بهترین بازی های رایگان نسل هشتم

بهترین بازی های رایگان نسل هشتم که باید تجربه کنید

در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های رایگان نسل هشتم آشنا شوید، آثاری که به صورت فری تو پلی (free-to-play) عرضه شده‌اند و برای تجربه آن‌ها نیازی نیست پولی خرج کنید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های رایگان نسل هشتم پرداخته‌ایم، عناوینی که خوشبختانه کیفیت بالایی دارند و می‌توانند به راحتی با آثار پریمیوم به رقابت بپردازند.

بازی‌های فری تو پلی از گذشته وجود داشته‌اند اما در نسل پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ، توجه ویژه‌ای به آن‌ها شد و محبوبیت بیشتری پیدا کردند. با اینکه آثار رایگان معمولا بی‌کیفیت هستند اما در طول نسل هشتم عناوینی وارد بازار شدند که جریان ساز بودند و باعث تغییر دیدگاه‌ها نسبت به بازی‌های رایگان شدند.

بهترین بازی های رایگان نسل هشتم

همان طور که می‌توانید حدس بزنید، تمرکز اصلی این سبک بازی‌ها بر روی بخش آنلاین قرار دارد. سازندگان این عناوین، از فروش بازی پولی بدست نمی‌آورند بلکه درآمد آن‌ها از طریق فروش آیتم‌های داخل بازی است. در گذشته، اکثر آثار رایگان به شکلی طراحی شده بودند که اگر برای آن‌ها پول خرج می‌کردید، شخصیت شما قدرتمندتر می‌شد و نسبت به دیگران برتری داشتید. این مسئله حالا در میان بازی‌های محبوب کمرنگ‌تر شده است، دیگر تفاوتی میان بازیکنان وجود ندارد و همه چیز به مهارت شما بازمی‌گردد. در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های رایگان نسل هشتم آشنا شوید. این فهرست بر اساس نمره منتقدان و میانگین امتیاز آثار در سایت متاکریتیک تنظیم شده است.

– بازی War Thunder

بهترین بازی های رایگان نسل هشتم

  • امتیاز متاکریتیک: 81

توسعه این بازی نزدیک به هفت سال به طول انجامید و سرانجام در سال 2016 بود که به صورت رسمی وارد بازار شد. بر خلاف اکثر بازی‌های جنگی بازار، تمرکز وار تاندر بر روی مبارزه با وسایل نقلیه نظامی است و شما با انواع هلی‌کوپترها، جت‌ها، تانک‌ها و غیره می‌توانید وارد جنگ شوید.

در این بازی آنلاین چند نفره گسترده (MMO)، می‌توانید در جنگ‌های بزرگ هوایی، دریایی و البته زمینی شرکت کنید و به مبارزه با صدها بازیکن دیگر بپردازید. در بازی بیش از 1500 وسیله نقلیه و 80 نقشه مختلف وجود دارد و اثر از بخش PvE نیز بهره می‌برد. بازی War Thunder رکورد گینس برای بیشترین تعداد هواپیماها در یک شبیه ساز و بیشترین تعداد بازیکن در یک سرور برای یک شبیه ساز پرواز را در اختیار دارد.

– بازی Dauntless

بهترین بازی های رایگان نسل هشتم

  • امتیاز متاکریتیک: 82

یکی از جدیدترین عناوین این فهرست که می‌توان آن را «مانستر هانتر رایگان» توصیف کرد. دانتلس با الهام از آثاری همچون مانستر هانتر، دارک سولز و وارکرفت ساخته شده اما جلوه‌های بصری متفاوت و طراحی خاص هیولاها به آن کمک کرده تا به هویت مستقل خود دست یابد. در این بازی باید با موجودات و هیولاهای عظیم الجثه مبارزه کنید و برای این کار، تجهیزات مختلف جذابی در اختیار خواهید داشت. هر کدام از دشمنان به شکل خاصی مبارزه می‌کنند و باید الگوهای مبارزه آن‌ها را یاد بگیرید تا بتوانید شکستشان دهید.

