نیست. در سوی دیگر، بخش وار زون (Warzone) توانست به یکی از بهترین بتل رویال‌های بازار تبدیل شود و حتی اکتیویژن نسخه مستقل آن را نیز منتشر کند.

– بازی Fortnite

بهترین بازی های چند نفره آنلاین

مسلما هیچ فهرستی در رابطه با بهترین بازی های آنلاین، بدون فورتنایت تکمیل نمی‌شود. این بازی در طول نسل هشتم، فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرد اما اثری است که تقریبا همه با آن آشنایی دارند و اکثر بازی دوستان حداقل یک بار تجربه‌اش کرده‌اند. بازی فورتنایت، تنها چند ماه پس از پابجی (PlayerUnknown’s Battlegrounds) منتشر شد اما خیلی زود توانست سبک بتل رویال را به تسخیر خود در بیاورد. فورتنایت نه تنها یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های چند سال اخیر است بلکه از آن به عنوان یکی از انقلابی‌ترین عناوین نسل هشتم یاد می‌شود.

اگر با سبک بتل رویال آشنایی ندارید، در این بازی‌ها، تعداد زیادی بازیکن در یک نقشه به مبارزه می‌پردازند و در نهایت تنها یک نفر باید باقی بماند. بازی فورتنایت شرکت اپیک گیمز هم از همین فرمول اضافه می‌کند اما ویژگی‌های خاصی نیز دارد، از جمله قابلیت ساخت و ساز که همین مکانیک گیم پلی باعث شده تا با اثر متفاوتی رو به رو باشیم. فراموش نشود که این بازی رایگان است و نیازی به خریداری آن ندارید.

– بازی Rocket League

بهترین بازی های چند نفره آنلاین

بازی Rocket League یکی از پدیده‌های نسل هشتم بود که محبوبیت آن تا حدی زیاد شد که حتی برایش مسابقات هم برگزار کردند. ایده بازی ساده است: شما سوار ماشین هستید، یک توپ بزرگ در مقابل شما قرار می‌گیرد و همان طور که حدس زدید، باید با آن فوتبال بازی کنید.

بازی Rocket League به شکلی طراحی شده که هم برای تازه واردها جذاب است و هم می‌تواند توجه بازیکنان حرفه‌ای را جلب کند. این بازی مدتی است که در اختیار شرکت اپیک گیمز قرار گرفته و تبدیل به یک اثر رایگان شده است. بنابر این برای تجربه این اثر هم نیازی نیست که پولی خرج کنید. این بازی بر روی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیز در دسترس قرار دارد.

– بازی Battlefield 1

بهترین بازی های چند نفره آنلاین

در نسل هشتم دوره‌ای وجود داشت که همه شوترهای جدید در دوران آینده اتفاق می‌افتادند و کمتر اثری وجود داشت که مکانیک‌های علمی تخیلی ارائه ندهد. آن دوران سیاه سرانجام با انتشار بازی بتلفیلد 1 به پایان رسید؛ اثری که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و یک بار دیگر ثابت کرد که نیازی نیست شخصیت‌ها پرواز کنند تا یک بازی جذاب شود.

بتلفیلد 1 به یک موفقیت تجاری کامل برای شرکت EA تبدیل شد و جنگ جهانی اول را به جذاب‌ترین شکل ممکن به تصویر کشید. بازی Battlefield 1 فرمول‌های همیشگی این مجموعه را به شکلی درست پیاده سازی کرده و هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های آنلاین بازار است.

– بازی Titanfall 2

بهترین بازی های چند نفره آنلاین

کمتر پیش می‌آید که یک بازی بزرگ تا این اندازه بدشانس باشد! تایتان فال 2 دقیقا در میان بتلفید 1 و کال آف دیوتی اینفینیت وارفر (Call Of Duty Infinite Warfare) منتشر شد تا متاسفانه دیده نشود. اکثر بازی دوستان، این بازی را در اولویت قرار ندادند و ترجیح دادند که به سراغ دو بازی دیگر بروند. با این حال، تایتان فال 2 توانست نقدهای مثبتی دریافت کند، اگر چه این مسئله هم به فروش آن کمکی نکرد.

بخش مولتی پلیر این بازی، هر چه که از یک شوتر سطح بالا انتظار دارید را ارائه می‌دهد و جذابیت اصلی، در ربات‌های عظیم الجثه آن است که با کشتن دشمنان، فعال می‌شوند. بازی Titanfall 2 دارای بیش از 10 مُد آنلاین است و تنوع بالایی دارد. این بازی مدتی قبل برای سرویس استیم هم منتشر شد و بازار آن یک بار دیگر داغ شده است.

– بازی Apex Legends

بهترین بازی های چند نفره آنلاین

بازی اپکس لجندز بدون تبلیغات و بدون حاشیه منتشر شد و از آنجایی که در سبک بتل رویال ساخته شده بود، کسی انتظار نداشت بتواند موافق شود. در آن دوران، تقریبا همه فورتنایت بازی می‌کردند و کمتر اثری می‌توانست با آن رقابت کند. اما اپکس خیلی زود نشان داد که آمده تا به یکی از قطب‌های بتل رویال تبدیل شود و فورتنایت را به چالش بکشد.