همانند دارک سولز، شما باید در مواقع مناسب جاخالی دهید و برای حمله، زمان بندی درست داشته باشید. در بازی، اسلحه‌های زیادی هم وجود دارد که هر کدام در یک زمینه خاص قدرتمند هستند. اگر بازی را به صورت چهار نفره انجام می‌دهید، هر کدام از اعضا باید یک نقش خاص را بر عهده بگیرد تا در هنگام مبارزه با دشمنان، بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید. ناگفته نماند که بازی Dauntless از ویژگی کراس پلی (بازی میان کنسولی) پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل می‌توانید با دوستانتان بر روی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان یا نینتندو سوییچ به بازی بپردازید. دانتلس برای رایانه‌های شخصی نیز در دسترس قرار دارد.

– بازی Fortnite

بهترین بازی های رایگان نسل هشتم

  • امتیاز متاکریتیک: 83

محبوب‌ترین بازی رایگان چند سال اخیر و یکی از بهترین بازی های رایگان نسل هشتم. بازی فورتنایت به شکلی طراحی شده که می‌تواند برای هر نوع مخاطبی سرگرم کننده باشد و هر کسی با هر سلیقه‌ای را راضی کند. این بازی حالا یک پدیده فرهنگی بزرگ محسوب می‌شود که تقریبا همه با آن آشنایی دارند. شهرت بازی در حال حاضر به حدی رسیده که تقریبا همه، حتی کسانی که بازی نمی‌کنند هم نام آن را شنیده‌اند و حتی کارگردان‌های بزرگ، فیلم‌هایشان را داخل آن به نمایش می‌گذارند.

بازی Fortnite شاید مخالفان زیادی هم داشته باشد اما یکی از قطب‌های بزرگ سبک بتل رویال است و میلیونها بازیکن به صورت روزانه به تجربه آن می‌پردازند. شما احتمالا با عناوین سبک بتل رویال آشنا هستید. در این بازی‌ها، تعداد زیادی بازیکن در یک نقشه به مبارزه می‌پردازند و در نهایت تنها یک نفر (یا یک تیم) باید باقی بماند. بازی فورتنایت هم از همین فرمول اضافه می‌کند اما ویژگی‌های خاصی نیز دارد، از جمله قابلیت ساخت و ساز که همین مکانیک گیم پلی باعث شده تا با اثر متفاوتی رو به رو باشیم. آثار زیادی در طول این سال‌ها تلاش کرده‌اند تا فورتنایت را کنار بزنند اما کمتر اثری توانایی رقابت با آن را دارد.

– بازی Smite

بهترین بازی های رایگان نسل هشتم

  • امتیاز متاکریتیک: 83

عناوینی که در سبک میدان جنگ چند نفره آنلاین یا همان موبا (MOBA) قرار دارند، معمولا خیلی زود فراموش می‌شوند زیرا باید در مقابل بزرگانی همچون لیگ آف لجندز و دوتا 2 (DOTA) قرار بگیرند. اما این اثر ساخته استودیوی های-رز (Hi-Rez) موفق شده تا خودش را اثبات کند و طرفداران زیادی به دست بیاورد. شما در این بازی، می‌توانید نقش خدایان باستانی یا دیگر موجودات اساطیری را بر عهده بگیرید و در مبارزات تیمی شرکت می‌کنید.

در حال حاضر بیش از 100 شخصیت در بازی وجود دارد که با الهام از خدایان چینی، مصری، یونانی، هندی، ژاپنی و غیره طراحی شده‌اند. این شخصیت‌ها در پنج کلاس مختلف همانند اساسین، گاردین و هانتر قرار گرفته‌اند و شما بر اساس علایق شخصی و سبک بازی خود، می‌توانید با یکی از این کلاس‌ها به بازی بپردازید. سبک موبا در این روزها به اوج محبوبیت رسیده و حتی مجموعه پوکمون هم به زودی با بازی پوکمون یونایت (Pokemon Unite) وارد این ژانر می‌شود.