در مقایسه با دیگر عناوین بتل رویال، بازی Apex Legends با شخصیت‌های متفاوتش، خود را به راحتی متفاوت جلوه می‌دهد. هر کدام از شخصیت‌ها، قابلیت‌های خاصی دارند: یک قابلیت تاکتیکی که بسیار کار آمد است و یک قابلیت التیمیت که به مرور زمان شارژ می‌شود. بازی در هر نقشه، از 60 بازیکن پشتیبانی می‌کند و اخیرا فصل هفتم آن نیز آغاز شده. این بازی هم مدتی قبل برای سرویس استیم منتشر شد و اخیرا طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

– بازی Overwatch

بهترین بازی های چند نفره آنلاین

اگر از طرفداران بازی‌های شوتر آنلاین هستید، بدون شک نام این بازی را زیاد شنیده‌اید. اورواچ یکی از محبوب‌ترین عناوین شرکت بلیزارد است و از ورزش‌های الکترونیکی بسیار پرطرفدار چند سال اخیر به حساب می‌آید. این بازی توانست انقلابی در میان عناوین مولتی پلیر برپا کند و این ایده را مطرح نماید که نیازی نیست همه شخصیت‌ها دارای اسلحه‌های اصلی و ثانویه باشند.

بازی Overwatch در سال 2016 برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر شد و بسیاری، آن را یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی تاریخ می‌نامند. به زودی شاهد عرضه قسمت دوم این بازی خواهیم بود که طبق ادعای شرکت سازنده، چیزی فراتر از یک دنباله است.

– بازی Super Smash Bros. Ultimate

بهترین بازی های چند نفره آنلاین

سوپر اسمش برادرز التیمیت به صورت تک نفره هم سرگرم کننده جلوه می‌کند اما اوج جذابیت آن در بخش آنلاین است. در بازی بیش از 74 شخصیت از دنیای نینتندو وجود دارد که هر کدامشان، از قابلیت‌های ویژه‌ای بهره می‌برند. اگر بر روی نینتندو سوییچ بازی می‌کنید، نباید این اثر را از دست دهید.

بازی Super Smash Bros. Ultimate از آن آثار هیجان انگیزی است که می‌تواند باعث دعوای بین شما و دوستانتان شود! برای این بازی، تورنمنت‌های زیادی هم برگزار می‌شود که فعلا لغو شده‌اند اما در آینده نزدیک که دیگر خبری از کرونا ویروس نیست، دوباره ادامه پیدا می‌کنند.

– بازی Minecraft

بهترین بازی های چند نفره آنلاین

اثری تمام نشدنی که یک بار دیگر ثابت کرد با خلاقیت و نوآوری می‌توان مخاطب جذب کرد و لزومی ندارد که یک اثر حتما گرافیک بالایی داشته باشد تا موفق شود. ماینکرفت با فروش بیش از 200 میلیون نسخه، یکی از موفق‌ترین بازی‌های تاریخ است. این بازی از فرمول‌های آشنایی استفاده می‌کند که نمونه‌اش را زیاد دیده‌اید: گشت و گذار، معدن کاری، بقا و ساخت و ساز.

در بخش آنلاین بازی Minecraft، می‌توانید وارد دنیاهایی شوید که باورکردنی نیستند یا در کنار دوستانتان صرفا برای بقا تلاش کنید. این بازی بر روی تمامی پلتفرم‌ها از جمله ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار دارد.

– بازی Grand Theft Auto V

بهترین بازی های چند نفره آنلاین

این بازی، سه نسل را به خود دیده است و هنوز هم در اوج محبوبیت قرار دارد! جی تی ای 5 در سال 2013 برای پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد، سپس به نسل هشتم آمد و قرار است در سال 2021 برای کنسول‌های نسل نهمی نیز عرضه شود. بازی Grand Theft Auto V توانست میانگین امتیاز 97 را از سایت متاکریتیک به دست بیاورد و طرفداران، آن را یک شاهکار توصیف می‌کنند.

این بازی، بخش داستانی خاطره انگیزی دارد اما این روزها تمام توجهات به سوی بخش آنلاین آن جلب شده است. تا اینجا بیش از 100 میلیون نسخه از بازی GTA V به فروش رفته و هیچ نشانه‌ای از توقف در آن مشاهده نمی‌شود. اگر به هر دلیلی، این بازی را تجربه نکرده‌اید، شاید اکنون بهترین زمان برای امتحان کردن آن باشد.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های چند نفره آنلاین نسل هشتم را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بازی پابجی بر روی پی سی هم بد نبود میزاشتید با این که پلیراش کمه ولی باز هم نسبتا پرطرفدار هست