– بازی Paladins

بهترین بازی های رایگان نسل هشتم

  • امتیاز متاکریتیک: 83

بازی اورواچ شاید در سبک هیرو شوتر آنلاین، حرف اول و آخر را بزند اما بازی پالادینز از نظر کیفیت، گیم پلی و طراحی، دست کمی از آن ندارد و می‌تواند یک جایگزین کاملا مناسب باشد. این بازی برخلاف اورواچ، کاملا رایگان است و همین مسئله باعث شده تا مخاطبان بیشتری به سمت آن گرایش پیدا کنند. مشابه اثر محبوب شرکت بلیزارد، شما یک شخصیت قهرمان با ویژگی‌های خاص را انتخاب کرده و با او به بازی می‌پردازید. تنها نکته منفی پالادینز این است که از ابتدا به تمامی قهرمانان بازی دسترسی نخواهید داشت و باید آن‌ها را خریداری کنید.

بازی Paladins در سال 2018 عرضه شد و حتی اورواچ هم نتوانسته جلوی محبوبیت آن را بگیرد. این بازی هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد.

– بازی Planetside 2

بهترین بازی های رایگان نسل هشتم

  • امتیاز متاکریتیک: 84

این بازی در اواخر عمر کنسول پلی استیشن 3 منتشر شد اما پس از عرضه برای پلی استیشن 4 در اواسط سال 2015، جان تازه‌ای گرفت و محبوب‌تر شد. در این بازی آنلاین چندنفره گسترده اول شخص شوتر (MMOFPS)، شما در هر نقشه باید با بیش از 2 هزار بازیکن رقابت کنید و همین مسئله باعث شده تا شاهد مبارزه حماسی و خاطره انگیزی باشیم. جذابیت دیگر بازی این است که بعضی از مبارزات آن شاید برای ساعت‌ها طول بکشد و گاهی حس و حال یک جنگ واقعی را به شما منتقل می‌کند.

بازی Planetside 2 از آن آثاری است که برای پیشرفت در آن باید صدها ساعت وقت بگذارید و همیشه خلاق باشید. این بازی به شکلی طراحی شده که استراتژی‌های شما همیشه جواب نمی‌دهد و برای پیروزی باید به راه‌های تازه‌ای فکر کنید. پلنت ساید 2 برای مبارزه 1158 بازیکن به صورت همزمان در یک میدان جنگ، توانست نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

– بازی Genshin Impact

بهترین بازی های رایگان نسل هشتم

  • امتیاز متاکریتیک: 84

یکی دیگر از عناوین جدید این فهرست که فراتر از انتظار ظاهر شد. این بازی البته آغاز دل انگیزی نداشت و در اوایل عرضه، به تقلید از بازی افسانه زلدا (Breath of the Wild) متهم شد. بازیکنان بر این باور بودند که سازندگان جنشین ایمپکت تنها می‌خواهند موفقیت تجاری مجموعه پرطرفدار زلدا را تکرار کنند و این اثر چیزی بیشتر از یک کپی برابر اصل نیست. اما پس از مدتی مشخص شد که این بازی واقعا کیفیت مناسبی دارد و در آن نوآوری‌های زیادی نیز به چشم می‌خورد.

بازی Genshin Impact شاید با الهام از افسانه زلدا ساخته باشد اما با تشکر از یک گیم پلی غنی و سبک هنری انیمه‌ای، توانسته خودش را مطرح کند و به یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های موبایل چند سال اخیر تبدیل شود. این بازی برای پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی نیز منتشر شده است.

– بازی Destiny 2

بهترین بازی های رایگان نسل هشتم

  • امتیاز متاکریتیک: 87

بازی دستینی 2 در ابتدای عرضه، رایگان نبود اما سازندگان در نهایت تصمیم گرفتند تا مدل تجاری فری تو پلی را بر روی آن پیاده سازی کنند. همانند قسمت نخست، در این بازی هم نقش نگهبانان را بر عهده دارید و باید جهان را از دست بیگانگان شرور نجات دهید. شما می‌توانید در تیم‌های چهار نفره به بازی بپردازید و در کنار دوستانتان، ماموریت‌های مختلف را انجام داده و دشمنان متفاوتی را از بین ببرید. بازی دارای سه کلاس مختلف شکارچی، جادوگر و تایتان است که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را با توجه به سبک بازی خود انتخاب کنید. هر کدام از کلاس‌ها، دارای زیرمجموعه هستند و این مسئله، تنوع اثر را به شکل قابل توجهی افزایش داده است.

استودیوی بانجی (Bungie) به تمامی انتقاداتی که به قسمت اول شد، توجه کرد و این دنباله را از هر نظر بهبود بخشیده است. بازی Destiny 2 نه تنها یکی از بهترین بازی های رایگان نسل هشتم است بلکه در مقایسه با آثار پریمیوم هم کیفیت قابل توجهی دارد.

– بازی Rocket League

بهترین بازی های رایگان نسل هشتم

  • امتیاز متاکریتیک: 87

اگر به فوتبال بازی کردن با ماشین‌ها علاقه‌مند هستید، حتما باید به سراغ بازی راکت لیگ بروید! این بازی شاید به اندازه گذشته محبوب نباشد اما هنوز هم تجربه سرگرم کننده و هیجان انگیزی ارائه می‌دهد. مهم نیست که در بخش کژوال یا مسابقه‌ای بازی کنید، راکت لیگ، نفس گیر و در عین حال بامزه است.

همان طور که احتمالا می‌دانید، در این بازی باید با ماشین، فوتبال بازی ‌کنید و کافی است کمی در اثر وقت بگذرانید تا ببینید این ایده تا چه اندازه خوب از کار در آمده است. البته برای موفقیت در بازی Rocket League، به مهارت نیاز دارید و رقبای قدرتمندی پیش روی شما قرار خواهند گرفت. همانند دستنی 2، راکت لیگ هم در ابتدای عرضه، رایگان نبود اما حالا یکی از بهترین بازی های رایگان نسل هشتم محسوب می‌شود. ناگفته نماند که نسخه رایانه‌های شخصی بازی در انحصار پلتفرم اپیک گیمز قرار دارد و دیگر بر روی استیم نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

– بازی Apex Legends

بهترین بازی های رایگان نسل هشتم

  • امتیاز متاکریتیک: 89

یکی از سرسخت‌ترین رقبای فورتنایت و اثری که در حال حاضر از نظر بسیاری، بهترین تجربه بتل رویال بازار را ارائه می‌دهد. اپکس لجندز در دوره‌ای عرضه شد که پابجی و فورتنایت همه پلتفرم‌ها را به تسخیر خود در آورده بودند و کمتر اثری توانایی نزدیک شدن به آن‌ها را داشت. اما این بازی با با ویژگی‌های نوآورانه توانست به سرعت محبوب شود و و طرفداران زیادی به دست بیاورد.

همانند آثار سبک هیرو شوتر، شخصیت‌های مختلفی در بازی وجود دارد که هر کدامشان از قابلیت خاصی بهره می‌برند و باید با توجه به سبک بازی خود، ببینید کدام یک برای شما مناسب‌تر است. البته سازندگان تعادل فوق‌العاده‌ای بین قهرمانان بازی برقرار کرده‌اند و هرگز نمی‌توان گفت یک شخصیت نسبت به دیگران برتری دارد.

با اینکه در ابتدا تنها تعداد محدودی شخصیت در اختیار شما قرار می‌گیرد اما لزومی ندارد که حتما برای دستیابی به قهرمانان دیگر هزینه کنید بلکه با بازی کردن، به تدریج می‌توانید امتیازات لازم برای خرید شخصیت‌های جدید را به دست بیاورید. اپکس لجندز یکی از بهترین تجربه‌های بتل رویال را برای شما به ارمغان می‌آورد و علاوه بر رایانه‌های شخصی، بر روی کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیز در دسترس است. شما می‌توانید نسخه کامپیوتری بازی را از پلتفرم استیم نیز دریافت کنید.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های رایگان نسل هشتم را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.